Intelligente børn

Dette åbne forum er for forældre til intelligente børn, lærere, pædagoger og andre interesserede, så intelligente børn kan få det bedste ud af livet.

IndeksIndeks  FAQFAQ  TilmeldTilmeld  Login  
Fortæl andre
Følg os
Latest topics
» Vi er nye... en lille intro om os, og vores spørgsmål
Ons maj 18, 2016 10:25 pm by Hilde

» Hvor skal jeg starte, vil gerne have testet min søn inden skole start
Tors apr 07, 2016 8:27 pm by Soes

» CHIPS - forberedelse!
Lør apr 02, 2016 5:09 pm by Hilde

» People who boast about their I.Q. are losers
Tors mar 03, 2016 9:23 am by Hilde

» Hvis man står med et muligvis særligt intelligent førskolebarn?
Søn jul 12, 2015 8:16 am by Hilde

» En kort introduktion
Ons dec 10, 2014 8:03 am by DeaFranck

» Diverse psykologer der tester
Ons dec 10, 2014 7:35 am by DeaFranck

» Introduktion af min søn, leder efter legekammerater
Søn nov 02, 2014 10:27 pm by annekir

» Klog lille dreng på 4½......
Ons feb 19, 2014 11:33 am by Hilde

Søg

Display results as :

Rechercher Advanced Search
Keywords
maja mobning kyed dyslexia tegner mensa efterskole penge asperger wppsi WISC skolestart test Kuno gifted børnehave legoland bmsf underydelse chips ADHD milepæle psykolog raven sensitive asynkron
Most Viewed Topics
Foreskellen mellem Asperger og et barn med særlig fourdsætninger
IQ eller percentil
Tolkning af WISC III test
CHIPS - forberedelse!
Kort om forskellige tests
Kendetegn på intelligente børn
Kender I Kuno Beller ?
Udviklingsforskelle for højt begavede børn
17-årig pige søger svar
Kontrolleret Tegne Iagttagelse (KTI)
Social bookmarking
Social bookmarking Digg  Social bookmarking Delicious  Social bookmarking Reddit  Social bookmarking Stumbleupon  Social bookmarking Slashdot  Social bookmarking Furl  Social bookmarking Yahoo  Social bookmarking Google  Social bookmarking Blinklist  Social bookmarking Blogmarks  Social bookmarking Technorati  

Bookmark and share the address of Intelligente børn on your social bookmarking website

Bookmark and share the address of Intelligente børn on your social bookmarking website
Translator
Statistics
Der er i alt 461 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er December07

Vores brugere har i alt skrevet 4639 indlæg in 1199 subjects

Share | 

hvad tænker i om normale børn?

Vis foregående emne Vis næste emne Go down 
ForfatterBesked
Astridm

IndlægEmne: hvad tænker i om normale børn?    Man aug 09, 2010 7:05 pm

Jeg har efter et børnahevskift fået et glad of socialt barn.

Vi havde besøg af en legekamarat den anden dag og da vi mest omgåes børn der er som vores var jeg lamslået over de ting knægten IKKE kunne.

Ej det lyder grimt kan jeg godt se men jeg var virkelig overrasket over at min (i går 2 årige) kunne mere end ham der var lige fyldt 3 og min 3½ årige kunne meget meget mere.

Jeg tænker hvad tænker og siger i andre når nu talen falder på at andre ikke kan det samme ?
Tilbage til toppen Go down
Admin
Admin

IndlægEmne: Re: hvad tænker i om normale børn?    Man aug 09, 2010 9:04 pm

Jeg har tænkt det samme som dig. Men det er jo vores som er over gennemsnittet, og det kan være svært.

Jeg skal gøre mig selv opmærksom på forskellen og bare nyde at mine er som de er, for det kan være svært at omstille sig.
Så forstår vi jo også vores børn, at det kan være svært for dem.

Gæst

IndlægEmne: Re: hvad tænker i om normale børn?    Man aug 09, 2010 9:18 pm

Jeg kan blive forbavset over da vores var mindre, hun kunne så meget og det kunne de andre børn ikke endnu.
Men jeg har da sandelig også haft tanken, at jeg et split sekund ville ønske vores datter var ligesom dem.

Hilde

IndlægEmne: Re: hvad tænker i om normale børn?    Tirs aug 10, 2010 6:45 am

Sjovt du siger det! Jeg tænker ikke så meget om emnet - og dog tror jeg at keg vil være en farlig barnepige for et barn der ikke kan så meget som min kunne da de var små Smile

Jeg husker da vi var i mødregruppe så tog de andre pludseligt til fysioterapeut da deres små poter var langsommer end de andre ... i dag ved jeg at min og det andet barn var bare langt forud dvs. gik da de var 7 måneder osv. og der var intet gjalt med de andre børn!

Jeg har billeder hvor min børn hjælper med at lave mad VED KOMFURET ... og i dag ved jeg at det vil være for farligt med mange børn ... men min kun sådan noget ret tidligt som 2 årige og hjalp med at putte / skære grøndsager osv.

Her for nyelig var jeg på et sommerlejr og der var tilfældigvis en del afrikanske børn som ageret som 3-4 årige men da jeg spurgt var de kun 1 eller 1½ år gammel. Det kom bag på mange lejr deltager at de små poter var ikke ret gammel ift. det de snakkede dvs. 2 sprog, løb rundt og deltog i ting for ældre børn. Pga. deres udseende kunne vi ikke gætte deres alder. Tilfældigvis viste det sig at den ene havde stor søslkende som startede i skolen som 5 årige og keder sig dagligt ... lod mig bare tænke.

Jeg sammenlignet det med et besøg i vores gammel vuggestue hvor jeg iagtog en børnegruppe og måtte sande jeg forstår hvorfor den vuggestue vil have min børn sendt tidligere i børnehave ... min børn var ikke som andre babyer de krævede mere, meget mere da de gik, klippede og tegnede langt forud for deres alder ( og endda glemt at vise deres kunnen i børnehaven!)

Faktisk opdagede jeg det ikke da min var små - det er først nu jeg sammenligner og ser der var et kæmpe foreskel. Og dog Wink så har jeg tit lavet undskyldinger for at folk forventer for meget af min da de ikke er så gammel som de ser ud til at være og derfor bryder de af og til sammen. Det ved jeg i dag at jeg endeligt gjor rede for asynchron udvikling!

En anden ting er faktisk at alle af min drengs bedste venner i dag er tested hos Ole Kyed ... han havde ikke mange ægte venner og de er ALLE højt begavet! Så jeg tror børnene vælger hinanden på en måde. Så er der to tre drenge vi kender hvor forædlrene overvejer men idet drengene "passer ind" så vil de ikke vide mere om deres barns potentiale - forståeligt nok efter de har set vores tur igennem systemet.

Og dog så ved jeg at der er mange børn hvor forældrenen bliver ved med at sige deres børn var ligesom alle de andre små i vuggestuen - mon forældrene ikke opdaget hvor barnet var andereldes eller er det bare nogle børn som kamoflere sig bedre end andre?

Sponsored content

IndlægEmne: Re: hvad tænker i om normale børn?    Today at 6:13 am

hvad tænker i om normale børn?
Vis foregående emne Vis næste emne Tilbage til toppen 
Side 1 af 1