Intelligente børn
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Intelligente børn

Dette åbne forum er for forældre til intelligente børn, lærere, pædagoger og andre interesserede, så intelligente børn kan få det bedste ud af livet.
 
ForumforsideForumforside  Nyeste billederNyeste billeder  TilmeldTilmeld  Log ind  
Fortæl andre
Følg os
Seneste emner
» Vi behøver virkelig hjælp!
Nyt forum til begavede voksne EmptySøn Feb 06, 2022 4:12 am af Hun

» Hvornår er man intelligent - og hvornår bare godt begavet
Nyt forum til begavede voksne EmptySøn Feb 06, 2022 4:08 am af Hun

» Legoland 2011
Nyt forum til begavede voksne EmptySøn Feb 06, 2022 3:55 am af Hun

» Særlige sensitive og heldagsskole
Nyt forum til begavede voksne EmptySøn Feb 06, 2022 3:27 am af Hun

» Min kære søn.
Nyt forum til begavede voksne EmptySøn Feb 06, 2022 2:59 am af Hun

» hjælp til 5 årig pige
Nyt forum til begavede voksne EmptySøn Feb 06, 2022 2:58 am af Hun

» Vi er nye... en lille intro om os, og vores spørgsmål
Nyt forum til begavede voksne EmptyTors Apr 28, 2016 6:15 am af bettina1979

» Hvor skal jeg starte, vil gerne have testet min søn inden skole start
Nyt forum til begavede voksne EmptyTors Apr 07, 2016 8:27 pm af Soes

» People who boast about their I.Q. are losers
Nyt forum til begavede voksne EmptyTors Mar 03, 2016 8:43 am af Zmiley

Søg
 
 

Vis resultater som:
 
Rechercher Avanceret søgning
Keywords
Århus children børnehave gifted mentiqa skole privat hilde begavede wisc
Mest viste emner
17-årig pige søger svar
Hvor svært kan det være at være klog?
Gennembrud for Videncenter for bmsf.
People who boast about their I.Q. are losers
Min prinsesse
Diverse psykologer der tester
Sæt de højt begavede børn i specialklasser! Af Jesper Skovlund
Informationsmøde på Mentiqa nordjylland
Mit projekt?
bmsf.dk kalder Jylland
Social bogmærkning
Social bogmærkning reddit      

Bookmark and share the address of Intelligente børn on your social bookmarking website

Bogmærk og del adressen Intelligente børn på din sociale bogmærknings-hjemmeside
Translator
Statistik
Der er i alt 477 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er Pakexcucomp

Vores brugere har i alt skrevet 4248 indlæg i 1019 emner

 

 Nyt forum til begavede voksne

Go down 
5 deltagere
Gå til side : 1, 2  Næste
ForfatterBesked
Admin
Admin
Admin



Nyt forum til begavede voksne Empty
IndlægEmne: Nyt forum til begavede voksne   Nyt forum til begavede voksne EmptyLør Maj 21, 2011 8:38 am

Der er blevet efterspurgt et forum eller andet hvor de begavede voksne kan kommunikere. De personer som ikke har en IQ så høj at de kan blive optaget i Mensa Danmark. Eller dem som måske ikke har lyst, selv med en iq der er højere end adgangkravet til mensa Danmark.
Hvad synes i om det og hvad kunne man kalde det, Kom med nogle forslag.
skal det være et forum for sig selv, eller skal det være her på dette forum, eller på facebook, kom endelig med nogle ideer.

På forhånd tak,
Jeg skal nok sætte det igang men jeg er lidt i tvivl om hvor det skal være og hvad det skal hedde. om det skal være et åben eller lukket eller begge dele.

Jeg personligt kan bedst lide det åbne, så vi kan bruge hinanden, derfor kan man jo godt chatte privat ved siden af.

Kom frem med ideerne.
Question
Exclamation
Exclamation
Tilbage til toppen Go down
Neko

Neko



Nyt forum til begavede voksne Empty
IndlægEmne: Sv: Nyt forum til begavede voksne   Nyt forum til begavede voksne EmptyLør Maj 21, 2011 9:29 pm

Jeg vil ikke bryde mig meget om, at det kun er på FB i hvert fald. Så er der mange mennesker endnu, der ikke kan bruge det - selvom mange danskere nu er derinde Razz

Til gengæld er jeg p.t. blank på navne. Det kan være, at jeg kommer på noget i løbet af dagen ^^

Hvis det skulle være et forum for sig selv, så ville jeg i hvert fald ønske et link her fra og der til Smile
Tilbage til toppen Go down
Admin
Admin
Admin



Nyt forum til begavede voksne Empty
IndlægEmne: Sv: Nyt forum til begavede voksne   Nyt forum til begavede voksne EmptyLør Maj 21, 2011 10:31 pm

det med at linke frem og tilbage herfra har jeg også tænkt på, og jeg forstår også godt det med fb.
det er jo rart at høre andres mening.
Tilbage til toppen Go down
Hun





Nyt forum til begavede voksne Empty
IndlægEmne: Sv: Nyt forum til begavede voksne   Nyt forum til begavede voksne EmptySøn Maj 22, 2011 5:19 am

n


Sidst rettet af Hun Søn Feb 06, 2022 3:49 am, rettet 1 gang
Tilbage til toppen Go down
Neko

Neko



Nyt forum til begavede voksne Empty
IndlægEmne: Sv: Nyt forum til begavede voksne   Nyt forum til begavede voksne EmptySøn Maj 22, 2011 5:27 am

Et par fora, jeg har været på, brugt irl-fotos, ligesom Arto har haft gjort, hvor man tager et billede af sig selv sammen med en lap papir med ens brugernavn og så sidens navn nedenunder. Det giver da i hvert fald en større sandsynlighed for, at folk er, hvem de siger, at de er...
Omvendt er der folk, der foretrækker at være anonyme.
Tilbage til toppen Go down
Admin
Admin
Admin



Nyt forum til begavede voksne Empty
IndlægEmne: Sv: Nyt forum til begavede voksne   Nyt forum til begavede voksne EmptySøn Maj 22, 2011 5:50 am

ja det er så ærgeligt at der er enkeltpersoner der vil ødelægge noget godt.

Det med sikkerheden må kunne findes ud af. men man kan jo aldrig være 100% sikker, men man skal vel heller ikke starte ud med at være usikker, det er et øv udgangspunkt.

Tilbage til toppen Go down
Admin
Admin
Admin



Nyt forum til begavede voksne Empty
IndlægEmne: Sv: Nyt forum til begavede voksne   Nyt forum til begavede voksne EmptyLør Jul 02, 2011 8:21 pm

er der nogen som har nogle gode ideer til hvad nyt forum for begavede voksne kan hedde. ?????

Kom nu med nogle ideer.
cheers
Tilbage til toppen Go down
Neko

Neko



Nyt forum til begavede voksne Empty
IndlægEmne: Sv: Nyt forum til begavede voksne   Nyt forum til begavede voksne EmptyLør Jul 02, 2011 9:01 pm

Voksne med Særlige Forudsætninger? Razz Plain simple ^^
undertitel: Højt begavede børn bliver også voksne....
Tilbage til toppen Go down
Admin
Admin
Admin



Nyt forum til begavede voksne Empty
IndlægEmne: Sv: Nyt forum til begavede voksne   Nyt forum til begavede voksne EmptyLør Jul 02, 2011 9:43 pm

det er et fint navn men hvad vil du søge på nettet hvis du vil vide noget om emnet og intet ved i forvejen

Ja det skal være simpelt.
Tilbage til toppen Go down
Neko

Neko



Nyt forum til begavede voksne Empty
IndlægEmne: Sv: Nyt forum til begavede voksne   Nyt forum til begavede voksne EmptyLør Jul 02, 2011 9:51 pm

mærkelig, ensom, anderledes, uforstået, ville jeg forestille mig var typer af ord, der ville kunne lede mig ind på sådan en side, hvis man overhovedet ikke søger i emnet omkring intelligens, begavelse og særlige forudsætninger Smile
Tilbage til toppen Go down
Admin
Admin
Admin



Nyt forum til begavede voksne Empty
IndlægEmne: Sv: Nyt forum til begavede voksne   Nyt forum til begavede voksne EmptySøn Jul 03, 2011 1:33 am

Jeg prøvede at søge på netop dine ord, der kommer noget om høj sensivitet. Surprised)

vi skal helst finde noget der er så tæt på som muligt


men ja det kan være svært
Tilbage til toppen Go down
Neko

Neko



Nyt forum til begavede voksne Empty
IndlægEmne: Sv: Nyt forum til begavede voksne   Nyt forum til begavede voksne EmptySøn Jul 03, 2011 1:47 am

Tja, hvis høj sensitivtet kommer op, så er det da ikke langt væk fra Razz
hmm.... *tænke*tænke*
Tilbage til toppen Go down
Nette72





Nyt forum til begavede voksne Empty
IndlægEmne: Sv: Nyt forum til begavede voksne   Nyt forum til begavede voksne EmptySøn Jul 03, 2011 4:24 am


Det er nok fordi at sensitive også kan være højt begavet. Very Happy
Tilbage til toppen Go down
Admin
Admin
Admin



Nyt forum til begavede voksne Empty
IndlægEmne: Sv: Nyt forum til begavede voksne   Nyt forum til begavede voksne EmptySøn Jul 03, 2011 5:06 am

Er alle højt begavede sensetive??? Very Happy
Tilbage til toppen Go down
Neko

Neko



Nyt forum til begavede voksne Empty
IndlægEmne: Sv: Nyt forum til begavede voksne   Nyt forum til begavede voksne EmptySøn Jul 03, 2011 6:46 am

Nej, det er vist nærmere en form for dobbeltdiagnose ^^
Men sensitivtet bliver da omtalt en del omkring høj begavelse også, gør det ikke?
Tilbage til toppen Go down
Admin
Admin
Admin



Nyt forum til begavede voksne Empty
IndlægEmne: Sv: Nyt forum til begavede voksne   Nyt forum til begavede voksne EmptySøn Jul 03, 2011 9:06 am

Høj begavelse er ikke en diagnose.
Sensitivitet er jo mange ting, det kan være over for mediciin, det kan være huden, hørelsen, føleleserne. osv.

Der er intet man kan generalisere i det hele tage, der vil altid være undtagelser. ;o)
Heldigvis for det, men det kan være svært at finde ud af hvad man så skal, derfor den rummelige skole.
Tilbage til toppen Go down
Neko

Neko



Nyt forum til begavede voksne Empty
IndlægEmne: Sv: Nyt forum til begavede voksne   Nyt forum til begavede voksne EmptySøn Jul 03, 2011 10:23 am

Well... synes mange prøver at gøre det til en diagnose, som om at det er noget, der kan behandles :/
Jeg brugte nu mest udtrykket af mangel på et bedre ord. Got one? Smile

Hurra for manglende generalisering ! Very Happy Skolerne hader det bare o.o
Tilbage til toppen Go down
Admin
Admin
Admin



Nyt forum til begavede voksne Empty
IndlægEmne: Sv: Nyt forum til begavede voksne   Nyt forum til begavede voksne EmptySøn Jul 03, 2011 6:58 pm

Det har du ret i at der gøres, men det er fordi barnet ikke bliver forstået og at der så mangler hjælp, så kan der fåes penge hvis barnet kommer i en "kasse". Nej det er ikke ok, men en måde at få hjælp på.

nå det var det med ord til forum. Surprised)
Tilbage til toppen Go down
Nette72





Nyt forum til begavede voksne Empty
IndlægEmne: Sv: Nyt forum til begavede voksne   Nyt forum til begavede voksne EmptyMan Jul 04, 2011 5:14 am


Begavelse er ikke en diagnose, men mange gange ville det være rart om man kunne kalde det det, idet det så ville være bedre at kunne få en skole til at være lydhør.

Man kan bedre forholde sig til noget, som man har et navn på. Very Happy
Tilbage til toppen Go down
Admin
Admin
Admin



Nyt forum til begavede voksne Empty
IndlægEmne: Sv: Nyt forum til begavede voksne   Nyt forum til begavede voksne EmptyTors Jul 07, 2011 10:19 pm

hvad med naven som:

begavet 120+
eller
IQ 120+
Tilbage til toppen Go down
Neko

Neko



Nyt forum til begavede voksne Empty
IndlægEmne: Sv: Nyt forum til begavede voksne   Nyt forum til begavede voksne EmptyTors Jul 07, 2011 10:23 pm

Det virker også bare til at skubbe folk hårdt væk.... Jeg synes tit, at det IQ-snakken, der virkelig kan få folk helt op i det røde felt over, at nogle er mere begavede end andre :/ Så jeg tror, at det skal være mere diskret men samtidig rammende.
Tilbage til toppen Go down
Admin
Admin
Admin



Nyt forum til begavede voksne Empty
IndlægEmne: Sv: Nyt forum til begavede voksne   Nyt forum til begavede voksne EmptyTors Jul 07, 2011 10:25 pm

det er jo også facts, det skal også være nemt at finde. og vi skal samtidig have udryddet janteloven. dette forum er jo også at skubbe til jante
Tilbage til toppen Go down
Admin
Admin
Admin



Nyt forum til begavede voksne Empty
IndlægEmne: Sv: Nyt forum til begavede voksne   Nyt forum til begavede voksne EmptyTors Jul 07, 2011 10:26 pm

så skal det jo bare være så enkelt som intelligente voksne
Tilbage til toppen Go down
Neko

Neko



Nyt forum til begavede voksne Empty
IndlægEmne: Sv: Nyt forum til begavede voksne   Nyt forum til begavede voksne EmptyTors Jul 07, 2011 10:39 pm

altså som søgeord er det vel fint, men som titel er det nok at skræmme nogen væk, desværre.
Og ja, men der er vel forskel på at skubbe til den og direkte smide ting efter den? Razz

måske "Om de højt begavede" ? O.o hmm tænker højt Razz
Tilbage til toppen Go down
Neko

Neko



Nyt forum til begavede voksne Empty
IndlægEmne: Sv: Nyt forum til begavede voksne   Nyt forum til begavede voksne EmptyFre Jul 08, 2011 6:27 am

Min veninde foreslog "Brainstorm" som navn
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





Nyt forum til begavede voksne Empty
IndlægEmne: Sv: Nyt forum til begavede voksne   Nyt forum til begavede voksne Empty

Tilbage til toppen Go down
 
Nyt forum til begavede voksne
Tilbage til toppen 
Side 1 af 2Gå til side : 1, 2  Næste
 Lignende emner
-
» Min voksne datters skolegang

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Intelligente børn :: Velkommen til et levende forum :: Debat :: Om alt og intet-
Gå til: