Intelligente børn

Dette åbne forum er for forældre til intelligente børn, lærere, pædagoger og andre interesserede, så intelligente børn kan få det bedste ud af livet.

IndeksIndeks  TilmeldTilmeld  Log ind  
Fortæl andre
Følg os
Latest topics
» IQ eller percentil
Nattesovn samt rytmer  ... polypper, når man er vågn så er man vågn hvad laver man så? EmptySøn jan 08, 2017 8:40 pm by Hilde

» Vi er nye... en lille intro om os, og vores spørgsmål
Nattesovn samt rytmer  ... polypper, når man er vågn så er man vågn hvad laver man så? EmptyOns maj 18, 2016 10:25 pm by Hilde

» Hvor skal jeg starte, vil gerne have testet min søn inden skole start
Nattesovn samt rytmer  ... polypper, når man er vågn så er man vågn hvad laver man så? EmptyTors apr 07, 2016 8:27 pm by Soes

» CHIPS - forberedelse!
Nattesovn samt rytmer  ... polypper, når man er vågn så er man vågn hvad laver man så? EmptyLør apr 02, 2016 5:09 pm by Hilde

» People who boast about their I.Q. are losers
Nattesovn samt rytmer  ... polypper, når man er vågn så er man vågn hvad laver man så? EmptyTors mar 03, 2016 9:23 am by Hilde

» Hvis man står med et muligvis særligt intelligent førskolebarn?
Nattesovn samt rytmer  ... polypper, når man er vågn så er man vågn hvad laver man så? EmptySøn jul 12, 2015 8:16 am by Hilde

» En kort introduktion
Nattesovn samt rytmer  ... polypper, når man er vågn så er man vågn hvad laver man så? EmptyOns dec 10, 2014 8:03 am by DeaFranck

» Diverse psykologer der tester
Nattesovn samt rytmer  ... polypper, når man er vågn så er man vågn hvad laver man så? EmptyOns dec 10, 2014 7:35 am by DeaFranck

» Introduktion af min søn, leder efter legekammerater
Nattesovn samt rytmer  ... polypper, når man er vågn så er man vågn hvad laver man så? EmptySøn nov 02, 2014 10:27 pm by annekir

Søg

Display results as :

Rechercher Advanced Search
Keywords
children begavede wisc gifted
Most Viewed Topics
Foreskellen mellem Asperger og et barn med særlig fourdsætninger
IQ eller percentil
Tolkning af WISC III test
CHIPS - forberedelse!
Kort om forskellige tests
17-årig pige søger svar
Kendetegn på intelligente børn
Kender I Kuno Beller ?
Tvivl om WISC-test
Kontrolleret Tegne Iagttagelse (KTI)
Social bookmarking
Social bookmarking reddit  Social bookmarking google      

Bookmark and share the address of Intelligente børn on your social bookmarking website

Bookmark and share the address of Intelligente børn on your social bookmarking website
Translator
Statistics
Der er i alt 476 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er 2edansk

Vores brugere har i alt skrevet 4641 indlæg in 1199 subjects

Nattesovn samt rytmer ... polypper, når man er vågn så er man vågn hvad laver man så?

Go down 
ForfatterBesked
Hilde

Hilde

Nattesovn samt rytmer  ... polypper, når man er vågn så er man vågn hvad laver man så? Empty
IndlægEmne: Nattesovn samt rytmer ... polypper, når man er vågn så er man vågn hvad laver man så?   Nattesovn samt rytmer  ... polypper, når man er vågn så er man vågn hvad laver man så? EmptyLør feb 12, 2011 8:46 pm

Jeg læst nogenlunde med i kugledyne afsnittet og lagt mærk til at den dyne som både min søn og mig fortrækker er en gammel ret tung bomult en. Betrækket er ældgammel og et arvestykke. Den dejlg blød stramvævet bomuld som husere en meget tung dyne har en kugledyne effekt. Jeg kan ikke hjælpe med at grine lidt for alle dyner var jo engang meget tung i det ift. i dag ... nå men anyway så sat det min tanker igang om hvad sker der med vores nattesovn herhjemme. Jeg skriver lidt om bl. andet visuelle spatiel ting, lyd følesomhed med mere for at vise hvordan de ting i samspil kan skabe kaos.

Jeg får stadigvæk ret mange natter hvor jeg er oppe selv om han er 9! Storsøster, på trods af at havde været ørebarn har næsten altid sovet igennem fra hun var 7 dage gammel dvs. 12 timer ad gangen. Hun taler i sovne og mildt sagt er det værst når hun er stresset over et eller andet. I nat var en af det værste længe ... Så skete det i nat hvor alt "problemerne" kombineres. Jeg har valgt at skrive om det for at jeg genkendt vores "problemer" via en anden netværk jeg deltager i og jeg ved det tog ret lang tid at komme til bunds i hvad alt består i - især ved nattesovnen. Så træker jeg også lidt på smilebånden da Ole Kyed engang pointeret overfor nogen at min søn og mig har det samme temperement ... i dag får det mig til at grine da jeg tænker sikke "kloge ord" for det handler ogwså i den grad om vores sovn rytme/rutine!

Min søn og mig sover generalt ret godt selv om der er lys MEN lad os ikke forstyrres af musik, snak eller TV'et for så er vi begge lysvågn og kan ikke sove igen. På en måde sover vi tungt men specifikke lyde vækker os. F. eks da han var lille og slet ikke kunne vækkes de få gange hvor han sov til middag eller om aften (tro mig det var ikke så ofte) så skulle jeg væk ham med at sige vi skal til Mc Donalds! Han huskede slet ikke hvorfor han vågnede og havde en del energi og var bare en glad lille pus ... to fluer med et smæk og vi grinede af det langt og længe at han ikke huskedde det med Mc D. Men det var da "et overset tegn på" at han er svært at ændre i hans sove mønster - og et tegn på hvordan hans sovn fungere. Storsøster derimod kun sove videre selv om hun lige var vækket, gået ud til bilen så igen kom vi hjem til hendes eget seng uden at hun husker noget som helst.

Han var også ammebarn af det værste slags dvs. hvert andet time. Tro mig det kun vi ikke lave om på og ja det var på faste tidspunkter - jo måske hvis jeg ikke var alenemor, så kunne han bæres rundt på af farmand og måske kun han så glemme at han vil have mælk? Men han sov 6 timer om natten og skulle ammes hvert andet time. Det som jeg overlevet på var at han havde et fast rutine. Et rutine jeg let kunne følge - så længe det ikke ændret sig var vi begge oki med forstyrret sovn. Jeg sover også i fast rutiner og det var en af grunde til at jeg ikke klarede mit job med skifteholdarbejde før jeg kom i fast vagt! Jeg kun bare ikke arbejde nat, aften og dag i samme uge og forståelse for dette i sygeplejerkse branche var NULL.

Nu er det sådan at han oveni har polypper. Polypper er kendt for at give sovn forstyrelse hvis man læser literaturen. Mellem hans mælkeallergi og husstov allergi er de helt gal igen da vores stor vaskemaskin ikke er sat til ergo jeg kan ikke vaske vores dyner/puder hvert måned som før og min stofsuger ikke er en hepa, da sådan noget er for dyrt! Så har han drukket mælk (jaja, før der er rammeskrig husk lige at diabetiker holder hellere ej nallerne fra sukker selv om de burde Basketball )

Det betyder at han så vågner med stoppet og snottet næse! Når han har pustet og snottet og gjort ved så er jeg også vågn. Godt storsøster sover igennem alt lyd men helst i mørke ... hun har bevist at selv en hammerbørmaskine ikke vækker hende!

Fordi at han er vågn så skal der jo lige laves noget og jeg forstår ham da jeg har det på samme måde ... så jeg ved af personlig erfaring at der er ingen pointe er i at tvinge ham i seng for det er som om vi først skal "falde til" i tankenerne for at vi kan sove igen. Han må i sådanne tilfælde lige så stiller putte ved mig, uden tv eller gå og spille PC i et andet rum eller bare husk at slukke lyden på vores bærbar. Jeg vågner bare han går lidt rundt men ikke helt, så jeg kan sove videre så længe der ikke kommer snak, musik osv. Og han vil helst ikke være alene. Han abrejder på at finde den forståelse for at andre sover men han er kun 9 (for øvrigt ved jeg egentligt ikke hvornår andre forstår at sovn er hellig, for jeg har naboer med meget lidt forståelse for andres sovn Wink )

Lige for tiden spiller han club penguin. Det kræver lidt bogstaver og ander ting og sager ... genialt når han skal øve sig. Men i nat kommuleret det for så kom hans visuel spatiel problemer oveni! Han er "ordblind" og del af det billede er at han "spejlvender" ting han skal skrive eller tegne! Det er også noget som sker oftere og især når han ikke er udviljet. Derfor snyder det ofte F. eks kan han ikke se om det er et lille n eller u og på meget slem dage involvere han også r i det sceance. I bøger om ordblindhed så snakker de ofte om p og q ...

Nå men tilbage til club penguin som ikke fungerede da han spejlvendt noget så skulle jeg for god ordens skyldt vækkes. Social forståelse mangler ind i mellem også. Spillet kræver lidt bogstaver og isear noget med Nord, Syd, Øst og Vest på den rigtige rækkefølge ... bop bop så vækkes jeg! Han husker Nord, Øst osv. rigtigt det rigtigt men billedet flipper når han skal anvende den - der har han det samme problem som jeg har! Jeg må indrømme jeg kun nu hellere ej regne den ud i en fart ... Sleep Sleep drunken drunken confused så blev han Evil or Very Mad

Jeg kan f.eks. lave uni mat i hovedet og tegne det men billedet der kom ud blev spejlvendt. Ikke fordi jeg ikke gjor det rigtigt men fordi jeg flippede det mellem hjernen og papiret og kun ikke se det var gal ... lyder skørt men det samme sker når jeg kigger på vejkort osv. Med let ting har jeg metoder men svær ting så viser det sig Wink Jeg kan hellere ej se om jeg skriver bl. a. "skal" eller "skla" når jeg er træt. Det er det samme som når han er træt!

Nå men anyway vi var oppe mellem 3 og 5.30 i nat igen! Og her til morgen spørger han meget træt om jeg ikke kan lave morgenmad til ham for han er træt, men jeg ligger og kigger og er også træt ... så vi går sammen. Han laver brod og jeg laver te og vi ved begge at dagen bliver lang.

Tilbage til toppen Go down

Nattesovn samt rytmer ... polypper, når man er vågn så er man vågn hvad laver man så?
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Intelligente børn :: Velkommen til et levende forum :: Debat :: Om alt og intet-
Gå til: