Min ene søn fik ny dansk-lærer efter sommerferien, og nu har vi haft en snak om hans dansk-timer.
Nu er der gået 5 mdr. og jeg mener at læreren burde kende mig søn godt nok til at kunne undervise ham, ud fra de forudsætninger som min søn har vist.
Min søn læser hurtigere end hans dansklærer, og ikke nok med det, han kan også huske hvad der står i teksten, så læreren var temmelig overrasket.
Nå, pyt med det. Min søn gider ikke lave noget dansk hvis han kan blive fri eller snyde sig til at lade være. Det var svært for læreren at forstå, for det var jo slet ikke sådan min søns adfærd var over for ham.
Så efter nytår kommer der andre boller på suppen og læreren vil prøve at gøre det mere interessant, og blande fagene noget mere, så han måske får læst nogle interessante historiske historie i stedet for fiktion og andet.
Min søn vil helst læse noget hvor der er humor og sjove udtalelser i.
Dog sagde læreren noget mine ører var glade for, nemlig, det var vigtig at min søn ikke tabte interessen her i 4. klasse, da det er en vigtig periode, hvor børn er nemme at tabe.
Han vil også prøve at snakke med de andre lærere om de havde prøvet noget lignende. så jeg håber på gode udsigter her i 4 og 5 klasse.