Intelligente børn
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Intelligente børn

Dette åbne forum er for forældre til intelligente børn, lærere, pædagoger og andre interesserede, så intelligente børn kan få det bedste ud af livet.
 
ForumforsideForumforside  Nyeste billederNyeste billeder  TilmeldTilmeld  Log ind  
Fortæl andre
Følg os
Seneste emner
» Vi behøver virkelig hjælp!
Hvor skal jeg starte, vil gerne have testet min søn inden skole start EmptySøn Feb 06, 2022 4:12 am af Hun

» Hvornår er man intelligent - og hvornår bare godt begavet
Hvor skal jeg starte, vil gerne have testet min søn inden skole start EmptySøn Feb 06, 2022 4:08 am af Hun

» Legoland 2011
Hvor skal jeg starte, vil gerne have testet min søn inden skole start EmptySøn Feb 06, 2022 3:55 am af Hun

» Særlige sensitive og heldagsskole
Hvor skal jeg starte, vil gerne have testet min søn inden skole start EmptySøn Feb 06, 2022 3:27 am af Hun

» Min kære søn.
Hvor skal jeg starte, vil gerne have testet min søn inden skole start EmptySøn Feb 06, 2022 2:59 am af Hun

» hjælp til 5 årig pige
Hvor skal jeg starte, vil gerne have testet min søn inden skole start EmptySøn Feb 06, 2022 2:58 am af Hun

» Vi er nye... en lille intro om os, og vores spørgsmål
Hvor skal jeg starte, vil gerne have testet min søn inden skole start EmptyTors Apr 28, 2016 6:15 am af bettina1979

» Hvor skal jeg starte, vil gerne have testet min søn inden skole start
Hvor skal jeg starte, vil gerne have testet min søn inden skole start EmptyTors Apr 07, 2016 8:27 pm af Soes

» People who boast about their I.Q. are losers
Hvor skal jeg starte, vil gerne have testet min søn inden skole start EmptyTors Mar 03, 2016 8:43 am af Zmiley

Søg
 
 

Vis resultater som:
 
Rechercher Avanceret søgning
Keywords
wisc skole privat children begavede børnehave mentiqa hilde Århus gifted
Mest viste emner
17-årig pige søger svar
Hvor svært kan det være at være klog?
Gennembrud for Videncenter for bmsf.
People who boast about their I.Q. are losers
Min prinsesse
Diverse psykologer der tester
Sæt de højt begavede børn i specialklasser! Af Jesper Skovlund
Informationsmøde på Mentiqa nordjylland
Mit projekt?
bmsf.dk kalder Jylland
Social bogmærkning
Social bogmærkning reddit      

Bookmark and share the address of Intelligente børn on your social bookmarking website

Bogmærk og del adressen Intelligente børn på din sociale bogmærknings-hjemmeside
Translator
Statistik
Der er i alt 477 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er Pakexcucomp

Vores brugere har i alt skrevet 4248 indlæg i 1019 emner

 

 Hvor skal jeg starte, vil gerne have testet min søn inden skole start

Go down 
2 deltagere
ForfatterBesked
Soes





Hvor skal jeg starte, vil gerne have testet min søn inden skole start Empty
IndlægEmne: Hvor skal jeg starte, vil gerne have testet min søn inden skole start   Hvor skal jeg starte, vil gerne have testet min søn inden skole start EmptyOns Apr 06, 2016 9:16 pm

Jeg vil gerne have testet min nu 4 årige inden skole start med henblik på at finde det bedste skoletilbud og sikre mig at han ikke ender med at blive et problem barn fordi han keder sig.
Men jeg er usikker på hvornår og hvem jeg skal have fat i.
PPR tilbyder tests, men min erfaring med dem er at hvis det skal nås inden skolestart skulle jeg have skrevet ham op til det inden han blev undfanget. Rolling Eyes Jeg er også usikker på om de test overhovedet er gearet til et barn som ham.

Vi er tilknyttet PPR i forbindelse med talepædagog, pga udtalevanskeligheder da han er født med ganespalte, hun synes at skolestart skal udsættes dels fordi han er to sproget (DK/ENG) ikke at vi er en tosproget familie, der bliver talt dansk i hjemmet men han har adopteret engelsk fordi det ligger bedre i munden på ham. Dels fordi han tit taler "over hovedet" på både børn og voksne indenfor de emner kan nu lige har kastet sig over.
Hun mener at han vil have bedst af at vente og lære at tale alderssvarende med jævnaldrende børn, jeg giver hende helt ret i at det er vigtigt at kunne omgås jævnaldrende, men jeg frygter at han kommer til at kede sig hvis han skal være i BH et år mere.

Er der en hurtigere vej som også anerkendes af det danske skolesystem?
Hvordan griber jeg det an?
Tilbage til toppen Go down
Hun





Hvor skal jeg starte, vil gerne have testet min søn inden skole start Empty
IndlægEmne: Sv: Hvor skal jeg starte, vil gerne have testet min søn inden skole start   Hvor skal jeg starte, vil gerne have testet min søn inden skole start EmptyOns Apr 06, 2016 9:51 pm

.


Sidst rettet af Hun Søn Feb 06, 2022 12:43 am, rettet 1 gang
Tilbage til toppen Go down
Hun





Hvor skal jeg starte, vil gerne have testet min søn inden skole start Empty
IndlægEmne: Sv: Hvor skal jeg starte, vil gerne have testet min søn inden skole start   Hvor skal jeg starte, vil gerne have testet min søn inden skole start EmptyOns Apr 06, 2016 10:12 pm

,


Sidst rettet af Hun Søn Feb 06, 2022 12:44 am, rettet 1 gang
Tilbage til toppen Go down
Hun





Hvor skal jeg starte, vil gerne have testet min søn inden skole start Empty
IndlægEmne: Sv: Hvor skal jeg starte, vil gerne have testet min søn inden skole start   Hvor skal jeg starte, vil gerne have testet min søn inden skole start EmptyOns Apr 06, 2016 10:32 pm

.


Sidst rettet af Hun Søn Feb 06, 2022 12:44 am, rettet 1 gang
Tilbage til toppen Go down
Soes





Hvor skal jeg starte, vil gerne have testet min søn inden skole start Empty
IndlægEmne: Sv: Hvor skal jeg starte, vil gerne have testet min søn inden skole start   Hvor skal jeg starte, vil gerne have testet min søn inden skole start EmptyTors Apr 07, 2016 6:47 am

Det lyder til at jeg godt kan forberede mig på et langt sejt træk igennem systemet, men så er det jo bare sådan.
Heldigvis har jeg børnehavens opbakning og de hjælper gerne med PPR. Synes bare skolestart er meget tæt på når man ved hvor langsomt PPR arbejder Crying or Very sad
Vi bor i århus, men hvis et roadtrip til KBH er nødvendigt for at få ham testet ordentligt, så er det det vi gør.
Jeg vil gå meget langt for at sikre at han ikke ender som problem barnet der laver uro i klassen af kedsomhed, særligt fordi jeg allerede nu kan se at hvis han ikke bliver tilstrækkeligt udfordret, så bliver han nemlig urolig og begynder at dimse med alt muligt.
Tilbage til toppen Go down
Hun





Hvor skal jeg starte, vil gerne have testet min søn inden skole start Empty
IndlægEmne: Sv: Hvor skal jeg starte, vil gerne have testet min søn inden skole start   Hvor skal jeg starte, vil gerne have testet min søn inden skole start EmptyTors Apr 07, 2016 6:04 pm

,


Sidst rettet af Hun Søn Feb 06, 2022 12:44 am, rettet 1 gang
Tilbage til toppen Go down
Soes





Hvor skal jeg starte, vil gerne have testet min søn inden skole start Empty
IndlægEmne: Sv: Hvor skal jeg starte, vil gerne have testet min søn inden skole start   Hvor skal jeg starte, vil gerne have testet min søn inden skole start EmptyTors Apr 07, 2016 8:27 pm

Jeg kender systemet, har kæmpet med dem i mange år med min ældste, som havde store problemer af flere slags.
Yngste knægten som nu skal turen igennem, har heldigvis ikke andre udfordringer end at han suger til sig i en hastighed hvor de færreste kan følge med, hader repetition, ting han finder for nemme og når han begynder at kede sig så dimser han, og det er jo det der kan blive et stort problem i skolen, hvis han i stedet for at høre efter 25'ende gang noget bliver gentaget sidder og læser om alt muligt andet, eller endnu værre begynder at rende rundt af kedsomhed.
Han er på alle andre punkter som alle andre drenge i den alder, krudt i måsen, elsker biler, tog, at spille fodbold, lege med perler, modellervoks, tumle rundt på legepladsen, leger fint med andre, kan dog blive lidt frustreret over at de ikke kan følge med når han begynder at snakke løs om det der lige interesserer ham.

Tror hans skolegang ville kunne gøres tålelig for alle parter hvis han bare ender et sted hvor de er villige til at lade ham læse forud i hans tempo, men det er der jo ikke mange steder de er villige til for de skal jo følge pensum.
Det var faktisk vuggestuen der gjorde mig opmærksom på at knægten var kvikkere end gennemsnittet, og vi er så heldige at have en af pædagogerne der har erfaring BMSF børn, så der er holdt meget øje med om han har andre udfordringer, og det er der intet der tyder på, indtil videre.
Det kan jeg jo så forstå at det kan blive et problem i forhold til PPR, da de jo normalt beskæftiger sig med børn der har mange problemstillinger. Og at træde forsigtigt er ikke et talent jeg er i besiddelse af, løvemor.dk
Måske den bedste løsning er at hvis PPR ikke vil teste, så må jeg gå direkte til skolen og håbe på at de er villige til at smide noget ekstramateriale efter os, ellers må jeg på nettet og finde udfordringer, også må han bide det i sig og overleve folkeskolen. Ikke optimalt, men en mulighed, hvis han ellers kan lade være med med blive et forstyrrende element i klassen.

Min store fordel er at jeg kan sætte mig ind hvad han går igennem, og tror derfor at jeg har en bedre mulighed for at hjælpe ham igennem skoletiden end mine forældre havde med mig. Jeg kender frustrationen når man på anden uge sidder fast i samme emne fordi alle i klassen skal være med, lysten til at skride fra det hele, at kun lave det man skal lave fordi ingen interesserer sig for hvad man egentligt kan, at ikke gide læse den bog læreren giver en fordi den er for nem (og skideballen når man dagen efter man har fået den fortæller at man er færdig og gerne vil have en anden), irritationen over diktater med latterlige nemme ord, de endeløse gentagelser af bøjninger af ord, regnestykker der ikke udfordrer. I am, you are, he, she, it ARRRGGGHHHH. Been there, done that, og jeg ønsker på ingen måde at han skal have de samme frustrationer.

Hans ganespalte er en minor ting, den er lukket, og han har alle lydene på plads, han skal testes af talepædagogen i næste uge og jeg regner med at han er alderssvarende i forhold til lydene, hvad sprogforståelses testen så siger har jeg intet bud på. Så det er ikke et handicap i alm forstand, at det kræver noget ekstra, fra hverken skole eller andre. At han har talepædagog på er kun for at sikre at han fik lært lydene efter lukningen af spalten.
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





Hvor skal jeg starte, vil gerne have testet min søn inden skole start Empty
IndlægEmne: Sv: Hvor skal jeg starte, vil gerne have testet min søn inden skole start   Hvor skal jeg starte, vil gerne have testet min søn inden skole start Empty

Tilbage til toppen Go down
 
Hvor skal jeg starte, vil gerne have testet min søn inden skole start
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-
» Kan det mon passe??
» Skal, skal ikke testes

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Intelligente børn :: Velkommen til et levende forum :: Debat :: Debat om tests-
Gå til: