Intelligente børn
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Intelligente børn

Dette åbne forum er for forældre til intelligente børn, lærere, pædagoger og andre interesserede, så intelligente børn kan få det bedste ud af livet.
 
ForumforsideForumforside  Nyeste billederNyeste billeder  TilmeldTilmeld  Log ind  
Fortæl andre
Følg os
Seneste emner
» Vi behøver virkelig hjælp!
Et spørgsmål om gifted children EmptySøn Feb 06, 2022 4:12 am af Hun

» Hvornår er man intelligent - og hvornår bare godt begavet
Et spørgsmål om gifted children EmptySøn Feb 06, 2022 4:08 am af Hun

» Legoland 2011
Et spørgsmål om gifted children EmptySøn Feb 06, 2022 3:55 am af Hun

» Særlige sensitive og heldagsskole
Et spørgsmål om gifted children EmptySøn Feb 06, 2022 3:27 am af Hun

» Min kære søn.
Et spørgsmål om gifted children EmptySøn Feb 06, 2022 2:59 am af Hun

» hjælp til 5 årig pige
Et spørgsmål om gifted children EmptySøn Feb 06, 2022 2:58 am af Hun

» Vi er nye... en lille intro om os, og vores spørgsmål
Et spørgsmål om gifted children EmptyTors Apr 28, 2016 6:15 am af bettina1979

» Hvor skal jeg starte, vil gerne have testet min søn inden skole start
Et spørgsmål om gifted children EmptyTors Apr 07, 2016 8:27 pm af Soes

» People who boast about their I.Q. are losers
Et spørgsmål om gifted children EmptyTors Mar 03, 2016 8:43 am af Zmiley

Søg
 
 

Vis resultater som:
 
Rechercher Avanceret søgning
Keywords
hilde skole begavede mentiqa children gifted Århus privat børnehave wisc
Mest viste emner
17-årig pige søger svar
Hvor svært kan det være at være klog?
Gennembrud for Videncenter for bmsf.
People who boast about their I.Q. are losers
Min prinsesse
Diverse psykologer der tester
Sæt de højt begavede børn i specialklasser! Af Jesper Skovlund
Informationsmøde på Mentiqa nordjylland
Mit projekt?
Når man overhaler storesøster.
Social bogmærkning
Social bogmærkning reddit      

Bookmark and share the address of Intelligente børn on your social bookmarking website

Bogmærk og del adressen Intelligente børn på din sociale bogmærknings-hjemmeside
Translator
Statistik
Der er i alt 477 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er Pakexcucomp

Vores brugere har i alt skrevet 4248 indlæg i 1019 emner

 

 Et spørgsmål om gifted children

Go down 
4 deltagere
ForfatterBesked
Astridm





Et spørgsmål om gifted children Empty
IndlægEmne: Et spørgsmål om gifted children   Et spørgsmål om gifted children EmptyMan Okt 12, 2009 6:07 am

Har jeg forstået det rigtig at man kun kan blive optaget hvis man har et barn der er screenet?

Er der nogen der ved det? Jeg mener vores er jo ikke screenet fordi det er ikke tvivl, og hun er ikke gammel nok.. hvad så?
Tilbage til toppen Go down
Admin
Admin
Admin



Et spørgsmål om gifted children Empty
IndlægEmne: Sv: Et spørgsmål om gifted children   Et spørgsmål om gifted children EmptyMan Okt 12, 2009 7:55 am

Det bedste vil være at ringe til dem og se hvad de siger.
Så lange de er meget små er der nogen som mener der er tvivl om de kan være et barn med særlige forudsætninger.

Jeg vil sige det for vores vedkommende, var vi ikke i tvivl, da han var ca. 2½ år. Men men men, man forstår jo tingene forskelligt.
Det er jo godt at tvivle uanset hvad det er. cheers
Kun godt ment
Tilbage til toppen Go down
Astridm





Et spørgsmål om gifted children Empty
IndlægEmne: Sv: Et spørgsmål om gifted children   Et spørgsmål om gifted children EmptyMan Okt 12, 2009 6:09 pm

Ja du har da nok ret Smile

Jeg syntes bare ikke der kan være tvivl, men sådan er det jo.
Tilbage til toppen Go down
Hun





Et spørgsmål om gifted children Empty
IndlægEmne: Sv: Et spørgsmål om gifted children   Et spørgsmål om gifted children EmptyMan Okt 12, 2009 7:57 pm

de har i deres vedtægter beskrevet at:

§ 4 Medlemskab
Stk. 1

Optagelse sker på baggrund af en tilfredsstillende samtale med en af foreningen godkendt screener. Samtalen skal sandsynliggøre, at der er tale om et højt begavet barn, og samtalen skal medføre en anbefaling om medlemskab. Ønskes flere børn opført på foreningens adresseliste, skal der foretages en screening i forbindelse med hvert barn. Screeningen af barnet sker via samtale med forælderen. Tilbud om medlemskab er gældende i indtil 6 måneder efter screening af det nye medlem. Herefter skal der foretages en ny screening.

Stk. 6

Bestyrelsen kan, på baggrund af indstilling fra en eller flere screenere, afvise anmodning om medlemskab af foreningen, uagtet at der er tale om et højt begavet barn. Såfremt bestyrelsen vælger at afvise medlemskab, fremsendes der et begrundet afslag til ansøgeren.

En reelle afslag:

Du har torsdag den 19. april 2007 henvendt dig til en
af Gifted Childrens screenere for at søge medlemskab
af foreningen. Ud fra denne samtale sendte screeneren
din anmodning videre til behandling hos foreningens
screener-koordinator og foreningens adresseansvarlig,
der begge er medlemmer af bestyrelsen i Gifted
Children.

På baggrund af dine tidligere henvendelser til
foreningen, hvor din anmodninger om medlemskab ikke
blev i mødekommet,
(FIK MEDLEMSKAB LIGE INDEN JUL 2006, men brevet landt i
min spam filter og ingen fra GC vil anerkende dette og det var det jeg rykkede for!)

bragte koordinatoren og den
adresse-ansvarlige din seneste henvendelse videre til
behandling i bestyrelsen, der herefter har besluttet,
at vi fortsat ikke kan tilbyde dig medlemskab af
Gifted Children uagtet, at din datter er højt begavet.

Baggrunden for denne beslutning skal ses i lyset af,
at foreningen arbejder målrettet på at indgå i en
konstruktiv dialog med såvel skoler og institutioner,
som myndigheder og beslutningstagere, således at der
kan skabes bedre vilkår for højt begavede børn.
(VORES DIALOG var bestemt ikke konstruktiv men vi
havde også en kommune der mishandlet mit barn! Kommunen
sat ham med en ADHD barn og de to fik mm. enestue, 100% støtte,
ingen ture da støtten ikke magtede det - jeg blev ikke spurgt
men opdaget hvad de havde gang i og flippet!)

De oplysninger, der i forbindelse med dine
screeninger, er kommet frem om dit hidtidige
samarbejde med såvel institutioner som myndigheder, er
ikke en samarbejdsform som foreningen kan stå inde
for. Og bestyrelsen finder på den baggrund ikke, at du
har gennemgået en tilfredsstillende screening som kan
give medlemskab af Gifted Children.

Denne mail er sendt Bcc til screener-gruppen således,
at de er orienteret om bestyrelsens beslutning.

Bestyrelsen beklager at måtte give dig et afslag på
medlemskab, men vi ønsker dig og dine børn alt det
bedste.

Med venlig hilsen - og på bestyrelsens vegne


Sidst rettet af Hilde Tirs Okt 13, 2009 3:17 am, rettet 1 gang
Tilbage til toppen Go down
Gæst
Gæst




Et spørgsmål om gifted children Empty
IndlægEmne: Sv: Et spørgsmål om gifted children   Et spørgsmål om gifted children EmptyTirs Okt 13, 2009 3:08 am

Astridm skrev:
Har jeg forstået det rigtig at man kun kan blive optaget hvis man har et barn der er screenet?

Er der nogen der ved det? Jeg mener vores er jo ikke screenet fordi det er ikke tvivl, og hun er ikke gammel nok.. hvad så?

Så vidt jeg ved så gælder det vidst stadigvæk de kan afvise folk selvom ens barn er testet.
Det er mange år siden vi meldte os ud af GC og dengang hed det screnning, gør det vidst stadigvæk.
Tilbage til toppen Go down
Astridm





Et spørgsmål om gifted children Empty
IndlægEmne: Sv: Et spørgsmål om gifted children   Et spørgsmål om gifted children EmptyTirs Okt 13, 2009 5:00 am

jeg er bare ikke sikker på det er værd at udsætte hende for.. altså vores ældste. Hun er meget påvirklig og bliver tit skræmt så det er vist ikke værd at skulle have hende screenet for en forening.

De undersøger skoler og kommunen? på hvis tilladelse?

Hvorfor meldte i jer ud ?

Jeg har jo også jer søde mennesker her inde Smile
Tilbage til toppen Go down
Gæst
Gæst




Et spørgsmål om gifted children Empty
IndlægEmne: Sv: Et spørgsmål om gifted children   Et spørgsmål om gifted children EmptyTirs Okt 13, 2009 6:42 am

Astridm skrev:
jeg er bare ikke sikker på det er værd at udsætte hende for.. altså vores ældste. Hun er meget påvirklig og bliver tit skræmt så det er vist ikke værd at skulle have hende screenet for en forening.

De undersøger skoler og kommunen? på hvis tilladelse?

Hvorfor meldte i jer ud ?

Jeg har jo også jer søde mennesker her inde [For at se billedet skal du være tilmeldt og logget ind.]

Vi var med helt fra starten af da det blev et netværk, og da det så skulle blive en forening, der var vi også med til at vælge formand osv.

Vi meldte os ud pga at den daværende formand forlod foreningen. Og fordi jeg ikke kunne se noget formål med foreningen andet end det sociale netværk børnene havede på sommerlejr.

Dog skal det siges en af børnene fra Gc har vores datter den dag idag stadigvæk kontakt med.

Hvis i er sikker på den er god nok, og hun ellers trives hvorfor så lade dem screene eller for den sags skyld teste. Det skal man kun gøre hvis det virkeligt senere hen er nødvendigt enten pga selvværd eller fordi I så har noget og kan give skolen.
Tilbage til toppen Go down
Admin
Admin
Admin



Et spørgsmål om gifted children Empty
IndlægEmne: Sv: Et spørgsmål om gifted children   Et spørgsmål om gifted children EmptyTirs Okt 13, 2009 6:48 am

Nu skal du høre hvordan det foregår.
Du ringer og snakker med en screener og I snakker om hvordan børnene er og hvordan de reagerer og de vil gerne høre om deres opvækst.
Når forældre fortæller om deres børn frit fra leveren, "piller" de kendetegnene ud. Dog er det ingen sikkerhed for at det er rigtig, da det også er forældre der sidder og screener.
De kan finde på at spørge om børnene er testet osv.
Der bliver ikke snakket med barnet, og andre instanser bliver ikke kontaktet.

Det har lydt lidt voldsomt.

Vi er alle forskellige og har forskellige behov.

Jeg som er Admin, på dette forum, synes at jo mere der kommer ud i offentligheden, jo bedre er det. Derfor har jeg også lavet hjemmesiden, www.intelligenteboern.dk

Jeg synes du skal snakke med dem, da der også bliver arrangeret noget for børnene, så de har noget samvær med ligesindede.

Hvis du vil vide hvorfor jeg meldte mig ud kan jeg skrive det på private beskeder. geek
Tilbage til toppen Go down
Aslaug

Aslaug



Et spørgsmål om gifted children Empty
IndlægEmne: Sv: Et spørgsmål om gifted children   Et spørgsmål om gifted children EmptyTors Okt 22, 2009 8:48 am

Astridm skrev:
Har jeg forstået det rigtig at man kun kan blive optaget hvis man har et barn der er screenet?

Er der nogen der ved det? Jeg mener vores er jo ikke screenet fordi det er ikke tvivl, og hun er ikke gammel nok.. hvad så?

Hejsa Astrid

Jeg vil foreslå dig at ringe og tale med en screener, hvis du mener, at der er grund til det. Det foregår meget stille og roligt, og I kan tale om andet end medlemsskab, såfremt du har spørgsmål mv.

Der er sket MEGET med medlemstallet gennem de senere år, hvilket betyder at der sker en del. Der er fx rigtig mange arrangementer for børn, hvor ungerne kan mødes og lege osv.
Der er også et internt forum, hvor der debatteres livligt. At forum er internt, betyder at man måske kan fortælle om/debattere mere personlige emner, end man har lyst til herude i offentligheden, hvor alle og enhver kan læse med.
Jeg går selv ind for oplysning og atter oplysning, men visse emner ønsker jeg ikke at dele med det ganske land..

Foreningens børne-aldersfordeling fremgår af statistikken på den åbne hjemmeside:

http://www.giftedchildren.dk/documents/GC_Status%20på%20medlemmer_oktober_2009.pdf


Gifted Children har et offentligt forum, hvor du kan stille spørgsmål og få svar fra medlemmer og andre:

http://www.giftedchildren.dk/forum/list.php?2

Vær velkommen, såfremt du har lyst! Smile flower afro cheers
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





Et spørgsmål om gifted children Empty
IndlægEmne: Sv: Et spørgsmål om gifted children   Et spørgsmål om gifted children Empty

Tilbage til toppen Go down
 
Et spørgsmål om gifted children
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-
» International Week of the gifted 2012

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Intelligente børn :: Velkommen til et levende forum :: Debat :: Om alt og intet-
Gå til: