Emne: Er dybt frustreret over nogle problemer! Lør Nov 08, 2008 9:04 pm
conni skrev:
Hej Jeg sidder her og læser lidt en sen aften, fordi jeg er dybt frustreret over nogle problemer min 8 årige dreng er rendt ind i. Sebastian har altid været lidt særlig, han talte meget tidligt og kunne de mest utrolige ting, før hans jævnaldrende. Han havde/ har det synshandikap at han skelede på begge øjne da han blev født. Han blev opereret for det men har ikke samsyn. Vi fik afvide at han nok ville få problemer med at lære at læse, men til trods for det læste han fint to måneder inde i børnehaveklassen...Han havde glædet sig meget til at komme i skole og han var yderst flittig og arbejdsom og alle lærerne synes at han var dygtig og motiveret. Dette holdt hele det første år, han fik lov til at lære alt det han ville og han konkurrerede især i matematik. Men nu i 2. klasse er han tvær, umotiveret, i konflikt med sine lærere og andre børn dagligt. Det har snart stået på i et år og vi aner ikke hvad vi skal gøre. Lærerne mener primært at han skal lære at opføre sig ordentligt (han taler temmeligt groft til dem nogen gange). Vi skælder ud på ham når de klager og vi prøver at aftale med ham hvordan han skal reagere når han "tænder af". Vi har prøvet at sige i skolen at han måske har problemer fordi at han er kvik, men det synes de ikke han er, for han laver sjældent noget. Desuden mener de, at vi forstærker hans problemer ved at sige at han er kvik. Han har hele tiden haft anderledes bøger end de andre, og har derfor også arbejdet meget alene, men vil ikke mere fordi de andre siger at han er hoven, og fordi at han gerne vil lave det samme som dem. Jeg aner virkelig ikke hvad vi skal gøre, jeg kan jo genkende ham i mange af de ting i skriver om underydere, men der står jo intet om hvad man gør for at hjælpe børnene. Conni
Hun
Emne: Sv: Er dybt frustreret over nogle problemer! Lør Nov 08, 2008 9:07 pm
Admin skrev:
Det skal siges det kan være meget svært at komme ud over det problem, når de er underydere. Det kommer jo meget an på hvordan skolen takler ham og om de kan fange ham med nogle interessante udfordringer. De skal rose og rose for hver en lille ting han gør godt, så han kommer til at føle han også er interessant i forhold til den person han er.
Jeg har et link til en udenlandsk side om det at underyde, håber der er noget du kan bruge.