Intelligente børn
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Intelligente børn

Dette åbne forum er for forældre til intelligente børn, lærere, pædagoger og andre interesserede, så intelligente børn kan få det bedste ud af livet.
 
ForumforsideForumforside  Nyeste billederNyeste billeder  TilmeldTilmeld  Log ind  
Fortæl andre
Følg os
Seneste emner
» Vi behøver virkelig hjælp!
måske den rette hylde? EmptySøn Feb 06, 2022 4:12 am af Hun

» Hvornår er man intelligent - og hvornår bare godt begavet
måske den rette hylde? EmptySøn Feb 06, 2022 4:08 am af Hun

» Legoland 2011
måske den rette hylde? EmptySøn Feb 06, 2022 3:55 am af Hun

» Særlige sensitive og heldagsskole
måske den rette hylde? EmptySøn Feb 06, 2022 3:27 am af Hun

» Min kære søn.
måske den rette hylde? EmptySøn Feb 06, 2022 2:59 am af Hun

» hjælp til 5 årig pige
måske den rette hylde? EmptySøn Feb 06, 2022 2:58 am af Hun

» Vi er nye... en lille intro om os, og vores spørgsmål
måske den rette hylde? EmptyTors Apr 28, 2016 6:15 am af bettina1979

» Hvor skal jeg starte, vil gerne have testet min søn inden skole start
måske den rette hylde? EmptyTors Apr 07, 2016 8:27 pm af Soes

» People who boast about their I.Q. are losers
måske den rette hylde? EmptyTors Mar 03, 2016 8:43 am af Zmiley

Søg
 
 

Vis resultater som:
 
Rechercher Avanceret søgning
Keywords
Århus wisc children gifted begavede skole børnehave privat mentiqa hilde
Mest viste emner
17-årig pige søger svar
Hvor svært kan det være at være klog?
Gennembrud for Videncenter for bmsf.
People who boast about their I.Q. are losers
Min prinsesse
Diverse psykologer der tester
Sæt de højt begavede børn i specialklasser! Af Jesper Skovlund
Informationsmøde på Mentiqa nordjylland
Mit projekt?
bmsf.dk kalder Jylland
Social bogmærkning
Social bogmærkning reddit      

Bookmark and share the address of Intelligente børn on your social bookmarking website

Bogmærk og del adressen Intelligente børn på din sociale bogmærknings-hjemmeside
Translator
Statistik
Der er i alt 477 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er Pakexcucomp

Vores brugere har i alt skrevet 4248 indlæg i 1019 emner

 

 måske den rette hylde?

Go down 
2 deltagere
ForfatterBesked
Morliv

Morliv



måske den rette hylde? Empty
IndlægEmne: måske den rette hylde?   måske den rette hylde? EmptyTirs Nov 16, 2010 7:07 am

Hej Jeg ved ikke om jeg hører til i dette forum men nu vil jeg fortælle vores lille historie... Smile

Jeg er alene-mor med min fantastiske datter Liv, som er 2år og 4 mdr idag... Smile

Jeg har altid set Liv som en meget kvik pige, som talte meget tidligt, og da hun var omkring de 1år, talte hun meget forståeligt i sammensatte ord, har altid været rigtig god motorisk, og har faktisk ALDRIG kommet til skade!?

Lige efter hendes 2års fødselsdag kom hun og sagde til mig at hun skulle på toilet og tisse (vi havde aldrig potte/wc trænet) og 2 dage efter var hun 100% blefri også om natten, og har aldrig lavet noget i bukserne... og er dygtig til at holde sig i længere tid osv.


taler i lange nuancerede sætninger.
Taler om sine følelser sur/glad/ked og hvorfor osv.
Hukommelse som en elefant (ex. huskede hun 3 mdr efter vi havde været i biografen at hun havde siddet på sæde 7, og hvad hun havde fået at spise derinde !?)
Hun har ikke rigtig interesse for andet legetøj end at lege med tal/bogstaver, læse bøger, tegne, male osv
Hun kan idag talle og LÆSE til 20. (også hvis man blander dem sammen i forskellige sammenhænge)
LÆSE og huske hele alfabetet (også hvis de står i et ord, så staver hun det fx "økologisk" på mælke kartonen ved morgen bordet)
Kan alle farve + div nuancer
er meget systematisk, ting skal lægge hvor de høre til, gerne farve mæssigt sammen osv + er perfektionist.
Høj koncentrations evne: kan se laaange tegnefilm, eller få læst lange bøger op, sidde i lang tid og tegne osv.
Er god til puslespil.
Er god til at holde sig nogenlunde inden for strejer i male bogen, og vil helst male de korrekte farve (anden SKAL være gul osv)
Tænke abstrakt : Bladene på træet er orange og gul, og falder ned fordi det er efterår mor!
Selv tage tøj af og på.
God fantasi, leger meget at hun er div dyr, og jeg er et andet, så skal vi spise det dyret rigtig spiser osv.
på det sidste er hun begyndt at være en smule belærende.
og fortæller om ting laaangt tilbage fx at vi kælkede sidste vinter osv.

Ved ik helt hvor jeg vil hen med alt dette... Jeg kan ik lide at prale for meget af mit barn, men er bare sikker på hun ikke er som alle andre, er der nogen der kan nikke genkende til nogen af de samme ting i denne alder...

og har gode tips til fx god stimulering osv.

som sagt ved ik om det bare er mig som mor der syntes hun er enormt fremmelig og en "lille voksen" , mangler bare nogen at dele med tror jeg !?

Mvh Line, Liv's Mor afro
Tilbage til toppen Go down
Admin
Admin
Admin



måske den rette hylde? Empty
IndlægEmne: Sv: måske den rette hylde?   måske den rette hylde? EmptyTirs Nov 16, 2010 7:49 am

jeg har skrevet en privat besked til dig.

Jeg kan se mange kendetegn på at du er på rette hylde. Hvis hun ikke er intelligent, så er hun meget fremmelig, hun kan det samme som min søn kunne.

Det er bare så herlig.
Tilbage til toppen Go down
 
måske den rette hylde?
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Intelligente børn :: Velkommen til et levende forum :: Debat :: Velkomst-
Gå til: