Intelligente børn
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Intelligente børn

Dette åbne forum er for forældre til intelligente børn, lærere, pædagoger og andre interesserede, så intelligente børn kan få det bedste ud af livet.
 
ForumforsideForumforside  Nyeste billederNyeste billeder  TilmeldTilmeld  Log ind  
Fortæl andre
Følg os
Seneste emner
» Vi behøver virkelig hjælp!
Meget lidt smilende??? EmptySøn Feb 06, 2022 4:12 am af Hun

» Hvornår er man intelligent - og hvornår bare godt begavet
Meget lidt smilende??? EmptySøn Feb 06, 2022 4:08 am af Hun

» Legoland 2011
Meget lidt smilende??? EmptySøn Feb 06, 2022 3:55 am af Hun

» Særlige sensitive og heldagsskole
Meget lidt smilende??? EmptySøn Feb 06, 2022 3:27 am af Hun

» Min kære søn.
Meget lidt smilende??? EmptySøn Feb 06, 2022 2:59 am af Hun

» hjælp til 5 årig pige
Meget lidt smilende??? EmptySøn Feb 06, 2022 2:58 am af Hun

» Vi er nye... en lille intro om os, og vores spørgsmål
Meget lidt smilende??? EmptyTors Apr 28, 2016 6:15 am af bettina1979

» Hvor skal jeg starte, vil gerne have testet min søn inden skole start
Meget lidt smilende??? EmptyTors Apr 07, 2016 8:27 pm af Soes

» People who boast about their I.Q. are losers
Meget lidt smilende??? EmptyTors Mar 03, 2016 8:43 am af Zmiley

Søg
 
 

Vis resultater som:
 
Rechercher Avanceret søgning
Keywords
children mentiqa wisc gifted privat hilde Århus begavede børnehave skole
Mest viste emner
17-årig pige søger svar
Hvor svært kan det være at være klog?
Gennembrud for Videncenter for bmsf.
People who boast about their I.Q. are losers
Min prinsesse
Diverse psykologer der tester
Sæt de højt begavede børn i specialklasser! Af Jesper Skovlund
Informationsmøde på Mentiqa nordjylland
Mit projekt?
bmsf.dk kalder Jylland
Social bogmærkning
Social bogmærkning reddit      

Bookmark and share the address of Intelligente børn on your social bookmarking website

Bogmærk og del adressen Intelligente børn på din sociale bogmærknings-hjemmeside
Translator
Statistik
Der er i alt 477 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er Pakexcucomp

Vores brugere har i alt skrevet 4248 indlæg i 1019 emner

 

 Meget lidt smilende???

Go down 
5 deltagere
ForfatterBesked
minibib





Meget lidt smilende??? Empty
IndlægEmne: Meget lidt smilende???   Meget lidt smilende??? EmptyTors Maj 20, 2010 6:44 pm

Hej,

Jeg er helt ny her - og er ikke engang sikker på at min datter på 14 mdr. er intellegent. Måske er hun bare en meget kvik 2'er.

Grunden til jeg overhovedet har tænkt tanken om hun kunne være noget særligt er, udover at vi selv synes at hun er så meget hurtigere end storesøster på 4 år, at vuggestuen hele tiden fortæller os at hun er så hurtig, så dygtig, så kvik.

Børnenes far var også tidligt meget intelligent, og jeg har jo læst mig til at det kan være arveligt - og så kommer tankerne jo.

Men mit første spørgsmål går på, at de også i vuggestuen ofte kommenterer på at hun er meget lidt smilende. Det virker som om hun er glad for at være der og hun er tryg ved pædagogerne.

Men hun er næsten ikke til at slå et smil af - og skuler ofte til folk.
Hun smiler til os og til storesøster, og også andre - men hun er virkelig ikke særlig smilende.

Er det noget I har bemærket ved jeres små børn?

Hilsen Henriette
Tilbage til toppen Go down
Jens Buch





Meget lidt smilende??? Empty
IndlægEmne: Sv: Meget lidt smilende???   Meget lidt smilende??? EmptyTors Maj 20, 2010 11:28 pm

Efter 5 uger smiler 75% af børn som svar på et smil, og efter 6 uger gør 90%

Efter 6 uger smiler 75% af børn spontant og efter 9 uger gør 90%

Det er rent statestik fra Denver II testen. De 10% der ikke gør dette, behøver der på INGEN måde at være noget i vejen med, de har bare deres egen personlighed. Langt de fleste af de 10% bliver fuldstændigt som gennemsnittet, så en "afvigelse" fra normalen, skal man ikke lægge noget særligt i (men selvfølgelig være opmærksom, som du også er...det er kanon!).

Hvis andre ting er i orden, og hun måske endda er dygtigere eller hurtigere end gennemsnittet i andre ting, så glæd jer over det. Jeg har oplevet børn, der i børnehaveklassen var "afvigende" fx i forhold til at snakke...og for s*tan, hvor de snakkede senere i livet!! Først lærer vi børnene at snakke, vi roser dem for alt det, de får sagt...og når de er blevet gode til at snakke, så skal de lære at tie stille...det er ikke nemt Laughing
Tilbage til toppen Go down
Admin
Admin
Admin



Meget lidt smilende??? Empty
IndlægEmne: Sv: Meget lidt smilende???   Meget lidt smilende??? EmptyFre Maj 21, 2010 12:01 am

Hej
Jens du har ret, men men. geek

Jeg vil sige det på den måde, at min 7 årige søn, da han var lille heller ikke var til at slå et smil af for andre. Han var meget undersøgende med sine øjne. Han var en meget alvorlig dreng. Det er han absolut ikke i dag. Han jubler og har det rigtig sjovt og griner så snart han kan komme til det.

Det eneste han har i dag er, han har lang tid om at være fortrolig med voksne og have dem sjovt med dem. Hvis de er ironiske er det bare sagen for ham. Han skal komme til dem og ikke omvendt. Om det er fordi han er intelligent ved jeg ikke, jeg tror det er noget med personlighed at gøre. geek

scratch
Tilbage til toppen Go down
Hun





Meget lidt smilende??? Empty
IndlægEmne: Sv: Meget lidt smilende???   Meget lidt smilende??? EmptyFre Maj 21, 2010 6:58 am

n


Sidst rettet af Hun Søn Feb 06, 2022 5:37 am, rettet 1 gang
Tilbage til toppen Go down
minibib





Meget lidt smilende??? Empty
IndlægEmne: Sv: Meget lidt smilende???   Meget lidt smilende??? EmptyFre Maj 21, 2010 7:56 am

Tak for jeres svar.

Hun har ellers altid været helt "efter bogen" med hensyn til øjenkontakt, og smil og lign. da hun var spæd.
Men allerede da hun var 5-6 mdr. begyndte hun at skule til folk, og være reserveret. (Er meget observerende)

Vi væbner os nu med tålmodighed og ser hvad tiden bringer for vores lille trold. Og som jeg har læst flere steder, er det vigtigste jo at være opmærksom på barnet, så man kan give dem de udfordringer som de har brug for (hvis hun nu er et særligt intelligent barn)

hilsen Henriette
Tilbage til toppen Go down
Admin
Admin
Admin



Meget lidt smilende??? Empty
IndlægEmne: Sv: Meget lidt smilende???   Meget lidt smilende??? EmptyFre Maj 21, 2010 8:16 am

En ting er sikkert, din datter har nogle gode forældre, for er opmærksomme. sunny

Du er velkommen til at skrive igen, hvis du har behov for det. scratch
Tilbage til toppen Go down
Hun





Meget lidt smilende??? Empty
IndlægEmne: Sv: Meget lidt smilende???   Meget lidt smilende??? EmptyFre Maj 21, 2010 8:23 am

n


Sidst rettet af Hun Søn Feb 06, 2022 5:37 am, rettet 1 gang
Tilbage til toppen Go down
minibib





Meget lidt smilende??? Empty
IndlægEmne: Sv: Meget lidt smilende???   Meget lidt smilende??? EmptyFre Maj 21, 2010 5:29 pm

Hilde skrev:
Very Happy skriv dagog med din tanker - hendes væremåde osv. så kan du se lidt tilbage ... det hjælper med at mand ikke tror "husker jeg nu rigtigt"


God idé! Det begynder vi straks på.
Tilbage til toppen Go down
minibib





Meget lidt smilende??? Empty
IndlægEmne: Sv: Meget lidt smilende???   Meget lidt smilende??? EmptyOns Maj 26, 2010 9:33 am

Vores datter tog fusen på os forleden.

Lørdag var hun i Tivoli med far og storesøster, og de købte is (lillesøster fik af både far og storesøsters is)

Søndag får vi dessert, og jeg deler is med lillesøster. Så fortæller far at de også delte i går - og jeg spørger hende:
"Delte far sin is med dig?" hun nikker
"delte søster sin is med dig?" hun nikker
tester hende og spørger "delte mor sin is med dig?" hun skal til at nikke - og så rystede hun på hovedet.

Både far og jeg var lidt overrasket over det....
Tilbage til toppen Go down
Admin
Admin
Admin



Meget lidt smilende??? Empty
IndlægEmne: Sv: Meget lidt smilende???   Meget lidt smilende??? EmptyOns Maj 26, 2010 6:35 pm

Ja de er ikke til lige at snyde. Der kommer mange flere sjove til jer fra hende.
cheers
Tilbage til toppen Go down
Nette72





Meget lidt smilende??? Empty
IndlægEmne: Sv: Meget lidt smilende???   Meget lidt smilende??? EmptyFre Mar 11, 2011 9:35 am


Jeg ville blot lige tilføje, at til min datters første samtale i BH.klassen sagde de, at de ikke kunne læse hendes ansigt om hun var glad for at gå i skole. Hun viser ikke rigtig glæde, og det bekymrede dem. Det billede de gav os af hende kan vi slet ikke genkende hjemmefra, hvor hun altid er enten stort smil eller sur.

Mon ikke at de bruger smil i de trygge rammer? :-)
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





Meget lidt smilende??? Empty
IndlægEmne: Sv: Meget lidt smilende???   Meget lidt smilende??? Empty

Tilbage til toppen Go down
 
Meget lidt smilende???
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Intelligente børn :: Velkommen til et levende forum :: Debat :: Småbørn-
Gå til: