Intelligente børn

Dette åbne forum er for forældre til intelligente børn, lærere, pædagoger og andre interesserede, så intelligente børn kan få det bedste ud af livet.

IndeksIndeks  FAQFAQ  TilmeldTilmeld  Login  
Fortæl andre
Følg os
Latest topics
» Vi er nye... en lille intro om os, og vores spørgsmål
Ons maj 18, 2016 10:25 pm by Hilde

» Hvor skal jeg starte, vil gerne have testet min søn inden skole start
Tors apr 07, 2016 8:27 pm by Soes

» CHIPS - forberedelse!
Lør apr 02, 2016 5:09 pm by Hilde

» People who boast about their I.Q. are losers
Tors mar 03, 2016 9:23 am by Hilde

» Hvis man står med et muligvis særligt intelligent førskolebarn?
Søn jul 12, 2015 8:16 am by Hilde

» En kort introduktion
Ons dec 10, 2014 8:03 am by DeaFranck

» Diverse psykologer der tester
Ons dec 10, 2014 7:35 am by DeaFranck

» Introduktion af min søn, leder efter legekammerater
Søn nov 02, 2014 10:27 pm by annekir

» Klog lille dreng på 4½......
Ons feb 19, 2014 11:33 am by Hilde

Søg

Display results as :

Rechercher Advanced Search
Keywords
ADHD skolestart penge kyed Kuno milepæle tegner raven WISC legoland test gifted wppsi asperger chips maja asynkron dyslexia bmsf efterskole sensitive psykolog mensa mobning børnehave underydelse
Most Viewed Topics
Foreskellen mellem Asperger og et barn med særlig fourdsætninger
IQ eller percentil
Tolkning af WISC III test
CHIPS - forberedelse!
Kort om forskellige tests
Kendetegn på intelligente børn
Kender I Kuno Beller ?
Udviklingsforskelle for højt begavede børn
17-årig pige søger svar
Kontrolleret Tegne Iagttagelse (KTI)
Social bookmarking
Social bookmarking Digg  Social bookmarking Delicious  Social bookmarking Reddit  Social bookmarking Stumbleupon  Social bookmarking Slashdot  Social bookmarking Furl  Social bookmarking Yahoo  Social bookmarking Google  Social bookmarking Blinklist  Social bookmarking Blogmarks  Social bookmarking Technorati  

Bookmark and share the address of Intelligente børn on your social bookmarking website

Bookmark and share the address of Intelligente børn on your social bookmarking website
Translator
Statistics
Der er i alt 461 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er December07

Vores brugere har i alt skrevet 4639 indlæg in 1199 subjects

Share | 

Endnu et ordblind barn

Vis foregående emne Vis næste emne Go down 
ForfatterBesked
Hilde

IndlægEmne: Endnu et ordblind barn   Tirs nov 16, 2010 2:28 am

Jeg har fået lov til at ligge noget af flere måneders skriverier mellem en anden mor og mig ud. Bente gav os hinandens msn adresser for nogle år tilbage og vi har ofte skrevet sammen midt om natten. Jeg har ændret små ting for at familien kan være anonym. Vi håber at andre kan få gavn af deres histori.

Citat :

Læsekonsulenten har haft møde med skolen idag og ringede for at fortælle om det. Hun sagde, at det selvfølgelig burde have været opdaget for længe siden, men at det er hans kloge hoved, at lærerne ikke har set ham som værende ordblind.

Jeg aner ikke hvor jeg skal starte eller slutte. det er en stor rod i mit hoved endnu. Jeg orker det ikke en gang mere, men da jeg har flere børn med særlige forudsætninger ...

Mistanken har været længe undervejs. Han er vores næstældste barn. Det var måden han læste på. Han var langt forud i matematik, men i dansk gik det ikke så godt.

Han fik i 3.klasse special undervisning på 20 min om dagen. Han lærte alfabetet og begyndte at læse, og var så snart på niveau med klassen. Da han fik frataget undervisningen, kom han igen bagefter. Endnu en omgang special undervisningen og igen fulgte han med på klassen. Han klagede over larm og for meget uro.

Lærerne nægtede ordblindhed. Jeg kontaktede selv læsekonsulenten, da jeg ikke magtede mere uvidenhed og desværre er man bagklog. Det skulle jeg have gjort for længe siden. Jeg fik også hjælp til at forklare min tanker af en veninde der abejder med ordblinde børn.

Læsekonsulenten vil gerne teste vores andre børn også, for som hun sagde er chancen ved søskende også til stede. Hans en ældste søskende er bestemt ikke ordblind, og er en bogorm som mig. Den ældste starter på en bog og slipper den ikke før den er færdig.

Den ældste startede i skolen uden interesse for bogstaver - regnede godt nok, men det er jo helt normalt for børn at regne Wink så der var ingen tegn for mig.

Et halvt år efter skolestart, fik den ældste sær undervisning med læsebøger. I klyngen som gik fra 0. til 3. klasse havde de ingen bøger, som den ældste kunne få udfordringer ved. Den ældste gik i stedet på bibliotektet og lånte harry potter bøger og lignende. Derfor opdagede jeg at den ældste var muligvis højt begavet og vi besøgt Ole Kyed med vores barn som dengang var 7, som bekræftede dette.

Tilbage til toppen Go down

Endnu et ordblind barn
Vis foregående emne Vis næste emne Tilbage til toppen 
Side 1 af 1