Intelligente børn
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Intelligente børn

Dette åbne forum er for forældre til intelligente børn, lærere, pædagoger og andre interesserede, så intelligente børn kan få det bedste ud af livet.
 
ForumforsideForumforside  Nyeste billederNyeste billeder  TilmeldTilmeld  Log ind  
Fortæl andre
Følg os
Seneste emner
» Vi behøver virkelig hjælp!
Når det hemmelige er knapt så hemmeligt! EmptySøn Feb 06, 2022 4:12 am af Hun

» Hvornår er man intelligent - og hvornår bare godt begavet
Når det hemmelige er knapt så hemmeligt! EmptySøn Feb 06, 2022 4:08 am af Hun

» Legoland 2011
Når det hemmelige er knapt så hemmeligt! EmptySøn Feb 06, 2022 3:55 am af Hun

» Særlige sensitive og heldagsskole
Når det hemmelige er knapt så hemmeligt! EmptySøn Feb 06, 2022 3:27 am af Hun

» Min kære søn.
Når det hemmelige er knapt så hemmeligt! EmptySøn Feb 06, 2022 2:59 am af Hun

» hjælp til 5 årig pige
Når det hemmelige er knapt så hemmeligt! EmptySøn Feb 06, 2022 2:58 am af Hun

» Vi er nye... en lille intro om os, og vores spørgsmål
Når det hemmelige er knapt så hemmeligt! EmptyTors Apr 28, 2016 6:15 am af bettina1979

» Hvor skal jeg starte, vil gerne have testet min søn inden skole start
Når det hemmelige er knapt så hemmeligt! EmptyTors Apr 07, 2016 8:27 pm af Soes

» People who boast about their I.Q. are losers
Når det hemmelige er knapt så hemmeligt! EmptyTors Mar 03, 2016 8:43 am af Zmiley

Søg
 
 

Vis resultater som:
 
Rechercher Avanceret søgning
Keywords
gifted børnehave begavede children privat Århus skole mentiqa hilde wisc
Mest viste emner
17-årig pige søger svar
Hvor svært kan det være at være klog?
Gennembrud for Videncenter for bmsf.
People who boast about their I.Q. are losers
Min prinsesse
Diverse psykologer der tester
Sæt de højt begavede børn i specialklasser! Af Jesper Skovlund
Informationsmøde på Mentiqa nordjylland
Mit projekt?
bmsf.dk kalder Jylland
Social bogmærkning
Social bogmærkning reddit      

Bookmark and share the address of Intelligente børn on your social bookmarking website

Bogmærk og del adressen Intelligente børn på din sociale bogmærknings-hjemmeside
Translator
Statistik
Der er i alt 477 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er Pakexcucomp

Vores brugere har i alt skrevet 4248 indlæg i 1019 emner

 

 Når det hemmelige er knapt så hemmeligt!

Go down 
2 deltagere
ForfatterBesked
Jens Buch





Når det hemmelige er knapt så hemmeligt! Empty
IndlægEmne: Når det hemmelige er knapt så hemmeligt!   Når det hemmelige er knapt så hemmeligt! EmptyFre Jul 30, 2010 7:27 pm

Jeg har tidligere beskrevet, hvordan psykologerne i Danmark forsøger at holde et helt vidensområde indenfor egne rækker.
I bogen "Videnskabsteori" beskriver forfatteren, hvordan lægerne i gamle dage holdt kritik fra livet ved at holde deres viden indenfor egne rækker. Man havde sit eget sprog (lægelatin), og man indgik ikke i diskussioner med ikkelæger.

Jeg oplever psykologerne gør nøjagtigt det samme den dag idag! Der er fx litteratur, der er frit tilgængeligt i udlandet, der er A materiale hos DPF (DPF=Dansk Psykologisk Forlag, der er ejet af psykologerne i Danmark).
Jeg har som studerende løbet hovedet mod muren, når jeg har ville skrive om testning; er mødt med en uvilje mod at dele almindelig tilgængelig information!
Som jeg har skrevet, har jeg lige været til en jobsamtale, hvor jeg blev belært om, der fandtes beskyttede test...det virkede bare som om, psykologen ikke vidste en brik om, hvori beskyttelsen lå.

Beskyttelsen ligger i, at forlaget, der har forhandlingen, ikke vil sælge til andre end fx psykologer. Man henholder sig fx til, man har indgået samarbejdsaftaler med udgiveren i udlandet, og det er derfor...men udgiveren i udlandet sælger gerne til privatpersoner i Danmark affraid

For at dokumentere komikken, kan man kikke på de følgende billeder!


[For at se billedet skal du være tilmeldt og logget ind.]
Denne liste bygger på gamle samarbejdsaftaler og ikke faglig begrundelse.

[For at se billedet skal du være tilmeldt og logget ind.]
Rorschach er A materiale, og det er alt på listen også...

[For at se billedet skal du være tilmeldt og logget ind.]
Forsøger man fx at købe A comprehensive system vol. 1. bliver man afvist, da man skal være psykolog (det er jo A-materiale).

[For at se billedet skal du være tilmeldt og logget ind.]
Men forlaget Wiley vil gerne sælge boget til ALLE fra deres butik i England, for den har ALDRIG været tænkt kun for psykologer...

Jeg har hørt psykologer sige, at der ikke er grund til, folk uden psykologbaggrund kan læse disse ting, for de forstår dem ikke... flot menneskesyn Shocked Måske medicinhåndbogen skulle holdes indenfor lægernes rækker, for folk forstår lige så meget af den, som de forstår ovenstående bog!!!

Og de mange "myter og underlige historier" om testning af jeres børn skyldes det samme, manglende tilgang til valide og fyldestgørende oplysninger!

En test som GPP-I er A-materiale i Danmark, og certificerede brugere, der ikke er psykologer (værktøjet PROFIL), må/kan ikke se scoren for selvværd... testen kan tages direkte hjem fra forlaget i USA, og alle de hemmelige og manglende oplysninger i den danske udgave er til at læse der... er jeg den eneste, der synes, det er en parodi Question
Tilbage til toppen Go down
IsasMor





Når det hemmelige er knapt så hemmeligt! Empty
IndlægEmne: Sv: Når det hemmelige er knapt så hemmeligt!   Når det hemmelige er knapt så hemmeligt! EmptyFre Jul 30, 2010 7:48 pm

læser selv psykologi, så kender til humlen. Man er heller ikke 'rigtig' psykolog når man læser et andet sted end KU - ja der er virkelig meget fag-snobberi inde for den verden....

Jeg er spændt på at se hvilket job jeg kan få når jeg er færdig efter jul.

Men er enig med dig, det er virkelig en parodi...

Tilbage til toppen Go down
Jens Buch





Når det hemmelige er knapt så hemmeligt! Empty
IndlægEmne: Sv: Når det hemmelige er knapt så hemmeligt!   Når det hemmelige er knapt så hemmeligt! EmptyFre Jul 30, 2010 8:09 pm

Jeg håber inderligt, du finder dig et job indenfor noget, hvor du brænder for tingene, og vil gøre en forskel...

Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





Når det hemmelige er knapt så hemmeligt! Empty
IndlægEmne: Sv: Når det hemmelige er knapt så hemmeligt!   Når det hemmelige er knapt så hemmeligt! Empty

Tilbage til toppen Go down
 
Når det hemmelige er knapt så hemmeligt!
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Intelligente børn :: Velkommen til et levende forum :: Debat :: Om alt og intet-
Gå til: