Intelligente børn
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Intelligente børn

Dette åbne forum er for forældre til intelligente børn, lærere, pædagoger og andre interesserede, så intelligente børn kan få det bedste ud af livet.
 
ForumforsideForumforside  Nyeste billederNyeste billeder  TilmeldTilmeld  Log ind  
Fortæl andre
Følg os
Seneste emner
» Vi behøver virkelig hjælp!
hjælp til privatskole EmptySøn Feb 06, 2022 4:12 am af Hun

» Hvornår er man intelligent - og hvornår bare godt begavet
hjælp til privatskole EmptySøn Feb 06, 2022 4:08 am af Hun

» Legoland 2011
hjælp til privatskole EmptySøn Feb 06, 2022 3:55 am af Hun

» Særlige sensitive og heldagsskole
hjælp til privatskole EmptySøn Feb 06, 2022 3:27 am af Hun

» Min kære søn.
hjælp til privatskole EmptySøn Feb 06, 2022 2:59 am af Hun

» hjælp til 5 årig pige
hjælp til privatskole EmptySøn Feb 06, 2022 2:58 am af Hun

» Vi er nye... en lille intro om os, og vores spørgsmål
hjælp til privatskole EmptyTors Apr 28, 2016 6:15 am af bettina1979

» Hvor skal jeg starte, vil gerne have testet min søn inden skole start
hjælp til privatskole EmptyTors Apr 07, 2016 8:27 pm af Soes

» People who boast about their I.Q. are losers
hjælp til privatskole EmptyTors Mar 03, 2016 8:43 am af Zmiley

Søg
 
 

Vis resultater som:
 
Rechercher Avanceret søgning
Keywords
skole hilde begavede gifted børnehave children wisc mentiqa privat Århus
Mest viste emner
17-årig pige søger svar
Hvor svært kan det være at være klog?
Gennembrud for Videncenter for bmsf.
People who boast about their I.Q. are losers
Min prinsesse
Diverse psykologer der tester
Sæt de højt begavede børn i specialklasser! Af Jesper Skovlund
Informationsmøde på Mentiqa nordjylland
Mit projekt?
bmsf.dk kalder Jylland
Social bogmærkning
Social bogmærkning reddit      

Bookmark and share the address of Intelligente børn on your social bookmarking website

Bogmærk og del adressen Intelligente børn på din sociale bogmærknings-hjemmeside
Translator
Statistik
Der er i alt 477 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er Pakexcucomp

Vores brugere har i alt skrevet 4248 indlæg i 1019 emner

 

 hjælp til privatskole

Go down 
2 deltagere
ForfatterBesked
Admin
Admin
Admin



hjælp til privatskole Empty
IndlægEmne: hjælp til privatskole   hjælp til privatskole EmptyTors Apr 17, 2008 3:12 am

Nedenstående har jeg modtaget, og fået tilladelse til at sætte på forum, så andre har mulighed for at svare, hvis de er andre der ved hvordan man kan få økomonisk hjælp fra kommunen.
hej fra Bente og tak til Teresa



Hej.

Jeg skriver fordi jeg vil fortælle, at de intelligente børn behøver ikke være udadvendte. Mange af dem er ligesom min datter,...meget indadvendte.

Jeg har en datter på 13 år, som gik på 6 forskellige skoler. Hun kunne aldrig trives mellem de børn hun var i kontakt med. Hun er elleres en meget stille pige, indadvendt, meget seriøs og har altid været mere moden end andre (lille voksen).
Allerede i børnehave har vi lagt mærke at det ikke gik som det skulle og hun var altid presset til de sociale kontakter med andre børn. I skoler fik hun altid at vide at det var hende der var noget galt med og at hun skulle tilpasse sig resten af gruppen. Det har givet hende dårlig selvværd.
Hun har gået i 2 skoler siden 1 klasse (polsk og dansk) og er to-sprogeligt, -begyndte tale flydende polsk da hun var 2 år og dansk da hun var 3 år, samt læse i de 2 sprog da hun var 4 år. Hun klarer sig super godt ift. det faglige (har altid fået 13-taller i karakterer på eksamensbevis i alle fag på alle klassetrin i polsk skole) og interesserer sig utrolig meget for geografi, kultur og etnografi.

Men udover det har hun altid følt sig ensom, fordi hun aldrig kunne snakke med andre børn, de kunne ikke forstå hende og mobbede hende, fordi hun var anderledes og hun var altid ked af. Hun var ligesom en voksen - altid kritisk ift. deres opførsel og kunne se deres fejl (ingen disciplin, ingen autoritet, ingen opdragelse).
Kort sagt kan man sige, at de lå altid et andet sted end hende. F.eks. nu når alle taler om kærester, fester, arto, osv, vil hun helst diskuttere fattigdom, klimaforandringer, kultur eller politik. De snakker forbi hinanden og hun har det meget, meget hårdt.

Fagligmæssigt vil hun lære mere og keder sig rigtig, rigtig meget i skolen.
Vi har taget en intelligens-test på nettet (bare for sjovt) og hun lå omkring de 130 i voksentest, og derfor har vi begyndt at tænke en anden retning: at måske hun har det så svært, fordi hun har særlige forudsætninger (?)
Vi har kontaktet Mentiqa-skolen i Hadsten (vi bor selv i Århus) og fik bekraftet, at vores datter ligner alle andre børn på skolen og alle intelligente børn har haft det så svært som hende, samt at de intelligente børn ikke behøver være udadvendte, men mange af dem er meget indadvendte.

Nu skal hun have et par prøve dage på skolen, men problemet er at skolen er meget dyr og vi vil gerne have en tilskud fra kommunen. De vil ikke give den, da de påstår at det findes nok en anden slags tilbud til hende, men vi har undersøgt alt på kryds og tværs og der ingen tilbud findes for intelligente børn indenfor Århus kommune. Det eneste der findes er et par klasser på ukanten af byen for autister og damp-børn, men vores datter skal ikke længere stemples som en handicap, hun er ikke psykisk syg, men bare klog og har brug for udvikling og udfordringer i fællesskab med børn som ligner hende, og som er på hendes niveau.

Derfor vil jeg gerne spørge dig om du har mødt andre børn som ligner hende? Om du kan genkende alle de tegn og til sidst om du ved hvordan vi kan få tilskud fra kommunen?

Jeg er selv uddannet pædagog med diplomuddannelse i pædagogisk arbejde, samt har jeg studeret pædagogisk antropologi på Danmarks Pæd. Universitet, men aldrig før har jeg hørt om børn med særlige forudsætninger, og på baggrund af dette vil jeg sige, at pædagoger ikke er uddannet indenfor dette område og kan aldrig spotte disse børn. Det er bare synd for både børnene og forældrene, som i mange år går og bekymrer sig over deres børn (ligesom jeg selv har gjort). Derfor skal den pædagogiske uddannelse laves meget om, for ellers ender mange af de kloge børn i bunden af samfundet.

mvh
Teresa Nielsen
Tilbage til toppen Go down
Gæst
Gæst




hjælp til privatskole Empty
IndlægEmne: Sv: hjælp til privatskole   hjælp til privatskole EmptyTors Apr 17, 2008 8:13 am

Kære Terese

Jeg ved ikke så meget om hvad man kan søge af tilskud til Mentiqa, Hvis jeg skal være ærlig så tror jeg slet ikke Århus kommune de vil hjælpe på den front. Er da hvad vi har erfaret da vi søgte støtte til vores datter i 1 klasse.

Vores datter går selv på Mentiqa Hadsten, og da jeg efter sygdom kun kan arbejde fleksjob i perioder, så er lønningerne heller ikke store herhjemme. Og tit kan jeg slet ikke arbejde og ryger ned på ledighedsydelse imens.

Det vi har gjort er at låne de 30000 i forældrelån i banken, så kan vi godt betale de 1195som det koster om mdr + de 580 i tog/bus kort.

Og ellers så har skolen en aftale med Merkurbank som du kan læse mere om på mentiqa-oestjylland.dk.

Vores datter var og jeg skriver var, for hun er virkelig faldet til ro derude. Hun var meget udregerende og var yderst tæt på at blive stemplet som ADHD barn, men heldigvis stod vi fast og fik god rådgivning af Ole Kyed. olekyed.dk. Han er nok den mand i Danmark som har arbejdet ´længest tid med Børn med særlige forudsætninger.

Vores datter testede de selv på en privatskole i Århus, fordi de troede hun havde for lav intelligens, men resultatet blev jo et helt andet end de havde regnet med. Skolepsykologen sagde uha her er tale om Mensaniveau det kender jeg intet til.

Jeg håber i på en måde kan finde pengene til skolen og de prøve dage jeres datter får i Hadsten er gode, for det er virkelig for os alle pengene værd.

Mange hilsner Lone
Tilbage til toppen Go down
Gæst
Gæst




hjælp til privatskole Empty
IndlægEmne: Sv: hjælp til privatskole   hjælp til privatskole EmptyTors Apr 17, 2008 9:45 am

Glemte lige da jeg skrev følgende: Jeg ved ikke så meget om hvad man kan søge af tilskud til Mentiqa, Hvis jeg skal være ærlig så tror jeg slet ikke Århus kommune de vil hjælpe på den front. Er da hvad vi har erfaret da vi søgte støtte til vores datter i 1 klasse.

Var det bestemt ikke for at klandre Århus kommune, for som jeg ser problematikken rundt omkring i kommunerne, så er problemet de har alt for lidt kendskab til Børn med særlige forudsætninger. De står jo ligesom os forældre i starten på bar bund og ved måske intet, derfor er det et rigtigt godt initiativ Bente har lavet og starte det her forum.

Lone
Tilbage til toppen Go down
Hun





hjælp til privatskole Empty
IndlægEmne: Sv: hjælp til privatskole   hjælp til privatskole EmptyFre Apr 18, 2008 7:34 pm

Vi har det samme problem. Desværre er det set som luksus behov så der er intet at gøre andet end søge legater ...
Tilbage til toppen Go down
Hun





hjælp til privatskole Empty
IndlægEmne: Sv: hjælp til privatskole   hjælp til privatskole EmptyLør Nov 08, 2008 9:51 pm

Hi Teresa,

Der er håb forude. Nogle kommuner betaler for en privatskole. Du skal klage gennem systemet ... læs bekendgørelse om folkeskoleloven.


Vejledning om folkeskolens specialundervisning og anden specialpædagogisk bistand
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





hjælp til privatskole Empty
IndlægEmne: Sv: hjælp til privatskole   hjælp til privatskole Empty

Tilbage til toppen Go down
 
hjælp til privatskole
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Intelligente børn :: Velkommen til et levende forum :: Debat :: Skolebørn-
Gå til: