Intelligente børn
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Intelligente børn

Dette åbne forum er for forældre til intelligente børn, lærere, pædagoger og andre interesserede, så intelligente børn kan få det bedste ud af livet.
 
ForumforsideForumforside  Nyeste billederNyeste billeder  TilmeldTilmeld  Log ind  
Fortæl andre
Følg os
Seneste emner
» Vi behøver virkelig hjælp!
Hej, jeg er ny her. EmptySøn Feb 06, 2022 4:12 am af Hun

» Hvornår er man intelligent - og hvornår bare godt begavet
Hej, jeg er ny her. EmptySøn Feb 06, 2022 4:08 am af Hun

» Legoland 2011
Hej, jeg er ny her. EmptySøn Feb 06, 2022 3:55 am af Hun

» Særlige sensitive og heldagsskole
Hej, jeg er ny her. EmptySøn Feb 06, 2022 3:27 am af Hun

» Min kære søn.
Hej, jeg er ny her. EmptySøn Feb 06, 2022 2:59 am af Hun

» hjælp til 5 årig pige
Hej, jeg er ny her. EmptySøn Feb 06, 2022 2:58 am af Hun

» Vi er nye... en lille intro om os, og vores spørgsmål
Hej, jeg er ny her. EmptyTors Apr 28, 2016 6:15 am af bettina1979

» Hvor skal jeg starte, vil gerne have testet min søn inden skole start
Hej, jeg er ny her. EmptyTors Apr 07, 2016 8:27 pm af Soes

» People who boast about their I.Q. are losers
Hej, jeg er ny her. EmptyTors Mar 03, 2016 8:43 am af Zmiley

Søg
 
 

Vis resultater som:
 
Rechercher Avanceret søgning
Keywords
wisc skole begavede gifted børnehave privat hilde Århus mentiqa children
Mest viste emner
17-årig pige søger svar
Hvor svært kan det være at være klog?
Gennembrud for Videncenter for bmsf.
People who boast about their I.Q. are losers
Min prinsesse
Diverse psykologer der tester
Sæt de højt begavede børn i specialklasser! Af Jesper Skovlund
Informationsmøde på Mentiqa nordjylland
Mit projekt?
bmsf.dk kalder Jylland
Social bogmærkning
Social bogmærkning reddit      

Bookmark and share the address of Intelligente børn on your social bookmarking website

Bogmærk og del adressen Intelligente børn på din sociale bogmærknings-hjemmeside
Translator
Statistik
Der er i alt 477 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er Pakexcucomp

Vores brugere har i alt skrevet 4248 indlæg i 1019 emner

 

 Hej, jeg er ny her.

Go down 
4 deltagere
ForfatterBesked
Anni S





Hej, jeg er ny her. Empty
IndlægEmne: Hej, jeg er ny her.   Hej, jeg er ny her. EmptyFre Nov 05, 2010 9:23 pm

Jeg har en dreng, Joakim som lige er blevet 12 år. Jeg har, som de fleste andre, oplevet hvor svært det er, at få lærere og pædagoger til at forstå hvor hurtigt hans hjerne fungerer. Han har det svært i skolen, hvor de andre børn lukker ham ude.
Fra starten af hans skoletid i nuværende skole, er han blevet betegnet som fræk, snakkende og grov over for de andre børn.
Det var først i 4. klasse at han fortalte mig at de andre ikke drillede ham mere(jeg anede ikke han var blevet mobbet), fordi de vidste at han var den stærkeste i klassen. På det tidspunkt havde han da også banket dem alle (drengene). I klassen er de 9 piger og 18 drenge.
Jeg har været til diverse samtaler i de mindre klasser omkring hans opførsel. Jeg bad ham blive intelligenstestet i 2. klasse, da jeg mente at han havde en høj matematisk/logisk intelligens. Han matematik lærer mente at han i det virkelige liv, intet kunne. Jeg fik min vilje og det viste sig at jeg havde ret. Han kunne op til 12 tabellen i 1. klasse. I 2. klasse han han forståelse for procent og brøker. Han kedede sig bravt i timerne og blev som følge et forstyrrende element.
Han klarer sig meget dårligt socialt og har svært ved at fungere i større sammenhænge. Han er utrolig god fysisk og bliver altid fantastisk god til den sport han vælger at gå til. Han er meget lidt kreativ og hader billedkunst og andre kreative fag. Han er perfektionist og hader at begå fejl. Så når de lærer nyt, han ikke er sikker på, så undlader han at lave det, indtil vi opdager det og forklarer ham hvordan det skal gøres. Når han har skummet længe og til sidst overgiver sig, ender han med at blive rigtig god til det.
Han er sammen med sine klassekammerater i skolen og fritidshjemmet, men hjemme har han ikke besøg og besøger ingen. Han har simpelthen ingen venner og det virker som om han har givet op. "De andre drenge gider ikke at være sammen med mig", siger han. Han bliver panisk hvis vi taler om skoleskift, for han orker ikke at gennemgå det samme igen. Han skiftede skole efter børnehaveklassen, da han også trivedes dårligt der. Han blev drillet fordi han ikke kunne tegne og fordi han ikke kunne forstå at de andre ikke kunne regne.
Er der nogen herinde der genkender et sådant forløb? Og hvis dreng også er blevet ensom og udstødt?
Hilsner Anni
Tilbage til toppen Go down
Admin
Admin
Admin



Hej, jeg er ny her. Empty
IndlægEmne: Sv: Hej, jeg er ny her.   Hej, jeg er ny her. EmptyLør Nov 06, 2010 4:08 am

Velkommen til forum og tak for tillid.

Jeg forstår godt din situation.

Hvad gør skolen for at din dreng skal blive mere social.
Kan der laves nogle aftaler med SFO om at hjælpe ham til at "lege" med noget som interessere ham, som muligvis også interesserer de andre.

Hvis han er total tilsidesat af sine kammerater, ville en ny skole komme på tale. Dog skal der undersøges meget omkrign en ny skole, hvis der skal flyttes.

Hvad siger din egen mavefornemmelse.

Får han udfordringer nok i skolen, for det kan også hjælpe på det social, hvis han får beskæftiget sit hoved noget mere.
Det kan også være han helt konkret skal have at vide hvordan han kommer i kontakt med de andre på en posetiv måde.
Det kan gøres ved at prøve derhjemme og fortælle ham de ord han skal bruge. Han har måske også svært ved small talk.

Det er noget der kan læres.

Skriv endelig mere, så er det måske nemmere at hjælpe
Tilbage til toppen Go down
Hun





Hej, jeg er ny her. Empty
IndlægEmne: Sv: Hej, jeg er ny her.   Hej, jeg er ny her. EmptyFre Dec 10, 2010 9:34 pm

M


Sidst rettet af Hun Søn Feb 06, 2022 4:19 am, rettet 1 gang
Tilbage til toppen Go down
Anni S





Hej, jeg er ny her. Empty
IndlægEmne: Sv: Hej, jeg er ny her.   Hej, jeg er ny her. EmptyTirs Dec 14, 2010 6:38 am

Hej Hilde,
Tusind tak for dit svar.
Ja jeg har taget kontakt til skolen og hans klasselærer er fuldstændig uforstående over for at han skulle trives dårligt. Hun synes han trives så fantastisk sammen med de andre børn og at han skal være usædvanlig dygtig til at lade som om, hvis det ikke er korrekt.
Det er han måske også for han siger til mig at han lader som om. Men måske går det meget godt mens han er i skole. De andre vil godt tage ham med i forskellige ting, men ingen gider at være sammen med ham i fritiden.
Han går på fritidshjem og der er han også sammen med nogle og er med i de fælles ting, så som fodbold og diverse spil.

Jeg har aftalt med hans klasselærer at hun observerer ham indtil Jul og derefter holder vi et møde omkring det.

Jeg forsøger at få ham til at gå til andet, foruden bordtennis, men jeg tror jeg skal have ham med til nogle prøvetimer forskellige steder.

Det er rart at høre at andre har oplevet det samme som jeg, så føler man sig ikke så alene.

Hilsner fra
Anni
Tilbage til toppen Go down
Hun





Hej, jeg er ny her. Empty
IndlægEmne: Sv: Hej, jeg er ny her.   Hej, jeg er ny her. EmptyTirs Dec 14, 2010 7:18 am

,


Sidst rettet af Hun Søn Feb 06, 2022 4:18 am, rettet 1 gang
Tilbage til toppen Go down
4drenge
Gæst




Hej, jeg er ny her. Empty
IndlægEmne: Sv: Hej, jeg er ny her.   Hej, jeg er ny her. EmptyOns Dec 29, 2010 11:25 am

Hej Anni,

Du spørger om nogen har oplevet noget tilsvarende - dertil må jeg svare JA. Jeg har selv 4 drenge og de 2 store (14 og 12 år) har stort set aldrig nogen med hjem fra skole eller andet. I de små klasser prøvede vi at invitere kammerater med hjem osv - men det blev aldrig den store succes. Vores største dreng kunne finde på at sætte sig til at læse selvom der var andre med hjemme for at lege. Det er ikke fordi de ikke gerne vil lege osv. Hvis naboens drenge kommer og spørger om de vil med ud at spille fodbold eller andet vil de rigtig gerne. Vores store dreng på 14 er hårdest ramt, ham på 12 kan en gang imellem finde på at blive på skolen og spille fodbold eller selv gå over til naboens dreng. Vores næstyngste er 6 år og lige startet i børnehaveklasse. Og han opfører sig præcist som sine storebrødre - egentlig virker det som om han har nok i den kontakt han har haft i skolen. Han har aldrig legeaftaler og faktisk tror jeg at han bruger det meste af tiden i frikvarterne på at stå og se på at hans storebror spiller fodbold. Så jo, I er bestemt ikke de eneste - men jeg har desværre ikke fundet en løsning på problemet - måske må vi bare acceptere at de er sådan og så prøve at lede efter ligesindede, som de kan omgåes.

Stor hilsen
Sisse
Tilbage til toppen Go down
Hun





Hej, jeg er ny her. Empty
IndlægEmne: Sv: Hej, jeg er ny her.   Hej, jeg er ny her. EmptyOns Dec 29, 2010 9:04 pm

m


Sidst rettet af Hun Søn Feb 06, 2022 4:15 am, rettet 1 gang
Tilbage til toppen Go down
Anni S





Hej, jeg er ny her. Empty
IndlægEmne: Hej Sisse   Hej, jeg er ny her. EmptyTirs Jan 04, 2011 1:09 am

Hej Sisse,
Jeg håber du opretter dig, for vi er vist alligevel mange, der oplever disse problemer.
Jeg har en ældre søn på 16 år og han var meget hurtigere end Joakim i visse tilfælde. Han var hurtigt oppe og gå, fra han var 11 mdr, foregik al gang i løb. Han skulle opleve alt, på den halve tid. Han lærte at stave sit navn, mens jeg skiftede ble på ham, fordi det stod på døren og han blev ved med at spørge "hva´det?". da han gik i 1. klasse, var der et hav af problemer, fordi han var fræk, egenrådig og tit røg i slåskamp. Jeg troede han havde DAMP og fik ham undersøgt af både børnelæge og Psykolog. Psykologen blev meget overrasket over at han besvarede de spørgsmål som psykologen ikke havde spurgt om endnu og han opdagede at min søn læste spørgsmålene på hovedet. Det endte ud i at han kom i en heldagsklasse i 2,5 år og det var nok det bedste der kunne ske for ham. Han blev taget alvorligt og der blev arbejdet med hans selvtillid. Det var fantastiske lærer og pædagoger i den klasse. Der var kun 7 elever og 4 voksne. Desværre er den klasse overfyldt i dag og vil ikke være nogen løsning for Joakim. Efter heldagsklassen kom han i en privatskole og gik der til 9. klasse. Han har gjort meget ud af ikke at være for klog og ville under ingen omstændigheder gå mere i skole. Nu går han på EUC og han ønsker at blive tømrer. Han har altid været bange for at være til grin og har gjort meget for at skjule sine evner. Han har ikke haft kammerat problemer efter sit 12. til 13. år, da han i kraft af sin humor og charme har meget let ved at komme i kontakt med piger, hvilket får ham til at virke sej hos drengene. Han gør, som de fleste teenagere, nogle frygtelig dumme ting, men får alligevel tænkt sig om en ekstra gang, inden det går galt.
Han vælter sig ikke i venner og har egentlig heller ikke behov for mange, men få gode.

Jeg er bange for at det ikke kommer så let til Joakim. Han virker så meget anderledes. Han går ikke op i tøj og hår og jeg kan jo se at de andre er begyndt at interessere sig for hvordan de ser ud. Det gælder absolut ikke Joakim. Hvis det ikke føles behageligt, vil han ikke vide af det.
Jeg ved heller ikke hvad jeg skal gøre for ham, men havde overvejet at kontakte et par privatskoler og lade ham besøge dem.¨
Jeg synes det kunne være rart hvis man kunne mødes med nogle, der har børn i samme alder som en selv, som også har samme problemer.
Herregud, tænk at det skal være et problem at være lidt klogere end de fleste.
Hilsner fra
Anni S Surprised
Tilbage til toppen Go down
Hun





Hej, jeg er ny her. Empty
IndlægEmne: Sv: Hej, jeg er ny her.   Hej, jeg er ny her. EmptyTirs Jan 04, 2011 5:35 am

m


Sidst rettet af Hun Søn Feb 06, 2022 4:11 am, rettet 1 gang
Tilbage til toppen Go down
Anni S





Hej, jeg er ny her. Empty
IndlægEmne: Sv: Hej, jeg er ny her.   Hej, jeg er ny her. EmptyTirs Jan 04, 2011 7:15 am

Hej Tilde,

Jeg havde tænkt på at besøge en på sjælland, men alle ligger temmelig langt fra hvor jeg bor. men ellers må jeg forhøre mig på nogle private skoler.
Måske er det nogle herinde der kender til steder omkring Køge?

Hilsner fra
Anni
Tilbage til toppen Go down
Pia





Hej, jeg er ny her. Empty
IndlægEmne: Sv: Hej, jeg er ny her.   Hej, jeg er ny her. EmptyFre Feb 25, 2011 5:35 am

Jeg kan ikke rigtig komme på hvad jeg skal svare i forhold til skolen.

Men jeg har et input til noget, som måske kunne give ham en omgangskreds i fritiden.

Live rollespil er en aktivitet, hvor mange "typer" kan finde sig til rette og føle sig hjemme.

Det er en aktivitet, hvor man både får brugt sig selv fysisk og psykisk, idet man selv definerer sin rolle og deltager efter lyst og evne i iscenesættelse og udtænkning af plots.

Hardcore spillere laver selv en del af deres udstyr, og her får kreativiteten frit løb.

Man er med i et socialt samspil, samtidig med, at man kan "gemme" sig i sin rolle.
Hvis I kunne finde et sted at prøve, hvor der også er unge mennesker med, kan I være heldige at der er en stor grad af mental udfordring i spillet. Der er nemlig LANGT mere i det end at rende og slås!!

Som man bliver ældre, kan man avancere til at være med til at styre hele spillet og planlægge de overordnede plots.

Min personlige erfaring (søn på 17) er, at det er et forum hvor mange drenge af typen der ikke går op i tøj ( Smile ) kan finde "ligesindede".

Her har det udviklet sig til en gruppe venner -både fra skolen og andre steder fra- med et aldersspænd på mindst 5 år, som også mødes i interessefællesskab om andre ting. Dungeons & Dragons, Warhammer, Computer-træf, og nu hvor de er ældre, også hyggeaftner med sprut.

-Bare en idé! Hvis ikke lige I kan bruge den, er der måske andre, som kan Very Happy
-Og der er også en del piger med, forresten!!
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





Hej, jeg er ny her. Empty
IndlægEmne: Sv: Hej, jeg er ny her.   Hej, jeg er ny her. Empty

Tilbage til toppen Go down
 
Hej, jeg er ny her.
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Intelligente børn :: Velkommen til et levende forum :: Debat :: Velkomst-
Gå til: