Intelligente børn

Dette åbne forum er for forældre til intelligente børn, lærere, pædagoger og andre interesserede, så intelligente børn kan få det bedste ud af livet.
 
IndeksIndeks  FAQFAQ  TilmeldTilmeld  Login  
Fortæl andre
Følg os
Latest topics
» IQ eller percentil
Søn jan 08, 2017 8:40 pm by Hilde

» Vi er nye... en lille intro om os, og vores spørgsmål
Ons maj 18, 2016 10:25 pm by Hilde

» Hvor skal jeg starte, vil gerne have testet min søn inden skole start
Tors apr 07, 2016 8:27 pm by Soes

» CHIPS - forberedelse!
Lør apr 02, 2016 5:09 pm by Hilde

» People who boast about their I.Q. are losers
Tors mar 03, 2016 9:23 am by Hilde

» Hvis man står med et muligvis særligt intelligent førskolebarn?
Søn jul 12, 2015 8:16 am by Hilde

» En kort introduktion
Ons dec 10, 2014 8:03 am by DeaFranck

» Diverse psykologer der tester
Ons dec 10, 2014 7:35 am by DeaFranck

» Introduktion af min søn, leder efter legekammerater
Søn nov 02, 2014 10:27 pm by annekir

Søg
 
 

Display results as :
 
Rechercher Advanced Search
Keywords
begavede
Most Viewed Topics
Foreskellen mellem Asperger og et barn med særlig fourdsætninger
IQ eller percentil
Tolkning af WISC III test
CHIPS - forberedelse!
Kort om forskellige tests
Kender I Kuno Beller ?
Kendetegn på intelligente børn
17-årig pige søger svar
Asperger Syndrom kontra højt begavede børn
Udviklingsforskelle for højt begavede børn
Social bookmarking
Social bookmarking digg  Social bookmarking delicious  Social bookmarking reddit  Social bookmarking stumbleupon  Social bookmarking slashdot  Social bookmarking yahoo  Social bookmarking google  Social bookmarking blogmarks  Social bookmarking live      

Bookmark and share the address of Intelligente børn on your social bookmarking website

Bookmark and share the address of Intelligente børn on your social bookmarking website
Translator
Statistics
Der er i alt 471 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er Sekayi

Vores brugere har i alt skrevet 4641 indlæg in 1199 subjects

Share | 
 

 10. dec 2004 - Undervisningsdifferentiering: Begrebet, ingen helt forstår af Jakob Rom Johansen og Maria Becher Trier

Go down 
ForfatterBesked
Hilde

avatar


IndlægEmne: 10. dec 2004 - Undervisningsdifferentiering: Begrebet, ingen helt forstår af Jakob Rom Johansen og Maria Becher Trier   Ons okt 08, 2008 9:13 pm

Det har været et nøgleord i folkeskolen i 11 år. Alligevel mangler der enighed om, hvad undervisningsdifferentiering betyder. Danmarks Evalueringsinstitut anbefaler, at de enkelte skoler får en fælles forståelse, og at Undervisningsministeriet præciserer begrebet

Undervisningsdifferentiering burde gennemsyre alle undervisningsforløb fra planlægning til evaluering. Men det sker ikke. Undervisningen bliver først differentieret, når læreren har planlagt forløbet. Lærerne føler, at de foretager undervisningsdifferentiering, men de er usikre på, hvad begrebet præcist indebærer.

Det er nogle af konklusionerne i en ny evaluering fra Danmarks Evalueringsinstitut af undervisningsdifferentiering i dansk på mellemtrinnet.

»Det overrasker mig vældig meget, hvor nuanceret opfattelsen af begrebet undervisningsdifferentiering er. Alle og enhver har en mening om det, men det bliver praktiseret utroligt forskelligt fra klasselokale til klasselokale«, siger formand for evalueringsgruppen, psykolog Ole Kyed.

Begrebet, ingen helt forstår
Tilbage til toppen Go down
Gæst
Gæst



IndlægEmne: Re: 10. dec 2004 - Undervisningsdifferentiering: Begrebet, ingen helt forstår af Jakob Rom Johansen og Maria Becher Trier   Tors okt 09, 2008 12:55 am

Hilde skrev:
»Det overrasker mig vældig meget, hvor nuanceret opfattelsen af begrebet undervisningsdifferentiering er. Alle og enhver har en mening om det, men det bliver praktiseret utroligt forskelligt fra klasselokale til klasselokale«, siger formand for evalueringsgruppen, psykolog Ole Kyed.

Begrebet, ingen helt forstår

Den Mand er da også med alle vegne dejligt og se Very Happy
Jeg syne spersonligt man skulle droppe det ord undervisningsdifferensering, det er det længste ord i folkeskoleloven og ungerne får åbenbart ingen gavn af det. Istedet skulle man begynde og lave nieveau delling, Vores børn lærer det jo alligevel i gymnasiet, og andre steder på de vidergående uddanelser, så hvorfor ikke ruste dem til det i skolen. Question

Lone
Tilbage til toppen Go down
Admin
Admin
avatar


IndlægEmne: Re: 10. dec 2004 - Undervisningsdifferentiering: Begrebet, ingen helt forstår af Jakob Rom Johansen og Maria Becher Trier   Tors okt 09, 2008 2:20 am

Den Mand er alle vegne, det er rigtig.

Artiklen er fra 2004, og skolerne ved stadigvæk ikke hvad undervisningsdifferentiering er, oftest kun hvis der skal undervisningsdifferentiereres nedad.

Hvad kan vi gøre ved det. Question

Det villle være dejligt med "holddeling" ud fra børnenes behov. Det er jo ikke kun i skolerne, det er også i børnehaverne.

_________________
(Admin) Bente
Tilbage til toppen Go down
Sponsored content




IndlægEmne: Re: 10. dec 2004 - Undervisningsdifferentiering: Begrebet, ingen helt forstår af Jakob Rom Johansen og Maria Becher Trier   

Tilbage til toppen Go down
 
10. dec 2004 - Undervisningsdifferentiering: Begrebet, ingen helt forstår af Jakob Rom Johansen og Maria Becher Trier
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1

Permissions in this forum:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Intelligente børn :: Studerende, Undervisning og Lovgivningen :: Undervisningsdifferentiering-
Gå til: