Intelligente børn

Dette åbne forum er for forældre til intelligente børn, lærere, pædagoger og andre interesserede, så intelligente børn kan få det bedste ud af livet.

IndeksIndeks  FAQFAQ  TilmeldTilmeld  Login  
Fortæl andre
Følg os
Latest topics
» Vi er nye... en lille intro om os, og vores spørgsmål
Ons maj 18, 2016 10:25 pm by Hilde

» Hvor skal jeg starte, vil gerne have testet min søn inden skole start
Tors apr 07, 2016 8:27 pm by Soes

» CHIPS - forberedelse!
Lør apr 02, 2016 5:09 pm by Hilde

» People who boast about their I.Q. are losers
Tors mar 03, 2016 9:23 am by Hilde

» Hvis man står med et muligvis særligt intelligent førskolebarn?
Søn jul 12, 2015 8:16 am by Hilde

» En kort introduktion
Ons dec 10, 2014 8:03 am by DeaFranck

» Diverse psykologer der tester
Ons dec 10, 2014 7:35 am by DeaFranck

» Introduktion af min søn, leder efter legekammerater
Søn nov 02, 2014 10:27 pm by annekir

» Klog lille dreng på 4½......
Ons feb 19, 2014 11:33 am by Hilde

Søg

Display results as :

Rechercher Advanced Search
Keywords
test mensa bmsf psykolog ADHD wppsi legoland gifted kyed børnehave mobning asperger sensitive dyslexia underydelse asynkron milepæle penge tegner raven skolestart maja WISC efterskole chips Kuno
Most Viewed Topics
Foreskellen mellem Asperger og et barn med særlig fourdsætninger
IQ eller percentil
Tolkning af WISC III test
CHIPS - forberedelse!
Kort om forskellige tests
Kendetegn på intelligente børn
Kender I Kuno Beller ?
Udviklingsforskelle for højt begavede børn
17-årig pige søger svar
Kontrolleret Tegne Iagttagelse (KTI)
Social bookmarking
Social bookmarking Digg  Social bookmarking Delicious  Social bookmarking Reddit  Social bookmarking Stumbleupon  Social bookmarking Slashdot  Social bookmarking Furl  Social bookmarking Yahoo  Social bookmarking Google  Social bookmarking Blinklist  Social bookmarking Blogmarks  Social bookmarking Technorati  

Bookmark and share the address of Intelligente børn on your social bookmarking website

Bookmark and share the address of Intelligente børn on your social bookmarking website
Translator
Statistics
Der er i alt 461 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er December07

Vores brugere har i alt skrevet 4639 indlæg in 1199 subjects

Share | 

Hjemmeundervisning contra skole.

Vis foregående emne Vis næste emne Go down 
ForfatterBesked
Annemor
Gæst

IndlægEmne: Hjemmeundervisning contra skole.   Tirs apr 06, 2010 6:48 pm

Kære Tilde.
Kender du 'hjemmeundervisning.dk'
Jeg er selv mor og hjemmeunderviser.
Jeg har læst dit indlæg med interesse - hvordan kan det være at din søn starter i skole efter påske - og under tvang? Er det noget i er blevet pålagt eller?
Ja, det kan være en kamp - og det er også en kamp at opretholde retten til at hjemmeundervise sit/sie børn - der er ikke stor accept heraf - ej heller fra systemet eller sågar fra mange forældre som ikke har pøvet det selv - men er så kloge på noget det har 'læst' sig til....Der er så mange 'kloge' verdens-mesterforældre idag - der slynger om sig med fagudtryk - men de ander ikke hvad de snakker om. (Og så er der også dem som ahr prøvet det selv og ved hvad de taler om) Ej heller når det almindelige skolesystem slår fejl.
Gik din søn på Mentiqa i Hadsten? Det var synd at skolen lukkede. Hvad har alle de andre elever gjort?
Kære Tilde , håber at høre fra dig.
Respekt for alt det du gør for din søn.
Venlig hilsen
en mor
Tilbage til toppen Go down
annemor
Gæst

IndlægEmne: Re: Hjemmeundervisning contra skole.   Tirs apr 06, 2010 6:53 pm

Beklager de mange slå-fejl.
Ikke så god reklame for en hjemmeunderviser:-) Beklager.
Men blev ivrig - føler med dig og din kamp.
VH Annemor
Gæst
Gæst

IndlægEmne: Re: Hjemmeundervisning contra skole.   Tirs apr 06, 2010 6:56 pm

Annemor skrev:
Hvad har alle de andre elever gjort?

vi havde en datter som gik på Mentiqa Hadsten, helt fra dag 1 af. Hun gå i dag på en privat skole og fungere fint med deres regler og mange lektier :-)
annemor
Gæst

IndlægEmne: Hej LoneT.   Tirs apr 06, 2010 7:07 pm

Det er dejligt at høre at det er lykkedes for jeres datter :-)
Det glæder mig - gid vi får flere af den slags.
KH Annemor
Hilde

IndlægEmne: Re: Hjemmeundervisning contra skole.   Ons apr 07, 2010 5:04 am

Annemor skrev:
Kære Tilde.
Kender du 'hjemmeundervisning.dk'
Jeg er selv mor og hjemmeunderviser.

Hej

Jeg hedder Hilde Wink

Ja, jeg kender stedet men den er desværre nedlagt. Jeg har skrevet til ejeren af sitet, men desværre har hun ikke lov til at sætte mig i kontakt med andre i Århus. Det er topsecret LOL

Efter i dag er jeg igen hjemmeunderviser indtil vi er flyttet til Odense. Hvordan det hele kommer til at ske aner jeg ikke, men en ting er helt 100% sikker mit barn kommer ikke i en skole på det vilkår vi er blevet budt. Jeg håber at ombudsmanden reagere snart.

Annemor skrev:

Jeg har læst dit indlæg med interesse - hvordan kan det være at din søn starter i skole efter påske - og under tvang? Er det noget i er blevet pålagt eller?

Ja, uden egentligt at kunne klage. Da de så jeg mente jeg ikke vil på den skole med ham pga. at være slået af to børn, manglende differentiering (han er på 5/6 klaae matematik men de giver kun udefra 2. klasse), at blive smidt ud når man klager (fik et afskedsbrev osv.), magtanvendelse og skiftende støttepædagoger (dvs. det holder 2-3 uger ad gangen og i dag skulle jeg høre det er mit skyldt - det er rygten til den seneste de havde ansat - joken er jeg så dem kun ved ansættelsen og ikke igen, en talt jeg ikke engang med). Du er velkom til at kom og se papirene - tag dig god tid!

Annemor skrev:

Ja, det kan være en kamp - og det er også en kamp at opretholde retten til at hjemmeundervise sit/sine børn - der er ikke stor accept heraf - ej heller fra systemet eller sågar fra mange forældre som ikke har pøvet det selv - men er så kloge på noget det har 'læst' sig til....Der er så mange 'kloge' verdens-mesterforældre idag - der slynger om sig med fagudtryk - men de ander ikke hvad de snakker om. (Og så er der også dem som har prøvet det selv og ved hvad de taler om) Ej heller når det almindelige skolesystem slår fejl.

Det værste er at reelt er der ingen klagemuligheder når den skolesystem slår fejl! Folk ved det bare ikke, idet aviserne vil ikke skrive om den slags! Vi mangler en journalist PRONTO og en god advokat.

Vi bliver ikke godkendt til hjemmeundervisning.

Annemor skrev:

Gik din søn på Mentiqa i Hadsten? Det var synd at skolen lukkede. Hvad har alle de andre elever gjort?

Ja. Han er en af mange børn som fandt ud af der faktisk var lærer og en skole der gad at have ham. Sådan tænkt han da han startede - at ingen gider have ham. Der oplevet han for første gang at mobning stoppes og at alle kan være god ved hinanden.

14 af de andre elever har ikke et skoletilbud der fungere her og nu. Nogle er videre på efterskole andre har det supergodt.

En far fortalt mig at hvis ikke hans son havde fået den mulighed for Mentiqa så ved han at de ikke vil fungere så godt i folkeskolen i dag. Han vil gerne stå frem - vi mangler bare et journalist.

En anden mor er også noget desperat. Hendes datter er også hjemme. Hun vil også medvirk i en artikel. Igen hvor er journalisten som vil skrive?

Jeg kender få som mener at den skole var deres livs fejltagelse - men jeg ved det virkede for os! Det som er forkert at der ikke er lignede i hele midtjylland og at vores ønske om at flytte til Odense ikke bliver anerkendt af Favrskov Kommune.

De tvinger os i en folkeskole hvor min søn har fået så stort et tilbagefald at jeg var nødt til at sige stop. Til dette opgave bruger de 200 000kr på en taxa, en lærerløn med 15 års anciennitet, samt mange kroner på mange møder. Mon borgere i Favrskov er tjent med sådan et spild af penge? Jeg har regnet sammen at de bruger over 1 mill kroner men vi får IKKE lov til at der tilknyttes et konsulent på sagen som kan hjælpe skolen med opgaven som tydeligvis allerede engang har slået fejl.

Vi vil allerhelst flyt til Odense og søge om Mentiqa Odense. Ikke at alle børn skal på Mentiqa men nogle har brug for det indtil de kan fungere som alle andre børn.

Idet jeg er utilfreds har de opstartet et anbringelses sag - et sag der bare i November ikke var aktuelt blev i Januar meget aktuelt. Jeg har optagelser af PPR som ikke mener min børn er vanrøgtet, mange i byen forstår ikke kommunens handling i vores sag - ingen kan hjælp os. Det er surrealistisk, men sådan går det os i dag.

Annemor skrev:

Kære Tilde , håber at høre fra dig.
Respekt for alt det du gør for din søn.
Venlig hilsen
en mor

Tak, velkom til. Glem ikke facebook gruppen til vores støtte:

Help two gifted children
Sponsored content

IndlægEmne: Re: Hjemmeundervisning contra skole.   Today at 12:32 am

Hjemmeundervisning contra skole.