Intelligente børn

Dette åbne forum er for forældre til intelligente børn, lærere, pædagoger og andre interesserede, så intelligente børn kan få det bedste ud af livet.

IndeksIndeks  FAQFAQ  TilmeldTilmeld  Login  
Fortæl andre
Følg os
Latest topics
» Vi er nye... en lille intro om os, og vores spørgsmål
Ons maj 18, 2016 10:25 pm by Hilde

» Hvor skal jeg starte, vil gerne have testet min søn inden skole start
Tors apr 07, 2016 8:27 pm by Soes

» CHIPS - forberedelse!
Lør apr 02, 2016 5:09 pm by Hilde

» People who boast about their I.Q. are losers
Tors mar 03, 2016 9:23 am by Hilde

» Hvis man står med et muligvis særligt intelligent førskolebarn?
Søn jul 12, 2015 8:16 am by Hilde

» En kort introduktion
Ons dec 10, 2014 8:03 am by DeaFranck

» Diverse psykologer der tester
Ons dec 10, 2014 7:35 am by DeaFranck

» Introduktion af min søn, leder efter legekammerater
Søn nov 02, 2014 10:27 pm by annekir

» Klog lille dreng på 4½......
Ons feb 19, 2014 11:33 am by Hilde

Søg

Display results as :

Rechercher Advanced Search
Keywords
dyslexia asynkron underydelse raven maja wppsi mensa psykolog gifted chips mobning tegner Kuno bmsf milepæle ADHD asperger skolestart penge sensitive WISC legoland kyed børnehave efterskole test
Most Viewed Topics
Foreskellen mellem Asperger og et barn med særlig fourdsætninger
IQ eller percentil
Tolkning af WISC III test
CHIPS - forberedelse!
Kort om forskellige tests
Kendetegn på intelligente børn
Kender I Kuno Beller ?
Udviklingsforskelle for højt begavede børn
17-årig pige søger svar
Kontrolleret Tegne Iagttagelse (KTI)
Social bookmarking
Social bookmarking Digg  Social bookmarking Delicious  Social bookmarking Reddit  Social bookmarking Stumbleupon  Social bookmarking Slashdot  Social bookmarking Furl  Social bookmarking Yahoo  Social bookmarking Google  Social bookmarking Blinklist  Social bookmarking Blogmarks  Social bookmarking Technorati  

Bookmark and share the address of Intelligente børn on your social bookmarking website

Bookmark and share the address of Intelligente børn on your social bookmarking website
Translator
Statistics
Der er i alt 461 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er December07

Vores brugere har i alt skrevet 4639 indlæg in 1199 subjects

Share | 

Endnu et barn

Vis foregående emne Vis næste emne Go down 
ForfatterBesked
Astridm

IndlægEmne: Endnu et barn    Fre nov 12, 2010 5:59 am

Da min ældste var 2 år måtte hun akut flyttes i dagplejen da hendes bedste ven (og eneste på hendes alder blev flyttet i børnehave) Jeg havde et hyr og hun kom til en anden dagpleje som var meget mere struktureret og det virkede ok til hun skulle i børnhave.

Her valgte vi Steiner børnehave fordi de snakkede vildt meget om struktur og orden og rummelighed. Det var IKKE tilfældet og hun blev flyttet igen. Her hvor hun er nu er fremragende.. virkelig godt sted hvor hun stortrives.

NÅ! Vores yngste er nu 2 år og vi har haft store problemer med dagplejen. Hendes bedste ven er flyttet til børnehave og nu har jeg IGEN en 2 årig der smadrer alt. Hun nærmest kravler på væggene og for første gang nogensinde er hun begyndt at sige at hun ikke vil i dagplejen. Hendes dagpleje mener ikke der er et problem trods at jeg næsten hver dag får at vide hun har været en "bisse" og har slået eller andet jeg helst er fri for.

For mig virker det klart som et understimuleret barn. Hun er ørebarn og hendes øre flyder med snot når hun er forkølet ligesom næsen. Problemet har været at vores dagpleje har sendt hendes hjem med feber intet mindre end 6 gange på 2 uger. Når jeg har hentet hende har jeg enten været til lægen eller andet med hende og alle siger hun er jo rask.
Hjemsendt er hun altså hvilket går meget ud over min hverdag. Hvis hun var syg så fint nok!

Jeg havde sundhedsplejeske den ene dag der var meget rystet over hun var sendt hjem.

Nu er der så den at hun nu hvor hun er 2 år (og 2 mdr) har smidt bleen herhjemme men dagplejen vil ikke "det der roderi med potter" så hun er med ble i dagplejen men renlig hjemme. Det er noget rod.

Jeg har bedt om en plads i en børnehave (småbørnsgruppe) og har fået det..

Alligevel bliver jeg i tvivl om nu hun er for lille. Hun er lige over 2 år og kan tælle til 17, hun taler rent, er renlig, kan det halve alfabet og kan stave til sit navn. Hun kan rigtig mange ting og skal meget tit aktiveres for ellers er hun på væggene.

Åh jeg ved ikke om det var bare for at få luft men hvad synes i andre? Virker børnehaven som en ide?
Tilbage til toppen Go down
Admin
Admin

IndlægEmne: Re: Endnu et barn    Fre nov 12, 2010 6:37 am

Det er godt nok tidligt at skulle i børnehave, men det kommer jo også an på hvordan børnehaven er og hvordan de takler hende.

hvordan er din mavefornemmelse.

Det er som vigtigst er at din datter bliver set som den hun er og bliver behandlet derefter.

Det er jo svært at give de rigtige råd når man ikke kender barnet.

Vil det være en mulighed at kunne prøve en periode på 14 dage f.eks. og så især tage din sundhedsplejerske med på råd hvis vedkommende har bare lidt forstand på bmsf.

Prøv at læs dette link

http://www.bupl.dk/internet/boernogunge.nsf/0/7D77F601A825DFB6C12576A90033E006?opendocument

Jeg synes det er så godt beskrevet i denne artikel hvad man kan gøre og beskrivelsen af selve barnet.

Skriv endelig igen

IndlægEmne: Re: Endnu et barn    Fre nov 12, 2010 10:44 pm

Da min søn var 18 måneder tog vuggestuen ham på tur i børnehaven 2 gange om ugen som ekstra udfordringer ... han elskede det. Håber du kan gøre en blid overgang for hende og håber hun trives med at der sker så meget mere i børnehaven. Vuggestuen fortalt blankt de kan ikke stimuler ham mere i det rammer de har - han var jo meget aktiv.

Som jeg læser det du skriver så skal du gøre "et eller andet" og du må prøve dig frem. Hvis det ikke virker så tager du det derfra ... virker det så har du et superglad barn igen. Hvem ved måske vil hun bare falde hurtigt til og børnehaven vil opdage at hun er en af de kvikke de har?
Astridm

IndlægEmne: Re: Endnu et barn    Man nov 15, 2010 5:37 am

Det er en småbørnsgruppe med bare 4 børn lige nu hvor det er designet til at de kan være i børnehaven men stadig være små. Jeg håber det virker fordi vores dagpleje siger hun konstant sætter sig på de andre børn og venter på de skriger. Hun keder sig virkelig og mangler udfordringer. Hun har været med og hente den store i børnehaven og hun elsker det.

Når de har været i legestue i dagplejen hvor de er mange børn samlet er hun meget mere glad for snakker meget om at hun gerne vil igen.

Bare som en fodnote.. i dag tog hun sin tallerken ud og sagde "en krone tak for tallerken ud" (det får den store) og da jeg siger hvad skal du med en krone er svaret "en krone køb en legetøj" og det er som 2 årig.. jeg tænker vi får vores sag for.
Admin
Admin

IndlægEmne: Re: Endnu et barn    Man nov 15, 2010 6:02 am

Det lyder da spændende med den gruppe, det er da værd at prøve.

Ja de kære børn, dog er det meget tidligt at have forstand på penge, ved at se hun har sin søster.
Hun skal nok klare sig. cheers

Glæder mig til at høre hvordan det kommer til at gå.

IndlægEmne: Re: Endnu et barn    Man nov 15, 2010 8:01 pm

Hun lyder meget som vores datter.

Hun smed også bleen da hun lige var blevet 2. Kunne hele alfabetet da hun begyndte i børnehave (2 år 10 mdr).

Det er rigtig svært når dagplejen ikke kan stimulerer ens barn. Vi har haft 14 forskellige dagplejer SUK. Ved den sidste vi havde (her var hun i 10 måneder) gik det ok. Hun var den ældste, men dagplejeren havde en datter på 4,5 år som hun kunne lege med nogle gange. Ellers brugte vores dagplejer tid men vores datter når de andre sov. Og hun fik lov til ting som de andre var for små til. Men tilsidst blev hun også en rod. Var efter de små, var grim ved den, og var totalt umulig alle steder.

Det ændrede sig da hun kom i børnehave.

Føler med dig. Det er bare hårdt når man kan se ens barn mistrives.
Hilde

IndlægEmne: Re: Endnu et barn    Man nov 15, 2010 8:03 pm

millian skrev:
Hun lyder meget som vores datter.

Hun smed også bleen da hun lige var blevet 2. Kunne hele alfabetet da hun begyndte i børnehave (2 år 10 mdr).

Det er rigtig svært når dagplejen ikke kan stimulerer ens barn. Vi har haft 14 forskellige dagplejer SUK. Ved den sidste vi havde (her var hun i 10 måneder) gik det ok. Hun var den ældste, men dagplejeren havde en datter på 4,5 år som hun kunne lege med nogle gange. Ellers brugte vores dagplejer tid men vores datter når de andre sov. Og hun fik lov til ting som de andre var for små til. Men tilsidst blev hun også en rod. Var efter de små, var grim ved den, og var totalt umulig alle steder.

Det ændrede sig da hun kom i børnehave.

Føler med dig. Det er bare hårdt når man kan se ens barn mistrives.

Jeg håber ikke hun har haft 14 forskellige dagplejer?
Astridm

IndlægEmne: Re: Endnu et barn    Man nov 15, 2010 8:41 pm

14?!?! det er da helt vildt.. vi har 1 som har været den samme men ellers mange gæsterplejer men kun 2 faste da jeg har sat mig imod hun skal være steder hun bliver rigtig ked af det.
Det gjorde jeg også med den første, at jeg insiterede på faste gæsterplejer ellers mistrives ungerne mere.
millian

IndlægEmne: Re: Endnu et barn    Man nov 15, 2010 9:44 pm

Jo 14 forskellige.

Vi kunne ikke få en i den landsby hvor vi bor, så vi måtte kører 10 km for at få hende passet. Her havde de 20 dagplejer i aæt. Vores var tit syg, og i lang tid havde vi en fast gæsteplejer. Men efter et stykke tid begyndte de at sende hende til andre. Så blev vores dagplejer gravid, så vi skulle skifte da Millian var 1 år og 11 mdr. Da havde vi haft 11 ud af de 20.

Vi fik så en i vores egen lille by, men derfor også nye gæste plejere. Så da vi endelig var klar til børnehaven havde vi været ved 14 forskellige.

Heldigvis vidste dagplejerne det og har været rigtig gode til at tage sig ekstra af hende når det var et nyt sted. Og Heldigvis har hun ikke lidt under det. Snarere det modsatte, hun er nemlig utrolig udadvendt. Og på det punkt slet ikke som mange andre børn herinde.

Socialt fungerer hun rigtig godt i børnehaven og har mange venner. Hun har en høj sproglig intelligens, er faran motorisk og er så småt begyndt at vise stor matematisk forståelse.
millian

IndlægEmne: Re: Endnu et barn    Man nov 15, 2010 9:46 pm

Det skal lige siges at de gæsteplejere hun var ved ikke kun var for en enkelt dag men altid i en længere periode.

Vores "faste" havde desværre et dårligt helbred.
Astridm

IndlægEmne: Re: Endnu et barn    Tirs nov 16, 2010 12:47 am

Hvis vi regner med gæsteplejere har vi prøvet 8 i alt.. men lige nu har vi 2 faste gæste plejere og så vores faste.
Jeg er SÅ spændt på i morgen i den børnehave og se om hun kan lide den.
Hilde

IndlægEmne: Re: Endnu et barn    Fre dec 10, 2010 9:12 pm

Puha, det er vildt. Vi var heldig at vi havde 4 faste i vores vuggestue som altid var der samt meget kendte afløsere eller andre ... med 20 børn!

Jeg vil sige det var nok en af det ting som gjor at min fungerede så godt i vuggestuen børnehaven. Da den yngste kom i en 60 børns børnehave så kom problemerne.

Det er så vigtigt at de små finder voksne de "klikker" med.
Sponsored content

IndlægEmne: Re: Endnu et barn    Today at 8:22 am

Endnu et barn
Vis foregående emne Vis næste emne Tilbage til toppen 
Side 1 af 1