Intelligente børn

Dette åbne forum er for forældre til intelligente børn, lærere, pædagoger og andre interesserede, så intelligente børn kan få det bedste ud af livet.

IndeksIndeks  FAQFAQ  TilmeldTilmeld  Login  
Fortæl andre
Følg os
Latest topics
» Vi er nye... en lille intro om os, og vores spørgsmål
Ons maj 18, 2016 10:25 pm by Hilde

» Hvor skal jeg starte, vil gerne have testet min søn inden skole start
Tors apr 07, 2016 8:27 pm by Soes

» CHIPS - forberedelse!
Lør apr 02, 2016 5:09 pm by Hilde

» People who boast about their I.Q. are losers
Tors mar 03, 2016 9:23 am by Hilde

» Hvis man står med et muligvis særligt intelligent førskolebarn?
Søn jul 12, 2015 8:16 am by Hilde

» En kort introduktion
Ons dec 10, 2014 8:03 am by DeaFranck

» Diverse psykologer der tester
Ons dec 10, 2014 7:35 am by DeaFranck

» Introduktion af min søn, leder efter legekammerater
Søn nov 02, 2014 10:27 pm by annekir

» Klog lille dreng på 4½......
Ons feb 19, 2014 11:33 am by Hilde

Søg

Display results as :

Rechercher Advanced Search
Keywords
gifted kyed børnehave wppsi skolestart milepæle asperger tegner efterskole underydelse dyslexia legoland chips mensa test WISC bmsf maja psykolog penge asynkron raven mobning Kuno sensitive ADHD
Most Viewed Topics
Foreskellen mellem Asperger og et barn med særlig fourdsætninger
IQ eller percentil
Tolkning af WISC III test
CHIPS - forberedelse!
Kort om forskellige tests
Kendetegn på intelligente børn
Kender I Kuno Beller ?
Udviklingsforskelle for højt begavede børn
17-årig pige søger svar
Kontrolleret Tegne Iagttagelse (KTI)
Social bookmarking
Social bookmarking Digg  Social bookmarking Delicious  Social bookmarking Reddit  Social bookmarking Stumbleupon  Social bookmarking Slashdot  Social bookmarking Furl  Social bookmarking Yahoo  Social bookmarking Google  Social bookmarking Blinklist  Social bookmarking Blogmarks  Social bookmarking Technorati  

Bookmark and share the address of Intelligente børn on your social bookmarking website

Bookmark and share the address of Intelligente børn on your social bookmarking website
Translator
Statistics
Der er i alt 461 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er December07

Vores brugere har i alt skrevet 4639 indlæg in 1199 subjects

Share | 

En bekymret mor

Vis foregående emne Vis næste emne Go down 
ForfatterBesked
SH1964

IndlægEmne: En bekymret mor   Tirs mar 12, 2013 10:13 pm

Hej Intelligente Børn
Jeg har surfet noget rundt herinde siden jeg meldte mig ind i går. Og jeg må sige, at der er flere ting, som taler for at min søn på 15 år simpelthen keder sig.....han har over det sidste 1,5 års tid stille og roligt mistet fokus omkring det at gå i skole. Det har sagt ham mindre og mindre og jeg kan nu se, at det at han ikke længere havde den meget sociale intelligente lærer som han havde til og med 6. klasse, at han har mistet 3 af hans bedste drengeklassekammerater inden for de sidste par år og han synes de andre elever i klassen er for barnlige og han ikke har noget tilfælles med de andre 5 drenge der er tilbage i klassen, har gjort at han stille og roligt har sluppet skolen. De eneste fag som siger ham noget er engelsk og fysik/kemi - de er til gengæld hans ynglingsfag.
Han har dog oparbejdet et rigtig godt venskab med især een dreng fra parallelklassen og nu ønsker han at gå derinde, men skoleledelsen vil have ham til at starte op i den gamle klasse igen, førend de vil lade ham overgå til parallelklassen, da de skal se på det store hele (som de udtrykker det). Jeg tror ikke at Patrick kan opbyde den interesse og lyst så han kan gøre dette.
Det er megasvært det her. Lige nu går han i skole i 2 timer hver dag i noget de kalder OASEN og to af dagene, hvor han har matematik kommer han ikke afsted, fordi den lærer der underviser ham ikke har færdigheder til at undervise på 8. klasses niveau.
Han udtrykker selv: Min hjerte er ligesom doven...jeg kan ikke tvinge den til noget og han bliver hurtigt træt af ting han prøver. Vi har forgæves prøvet at finde fritidsinteresse, men han kommer kun afsted i nogle mdr. før han siger, at nu gider han ikke mere og det siger ham ikke noget. Han mister interessen.
Nu har jeg henvendt mig til kommunen for at få hjælp, da jeg måske mener at efterskole i 9. klasse kan hjælpe. Jeg har dog ikke råd til dette, da han også skal konfirmeres i år - så i stedet må det blive i 10. klasse, som jeg er i gang med at spare sammen til.
Jeg siger til ham, at jeg er god til at hjælpe på mange måder, men at jeg også har fejl, men det synes han ikke at jeg har og siger at jeg er en god mor.
Skal jeg få ham testet mht. intelligens? Og kender I nogle links, hvor han/vi hurtigt kan teste ham?

Mange hilsner
Tilbage til toppen Go down
Hilde

IndlægEmne: Re: En bekymret mor   Ons mar 13, 2013 3:26 am

test og test ... det giver ikke altid et svar Smile

når han er så gammel skla du se på hans livshistori og find det ting som han brænder for - sådan at han kan lære at han selv skal holde sig igang.

15 er et svær alder, især når skolen ikke fungerer men fortsætter han på den her måde ender han i flere projekter og pludseligt er livet noget mere surt.

det kan være mega svært, og når han er udgideligt så hjælper en test ikke altid Wink

du kan få han testet privat eller via PPR og det tager ikke længe hvis PPR synes han skal testes.
Tilbage til toppen Go down

En bekymret mor
Vis foregående emne Vis næste emne Tilbage til toppen 
Side 1 af 1