Intelligente børn
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Intelligente børn

Dette åbne forum er for forældre til intelligente børn, lærere, pædagoger og andre interesserede, så intelligente børn kan få det bedste ud af livet.
 
ForumforsideForumforside  Nyeste billederNyeste billeder  TilmeldTilmeld  Log ind  
Fortæl andre
Følg os
Seneste emner
» Vi behøver virkelig hjælp!
legerelationer til andre alderssvarende børn EmptySøn Feb 06, 2022 4:12 am af Hun

» Hvornår er man intelligent - og hvornår bare godt begavet
legerelationer til andre alderssvarende børn EmptySøn Feb 06, 2022 4:08 am af Hun

» Legoland 2011
legerelationer til andre alderssvarende børn EmptySøn Feb 06, 2022 3:55 am af Hun

» Særlige sensitive og heldagsskole
legerelationer til andre alderssvarende børn EmptySøn Feb 06, 2022 3:27 am af Hun

» Min kære søn.
legerelationer til andre alderssvarende børn EmptySøn Feb 06, 2022 2:59 am af Hun

» hjælp til 5 årig pige
legerelationer til andre alderssvarende børn EmptySøn Feb 06, 2022 2:58 am af Hun

» Vi er nye... en lille intro om os, og vores spørgsmål
legerelationer til andre alderssvarende børn EmptyTors Apr 28, 2016 6:15 am af bettina1979

» Hvor skal jeg starte, vil gerne have testet min søn inden skole start
legerelationer til andre alderssvarende børn EmptyTors Apr 07, 2016 8:27 pm af Soes

» People who boast about their I.Q. are losers
legerelationer til andre alderssvarende børn EmptyTors Mar 03, 2016 8:43 am af Zmiley

Søg
 
 

Vis resultater som:
 
Rechercher Avanceret søgning
Keywords
wisc Århus gifted hilde børnehave mentiqa begavede privat skole children
Mest viste emner
17-årig pige søger svar
Hvor svært kan det være at være klog?
Gennembrud for Videncenter for bmsf.
People who boast about their I.Q. are losers
Min prinsesse
Diverse psykologer der tester
Sæt de højt begavede børn i specialklasser! Af Jesper Skovlund
Informationsmøde på Mentiqa nordjylland
Mit projekt?
bmsf.dk kalder Jylland
Social bogmærkning
Social bogmærkning reddit      

Bookmark and share the address of Intelligente børn on your social bookmarking website

Bogmærk og del adressen Intelligente børn på din sociale bogmærknings-hjemmeside
Translator
Statistik
Der er i alt 477 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er Pakexcucomp

Vores brugere har i alt skrevet 4248 indlæg i 1019 emner

 

 legerelationer til andre alderssvarende børn

Go down 
5 deltagere
ForfatterBesked
Admin
Admin
Admin



legerelationer til andre alderssvarende børn Empty
IndlægEmne: legerelationer til andre alderssvarende børn   legerelationer til andre alderssvarende børn EmptyLør Mar 19, 2011 6:25 pm

Lige nu står jeg med en 6 årig dreng der ikke gider lege det de andre 6 årige gider. Hvad skal man gøre, når han hellere vil "lege" og snakke med de voksne og dem som er 2-3 år ældrene, men må ikke. Det er jo ikke normalt.

Jeg synes det er utrolig svært da han altid har været sådan.

Skal det accepteres eller skal han "tvinges" til at lære at lege med de andre 6 årige.

De voksne vil ham jo det bedste, men..........

Han lider ikke under ikke at have nogen at lege med, han nyder at gå rundt og kigge og snakke med de forskellige voksne og børn.

Jeg kunne godt tænke mig at høre jeres mening og råd.
Tilbage til toppen Go down
Nette72





legerelationer til andre alderssvarende børn Empty
IndlægEmne: Sv: legerelationer til andre alderssvarende børn   legerelationer til andre alderssvarende børn EmptySøn Mar 20, 2011 4:03 am


Et eller andet sted kan jeg slet ikke rigtig forholde mig til, at et barn ikke vil lege med andre, og kun tyr til voksne. Der MÅ vel være et eller andet spændende børn kan finde interesse i sammen!?!

Men vi er selv lidt inde på samme problem, dog af lidt anden kalibre.

Nicholaj har EN bedste ven, som han simpelthen svinger med. Når jeg sådan ser ham sidde sammen med dem fra klassen over i skolen, så får jeg en følelse af, at han ikke rigtig passer sammen med dem. Når de f.eks. sidder på gyngerne, så kan han sige de mærkeligste ting, som de andre ikke gider snakke om eller ikke ved, hvad de skal svare til, og jeg kan godt følge dem - jeg ved det heller ikke rigtig selv, til tider. Men alligevel formår han i weekenderne at blive ringet op af 4 forskellige drenge, som ønsker at lege med ham. I skolen leger han stort set kun med 5-6 drenge fra b-klassen, da alle de andre drenge spiller fodbold, og det gider Nicholaj ikke. Heldigvis gider hans bedste ven heller ikke, så de to svinger også sammen i skolen.

Kristine har EN bedste veninde, og det er stort set også kun hende, at hun leger med i weekenderne. I skolen har vi fået af vide, at pigegruppen er god til at rumme hende, men ofte foregår legen parallelt. Derimod når hun leger med bedsteveninden, som går i samme klasse HELDIGVIS - så leger de SAMMEN. Men nogle gange, så ender det ud i, at Kristine bliver ked fordi hun samtidig er så forbandet sensitiv. Små bagateller kan få hende helt ud af flippen - SFO'ens ord, ikke det vi oplever hjemme. Jeg har forhørt mig med forældrene i klassen om legeaftaler, og det er min generelle fornemmelse, at folk ikke er særlig god til at ringe rundt. Jeg troede jo ellers, at det var Kristine, at de ikke ville lege med, men det er simpelthen hele pigegruppen, som ikke rigtig ringer til hinanden privat. Kristine leger med sin bedste veninde for det meste, men ellers er der også 3 andre, som vil lege med hende i skolen og SFO, dog ringer de aldrig privat. Men ofte tyr Kristine mere til drengene, da drengelegetøj interessere hende lidt mere. Alle hendes dukker gider hun heller ikke rigtig lege med. Og barbier er hun først begyndt at lege med inden for det sidste år. Hun er iøvrigt 6½ år.

Jeg går jo normalt ikke ind for tvang og jeg synes et eller andet sted også, at din søn må sige til, hvis han ønsker at få nogle at lege med, men ind imellem kan man vel godt tvinge ham ind i de forskellige lege, så han får opbygget et godt kammeratskab med hans klassekammerater. Vi har herhjemme været meget opsøgende med Nicholaj, men ikke så meget med Kristine, hvilket vi skal have gjort noget ved.
Tilbage til toppen Go down
Admin
Admin
Admin



legerelationer til andre alderssvarende børn Empty
IndlægEmne: Sv: legerelationer til andre alderssvarende børn   legerelationer til andre alderssvarende børn EmptySøn Mar 20, 2011 4:57 am

Kan man godt tvinge børn til at lege sammen, for så vil jeg godt have opskriften? Smile

Det ville måske være godt at se hvad han interesserer sig for og på den måde hjælpe ham til at finde nogen at lege med i SFO´en, hvem siger de skal være jævnalderende. Selvfølgelig skal vi lige huske på at han kun har været på skolen i 2½ uge, så han skal da selvfølgelig have tid.

Det kan også være det kommer, hvis de voksne ser ham som den han er, men jeg skal også være den første til at sige han ikke er nem.

Hvis jeg spørger ham hvad han mener med at lege med et andet barn, mener han man skal spille og være tæt om en leg. Han mener ikke man leger sammen hvis man er ti i gymnastiksalen og farer rundt og har det sjovt sammen og snakker sammen eller når der er 2 gynger ved siden af hinanden og man snakker sammen.

Han er også meget følelsesmæssig sensetiv, så der skal ikke meget til pisse ham af. han vil hellere være sammen med de der er ældre. Ikke nok med det er han også så stædig for 10 æsler. affraid

Jeg skal have en samtale med Patrick psykolog fra ppr på mandag, så må vi se hvad hun mener der kan gøres. geek
scratch

Det skal nok gå for min datter var akkurat lige sådan og hun klarer sig også udmærket socialt idag. Så måske er det bare tid og det skal de jo også have lov til at have.
Tilbage til toppen Go down
Nette72





legerelationer til andre alderssvarende børn Empty
IndlægEmne: Sv: legerelationer til andre alderssvarende børn   legerelationer til andre alderssvarende børn EmptySøn Mar 20, 2011 5:55 am


Tja, man kan vel tvinge i den forstand, at man hele tiden prøver nye ideer af med ham. Eller får nogle af de andre til at komme til ham og spørge om han vil være med? Og så kan man som forældre vel selv prøve, at forklare sine børn vigtigheden af at have venskaber og måtte give af sig, gå på kompromier. F.eks. kan det godt være, at han på forhånd synes det er røvsygt, at lege med plus-plusser, men hvis nu lige præcis den måde Bjarne leger på er sjov, så kunne det jo være værd at prøve af. Man må vel som både forældre og pædagog prøve at gøre det interessant at være sammen om noget. Og hvis han tyr så meget til de voksne, så må det vel netop være dem, som "tvinger" ham ind i legetid med de andre. Jeg kender det fra Nicholaj. Hvis han synes det er røvsygt at tømme opvaskeren, jamen, så kan jeg få ham til det ved at gøre det sjovt - og ikke mindst selv deltage.
Tilbage til toppen Go down
Admin
Admin
Admin



legerelationer til andre alderssvarende børn Empty
IndlægEmne: Sv: legerelationer til andre alderssvarende børn   legerelationer til andre alderssvarende børn EmptySøn Mar 20, 2011 6:56 am

Jeg er lidt ude i det med at tvinge børn ned i nogle kasser de ikke passer ind i. !!!!

Jeg vil så ikke kalde det at tvinge, men hvorfor skal min 6 årige søn passe til andre 6 årige hvis hans udvikling er som en 8 årig.
Prøv at tænke stort, jeg ville ikke finde mig i kun at måtte snakke med dem som er 49 akkurat som jeg. geek
Tilbage til toppen Go down
Nette72





legerelationer til andre alderssvarende børn Empty
IndlægEmne: Sv: legerelationer til andre alderssvarende børn   legerelationer til andre alderssvarende børn EmptySøn Mar 20, 2011 7:23 am


Jeg siger så heller ikke, at det kun skal være børn på hans alder. Nicholajs "konfliktven" i klassen er f.eks. et helt år ældre end Nicholaj. De har konflikter, ja, men de svinger godt sammen ellers. Og så er der jo SFO'en som har børn fra børnehaveklassen frem til 3 klasse.
Tilbage til toppen Go down
Nette72





legerelationer til andre alderssvarende børn Empty
IndlægEmne: Sv: legerelationer til andre alderssvarende børn   legerelationer til andre alderssvarende børn EmptySøn Mar 20, 2011 7:29 am


Men hvorfor er det så vigtig, at finde legekammerater, hvis drengen fungere fint med sig selv?

En af vores venners venner, har en dreng på 12 år, som aldrig har kammerater med hjem. Og han har det fint med det, for han får nok af dem i skolen, så han kobler af derhjemme. Jeg synes jo, at det må være umådelig trist, men det synes han så ikke.
Tilbage til toppen Go down
Admin
Admin
Admin



legerelationer til andre alderssvarende børn Empty
IndlægEmne: Sv: legerelationer til andre alderssvarende børn   legerelationer til andre alderssvarende børn EmptySøn Mar 20, 2011 7:40 am

Selvfølgelig er det godt at have kammerater, men nogle kan have mange men ikke særlig tætte. Nogle børn kan have få og nogel tætte og andre bare bekendte.
Nogle børn har brug for meget få og meget tætte.

Vi er så forskellige som mennesker og det er børn også for de er også mennesker.

Han vil gerne have venner, men han gider ikke have dem tæt på for han gider f.eks. ikke lege med biler. Han synes det er kedeligt at gynge, han interessere sig ikke for at fare omkring og løbe efter en bold. Nej han er mere til at studere andre og lege med filt, modelervoks og så elsker han at SNAKKE OG SNAKKE OG SNAKKE. Det er somme tider at man må bede ham være bare lidt stille i 2 minutter.
Sådan er alle mine børn, de har altid snakket meget og synes det er meget vigtig det de har at sige.
Det kan være man skal lave en snakke gruppe i fritteren. study


Tilbage til toppen Go down
Nette72





legerelationer til andre alderssvarende børn Empty
IndlægEmne: Sv: legerelationer til andre alderssvarende børn   legerelationer til andre alderssvarende børn EmptySøn Mar 20, 2011 8:39 am


Når man siger, at der findes minimun et begavet barn i hver klasse, så burde der jo også være flere på fritteren som er ligesom ham. cheers
Tilbage til toppen Go down
Admin
Admin
Admin



legerelationer til andre alderssvarende børn Empty
IndlægEmne: Sv: legerelationer til andre alderssvarende børn   legerelationer til andre alderssvarende børn EmptySøn Mar 20, 2011 8:47 am

Det er der også, men hvem siger at skolen og fritteren VIL og KAN se det. Det forpligter at sige det højt.
For jeg ved godt hvem de børn er, men jeg må ikke sige det højt. Jeg kan opfodre Nikolaj til at henvende sig til dem, ellers kan jeg jo intet gøre. Smile

Du kan være ganske rolig jeg skal nok få det til at fungerere. scratch
Tilbage til toppen Go down
Hun





legerelationer til andre alderssvarende børn Empty
IndlægEmne: Sv: legerelationer til andre alderssvarende børn   legerelationer til andre alderssvarende børn EmptySøn Mar 20, 2011 10:02 am

n


Sidst rettet af Hun Søn Feb 06, 2022 4:01 am, rettet 1 gang
Tilbage til toppen Go down
Neko

Neko



legerelationer til andre alderssvarende børn Empty
IndlægEmne: Sv: legerelationer til andre alderssvarende børn   legerelationer til andre alderssvarende børn EmptyTirs Mar 22, 2011 1:30 am

jeg har været i praktik i en klasse på et tidspunkt, hvor klassen havde lege-aftaler på den måde, at forældrene havde lavet nogle grupper på en tre til fire børn, der havde ansvaret for at lege med hinanden i en bestemt periode. Tror det har været en to ugers tid. Så står forældrene så til gengæld for at sørge for, at gruppen, de tager ansvaret for, at gruppen laver nogle fælles aktiviteter. Det kan være noget fælles bagning, tur i svømmehallen e.l. hvor hele gruppen skal med. På den måde tvinges alle børnene i klassen til at forsøge at fungere i nogle relationer, der også går udenfor skolen, men det kræver selvfølgelig, at alle forældrene er med på det O.o

Jeg vil mene, at det er vigtigt, at børn kan fungere med andre på deres egen alder. Om de så udnytter sig af deres relationer er en anden sag, men jeg fik aldrig selv muligheden for at fungere med dem på min egen alder, og det kan jeg stadig ikke i dag, for jeg har aldrig lært det.
Min gode veninde, der også er højt begavet, kan heller ikke. Til gengæld fungerer vi godt med hinanden, og dem, vi finder, vi kan med, de har ofte også træk af at være højt begavet. Det fandt vi lidt pudsigt, da vi sad og tænkte over det ^^
Tilbage til toppen Go down
Admin
Admin
Admin



legerelationer til andre alderssvarende børn Empty
IndlægEmne: Sv: legerelationer til andre alderssvarende børn   legerelationer til andre alderssvarende børn EmptyTirs Mar 22, 2011 3:13 am

Neko
Jeg tror du er inde på noget vigtig, det er godt at kunne være sammen med sin egen aldersgruppe, men det kan jo være svært hvis kemien og interesserne ikke passer sammen.
De skal lære at respektere hinandens forskellligeheder og acceptere hinanden.
De tættere relationer kan man ikke tvinge igennem.

Jeg har heller ikke selv haft tætte veninder dog har jeg haft tætte drenge venner.
Det som er vigtig for os mennesker er at vi føler os i et fællesskab, det kan man godt uden tætte relationer.

Det med tvungne legeaftaler har jeg det lidt svært med, men hvis skolen og sfo´en kan sætte dem sammen så de f.eks. prøver at lave opgaver sammen, så kan man se hvem der fungere bedst sammen.

Jeg har haft en god snak med ppr´s psykolog som kender os meget godt og vi arbejder bare videre på at han i første omgang skal få en god atitude over for dem han vil lege med.

Han er meget ironisk og det er ikke altid de andre børn for står ham og omvendt, da de andres drillerier for ham er noget de mener . Det er ikke altid nemt.
Han er så også bare perfektionist og sensetiv følelsesmæssigt, så han reagerer højlydt når der er noget.
som han selv siger (6 år) han er træt af at græde, når han er ked af det. Det er jo ikke sjovt.

scratch
Tilbage til toppen Go down
Nette72





legerelationer til andre alderssvarende børn Empty
IndlægEmne: Sv: legerelationer til andre alderssvarende børn   legerelationer til andre alderssvarende børn EmptyTirs Mar 22, 2011 4:33 am


I min søns klasse har der været det man kalder madgrupper. Så blev f.eks. 4 drenge inviteret med hjem til middag, og så skiftedes de til at besøge hinanden. Og når runden var kørt igennem var der lavet nye grupper. Som sådan synes jeg rigtig godt om ideen, og har også hørt om flere veludviklede grupper. Vores egen søn endte desværre i en gruppe, hvor de tre andre klingede godt sammen, så han følte sig udenfor. Så vi faldt hurtigt fra. Men jeg synes stadig godt om ideen. cheers
Tilbage til toppen Go down
Admin
Admin
Admin



legerelationer til andre alderssvarende børn Empty
IndlægEmne: Sv: legerelationer til andre alderssvarende børn   legerelationer til andre alderssvarende børn EmptyTirs Mar 22, 2011 4:45 am

Det kan godt være det fungerere godt med de grupper, men jeg tror det kan være svært for hbb børn, hvis de er for lang fra deres egen alder udviklingsmæssigt. For vi skal huske på nogle af dem også er asynkrone.

jeg snakkede med psykologen i dag om at teste ham, men vi blev enige om at lade være da det vil være svært for ham. han er perfektionist og vil derfor ikke vise det rigtige.
Tilbage til toppen Go down
Neko

Neko



legerelationer til andre alderssvarende børn Empty
IndlægEmne: Sv: legerelationer til andre alderssvarende børn   legerelationer til andre alderssvarende børn EmptyTirs Mar 22, 2011 7:50 am

og her tænker jeg så på min praktiklærer fra den seneste praktik, der mente, at de børn, der var fagligt svage skulle være dem, man fokuserede på, for de højt begavede skulle nok klare sig.... jeg synes altså, at de/os højt begavede har et utal af problemstillinger, jeg har svært ved at finde løsninger på. Som f.eks. det sociale her o.o

Men man må vel ind og se på, hvad slags relationer, han bør lære at etablere, hvad han kan og hvad han har behov for? For hvis han sagtens kan, men behovet er lille, så behøver man vel ikke bekymre sig helt så meget? Så finder han måske nogle på et tidspunkt, der interesserer ham mere end de andre har gjort...
Tilbage til toppen Go down
Admin
Admin
Admin



legerelationer til andre alderssvarende børn Empty
IndlægEmne: Sv: legerelationer til andre alderssvarende børn   legerelationer til andre alderssvarende børn EmptyTirs Mar 22, 2011 9:15 am

Super godt set Neko.
Det er også sådan jeg har oplevet det med min store datter på 21 og hun fungere fint og har fundet mange venner.

Jeg tror også det er sådan min søn er, men det må tiden vise. Jeg tager det med ophøjet ro. geek
Men hvis han har et behov og bare skal lære at få en god kontakt skal han også have hjælp til det. Jeg vil selvfølgelig prøve for jeg ved godt hvordan jeg selv havde det.

Kommer tid kommer råd. cheers
Tilbage til toppen Go down
Admin
Admin
Admin



legerelationer til andre alderssvarende børn Empty
IndlægEmne: Sv: legerelationer til andre alderssvarende børn   legerelationer til andre alderssvarende børn EmptyMan Mar 28, 2011 4:28 am

Så har jeg været ved ppr og snakke med psykolog og det bliver sådan hvis det ikke går bedre efter påske kommer psykologen ind i billedet. Hun vil så overvåge ham og se an hvad der kan gøres.
Lige nu er der kommet hjælp på til ham 2 x 2 timer om ugen, og hvor er jeg glad for det er gået så hurtigt. Samtidig får han lov til at lege med nogle af de andre børn inde i det store frikvarter. Det er jo bare helt fantastisk at det kan lade sig gøre så hurtigt. jeg er så glad for at skolen kan se hvad der er brug for.

lol!
Tilbage til toppen Go down
Helene





legerelationer til andre alderssvarende børn Empty
IndlægEmne: Sv: legerelationer til andre alderssvarende børn   legerelationer til andre alderssvarende børn EmptySøn Apr 03, 2011 8:17 pm

Jeg synes det er en god debat der er gang i her omkring legerelationer. Også fordi det er så individuelt hvad man har behov for socialt og alle er ikke lige sociale anlagt.
Michelle har det bedst med børn der er en del ældre end hende. Over i skolen har hun 1 veninde, de er uadskillige. Hendes veninde er ikke HB. fakisk er det sådan at der er en pige mere i klassen, ved ikke om hun er HB men hun ligger i toppen af klassen som Michelle, men hende fravælger Michelle, faktisk kan hun slet ikke døje hende. Jeg havde faktisk troet de 2 ville tiltrækkes af hinanden, men hvor den anden pige meget gerne vil lege med Michelle, afviser Michelle hende blankt og er meget intolerant.


Sidst rettet af Helene Tirs Apr 26, 2011 6:42 pm, rettet 1 gang
Tilbage til toppen Go down
Hun





legerelationer til andre alderssvarende børn Empty
IndlægEmne: Sv: legerelationer til andre alderssvarende børn   legerelationer til andre alderssvarende børn EmptySøn Apr 03, 2011 9:14 pm

m


Sidst rettet af Hun Søn Feb 06, 2022 3:54 am, rettet 1 gang
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





legerelationer til andre alderssvarende børn Empty
IndlægEmne: Sv: legerelationer til andre alderssvarende børn   legerelationer til andre alderssvarende børn Empty

Tilbage til toppen Go down
 
legerelationer til andre alderssvarende børn
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Intelligente børn :: Velkommen til et levende forum :: Debat :: Skolebørn-
Gå til: