Intelligente børn
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Intelligente børn

Dette åbne forum er for forældre til intelligente børn, lærere, pædagoger og andre interesserede, så intelligente børn kan få det bedste ud af livet.
 
ForumforsideForumforside  Nyeste billederNyeste billeder  TilmeldTilmeld  Log ind  
Fortæl andre
Følg os
Seneste emner
» Vi behøver virkelig hjælp!
Retfærdighedssans og hvad der ellers er rigtig og forkert EmptySøn Feb 06, 2022 4:12 am af Hun

» Hvornår er man intelligent - og hvornår bare godt begavet
Retfærdighedssans og hvad der ellers er rigtig og forkert EmptySøn Feb 06, 2022 4:08 am af Hun

» Legoland 2011
Retfærdighedssans og hvad der ellers er rigtig og forkert EmptySøn Feb 06, 2022 3:55 am af Hun

» Særlige sensitive og heldagsskole
Retfærdighedssans og hvad der ellers er rigtig og forkert EmptySøn Feb 06, 2022 3:27 am af Hun

» Min kære søn.
Retfærdighedssans og hvad der ellers er rigtig og forkert EmptySøn Feb 06, 2022 2:59 am af Hun

» hjælp til 5 årig pige
Retfærdighedssans og hvad der ellers er rigtig og forkert EmptySøn Feb 06, 2022 2:58 am af Hun

» Vi er nye... en lille intro om os, og vores spørgsmål
Retfærdighedssans og hvad der ellers er rigtig og forkert EmptyTors Apr 28, 2016 6:15 am af bettina1979

» Hvor skal jeg starte, vil gerne have testet min søn inden skole start
Retfærdighedssans og hvad der ellers er rigtig og forkert EmptyTors Apr 07, 2016 8:27 pm af Soes

» People who boast about their I.Q. are losers
Retfærdighedssans og hvad der ellers er rigtig og forkert EmptyTors Mar 03, 2016 8:43 am af Zmiley

Søg
 
 

Vis resultater som:
 
Rechercher Avanceret søgning
Keywords
children hilde begavede privat skole gifted wisc Århus børnehave mentiqa
Mest viste emner
17-årig pige søger svar
Hvor svært kan det være at være klog?
Gennembrud for Videncenter for bmsf.
People who boast about their I.Q. are losers
Min prinsesse
Diverse psykologer der tester
Sæt de højt begavede børn i specialklasser! Af Jesper Skovlund
Informationsmøde på Mentiqa nordjylland
Mit projekt?
bmsf.dk kalder Jylland
Social bogmærkning
Social bogmærkning reddit      

Bookmark and share the address of Intelligente børn on your social bookmarking website

Bogmærk og del adressen Intelligente børn på din sociale bogmærknings-hjemmeside
Translator
Statistik
Der er i alt 477 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er Pakexcucomp

Vores brugere har i alt skrevet 4248 indlæg i 1019 emner

 

 Retfærdighedssans og hvad der ellers er rigtig og forkert

Go down 
2 deltagere
ForfatterBesked
Neko

Neko



Retfærdighedssans og hvad der ellers er rigtig og forkert Empty
IndlægEmne: Retfærdighedssans og hvad der ellers er rigtig og forkert   Retfærdighedssans og hvad der ellers er rigtig og forkert EmptyOns Feb 02, 2011 5:27 am

Jeg mangler et par gode hints, tricks eller lignende til, hvordan jeg lige holder mig selv i skak, når alarmklokken i mig ringer over, at folk (=voksne) laver faglige fejl, de ikke burde, eller når min retfærdighedssans går helt amok.

Normalt går det rimeligt med at holde mund over fejl, men jo længere jeg skal se/høre på fejlene, jo mere frustreret bliver jeg. Til tider er det så slemt, at jeg bare har lyst til at rejse mig og gå, selvom det er yderst upassende.

Når det er min retfærdighedssans, så ender jeg i stedet med dårlig samvittighed, hvis jeg ikke får hjulpet den 'rigtige' part, eller jeg ikke får belært 'den forkerte' om, at det, mener jeg, ikke er acceptabelt.

Til tider er det jo ting, jeg ikke bør blande mig i. F.eks. som i dag hvor nogle elever får skæld ud, hvor jeg mener, at de ikke har fortjent det, men hvor jeg ikke står med undervisningen og kun må observere, og det ikke er mig, der har sat reglerne. Det hele flød i kaos og jeg måtte ikke gå ind og hjælpe og få struktur på tingene.

Så nu sidder jeg bare og har det dårligt over, at jeg ikke gjorde noget, og det er svært at sige til sig selv, at min makker jo også skal lære, hvordan man er lærer, og han lærer ikke noget ved, at jeg styrer undervisningen.
Jeg har bare så ondt af børnene, at det gør ondt indeni...

Ja, det ender ofte med, at jeg har ondt af skyldfølelse, eller at jeg har haft et større vredes udbrud...
I det mindste har jeg siden gymnasiet af lært at gå i stedet for at flippe i hovedet på dem, der er markant ældre end mig O.o Det er da en forbedring fra folkeskolen af, hvor det primært gik ud over alle jævnaldrende og ældre...

Yngre? Aldrig. Af en eller anden grund har jeg altid haft det sådan med dem, der var yngre, at de havde meget mere, de skulle lære, så derfor kunne man ikke dømme dem på samme måde. De kunne ikke nødvendigvis forstå på samme måde. Det virker bare ikke for mig at forsøge at overføre den tanke på jævnaldrende og ældre...

Til tider er det bare så lidt, der skal til, før jeg tænder af over fejl og manglende retfærdighed...
Det generer mig, at jeg ikke kan få de følelser dæmpet, så de ikke ligger i mig i flere timer...
Tilbage til toppen Go down
Admin
Admin
Admin



Retfærdighedssans og hvad der ellers er rigtig og forkert Empty
IndlægEmne: Sv: Retfærdighedssans og hvad der ellers er rigtig og forkert   Retfærdighedssans og hvad der ellers er rigtig og forkert EmptyOns Feb 02, 2011 5:44 am

Du kan jo spørge til dig selv om det kommer dig ved. Svaret er nej.

Derefter tæller du til 10 og tænker, det er synd for den person som ikke kan finde ud af det. Selv om personen er ældre behøver vedkommende ikke være klogere end dig og vedkommende har måske stadigvæk meget at lære.
Det kan også være vedkommende ville være glad for råd bagefter uden du flipper ud.

Kender du det der hedder girafsprog????

Hvis du ikke kan lade være må du jo tage de lussinger der kommer.

Noget du også skal er at vælge dine kampe.

Prøv meditation, løb, yoga, prøv med at få styr på dine egne ting. Selvudvikling. Der er så mange ting du kan gøre men det kræver arbejde med dig selv og uden overspringshandlinger. Du kommer ikke nemt til det.

Erfaring haves. geek





Tilbage til toppen Go down
Neko

Neko



Retfærdighedssans og hvad der ellers er rigtig og forkert Empty
IndlægEmne: Sv: Retfærdighedssans og hvad der ellers er rigtig og forkert   Retfærdighedssans og hvad der ellers er rigtig og forkert EmptyOns Feb 02, 2011 5:52 am

Ja, jeg kender girafsprog Smile og jeg gør meget for at bruge det og lære børn at bruge det. Til tider virker det bare som om, at hvis jeg siger, at jeg oplevede eller jeg følte, så betyder det ikke noget for dem, jeg taler med, for så 'er det jo bare noget' jeg synes, og så er det ikke så vigtigt, som hvis det var en anden eller flere. Så ofte dropper jeg bare at lave den direkte konfrontation over 'problemet', som jeg f.eks. har gjort overfor min dansklærer med den mail, jeg sendte, før jeg tog i praktik. Det er tre uger siden, og han har ikke svaret - men han har læst den.
Det får mig til at føle, at min mening ikke gælder, og den situation synes jeg tit, at jeg står i. Endnu en grund til at det virker nemmest at gå... At tælle til ti virker sjældent for mig - så er det nemmere bare at gå, vente lidt, og så falder jeg ned. Frustrationer kan stadig sidde der, men de er ikke ligeså dominerende. Når jeg kommer hjem og sidder, så gør det ondt, men det er da ikke gået ud over andre..

Ja, jeg skal have prøvet det der yoga af Smile og så kan det være, at psykologen kan hjælpe med, hvordan jeg arbejder med mig selv. Jeg har bare først mine første tid sidst i denne måned...

Hårdt arbejde. Jep. Men det er nødvendigt, og så må jeg bare kæmpe.
Tilbage til toppen Go down
Admin
Admin
Admin



Retfærdighedssans og hvad der ellers er rigtig og forkert Empty
IndlægEmne: Sv: Retfærdighedssans og hvad der ellers er rigtig og forkert   Retfærdighedssans og hvad der ellers er rigtig og forkert EmptyOns Feb 02, 2011 8:05 am

Jeg kender godt det med at have en følelse af at de ikke forstår hvad man siger eller man ikke bliver hørt. Noget vi skal tænke over er at andre ikke tænker så hurtigt som os, og når de er færdig med at tænke er vi videre.

Oftest er vi i vores tanker og udvikling længere fremme end andre og derved for står de os ikke. Den er svær at sluge men sådan er det.

jeg har også selv brugt det at skrive min frustrationer ud, så er de ikke så store bag efter.

Det du skriver er jo også at du ikke har det selvværd du burde, ja det er hårde ord, men skyder jeg helt ved siden af. Surprised)

Selv om vi skal være tålmodige med andre, hvordan tror du det er for dem hele tiden at være hægtet af når vi sider noget. Hvordan skal de reagere når vi er så hurtige og de måske ikke forstår hvad det er vi snakker om.
Jeg har få personer hvor vi kan snakket om f.eks. 5 forskellige ting på samme tid og stadigvæk kan følge med.
Har du nogen sinde mødt nogen som dig selv, for så vil jeg anbefale at gøre det, for så vil du føle dig forstået.

Der er en mening med du er som du er. Husk det. sunny

Tilbage til toppen Go down
Neko

Neko



Retfærdighedssans og hvad der ellers er rigtig og forkert Empty
IndlægEmne: Sv: Retfærdighedssans og hvad der ellers er rigtig og forkert   Retfærdighedssans og hvad der ellers er rigtig og forkert EmptyOns Feb 02, 2011 8:52 am

At skrive sine frustrationer ud er også noget af det, der virker bedst for mig... det eller faktisk sidde med det gamle skydespil Quake med snydekoden på, så man bare skal sidde og trykke på skydeknappen uden at tænke over spillet... Avs mit tastatur har haft det hårdt et par gange o.o men det hjalp mig med at få det agressive ud, mens jeg samtidig fik tænkt over tingene.

Det er måske netop den slags, der gør, at min søster og jeg har haft det så svært. Selv for gennemsnittet tænker hun langsomt, så vi er mile væk fra hinanden. Heldigvis har jeg fået hende i gang med et studie nu, efter års stilstand, og hun har fået troen på, at hun kan komme på pædagogseminariet, så vi har pludselig fået noget fælles at tale ud fra, som vi ikke har haft før. Det hjælper. Vi er endelig begyndt at finde hinanden her igennem det sidste års tid.

og jep, selvværdet har det bestemt ikke for godt - arbejder på det o.o Og kæresten hjælper så godt han kan ^^ Selvom han ikke altid forstår mig, så prøver han da i det mindste, og han forsøger at hjælpe mig med at snakke mine tanker ud. Det er rart.

jeg har heldigvis fundet en veninde, hvor jeg præcis har det sådan, og hvor vi også har det sådan, at vi kan sidde i flere timer uden at sige et ord, og alligevel hygger vi os og ved, præcis hvad den anden tænker og laver. At have sådan et forhold har jeg ønsket mig siden, at jeg var lille. At have en, der virkelig forstod mig, og vidste, hvordan jeg havde det, selv når jeg intet sagde. Man havde jo hørt om de venskaber fra andre. 20 år gammel skulle jeg være (så 2½ år siden), før jeg fandt hende, men hvor jeg dog stadig takker Gud hver dag for den dag, jeg mødte hende. Det har virkelig givet mig meget. Hun var det første skridt, der beviste for mig, at jeg ikke er alene i en fremmed verden.
Tilbage til toppen Go down
Admin
Admin
Admin



Retfærdighedssans og hvad der ellers er rigtig og forkert Empty
IndlægEmne: Sv: Retfærdighedssans og hvad der ellers er rigtig og forkert   Retfærdighedssans og hvad der ellers er rigtig og forkert EmptyOns Feb 02, 2011 9:42 am

Ved du godt vi samler på gode historier og du har hermed lige leveret en.

cheers
Tilbage til toppen Go down
Neko

Neko



Retfærdighedssans og hvad der ellers er rigtig og forkert Empty
IndlægEmne: Sv: Retfærdighedssans og hvad der ellers er rigtig og forkert   Retfærdighedssans og hvad der ellers er rigtig og forkert EmptyOns Feb 02, 2011 9:43 am

dejligt Very Happy både for mig og jer ^^

Måske lave et lille mini-forum, der hedder 'Den gode historie', så det er muligt at dele og glæde sig på hinandens vegne? ^^
Tilbage til toppen Go down
Admin
Admin
Admin



Retfærdighedssans og hvad der ellers er rigtig og forkert Empty
IndlægEmne: Sv: Retfærdighedssans og hvad der ellers er rigtig og forkert   Retfærdighedssans og hvad der ellers er rigtig og forkert EmptyOns Feb 02, 2011 6:09 pm

god ide
cheers
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





Retfærdighedssans og hvad der ellers er rigtig og forkert Empty
IndlægEmne: Sv: Retfærdighedssans og hvad der ellers er rigtig og forkert   Retfærdighedssans og hvad der ellers er rigtig og forkert Empty

Tilbage til toppen Go down
 
Retfærdighedssans og hvad der ellers er rigtig og forkert
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-
» Kan det mon passe??
» Vi endte i en "forkert" skole

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Intelligente børn :: Velkommen til et levende forum :: Debat :: Om alt og intet-
Gå til: