Hej alle medlemmer i dette forum.
Jamen når man er kommet "så vidt" at man skriver på en side som denne, så er det måske (i hvertfald for mit vedkommende) i håb om at finde forældre (og børn) som er i samme situation. Vores ganske kort: Jeg er enlig mor på 36, har Noah på 6, ja han bliver 7 i morgen ;-) Noah har altid været en glad og frisk dreng, han er født 6 uger for tidligt.
Han klarede børnehavetiden fint, dog ville han hellere sidde og øve tal og bogstaver, end at lege på, og udfordre legepladsen. Han kunne alfabetet da han var 3, og kunne skrive alle bogstaver, og kende deres lyde inden skolestart. Nu er "problemerne" så opstået i midten af 0.klasse. Han gider IKKE lave gentagelser i opgaver, såsom at skrive bogstaverne side op og side ned. Hvorfor regne små tal igen og igen. Hans skolelærer skriver jævnligt at Noah afbryder, lader ikke andre børn tale, og udtrykker verbalt sin frustration over opgaver der skal gentages.Hun fortæller samtidigt at han fagligt er meget dygtig, og ved meget om ting, man end ikke burde i 0.klasse. Han vil meget gerne sætte dagens program, og er oftest ham der bestemmer når der leges. Er det ok man ikke "gider" lave gentagelser (fordi man måske allerede i børnehaven kunne tingene), resultatet er nu han sjusker, og når jeg ser i hans bøger virker det som om han tænker "det gider jeg bare slet ikke lave SÅ mange gange). Spørger blot om andre har erfaring med ovenstående?? Skolelæren var der ikke meget hjælp i, hendes svar var blot "han får det svært i 1.klasse, for der skal han gentage det hele igen"!!!
De bedste hilsner fra Bettina.