Intelligente børn
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Intelligente børn

Dette åbne forum er for forældre til intelligente børn, lærere, pædagoger og andre interesserede, så intelligente børn kan få det bedste ud af livet.
 
ForumforsideForumforside  Nyeste billederNyeste billeder  TilmeldTilmeld  Log ind  
Fortæl andre
Følg os
Seneste emner
» Vi behøver virkelig hjælp!
sensetive børn - Page 2 EmptySøn Feb 06, 2022 4:12 am af Hun

» Hvornår er man intelligent - og hvornår bare godt begavet
sensetive børn - Page 2 EmptySøn Feb 06, 2022 4:08 am af Hun

» Legoland 2011
sensetive børn - Page 2 EmptySøn Feb 06, 2022 3:55 am af Hun

» Særlige sensitive og heldagsskole
sensetive børn - Page 2 EmptySøn Feb 06, 2022 3:27 am af Hun

» Min kære søn.
sensetive børn - Page 2 EmptySøn Feb 06, 2022 2:59 am af Hun

» hjælp til 5 årig pige
sensetive børn - Page 2 EmptySøn Feb 06, 2022 2:58 am af Hun

» Vi er nye... en lille intro om os, og vores spørgsmål
sensetive børn - Page 2 EmptyTors Apr 28, 2016 6:15 am af bettina1979

» Hvor skal jeg starte, vil gerne have testet min søn inden skole start
sensetive børn - Page 2 EmptyTors Apr 07, 2016 8:27 pm af Soes

» People who boast about their I.Q. are losers
sensetive børn - Page 2 EmptyTors Mar 03, 2016 8:43 am af Zmiley

Søg
 
 

Vis resultater som:
 
Rechercher Avanceret søgning
Keywords
gifted skole wisc Århus børnehave begavede privat mentiqa hilde children
Mest viste emner
17-årig pige søger svar
Hvor svært kan det være at være klog?
Gennembrud for Videncenter for bmsf.
People who boast about their I.Q. are losers
Min prinsesse
Diverse psykologer der tester
Sæt de højt begavede børn i specialklasser! Af Jesper Skovlund
Informationsmøde på Mentiqa nordjylland
Mit projekt?
bmsf.dk kalder Jylland
Social bogmærkning
Social bogmærkning reddit      

Bookmark and share the address of Intelligente børn on your social bookmarking website

Bogmærk og del adressen Intelligente børn på din sociale bogmærknings-hjemmeside
Translator
Statistik
Der er i alt 477 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er Pakexcucomp

Vores brugere har i alt skrevet 4248 indlæg i 1019 emner

 

 sensetive børn

Go down 
+2
Pjevsen
Admin
6 deltagere
Gå til side : Forrige  1, 2
ForfatterBesked
Neko

Neko



sensetive børn - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: sensetive børn   sensetive børn - Page 2 EmptyTirs Maj 31, 2011 9:09 am

Nette72 skrev:

Og jeg gør det jo ikke i ond mening. Crying or Very sad Det er bare sådan jeg er.
jeg er meget tungt opdraget med ikke at afbryde, men det gør ikke den der tilværelse nemmere, for så holder man fast i en tanke om, hvad man gerne ville sige, indtil der bliver plads, resten går en over hovedet, mens man ellers udvikler mere og mere på den tanke, indtil der bliver det mindste pusterum, hvor man kan få det. Og så får man lige tilbage i ansigtet: "Det der er vi altså færdige med at snakke om". Nå, okay O.o æv... og så får man ikke rigtig nogen videre refleksion på det, man i det øjeblik følte var så vigtigt at få sagt.

Der er det altså lækkert, når man har andre, der kan hoppe frem og tilbage imellem flere emner, når der lige er noget, der falder en ind Smile Endnu ikke er jeg lykkelig for min veninde, Koneko ^^ (irlnavn anderledes, og langt mere besværligt at skrive XD )
Tilbage til toppen Go down
Neko

Neko



sensetive børn - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: sensetive børn   sensetive børn - Page 2 EmptyTirs Maj 31, 2011 9:15 am

Admin skrev:

Mange ting som måske er ligegyldig men ikke for os.

Se, det er noget, min kæreste og jeg stadig arbejder på. At det kan være bitte, bitte små ting i min hverdag, der kan gøre alt for, om jeg græder, griner, kan koncentrere mig eller ej. Bare i dag måtte jeg forklare, at jeg virkelig gerne ville have, at vi tog ud i Ikea og kiggede på den reol, vi har snakket om at få, fordi så holder jeg op med at tænke over, hvor jeg skal gøre af alle de ting, vi har liggende i stuen, nu hvor vi har været i gang med at flytte om i lejligheden, så tingene står anderledes, og tingene kan jo ikke rigtig komme på plads, før vi ved præcis, hvor hvad skal være. Og for mig var det bare alt afgørende, at jeg kunne få lov at slippe den tanke, så jeg kunne koncentrere mig om at læse til min eksamen i morgen. Det tog ham lidt lang tid at forstå, men vi endte da med at aftale, at vi tager af sted i morgen efter min eksamen, og så lader vi alting vente indtil da ^^ Så jeg fik ro Smile
Tilbage til toppen Go down
Hun





sensetive børn - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: sensetive børn   sensetive børn - Page 2 EmptyTirs Maj 31, 2011 6:57 pm

m


Sidst rettet af Hun Søn Feb 06, 2022 3:40 am, rettet 1 gang
Tilbage til toppen Go down
Nette72





sensetive børn - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: sensetive børn   sensetive børn - Page 2 EmptyOns Jun 01, 2011 3:57 am


Har bestilt begge bøger. cheers
Tilbage til toppen Go down
Neko

Neko



sensetive børn - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: sensetive børn   sensetive børn - Page 2 EmptyOns Jun 01, 2011 7:51 am

Nette72 skrev:

Har bestilt begge bøger. cheers

cheers

Og Hilde skulle jeg se/hører noget om, at de kommer i nye oplag, så skal jeg nok give besked Wink
Tilbage til toppen Go down
larslolk





sensetive børn - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: sensetive børn   sensetive børn - Page 2 EmptyOns Jun 01, 2011 5:39 pm

Min søns lærere forstår faktisk at stimulere min søn fagligt, og der er endnu intet skidt i, at han sidder med 3. klasses bøger. Jeg frygter mere for, når han kommer op på mellemtrinnet. Om de nye lærere forstår de nye børnetyper, eller om det bare 'et barn, alle børn'.
Tilbage til toppen Go down
Nette72





sensetive børn - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: sensetive børn   sensetive børn - Page 2 EmptyTors Jun 02, 2011 4:13 am

larslolk skrev:
Min søns lærere forstår faktisk at stimulere min søn fagligt, og der er endnu intet skidt i, at han sidder med 3. klasses bøger. Jeg frygter mere for, når han kommer op på mellemtrinnet. Om de nye lærere forstår de nye børnetyper, eller om det bare 'et barn, alle børn'.

Jeg kan også have en bekymring omkring min søn, da han efter sommerferien rykker over på en anden skole, da byrådet har vurderet at vores to skoler skal lægges sammen med to matrikler. Så nu bliver min børn også delt. Men det vides stadig ikke med sikkerhed om de så fortsætter med de lærere de har, eller om der skal andre ind over. Så hvis vi ikke får samme lærer til sønnike, så kan jeg være bange for, at han ryger tilbage til underyderne, da hende han har nu er super til disse børn. Der er 10 i klassen som er på niveau med NBB.

Men hvis han skal have ny lærer, så er der en god chance for, at hans nuværende så skal have min datter. Og det er til dels også godt. Så vil hun kunne få en god opstart på skolelivet, da lærer er rigtig god faglig.
Tilbage til toppen Go down
Admin
Admin
Admin



sensetive børn - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: sensetive børn   sensetive børn - Page 2 EmptyTors Jun 02, 2011 8:40 am

Nette72:Hvor er det synd at børn skal flytte skole og skifte lærere når det går så godt. Vi har jo nok nogle børn der er meget modtagelig for forandringer, og ikke altid til den gode side.

Lars: Noget som er vigtig er den overlevering der er fra 3. til 4. klasse, det ville jo være fint hvis den lærer som han har nu måske hjalp den nye lærer og I som forældre fortæller om jeres bekymring på en meget forsigtig måde.

Vi har nogle børn som er meget følsomme, og der skal ikke så meget til at slå dem ud, så hvad kan vi forældre gøre for dem, når de skal bo et nyt sted, skifte skole og så videre.

Jeg mener, at der skal så lidt forandring til for dem, indtil de er klar. Dog skal de ikke blive i en dårlig dagligdag, men der skal store overvejelser til så der er den størst mulighed for de kommer det rigtig sted hen.

Hvor er det dog bare svært



Tilbage til toppen Go down
larslolk





sensetive børn - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: sensetive børn   sensetive børn - Page 2 EmptyTors Jun 02, 2011 9:39 pm

Som skolelærer må jeg sige, at jeg er ked af, at alt for mange skolelærer er særdeles dårligt rustede til at favne de mange børnetyper, der optræder nu om dage. Skræmmende. Jeg var faktisk selv elendigt forberedt, trods velvilje og lyst til at forstå.
Tilbage til toppen Go down
Admin
Admin
Admin



sensetive børn - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: sensetive børn   sensetive børn - Page 2 EmptyFre Jun 03, 2011 12:59 am

Jeg tror også som forældre vi selv er frustrerede over at det måske ikke fungerer i skolen. De første vi tænker på er jo læreren, men ikke hvilken uddannelse de har fået.
Det som jeg ser er vigtig er at lærer (skole) og forældre skal være bedre til at høre hvad man siger til hinanden om barnet. Der bliver hurtigt konfliker imellem vores meninger og den måde at se barnet på.
Barnet er på en måde i skolen og en anden hjemme, det kunne jo være dejligt at kunne lægge 2 og 2 sammen og få 4, men det kan være svært og tidskrævende.

så er vi så derhenne hvor der skal undersøgelser af barnet og det tager lang tid, så barnet i mellemtiden måske får det megt dårligere.

Der er så mange ting der skal hænge sammen i dag og vi skal alle være rummelige, men man skal også huske at sige fra hvis der er noget man ikke kan, og det er ok at bede om hjælp. Det gælder både forældre og lærerne, uden det betyder at man svigter sit barn. Det er jo til barnets bedste, vi kan ikke alle være kloge på alt.

Vi skal alle være lydhøre.
Tilbage til toppen Go down
Neko

Neko



sensetive børn - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: sensetive børn   sensetive børn - Page 2 EmptyFre Jun 03, 2011 1:08 am

Admin skrev:
De første vi tænker på er jo læreren, men ikke hvilken uddannelse de har fået.

Vel min uddannelse er jo ekstremt ringe på det punkt o.o Jo, vi snakkede om i pædagogik, at vi skulle være anerkendende og rummelige, og der skulle være plads til alle børn, men det er ikke, hvad jeg oplevede i mine praktikker på 2. og 3. år fra mine gruppemedlemmer. Der var en, der sagde direkte til mig, at en bestemt af pigerne, hende måtte jeg tage mig af, for han kunne simpelthen ikke fordrage hendes sprog, og hun hørte overhovedet ikke efter - men hun kunne sagtens snakke med mig. Jeg forslog, hvordan han kunne forsøge at gribe hende an, at hun gerne har brug for lidt småsnakken, og for hende er det hendes dagligdagssprog, og man sagtens kan sige, at man ikke kan lide at høre det. Det fejede han bare af og sagde, at det måtte jeg klare, når jeg nu havde styr på det... Og den tredje i gruppen støttede op om ham.
Eleverne blev der talt dårligt om imellem de to. Bagtaleri - det var ikke engang konstruktiv snak om, hvordan man kunne hjælpe eleverne. Og så vidt jeg har kunnet høre på andre holdkammerater, så er det ikke så ualmindeligt, heller ikke blandt lærere.

Det er skræmmende...

Dertil kommer, at mobning gerne starter med lav tolerance i klassekulturen. I tre ud af fire af de hold, jeg har været på, der har der foregået udelukkelsesmobning og bagtaleri. Jeg har på de to af dem været så heldig, at jeg havde nogen at holde sammen med, på den tredje måtte jeg skifte hold, fordi jeg ikke kunne holde ud, at ingen ville tale med mig eller have noget med at mig at gøre. Læreren er med til at sætte ordenen for tolerance i en klasse - og hvis læreren har en lav tolerancegrænse, så vil det højst sandsynligvis smitte af på eleverne...
Tilbage til toppen Go down
Admin
Admin
Admin



sensetive børn - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: sensetive børn   sensetive børn - Page 2 EmptyFre Jun 03, 2011 1:23 am

Hvad er det er ligger til grund til at være på den måde du fortæller om, er det udefra eller indefra, er det uddannelsen, er der for meget at skulle tage sig af.
hvordan løser man disse problimatikker.
Tilbage til toppen Go down
Neko

Neko



sensetive børn - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: sensetive børn   sensetive børn - Page 2 EmptyFre Jun 03, 2011 1:37 am

Admin skrev:
Hvad er det er ligger til grund til at være på den måde du fortæller om, er det udefra eller indefra, er det uddannelsen, er der for meget at skulle tage sig af.
hvordan løser man disse problimatikker.

Jeg tror, at det er både og...
For seminariet er ikke opmærksom på - eller mine undervisere, studievejleder og studieansvarlige - var ikke opmærksom på, at der kunne foregå mobning på seminariet. Altså da jeg fortalte om, at jeg ville skifte hold. På mit første seminarium virkede det heller ikke til, at der blev holdt øje med det.

Jeg gjorde nu, hvad jeg kunne, for at dem, jeg kunne se, der også blev holdt ude, skulle vide, at de var velkomne hos mig og Koneko, på mit første seminarium. På mit matematikhold er vi tre, der har slået os mere eller mindre sammen, fordi resten holder os ude. Vi er så to højt begavede og en, der er meget, meget sensitiv - om hun også er højt begavet, har jeg ikke helt fundet ud af, men hun har nemmere ved at se de samme jokes. Og ja på det tredje hold var jo så alene og fik lov at skifte hold efter at have snakket med undervisere, studievejleder og studieansvarlig.

Men i praktikken blev der jo heller ikke rigtig taget hånd om, hvordan vi mødte eleverne, og det var som om, at det kunne man slet ikke snakke om - og jeg skal desværre ikke fejes af ret mange gange, før jeg bare holder mig for mig selv og bare gør mit bedste.

Derudover er der en meget udbredt forståelse om, at børn, der er hysteriske eller ofte tuder, de skal bare have lov at sidde i fred og køle af, og så fungere det hele igen bagefter, ligesom at begavede børn, de kan bare lave nogle flere opgaver eller kan hjælpe de svage elever. Jeg har virkelig haft svært ved at råbe op overfor mange af mine medstuderende (og der jeg sidst var i praktik), at der også skal gøres noget for de højt begavede børn.

En scene, der virkelig bider i mig, fra min seneste praktik var, at en af underviserne afbrød sin undervisning for at bede drengen, der havde plads bagerst i lokalet, om at sætte sig ned på sin stol. Han stod bare op ved siden af stolen, passede sit eget, var helt stille og forstyrrede ingen - og han kunne alt det, der blev gennemgået på tavlen. Han gik i tredje klasse og kunne mere end mine 4. klasse, som var dem, jeg havde primært, men socialt var han mere som et barn fra børnehaveklasse - gemte sig under bordet for ikke at ville udenfor og grine og stikke af og løbe under et andet bord for at man skulle følge efter ham. Ej, hvor var han kær ^^ Underviseren endte med at tage fat i ham og hive ham ud fra under bordet og bære ham ud af døren, så han kunne forlade lokalet, mens han blev skældt ud o.o

Tilbage til toppen Go down
Nette72





sensetive børn - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: sensetive børn   sensetive børn - Page 2 EmptyFre Jun 03, 2011 2:17 am


Er der noget jeg har lært, så er det, at råben, skrigen og skælden ud ikke hjælper, det gør det derimod værre. Crying or Very sad Og hvis læreren forstod dette, så ville mange problemer løse sig selv. ER MIN MENING. Smile
Tilbage til toppen Go down
Neko

Neko



sensetive børn - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: sensetive børn   sensetive børn - Page 2 EmptyFre Jun 03, 2011 2:38 am

Nette72 skrev:

Er der noget jeg har lært, så er det, at råben, skrigen og skælden ud ikke hjælper, det gør det derimod værre. Crying or Very sad Og hvis læreren forstod dette, så ville mange problemer løse sig selv. ER MIN MENING. Smile

Det virker vist altid bedst at forholde sig rolig og åben og tage en stille og rolig snak med børnene - ikke til børnene, men med dem Smile
Tilbage til toppen Go down
Neko

Neko



sensetive børn - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: sensetive børn   sensetive børn - Page 2 EmptyFre Jun 03, 2011 5:58 am

Admin skrev:
Neko
Hvor er det dog frustrende at høre disse ting, men jeg ved det eksisterer. undskyld men hvor er forældrene i alt dette, ved de det?

I have no idea. Jeg havde stort set ingen forældrekontakt i min praktik o.o Jeg havde det kun i det ene tilfælde, hvor jeg var inde og selv finde ud af at kontakte faderen til den højt begavede dreng i klassen, fordi min praktiklærer og skolelederen ikke ville lytte.

Admin skrev:

Jeg vil så sige at det er endnu mindre acceptabelt at lærere, pædagoger og andre råber og skælder mine unger ud, Det er helt ok for mig at der bliver sagt stop og ment men tage fat og bære mit barn ud, af den grund du der sagde, det er ikke ok.

Altså det er svært ikke at komme til at råbe engang imellem, men der er virkelig forskel på at gøre det som lærer, pædagog eller forælder. Jeg er så opdraget med, at den der råber, er den, der har tabt diskussionen o.o
Tilbage til toppen Go down
Nette72





sensetive børn - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: sensetive børn   sensetive børn - Page 2 EmptyLør Jun 11, 2011 7:13 am

Nette72 skrev:
larslolk skrev:
Min søn (dreng) på snart 9 er særligt sensitiv (HSP'er) og højt begavet, og jeg har faktisk svært ved at se forskellen på de to 'fænomener'. Jeg arbejder med emnet professionelt, og det kan være svært at adskille det ene fra det andet.

Jeg synes også at spotte disse børnetyper overalt, og det er påfaldende, at snakken ikke findes om de voksne. Det er en varm kartoffel at antyde, at alle HSP'ere er højt begavede, men det er der også en tendens til, synes jeg.

Jeg vil give dig helt ret, det ER svært at skelne mellem det ene og det andet. Jeg har også to børn som er særlig sensitive, og den ældste er vurderet velbegavet, mens den mindste har fået testet for særlig forudsætninger for indlæring, så hvad det helt præcist betyder ved jeg ikke, eller det giver mig ihvertfald en del tvivl. Jeg ved dog, at min ældste er mere begavet end han er sensitiv, og min datter er mere sensitiv end hun er begavet - endnu. Det billede kan selvfølgelig ændre sig i takt med at hun bliver ældre, men pt. viser hun mest sin sensitive side, og gider til dels ikke bogstaver. Hun er mere kreativ.

Og jeg ser også mange HBB overalt. Very Happy Men det er godt, at der kommer mere og mere fokus på dem.

Ok, der er lige en rettelse. Min datter er "kun" vurderet til at have forudsætninger for indlæring. Jeg beklager fejlen. Smile
Tilbage til toppen Go down
Nette72





sensetive børn - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: sensetive børn   sensetive børn - Page 2 EmptyLør Jun 11, 2011 7:17 am


Og i morgen kan jeg så hente bøgerne på biblioteket. cheers
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





sensetive børn - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: sensetive børn   sensetive børn - Page 2 Empty

Tilbage til toppen Go down
 
sensetive børn
Tilbage til toppen 
Side 2 af 2Gå til side : Forrige  1, 2
 Lignende emner
-
» wertyuiowertyuio

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Intelligente børn :: Velkommen til et levende forum :: Debat :: Om alt og intet-
Gå til: