Intelligente børn

Dette åbne forum er for forældre til intelligente børn, lærere, pædagoger og andre interesserede, så intelligente børn kan få det bedste ud af livet.
 
IndeksIndeks  FAQFAQ  TilmeldTilmeld  Login  
Fortæl andre
Følg os
Latest topics
» IQ eller percentil
Søn jan 08, 2017 8:40 pm by Hilde

» Vi er nye... en lille intro om os, og vores spørgsmål
Ons maj 18, 2016 10:25 pm by Hilde

» Hvor skal jeg starte, vil gerne have testet min søn inden skole start
Tors apr 07, 2016 8:27 pm by Soes

» CHIPS - forberedelse!
Lør apr 02, 2016 5:09 pm by Hilde

» People who boast about their I.Q. are losers
Tors mar 03, 2016 9:23 am by Hilde

» Hvis man står med et muligvis særligt intelligent førskolebarn?
Søn jul 12, 2015 8:16 am by Hilde

» En kort introduktion
Ons dec 10, 2014 8:03 am by DeaFranck

» Diverse psykologer der tester
Ons dec 10, 2014 7:35 am by DeaFranck

» Introduktion af min søn, leder efter legekammerater
Søn nov 02, 2014 10:27 pm by annekir

Søg
 
 

Display results as :
 
Rechercher Advanced Search
Keywords
Most Viewed Topics
Foreskellen mellem Asperger og et barn med særlig fourdsætninger
IQ eller percentil
Tolkning af WISC III test
CHIPS - forberedelse!
Kort om forskellige tests
Kendetegn på intelligente børn
Kender I Kuno Beller ?
Udviklingsforskelle for højt begavede børn
17-årig pige søger svar
Asperger Syndrom kontra højt begavede børn
Social bookmarking
Social bookmarking Digg  Social bookmarking Delicious  Social bookmarking Reddit  Social bookmarking Stumbleupon  Social bookmarking Slashdot  Social bookmarking Yahoo  Social bookmarking Google  Social bookmarking Blinklist  Social bookmarking Blogmarks  Social bookmarking Technorati  

Bookmark and share the address of Intelligente børn on your social bookmarking website

Bookmark and share the address of Intelligente børn on your social bookmarking website
Translator
Statistics
Der er i alt 470 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er Krossfish

Vores brugere har i alt skrevet 4641 indlæg in 1199 subjects

Share | 
 

 Mit projekt?

Vis foregående emne Vis næste emne Go down 
ForfatterBesked
Neko

avatar


IndlægEmne: Mit projekt?   Fre mar 25, 2011 8:01 am

Yes, jeg er simpelthen så frustreret over at blive misforstået og talt efter munden bare for, at jeg tier stille, så jeg har efterhånden overvejet, at jeg ville, når jeg fik tid, forsøge at lave et mindre oplæg, jeg kunne tilbyde skoler gratis. Umiddelbart var min idé, at det skulle informere om, hvad bmsf er, og hvilke problemer, de har, som man normalt ikke ser. Så så jeg tråden, hvor de bliver sammenlignet med asperger, og så begyndte jeg at overveje, hvad der mon ville være det bedste at få med, og hvad man bestemt skal undgå at sige noget om, hvis man vil høre. Og så er det, at I kommer ind i billedet, da I har langt større erfaring med at blive hørt vs. ikke, så... jeg modtager meget gerne lidt hjælp til opbygningen af indlægget Smile

og en anden ting - hvis jeg gerne vil have kørsel betalt, så jeg kan komme længere omkring, skal der så en fast pris på, der opgives som b-skat, eller hvordan er det juridiske sjov? Razz
Tilbage til toppen Go down
Admin
Admin
avatar


IndlægEmne: Re: Mit projekt?   Fre mar 25, 2011 9:34 am

jeg vil råde dig til at købe bogen Talent i skolen - identifikation, undervisning og udvikling. Der er samlet mange ting i den. Den er med poul nissen, ole kyed og kirsten baltzer, ja jeg gad ikke skrive med stort.
Smile

I den bog er der lidt om alt omkring børn med særlige forudsætninger og dobbelt disponeret altså aspherger og hbb osv.

_________________
(Admin) Bente
Tilbage til toppen Go down
Neko

avatar


IndlægEmne: Re: Mit projekt?   Fre mar 25, 2011 11:08 pm

Tro mig, den står på ønskesedlen til min fødselsdag, og sådan som jeg snakker om emnet, så risikerer jeg nok at få mere end en kopi i gave Laughing Den skal bestemt læses ^^
Det er nu heller ikke rigtig det 'faglige', jeg er usikker på. Det er mere disponering, vægten, og om der er noget, jeg skal holde mig fra at snakke om...
Tilbage til toppen Go down
Admin
Admin
avatar


IndlægEmne: Re: Mit projekt?   Lør mar 26, 2011 12:25 am

send et udkast igennem private beskeder, så vil jeg godt kigge på det

_________________
(Admin) Bente
Tilbage til toppen Go down
Neko

avatar


IndlægEmne: Re: Mit projekt?   Lør mar 26, 2011 12:27 am

Great, det gør jeg, når jeg kommer så langt ^^ Det bliver nok først til sommer engang. Jeg er blevet belæsset med afleveringer, så nu kommer jeg i gang med at lave noget cheers hader at skulle stresse, men så dropper jeg i det mindste overspringshandlingerne, når jeg har meget at se til Razz
Tilbage til toppen Go down
Admin
Admin
avatar


IndlægEmne: Re: Mit projekt?   Lør mar 26, 2011 12:56 am

Glæder mig til, jeg har selv nogle power-point oplæg til at ligge.

_________________
(Admin) Bente
Tilbage til toppen Go down
Nette72




IndlægEmne: Re: Mit projekt?   Lør mar 26, 2011 9:39 am

Admin skrev:
jeg vil råde dig til at købe bogen Talent i skolen - identifikation, undervisning og udvikling. Der er samlet mange ting i den. Den er med poul nissen, ole kyed og kirsten baltzer, ja jeg gad ikke skrive med stort.
Smile

I den bog er der lidt om alt omkring børn med særlige forudsætninger og dobbelt disponeret altså aspherger og hbb osv.

Er det den nyeste bog med Ole Kyed?
Tilbage til toppen Go down
Hilde

avatar


IndlægEmne: Re: Mit projekt?   Lør mar 26, 2011 5:40 pm

Nette72 skrev:
Admin skrev:
jeg vil råde dig til at købe bogen Talent i skolen - identifikation, undervisning og udvikling. Der er samlet mange ting i den. Den er med poul nissen, ole kyed og kirsten baltzer, ja jeg gad ikke skrive med stort.
Smile

I den bog er der lidt om alt omkring børn med særlige forudsætninger og dobbelt disponeret altså aspherger og hbb osv.

Er det den nyeste bog med Ole Kyed?

her er den http://dafolo.dk/page3426.aspx?recordid3426=13763&q=kyed

Talent i skolen - identifikation, undervisning og udvikling


Udvikling fra begavelse til talent starter ved fødslen, og nyere forskning viser, at talent kan øges eller mindskes over tid, samt at de relationer, som velbegavede og talentfulde børn indgår i, har stor betydning for opretholdelse af erhvervede talenter. Skolen er derfor en vigtig arena for udvikling af de talentfulde børn. Forskning viser endvidere, at mange af de særligt begavede børn har brug for flere udfordringer end deres kammerater i almindelighed. Samtidig repræsenterer mange af dem et uudnyttet potentiale, der kan medvirke til at opfylde politikernes målsætning om, at danske elever skal blive blandt verdens bedste. Men hvordan støtter skolen op om de særligt begavede elever? Og på hvilken måde kan den enkelte lærer tilgodese de talentfulde børn i undervisningen?

Talent i skolen – identifikation, undervisning og udvikling inddrager den nyeste danske og internationale pædagogiske forskning inden for talentpleje og byder ind med initiativer, der kan støtte op om de særligt begavede børn. Gennem konkrete cases og introduktion af begrebet til ”Potentialeorienteret undervisningsdifferentiering” får læreren inspiration til planlægning og undervisning af fagligt indhold, der også udfordrer de særligt begavede børn. Endelig præsenteres en praksisnær ramme for identifikation og beskrivelse af børn, der antages at have særlige talenter eller forudsætninger og forslag til, hvordan man kan sikre, at talentudvikling fortsat finder sted.

Se indholdsfortegnelse og forord til bogen

Poul Nissen
Læreruddannet, autoriseret psykolog, specialist og supervisor i klinisk børnepsykologi og psykoterapi, lektor i klinisk psykologi ved Danmarks Pædagogiske Universitetsskole og privatpraktiserende psykolog. Han har skrevet disputats om behandling af børn og unge med fastlåst identitetsudvikling og er forfatter til mere en hundrede bøger og artikler om
psykologiske og pædagogiske emner. I de seneste år har han bl.a. arbejdet med effektforskning i forbindelse med unge kriminelle, børn på behandlingshjem, specialundervisning og velbegavede børn.

Ole Kyed
Læreruddannet og cand.pæd.psych. fra Danmarks Pædagogiske Universitet. Ole Kyed har arbejdet som skolepsykolog gennem 30 år. Bl.a. som souschef ved Pædagogisk Psykologisk Rådgivning i Lyngby. Han har autorisation som psykolog og specialist- og supervisorgodkendelse i
pædagogisk psykologi og psykoterapi. Gennem privat praksis og bestyrelsespost i bl.a. Pædagogiske Psykologers Forening har han i en årrække haft interesse for særligt intelligente børn. Har skrevet flere faglige artikler og bøger om børn med særlige forudsætninger og særlige behov.

Kirsten Baltzer
Lektor ved Danmarks Pædagogiske Universitet indtil 2006 og herefter ekstern lektor ved Danmarks Pædagogiske Universitetsskole. Kirsten Baltzer er uddannet lærer og cand.pæd.psych. og har skrevet ph.d.-afhandling om psykologisk forståelse af børns matematikudvikling. Siden 1995 har hun bl.a. forsket i området undervisning af børn med særlige forudsætninger og talentudvikling.

Serien 'Viden om Skolen' udgives i samarbejde mellem Center for Grundskoleforskning ved Danmarks Pædagogiske Universitetsskole, Aarhus Universitet, og Dafolo Forlag. Den har til formål at formidle forskningsbaseret viden til skolerne og påvirke, hvad der sker i klasseværelserne ved at den opnåede viden bliver gjort anvendelig i skolen til fremme af undervisningens kvalitet.

Målgruppen for serien er først og fremmest folkeskolens praktikere - ledere, lærere og pædagoger - samt studerende på Danmarks professionshøjskoler. Politikere, administratorer og forældre vil også i mange tilfælde kunne have glæde af serien.

ISBN:
978-87-7281-542-8
Tilbage til toppen Go down
Sponsored content




IndlægEmne: Re: Mit projekt?   

Tilbage til toppen Go down
 
Mit projekt?
Vis foregående emne Vis næste emne Tilbage til toppen 
Side 1 af 1

Permissions in this forum:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Intelligente børn :: Studerende, Undervisning og Lovgivningen :: Region Midtjylland-
Gå til: