Intelligente børn
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Intelligente børn

Dette åbne forum er for forældre til intelligente børn, lærere, pædagoger og andre interesserede, så intelligente børn kan få det bedste ud af livet.
 
ForumforsideForumforside  Nyeste billederNyeste billeder  TilmeldTilmeld  Log ind  
Fortæl andre
Følg os
Seneste emner
» Vi behøver virkelig hjælp!
Mobning efter DR1 udesendelse nu igen EmptySøn Feb 06, 2022 4:12 am af Hun

» Hvornår er man intelligent - og hvornår bare godt begavet
Mobning efter DR1 udesendelse nu igen EmptySøn Feb 06, 2022 4:08 am af Hun

» Legoland 2011
Mobning efter DR1 udesendelse nu igen EmptySøn Feb 06, 2022 3:55 am af Hun

» Særlige sensitive og heldagsskole
Mobning efter DR1 udesendelse nu igen EmptySøn Feb 06, 2022 3:27 am af Hun

» Min kære søn.
Mobning efter DR1 udesendelse nu igen EmptySøn Feb 06, 2022 2:59 am af Hun

» hjælp til 5 årig pige
Mobning efter DR1 udesendelse nu igen EmptySøn Feb 06, 2022 2:58 am af Hun

» Vi er nye... en lille intro om os, og vores spørgsmål
Mobning efter DR1 udesendelse nu igen EmptyTors Apr 28, 2016 6:15 am af bettina1979

» Hvor skal jeg starte, vil gerne have testet min søn inden skole start
Mobning efter DR1 udesendelse nu igen EmptyTors Apr 07, 2016 8:27 pm af Soes

» People who boast about their I.Q. are losers
Mobning efter DR1 udesendelse nu igen EmptyTors Mar 03, 2016 8:43 am af Zmiley

Søg
 
 

Vis resultater som:
 
Rechercher Avanceret søgning
Keywords
børnehave wisc children privat begavede mentiqa hilde gifted Århus skole
Mest viste emner
17-årig pige søger svar
Hvor svært kan det være at være klog?
Gennembrud for Videncenter for bmsf.
People who boast about their I.Q. are losers
Min prinsesse
Diverse psykologer der tester
Sæt de højt begavede børn i specialklasser! Af Jesper Skovlund
Informationsmøde på Mentiqa nordjylland
Mit projekt?
bmsf.dk kalder Jylland
Social bogmærkning
Social bogmærkning reddit      

Bookmark and share the address of Intelligente børn on your social bookmarking website

Bogmærk og del adressen Intelligente børn på din sociale bogmærknings-hjemmeside
Translator
Statistik
Der er i alt 477 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er Pakexcucomp

Vores brugere har i alt skrevet 4248 indlæg i 1019 emner

 

 Mobning efter DR1 udesendelse nu igen

Go down 
3 deltagere
ForfatterBesked
Hun





Mobning efter DR1 udesendelse nu igen Empty
IndlægEmne: Mobning efter DR1 udesendelse nu igen   Mobning efter DR1 udesendelse nu igen EmptyLør Jun 04, 2011 7:47 pm

m


Sidst rettet af Hun Søn Feb 06, 2022 1:15 am, rettet 1 gang
Tilbage til toppen Go down
Admin
Admin
Admin



Mobning efter DR1 udesendelse nu igen Empty
IndlægEmne: Sv: Mobning efter DR1 udesendelse nu igen   Mobning efter DR1 udesendelse nu igen EmptyLør Jun 04, 2011 8:22 pm

Så kan jeg nu gøre det som der gøres i forhold til mobning på skolen, lade som ingenting og sætte et ny emne op eller slette Hildes.
Nej jeg må nok sige at mobning skal stoppes, ja det er på papir, mobbepolitik. Kan skolerne udføre det, nej det tror jeg heller ikke.

Jeg må sige som Hilde, hvis mine børn mobber, så tror jeg faktisk også, de er klar over, at det kan have nogle konsekvenser, det er bare ikke ok at mobbe.

Der skal snakkes, kommunikeres og forældre skal være med at til at løse problemerne også. Forældre har virkelig stor indflydelse på børnene og deres måde at være på i skolen. Ikke sagt at skolen ikke kan gøre noget, for det kan de godt.

Men det er et svært emne og nej jeg har heller ikke løsningen.

Noget som jeg prøver med mine børn er at lære dem, at det er ok at være forskellige og det faktisk er ok ikke at være som andre også. Det kan virkelig være svært, hvis man som i dette forum har børn der har særlige forudsætninger og måske har andre interesser.
Tilbage til toppen Go down
Neko

Neko



Mobning efter DR1 udesendelse nu igen Empty
IndlægEmne: Sv: Mobning efter DR1 udesendelse nu igen   Mobning efter DR1 udesendelse nu igen EmptyLør Jun 04, 2011 9:58 pm

Den største og værste del af mobningen foregår i klasselokalet, fordi det er en lukket struktur, hvor barnet ikke har lov at gå. Derfor må størstedelen af ansvaret ligge hos læreren. Det er læreren, der skal spotte mobningen, og det er læreren, der skal samle elever og forældre om problemet og gøre sit til, at det bliver løst. Det er læreren, der skal være rollemodellen for tolerance af alle og gøre klart, at manglende tolerence ikke er ok! Og giraf/ulvesprog er faktisk en ganske udmærket metode.

Det største problem ligger så i, at mobning er svært at komme af med, når det først er der. Der skal være nogle, der tør bryde normerne i gruppen, men til gengæld er det også blevet undersøgt, at hvis bare to eller tre, nogle gange kun en enkel, tør gå hen og hjælpe den mobbede, så falder strukturen sammen, og presset i børnegruppen lettes. Men man skal have børn, der tør, for de risikerer, at den modsatte reaktion sættes ind, og de selv bliver mobbet - derfor er der den største succesrate, når to eller tre børn beslutter sig for at hjælpe den mobbede.

Børn lærer mest af deres forældre, ja, og derfor må forældrene være bevidste om det sprog de bruger om andre forældre i klassen og om børnene - for det er i det små, at det starter, og børnene lærer af forældrene, og de tager det med op i skolen, hvor det udvikler sig. Problemet ligger delvist i hjemmet, ja, men det har gerne mere at gøre med forældrenes sprogbrug om andre mennesker end noget andet.

En samlet forældrergruppe, der ofte ses og besøger hinanden og laver arrangementer sammen, viser også en tolerance og åbenhed, som børnene vil tage til sig, og det kan lette mobningen. Men det kræver bare igen, at der er nogen, der tager ansvaret og får samlet flokken. Igen vil jeg mene, at det må være læreren, der er tovholder, når det meste af mobningen foregår i klasselokalet.

Jeg kan ikke selv se til, at nogen bliver mobbet, og har jeg den mindste fornemmelse, forsøger jeg at snakke med den, jeg har mistanke om bliver mobbet. Men når det kommer til børn, så er der bare nogle, der giver helt op og ikke engang vil fortælle om det - for de har mødt for mange voksne nederlag. Enten ved at de voksne forsøger at indgyde falsk tryghed ("Det går jo nok"), fortælle barnets følelser, at det er forkerte ("De driller kun for sjov", "Det er ikke så slemt, som du gør det til"), eller lægger skylden over på barnet ("Du kan jo bare gå" eller "Jamen, du gør også selv.."). Den sidste er altså bare den værste! Den mobbede har det jo skidt nok i forvejen.

Jeg ved, at jeg vil føle, at jeg har svigtet min klasse, hvis der opstår mobning, og jeg ikke sætter 110% af min energi af til at ændre det. Jeg ville virkelig have det dårligt med mig selv....
Det er vist bare ikke mange lærere, der har det sådan... De vender det blinde øje til...
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





Mobning efter DR1 udesendelse nu igen Empty
IndlægEmne: Sv: Mobning efter DR1 udesendelse nu igen   Mobning efter DR1 udesendelse nu igen Empty

Tilbage til toppen Go down
 
Mobning efter DR1 udesendelse nu igen
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-
» I skole igen!
» For og imod klassehop fra 0.kl til 2.kl efter sommerferien

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Intelligente børn :: Velkommen til et levende forum :: Debat :: Skolebørn-
Gå til: