Intelligente børn
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Intelligente børn

Dette åbne forum er for forældre til intelligente børn, lærere, pædagoger og andre interesserede, så intelligente børn kan få det bedste ud af livet.
 
ForumforsideForumforside  Nyeste billederNyeste billeder  TilmeldTilmeld  Log ind  
Fortæl andre
Følg os
Seneste emner
» Vi behøver virkelig hjælp!
hej - jeg er ny EmptySøn Feb 06, 2022 4:12 am af Hun

» Hvornår er man intelligent - og hvornår bare godt begavet
hej - jeg er ny EmptySøn Feb 06, 2022 4:08 am af Hun

» Legoland 2011
hej - jeg er ny EmptySøn Feb 06, 2022 3:55 am af Hun

» Særlige sensitive og heldagsskole
hej - jeg er ny EmptySøn Feb 06, 2022 3:27 am af Hun

» Min kære søn.
hej - jeg er ny EmptySøn Feb 06, 2022 2:59 am af Hun

» hjælp til 5 årig pige
hej - jeg er ny EmptySøn Feb 06, 2022 2:58 am af Hun

» Vi er nye... en lille intro om os, og vores spørgsmål
hej - jeg er ny EmptyTors Apr 28, 2016 6:15 am af bettina1979

» Hvor skal jeg starte, vil gerne have testet min søn inden skole start
hej - jeg er ny EmptyTors Apr 07, 2016 8:27 pm af Soes

» People who boast about their I.Q. are losers
hej - jeg er ny EmptyTors Mar 03, 2016 8:43 am af Zmiley

Søg
 
 

Vis resultater som:
 
Rechercher Avanceret søgning
Keywords
børnehave hilde mentiqa skole Århus children gifted wisc begavede privat
Mest viste emner
17-årig pige søger svar
Hvor svært kan det være at være klog?
Gennembrud for Videncenter for bmsf.
People who boast about their I.Q. are losers
Min prinsesse
Diverse psykologer der tester
Sæt de højt begavede børn i specialklasser! Af Jesper Skovlund
Informationsmøde på Mentiqa nordjylland
Mit projekt?
bmsf.dk kalder Jylland
Social bogmærkning
Social bogmærkning reddit      

Bookmark and share the address of Intelligente børn on your social bookmarking website

Bogmærk og del adressen Intelligente børn på din sociale bogmærknings-hjemmeside
Translator
Statistik
Der er i alt 477 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er Pakexcucomp

Vores brugere har i alt skrevet 4248 indlæg i 1019 emner

 

 hej - jeg er ny

Go down 
3 deltagere
ForfatterBesked
klokkeblomst





hej - jeg er ny Empty
IndlægEmne: hej - jeg er ny   hej - jeg er ny EmptyTors Maj 24, 2012 8:37 am

Hej. Jeg har netop oprettet mig herind i håb om hjælp og støtte og sparring omkring vores dreng, M, som blev 3 år i januar.

Han har netop skiftet børnehave pga mistrivsel i den forrige. Han formulerede klart og tydeligt utilfredshed hjemme mens børnehaven synes alt var fint, når vi mødtes til de to møder vi havde. Kommunen var lige inde over og kunne hjælpe med et hurtigt skift.

Indtil videre går det fint, rigtig fint, i den nye børnehave og åh hvor jeg håber det varer ved. De kender hele historien omkring ham og tiden i den anden børnehave og er særligt obs på ham og har taget virkelig godt imod ham.

Og selvom jeg ved jeg skal give det lidt tid, så nager tanken om han kommer til at kede sig igen og så bliver frustreret. Herhjemme forsøger vi så vidt muligt at nå store puslespil, lego creator, at skrive eller regne med ham eller lignende om eftermiddagen. Men ikke altid når vi det og derfor tror jeg på sigt, at det er vigtigt at han også kan sidde og tænke tanker og nørde i børnehaven.

Jer, der har skiftet børnehave, hjælp det? Og hvad med skole, har i gjort jer nogle tanker allerede? Hvor har i jeres hb børn til at gå hvor det fungerer ( vi Bor på frederiksberg)?

M er meget determineret og pt forhandles der om alt. Han er nysgerrig og aktiv, han har fx lige lært at cykle selv uden støtte af nogen art. Jeg synes jo han er fantastisk som han er og vil gøre alt for en god børnehave og skoletid for ham.

Så glæder mig til at lære herfra og høre om jeres dejlige unger sunny
Tilbage til toppen Go down
Admin
Admin
Admin



hej - jeg er ny Empty
IndlægEmne: Sv: hej - jeg er ny   hej - jeg er ny EmptyFre Maj 25, 2012 7:14 pm

Velkommen til forum, håber at du får glæde af det fremover.

Det er så træls når vores børn ikke fungrerer i børnehave eller hvor de nu er, men håber det er godt for ham at du har flyttet ham. Det hjalp på min den ene søn, men dog ikke helt optimalt.

Det som jeg ser er vigtig er at de voksnes kemi, altså forældre og pædagog/lærer fungerer sammen og der skal lyttes til hvad der bliver sagt. Det som også er vigtig er hvordan man ser barnet.
Barnet kan godt være 2 forskellige.
Jeg har en søn der fungrerer optimalt i børnehaven men var meget aggressiv hjemme, så bh havde svært ved at forstå at der var noget galt.
Nogle børn prøver at tilpasse sig deres omgivelser, og derved får de problemer og det kan være svært at finde grunden.

Det som er vigtig er at du mærker efter ved dig selv, hvad der er bedst for din søn, da det er dig som kender ham bedst.

ang skole kan det være svært for nogle skoler anderkender det, mens andre ikke gør. Det er igen vigtig med samarbejdet mellem skole og hjem. give barnet undervisning fra hvor det er, og ikke skal gøre det barnet kan i forvejen, for så kan de miste lysten til at gå i skole meget tidligt. dog skal der selvfølgelig også tænkes på det sociale, men ofte når hovedet bliver fyldt kommer det sociale oftest af sig selv. Dog er det ikke sikkert de har lyst til at lege med aldersvarende, men efter min helt egen holdning, har kemien mellem 2 mennesker ikke med alder at gøre.

håber virkelig du får noget ud af forum. og spørg endelig videren.
jeg har selv haft en meget godt samarbejde med mine sønner skole, og de gør virkelig hvad de kan. Dog er det vil ikke perfekt for alle, de kan jo ikke tage 100% individuel hensyn til alle børn.

cheers

Tilbage til toppen Go down
klokkeblomst





hej - jeg er ny Empty
IndlægEmne: Sv: hej - jeg er ny   hej - jeg er ny EmptyTirs Maj 29, 2012 6:27 am

Tak for dit svar Smile

Grunden til at jeg spørger om skole er, at vi skal flytte alligevel inden hans skolestart og så kan vi lige så godt tage med i overvejelserne hvilke skoler vi kan og bør vælge - ud fra andres erfaringer Smile Hellere god skolegang end bruge 10 år på at kæmpe - som det var sagen for min bror med særlige forudsætninger...

Og ja, jeg skal mærke efter om det går som det skal i den nye børnehave. De SER ham virkelig og er rigtig gode til at tage sig af ham. Det eneste jeg tænker på er, om de bør invitere til at skrive og regne. Jeg TROR nemlig, at han har et dilemma han ikke kan sige højt, omkring hvad han skal vælge. Om han skal vælge at være social med de andre og være en del af gruppen eller vælge at gøre det han har brug for i sit hoved, nemlig stimulering og opgaver af forskellig art. Men han har kun gået der fjorten dage, så vi ser stadig tiden an. Men overvejer at foreslå om de kan invitere til bogstavleg, regnerier, osv så han kan se at det er OK at gøre det også...

Ja, jeg glæder mig også til at bruge forum og lære jer andre at kende Smile dejligt at der er sådan et sted her Smile

Forresten, er der nogen af jer, der har oplevet at jeres barn har det svært med høje lyde? Her holder M sig for ørerne ved høje eller lidt høje lyde og siger han bliver forskrækket, hvis vi tænder støvsugeren uden at sige det til ham eller en bil starter. Har I oplevet dette - hvad har I gjort for at hjælpe barnet?

Tak,
klokkeblomst
Tilbage til toppen Go down
Admin
Admin
Admin



hej - jeg er ny Empty
IndlægEmne: Sv: hej - jeg er ny   hej - jeg er ny EmptyTirs Maj 29, 2012 7:55 am

Til dit sidste spørgsmål med lyde, ja vi er flere der har oplevet det.

Jeg har anbefalet flere at købe høreværn til børnene og det har hjulpet.
Jeg har selv en søn der er lydfølsom og han går i 1. klasse. Han fik ørepropper, for de sortere det værste fra. Til fødselsdage har han selv fundet ud af at gå hen hvor der er ro,hvis det bliver for meget.

Jeg er selv lydfølsom, jeg kan ikke sortere lyde fra, jeg hører alt.
Så hvis du ved i skal larme, så fortæl ham det inden du f.eks. starter støvsugeren eller andet. og giv ham muligheden for at gå eller tage høreværn på, man kan få nogle med musik.
Det kan være du skal gøre dem opmærksom på det i børnehaven så han har et sted han kan gå hen, hvis der er for meget larm. Det er måske 5 minutter det drejer sig om.

Jeg har haft den udfordring med begge de mindste og ham på 9 er ovre det nu. Så advar ham når der er høje og larmende lyde.

Min mindste var også lysfølsom indtil han kom i 1. klasse.
Hvor er det godt du ser det og spørger. det er guld for din søn.
Kan se du kender lidt til udfordringerne, fra din bror. Det er super for din søn du ved der kan blive noget.

god aften til dig
Tilbage til toppen Go down
Monas_Far





hej - jeg er ny Empty
IndlægEmne: Vedr. lydfølsomhed    hej - jeg er ny EmptyOns Jun 20, 2012 11:46 am

Hej,

Har lige læst med på tråden og vil lige spørge om en ting. Min datter lader også til at være lyd følsom, men hun er bange for støvsugeren og vil ikke nærme sig den. Faktisk siger hun nej...bange... og hun er 21 mdr. Kan det være at hun bare er bange for lyden eller er det lyd følsomhed? Og hvilken betydning har det i forhold til at have særlige forudsætninger?

Super fedt med et sådan forum egentlig Smile

mvh.
Monas Far
Tilbage til toppen Go down
Admin
Admin
Admin



hej - jeg er ny Empty
IndlægEmne: Sv: hej - jeg er ny   hej - jeg er ny EmptyOns Jun 20, 2012 6:20 pm

Hej Monas far

for det første velkommen til forum.

Begge mine de små har været lydfølsomme, og har brugt høreværn eller gået ind i et andet rum, når jeg har støvsuget, det var især da de var små.
Normalt sortere man lyde fra, men ofte når man er hb så hører man mange ting og kan ikke sortere, så muligvis derfor man er lydfølsom. Min søn på 7 er stadigvæk lydfølsom, men dog mest i lukkede rum med mange mennesker, såsom gymnastiksalen i skolen når der er morgensamling. Han har så også være lysfølsom.

Der er nogle der mener der er sammenhæng og andre gør ikke. I Danmark er vi ikke så langt med forskningen men andre lande er bedre til at se sammenhængen.

Der er noget der hedder HSP som er for sensitive mennesker, det er jo både huden, følelserne, lyden og så videre.

Men i første omgang kan i starte med at advare om når i skal larme, så hun er forberedt, det kan nemlig også hjælpe.

Derefter er det nok ørepropper eller høreværn.

Håber du kunne bruge det til noget.

Tilbage til toppen Go down
klokkeblomst





hej - jeg er ny Empty
IndlægEmne: Sv: hej - jeg er ny   hej - jeg er ny EmptyMan Jun 25, 2012 7:50 am

Jeg er faktisk selv lydfølsom, så det er måske ikke så underligt at min dreng er det. Jeg har egentlig også overvejet om jeg selv er højt begavet eller noget i den stil, men det ved jeg ikke.

Vi advarer ham, hvis vi skal larme, så han kan tage sine forholdsregler. Når vi bager boller er han med til det hele, lige indtil jeg skal bruge håndmixeren, så er han væk. I dag ville han dog gerne lave dessert til os alle og piskede selv kakaoflødeskummet dertil, sådan!

Tak for svar, det er et dejligt forum og jeg er glad for at være her og få hjælp og svar fra jer Very Happy
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





hej - jeg er ny Empty
IndlægEmne: Sv: hej - jeg er ny   hej - jeg er ny Empty

Tilbage til toppen Go down
 
hej - jeg er ny
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Intelligente børn :: Velkommen til et levende forum :: Debat :: Velkomst-
Gå til: