Intelligente børn
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Intelligente børn

Dette åbne forum er for forældre til intelligente børn, lærere, pædagoger og andre interesserede, så intelligente børn kan få det bedste ud af livet.
 
ForumforsideForumforside  Nyeste billederNyeste billeder  TilmeldTilmeld  Log ind  
Fortæl andre
Følg os
Seneste emner
» Vi behøver virkelig hjælp!
Foredrag i Vejen, sensetive børn EmptySøn Feb 06, 2022 4:12 am af Hun

» Hvornår er man intelligent - og hvornår bare godt begavet
Foredrag i Vejen, sensetive børn EmptySøn Feb 06, 2022 4:08 am af Hun

» Legoland 2011
Foredrag i Vejen, sensetive børn EmptySøn Feb 06, 2022 3:55 am af Hun

» Særlige sensitive og heldagsskole
Foredrag i Vejen, sensetive børn EmptySøn Feb 06, 2022 3:27 am af Hun

» Min kære søn.
Foredrag i Vejen, sensetive børn EmptySøn Feb 06, 2022 2:59 am af Hun

» hjælp til 5 årig pige
Foredrag i Vejen, sensetive børn EmptySøn Feb 06, 2022 2:58 am af Hun

» Vi er nye... en lille intro om os, og vores spørgsmål
Foredrag i Vejen, sensetive børn EmptyTors Apr 28, 2016 6:15 am af bettina1979

» Hvor skal jeg starte, vil gerne have testet min søn inden skole start
Foredrag i Vejen, sensetive børn EmptyTors Apr 07, 2016 8:27 pm af Soes

» People who boast about their I.Q. are losers
Foredrag i Vejen, sensetive børn EmptyTors Mar 03, 2016 8:43 am af Zmiley

Søg
 
 

Vis resultater som:
 
Rechercher Avanceret søgning
Keywords
children børnehave wisc skole privat hilde mentiqa gifted Århus begavede
Mest viste emner
17-årig pige søger svar
Hvor svært kan det være at være klog?
Gennembrud for Videncenter for bmsf.
People who boast about their I.Q. are losers
Min prinsesse
Diverse psykologer der tester
Sæt de højt begavede børn i specialklasser! Af Jesper Skovlund
Informationsmøde på Mentiqa nordjylland
Mit projekt?
bmsf.dk kalder Jylland
Social bogmærkning
Social bogmærkning reddit      

Bookmark and share the address of Intelligente børn on your social bookmarking website

Bogmærk og del adressen Intelligente børn på din sociale bogmærknings-hjemmeside
Translator
Statistik
Der er i alt 477 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er Pakexcucomp

Vores brugere har i alt skrevet 4248 indlæg i 1019 emner

 

 Foredrag i Vejen, sensetive børn

Go down 
4 deltagere
ForfatterBesked
Admin
Admin
Admin



Foredrag i Vejen, sensetive børn Empty
IndlægEmne: Foredrag i Vejen, sensetive børn   Foredrag i Vejen, sensetive børn EmptyLør Aug 13, 2011 12:36 am

http://www.hsp-foreningen.dk/2011/08/11/cafe-aften-om-sensitive-b%c3%b8rn-i-vejen/
Tilbage til toppen Go down
larslolk





Foredrag i Vejen, sensetive børn Empty
IndlægEmne: Sv: Foredrag i Vejen, sensetive børn   Foredrag i Vejen, sensetive børn EmptyTors Sep 01, 2011 8:22 am

Vi gentager succesen mandag 12. september. Vi har også finpudset programmet.

http://larslolk.dk/2011/08/23/cafe-aften-i-vejen-12-september/

I min optik er der så mange ligheder mellem intelligente børn og sensitivitet (HSP), at emnet ikke kan ignoreres.
Tilbage til toppen Go down
Nette72





Foredrag i Vejen, sensetive børn Empty
IndlægEmne: Sv: Foredrag i Vejen, sensetive børn   Foredrag i Vejen, sensetive børn EmptyLør Sep 03, 2011 6:03 am

larslolk skrev:

I min optik er der så mange ligheder mellem intelligente børn og sensitivitet (HSP), at emnet ikke kan ignoreres.

DET er der ihvertfald, og det er også derfor, at jeg stadig er så meget i tvivl. Crying or Very sad
Tilbage til toppen Go down
Admin
Admin
Admin



Foredrag i Vejen, sensetive børn Empty
IndlægEmne: Sv: Foredrag i Vejen, sensetive børn   Foredrag i Vejen, sensetive børn EmptyLør Sep 03, 2011 6:14 am

Nette72:
Det kunne være de var lidt af begge dele. scratch
Tilbage til toppen Go down
Nette72





Foredrag i Vejen, sensetive børn Empty
IndlægEmne: Sv: Foredrag i Vejen, sensetive børn   Foredrag i Vejen, sensetive børn EmptyLør Sep 03, 2011 6:33 am

Admin skrev:
Nette72:
Det kunne være de var lidt af begge dele. scratch

Ja, selvfølgelig.

Men jeg tror også, at det handler om, at jeg inde i mit hovede hele tiden går og tænker to ord - begavet/god til alt

Jeg ved jo godt, at højt begavet børn IKKE er gode til det hele, men det virker bare så modsigende i mit hovedet. Very Happy For hvis man er højt begavet, hvorfor kan man så ikke finde ud af engelsk grammatik eller idræt - blot for at nævne et eksempel.

Vi var iøvrigt sammen med nogle venner for nogle måneder siden, hvor vi havde prøvet at få dem til at forstå begrebet højt begavet børn. Sønnike kommer så pludselig ind og siger noget som var ikke var så begavet. Vennerne sagde så straks "Var det begavet, du sagde at han var?" Og det er nok modsigelsen i mit hovede som jeg har svært ved at slippe. Jeg kan ikke få de to begreber til at hænge sammen.

Så derfor hæler jeg mest til, at mine børn er sensitive og begavet, uden at være HØJ BEGAVET. Ingen af dem har f.eks. opfundet den dybe tallerken, de er blot dygtige til at fatte tingene lidt hurtigere end andre. Eller indtil videre er det kun den evne sønnike besidder. Datteren har stadig til gode at vise, hvad hun kan. Men ingen af dem har særlig mange kendetegn på Højt begavet, men derimod mere på sensitivitet. Men det forvirre bare så meget, fordi der jo netop er så mange ligheder mellem højt begavet og sensitiv/begavet. Og det er jo ikke noget problem herhjemme, det er mere når man står i skolen og skal prøve at "sælge" børnene til lærerne, så vil de have diagnoser på, så de kan gå videre i systemet for at kunne gøre noget for dem. Og står man og siger højt begavet, så er det som om, at de siger nej, det er han ikke, for det går ham jo ikke godt i idræt. Eller noget i den dur. Jeg har kæmpet så meget med min søns lærer, som påstår at hun er den lærer på skolen som ved mest om HBB, og hun nægter stadig, at han er det - og måske har hun ret. Måske er han bare sensitiv/begavet, hovedsagen er bare, at han får den bedste undervisning, og det vil jeg følge på sidelinien.
Tilbage til toppen Go down
Kamilla





Foredrag i Vejen, sensetive børn Empty
IndlægEmne: Sv: Foredrag i Vejen, sensetive børn   Foredrag i Vejen, sensetive børn EmptyOns Sep 21, 2011 12:38 am

Øv for den da.. Ville ønske jeg havde set det noget før, kommer der noget igen inden for den nærmeste fremtid?
Tilbage til toppen Go down
Admin
Admin
Admin



Foredrag i Vejen, sensetive børn Empty
IndlægEmne: Sv: Foredrag i Vejen, sensetive børn   Foredrag i Vejen, sensetive børn EmptyOns Sep 21, 2011 1:25 am

Du kan jo prøve at kontakte ham direkte.
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





Foredrag i Vejen, sensetive børn Empty
IndlægEmne: Sv: Foredrag i Vejen, sensetive børn   Foredrag i Vejen, sensetive børn Empty

Tilbage til toppen Go down
 
Foredrag i Vejen, sensetive børn
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Intelligente børn :: Velkommen til et levende forum :: Artikler, Kendetegn og Testning :: Kursus og foredrag-
Gå til: