Emne: WISC profil til forklaring Ons Dec 08, 2010 7:47 am
Hilde skrev:
Jens Buch skrev:
Det mest interessante er, om der er stor forskel på Kodeprøven og Symbolsøgning. Hvis der er, så kan det betale sig at undersøge, hvorfor der er forskel... det kan sige noget om kognitive og visu- motoriske evner, der kan have betydning for, hvordan undervisning skal tilrettelægges.
enig her er bare et af mange forslag for hvad man så kan gøre http://www.pearsonassessments.com/NR/rdonlyres/ABA5F1E9-9EF9-4DB6-80B7-36E73E328162/0/WISCIIIPIInterpretiveGuide.pdf
Jeg forstår det simpelthen ikke Hilde!!!
Hvad er det nøjagtigt, du mener, skemaet du henviser til, kan bruges til?
Hvis det er svært at forklare ud fra LFR`s indlæg, da der mangler informationer, så har jeg jo lagt et eksempel på en WISC-III profil på denne side, så man kunne komme med bud på, hvad profilen betød; der kom ikke mange bud
Nu lægger jeg profilen ind her, kan du så ikke prøve at sætte det i system i forhold til skemaet, så jeg kan forstå, hvad det er, du vil bruge skemaet til; hvad viser skemaet i forhold til nedenstående profil:
Dette giver følgende indexscore: Sproglig forståelse: 66 Perceptuel organisation: 55 Opmærksomhedsstyring/arbejdshukommelse: 78 Forarbejdsningshastighed: 64
Og følgende Ik score: Sproglig IK: 66 Handle IK: 50 Samlet IK: 48