Intelligente børn
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Intelligente børn

Dette åbne forum er for forældre til intelligente børn, lærere, pædagoger og andre interesserede, så intelligente børn kan få det bedste ud af livet.
 
ForumforsideForumforside  Nyeste billederNyeste billeder  TilmeldTilmeld  Log ind  
Fortæl andre
Følg os
Seneste emner
» Vi behøver virkelig hjælp!
Forståelse af penge? EmptySøn Feb 06, 2022 4:12 am af Hun

» Hvornår er man intelligent - og hvornår bare godt begavet
Forståelse af penge? EmptySøn Feb 06, 2022 4:08 am af Hun

» Legoland 2011
Forståelse af penge? EmptySøn Feb 06, 2022 3:55 am af Hun

» Særlige sensitive og heldagsskole
Forståelse af penge? EmptySøn Feb 06, 2022 3:27 am af Hun

» Min kære søn.
Forståelse af penge? EmptySøn Feb 06, 2022 2:59 am af Hun

» hjælp til 5 årig pige
Forståelse af penge? EmptySøn Feb 06, 2022 2:58 am af Hun

» Vi er nye... en lille intro om os, og vores spørgsmål
Forståelse af penge? EmptyTors Apr 28, 2016 6:15 am af bettina1979

» Hvor skal jeg starte, vil gerne have testet min søn inden skole start
Forståelse af penge? EmptyTors Apr 07, 2016 8:27 pm af Soes

» People who boast about their I.Q. are losers
Forståelse af penge? EmptyTors Mar 03, 2016 8:43 am af Zmiley

Søg
 
 

Vis resultater som:
 
Rechercher Avanceret søgning
Keywords
hilde children wisc skole privat begavede Århus børnehave gifted mentiqa
Mest viste emner
17-årig pige søger svar
Hvor svært kan det være at være klog?
Gennembrud for Videncenter for bmsf.
People who boast about their I.Q. are losers
Min prinsesse
Diverse psykologer der tester
Sæt de højt begavede børn i specialklasser! Af Jesper Skovlund
Informationsmøde på Mentiqa nordjylland
Mit projekt?
bmsf.dk kalder Jylland
Social bogmærkning
Social bogmærkning reddit      

Bookmark and share the address of Intelligente børn on your social bookmarking website

Bogmærk og del adressen Intelligente børn på din sociale bogmærknings-hjemmeside
Translator
Statistik
Der er i alt 477 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er Pakexcucomp

Vores brugere har i alt skrevet 4248 indlæg i 1019 emner

 

 Forståelse af penge?

Go down 
4 deltagere
ForfatterBesked
Astridm





Forståelse af penge? Empty
IndlægEmne: Forståelse af penge?   Forståelse af penge? EmptyOns Mar 31, 2010 6:17 am

Nu har jeg igen et af mine meget underlige spørgemål.

Vores søde pige på 3 år og 2 mdr har fået forståelsen af penge. Hun forstår hvor penge kommer hen (banken) at man kan hæve dem, at nogen har mange og andre få. Hun forstår og bliver meget bekymret over manglen på penge. Vi har ikke mange penge men det går da. Da hun så var i byen med min mor den anden hvor min mor smed om sig med penge og kontrasten var jeg (troede harmløst) havde sagt vi ikke havde penge til slik og legetøj hele tiden, spurgte vores pige stille om ikke min mor havde mange penge. Jo svarer min mor og stille siger hun vil du så godt give min mor nogen hun har ikke penge. Min mor siger jeg er et rod med penge og mormor har sørget for mor har penge.

Jeg var rasende men det har affødt at min søde lille 3 årige pige hele tiden vil se penge så hun ved vi har, fordi mor roder med penge.

I dag da jeg skulle hæve penge var magnetstriben gået på mit kort og straks blev hun helt ked af det og sagde så kan vi ikke spise for vi har ingen penge. Da jeg forklarede vi også havde min mands kort blev hun glad og sagde det var godt for så har vi penge.

er det normalt at 3 årige bekymrer sig så meget om penge? Jeg mener det er da underligt at have et barn så lille der er bymret og kan sætte paraleller til mad og penge?
Tilbage til toppen Go down
kathotline





Forståelse af penge? Empty
IndlægEmne: Sv: Forståelse af penge?   Forståelse af penge? EmptyOns Mar 31, 2010 7:39 am

hmm... underligt, nej det synes jeg ikke...

min søn på 5½ sad hjemme hos morfar for ikke så lang tid siden. Batterierne på hans fjernstyret bil var flade og han bad morfar om nye. Da morfar er pensionist siger han til min søn: du skal have nogle med hjemmefra da jeg ikke har råd til at købe alle de batterier hele tiden, hvortil knægte svare at så må mormor da bare købe nogle, hun går jo på arbejde hver dag.....

Min knægt har selv i en alder af 3½-4 forstået det med penge.... fik ret tidligt lommepenge efter fortjeneste og viste næsten med det samme at hvis han ryddede op i gangen fik han en 10er - nok til en pose slik, men fandt selv ud af at hvis han fortsatte i stuen fik han 20 - nok til 2 poser slik...osv....
Tilbage til toppen Go down
Admin
Admin
Admin



Forståelse af penge? Empty
IndlægEmne: Sv: Forståelse af penge?   Forståelse af penge? EmptyOns Mar 31, 2010 9:11 am

Ja de er kvikke vores børn, ja det er meget normalt. cheers
Det er bare herligt. Man skal så bare tænke over hvad man siger og gør, for børnene hører og ser næsten alt. afro
Tilbage til toppen Go down
Helene





Forståelse af penge? Empty
IndlægEmne: Sv: Forståelse af penge?   Forståelse af penge? EmptyTors Apr 01, 2010 6:10 pm

Det er sjovt med de børn. Michelle besluttede sig til en dag , hvor vi var inde i en legetøjsbutik at far var fattig, for når nu det kun var mig der havde penge med, måtte det jo være fordi far var pengeløs. Hun havde selv fået lov at få lidt lommepenge med, så hun tog 20 kr op af sin pung for at give dem til sin far, for han skulle ihvertfald ikke være fattig, når hun var med. Very Happy
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





Forståelse af penge? Empty
IndlægEmne: Sv: Forståelse af penge?   Forståelse af penge? Empty

Tilbage til toppen Go down
 
Forståelse af penge?
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Intelligente børn :: Velkommen til et levende forum :: Debat :: Småbørn-
Gå til: