Jeg er ny her - men efter i dagevis at have surfet på nettet og gang på gang at nå herind, beder jeg nu om jeres hjælp.
Vores søn startede i 0. for et halvt år siden. Det gik ikke særligt godt - det går bedre, men stadig ikke godt. Mest var det det sociale der voldte ham problemer - han begyndte at sparke og slå, hvad han aldrig har gjort før - først kaldte de det overbliksvanskeligheder.
Han blev henvist til PPR og er nu udredt. Efter at have lavet en test på ham i 2 gange 35 min og set på ham i en situation hvor 0. og 1. skulle arbejde sammen om at tegne hinanden på papir er dommen nu klar. Sådan føler jeg det bestemt, for jeg kan godt se at alle de ting der bliver trukket frem i rapporten siger ADHD.
Jeg er bare ikke enig - han har måske nok svært ved at sidde stille - men er fantastisk til at fordybe sig og koncentrere sig længe.
Vi vil ikke have ham på psyk og få ham udredt som det anbefales - synes han er for lille til at få et stempel og blive proppet med medicin.
Nå men det jeg egentlig er interesseret i at finde ud af hvornår man egentlig kan betegnes som intelligent?
Hans testresultater er sådan:
information 10
ligheder 16
ordforståelse 17
omtanke 14
regning 10
talspændvidde 8
billedudfyldning 11
billedserier 12
terningemønstre 14
puslespil 12
kodning 10
SIK 122 HIK 119 TIK 124
Er han bare godt begavet og lider - muligvis - af ADHD? Jeg har ikke kunne finde et sted hvor man kan finde en fortolkning af rresultaterne i forhold til hvornår man er mere end godt begavet, håber I kan hjælpe.