Intelligente børn
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Intelligente børn

Dette åbne forum er for forældre til intelligente børn, lærere, pædagoger og andre interesserede, så intelligente børn kan få det bedste ud af livet.
 
ForumforsideForumforside  Nyeste billederNyeste billeder  TilmeldTilmeld  Log ind  
Fortæl andre
Følg os
Seneste emner
» Vi behøver virkelig hjælp!
Min 6 årige søn EmptySøn Feb 06, 2022 4:12 am af Hun

» Hvornår er man intelligent - og hvornår bare godt begavet
Min 6 årige søn EmptySøn Feb 06, 2022 4:08 am af Hun

» Legoland 2011
Min 6 årige søn EmptySøn Feb 06, 2022 3:55 am af Hun

» Særlige sensitive og heldagsskole
Min 6 årige søn EmptySøn Feb 06, 2022 3:27 am af Hun

» Min kære søn.
Min 6 årige søn EmptySøn Feb 06, 2022 2:59 am af Hun

» hjælp til 5 årig pige
Min 6 årige søn EmptySøn Feb 06, 2022 2:58 am af Hun

» Vi er nye... en lille intro om os, og vores spørgsmål
Min 6 årige søn EmptyTors Apr 28, 2016 6:15 am af bettina1979

» Hvor skal jeg starte, vil gerne have testet min søn inden skole start
Min 6 årige søn EmptyTors Apr 07, 2016 8:27 pm af Soes

» People who boast about their I.Q. are losers
Min 6 årige søn EmptyTors Mar 03, 2016 8:43 am af Zmiley

Søg
 
 

Vis resultater som:
 
Rechercher Avanceret søgning
Keywords
Århus børnehave gifted wisc skole begavede mentiqa children hilde privat
Mest viste emner
17-årig pige søger svar
Hvor svært kan det være at være klog?
Gennembrud for Videncenter for bmsf.
People who boast about their I.Q. are losers
Min prinsesse
Diverse psykologer der tester
Sæt de højt begavede børn i specialklasser! Af Jesper Skovlund
Informationsmøde på Mentiqa nordjylland
Mit projekt?
bmsf.dk kalder Jylland
Social bogmærkning
Social bogmærkning reddit      

Bookmark and share the address of Intelligente børn on your social bookmarking website

Bogmærk og del adressen Intelligente børn på din sociale bogmærknings-hjemmeside
Translator
Statistik
Der er i alt 477 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er Pakexcucomp

Vores brugere har i alt skrevet 4248 indlæg i 1019 emner

 

 Min 6 årige søn

Go down 
2 deltagere
ForfatterBesked
JBrix





Min 6 årige søn Empty
IndlægEmne: Min 6 årige søn   Min 6 årige søn EmptySøn Dec 11, 2011 9:50 am

Hej,

Jeg har gennem livet følt mig lidt malplaceret, jeg kedede mig i skolen, lavede stort set aldrig lektier men topperformede til eksamen, gad ikke de jævnaldrene, var kreativ/nysgerrig, jeg har svært ved at bevare koncentrationen omkring fordi jeg har flere tankestrømme kørende på en gang, er utålmodig over andres "langsommelighed"og jeg kunne blive ved med at nævne ting der differentierer mig fra andre.

Jeg er i dag 38 år, har en god uddannelse samt et dejligt job som ingeniør jeg er superglad for. Og socialt fungerer jeg godt med andre, selvom jeg ofte af de nærmeste får af vide at jeg er noget helt specielt de ikek har møde før.

Sagen er min søn på nu 6 år. Han er begyndt i 0 klasse, og keder sig bla i matematik - og bliver af de andre drenge ofte kaldt politibetjentet. I børnehaven var han en "underdog" der fandt sig i meget fra de andre, han var ikke social og ville helst tulle rundt alene i sin egen verden. Alfabet og tal - ja, det var vel noget af det første der kom ud af hans mund, da han begyndte at snakke som helt lille. Og regne-koden den knækkede han i børnehaven. Puslespil, labyrinter, logiske opgaver har altid haft hans interesse og det falder han let at løse disse. Han er meget følseom, og jeg mærker at han bliver frustreret når ikke vi forstår ham. Finmotorisk har han altid været et skridt foran - grovmotorisk var han jf børnehaven lidt bagud, fx. bliver han drøn frustreret hvis ikke kan kan første gang herunder det at cykle på 2-hjulet (som han dog godt kan nu). Han er nysgerrig på meget og snakker død, liv, universet og har et stor viden omkring "videnskab".

Mange af de mønstre kunne jeg så genkende fra min egen barndom og jeg ønsker ikke at han skal kede sig i skolen som jeg gjorde og føle sig "malplaceret". Derfor valgte jeg i første omgang selv at blive testet, og fik en score på 146. Mange brikker er faldet på plads for mig set i bagklogskabets lys.

Men jeg tvivler stadig på om det jeg ser i ham og har så småt beskrevet her er tegn på at han har særlige forudsætninger, om jeg skal få ham testet eller om det er for tidligt.

Sparring ønskes.
Tilbage til toppen Go down
Admin
Admin
Admin



Min 6 årige søn Empty
IndlægEmne: Sv: Min 6 årige søn   Min 6 årige søn EmptySøn Dec 11, 2011 9:37 pm

Velkommen til

Han lyder da så sandelig til at være et barn med særlige forudsætnigner, for du snakker stort se om mine børn. Du er det jo også selv, og ofte ser man at børnene også er det.

han skal da have nogle udfordringer i skolen også, får han ikke det????
Hvad skal du bruge en test til????

Det som er umådelig vigtig er han bliver forstået som den dreng han er og han skal have tid til at finde nogle venner, sommer han passer sammen med.

Det som kan blive et problem er at få lærerne til at forstå han har særlige forudsætninger, så det skal du ikke sige til dem.
Du skal spille udvidende og forsigtig spørge ind til, hvor meget børn skal kunne, for du er lidt i tvivl, for han kan sådan og sådan og hvad du skal gøre, når han kommer og fortæller dig, han ikke ved, hvad han skal lave, når han er færdig, med det de har for.

Lærerne kan ikke så goddt forstå at børn kan kede sig, de mener for det meste det er sundt at kede sig. Det kan godt være lidt misforstået for vores børn. Dog skal vores børn også lære at vente, som andre skal, og et kan de have svært ved, men det kender du jo fra dig selv.

Skriv endelig igen.
Der er også en gruppe på fb der hedder intelligente børn og der er også nogle gode diskutioner.
Tilbage til toppen Go down
JBrix





Min 6 årige søn Empty
IndlægEmne: Sv: Min 6 årige søn   Min 6 årige søn EmptySøn Dec 11, 2011 10:36 pm

Hej og tak for svar,

Jeg ved egentlig ikke hvad jeg ville bruge en test til - blive bekræftiget i at han har særlige forudsætninger.
Jeg er selv logisk opbygget i mine tankestrømme, så måske derfor.

Vi har prøvet at snakke med lærerne om det, og de havde lagt mærke til at han er foran i bla matematik, og ville give ham soduku opgaver etc for at bevare interessen. Men jeg kan mærke på ham at det ikke er nok.

Tilbage til toppen Go down
Admin
Admin
Admin



Min 6 årige søn Empty
IndlægEmne: Sv: Min 6 årige søn   Min 6 årige søn EmptySøn Dec 11, 2011 10:53 pm

Jeg er næsten sikker på det han gerne vil er at lære noget nyt. Man kan også brede et emne ud så han får det samme emne som de andre bare lidt sværere.
Hvis han er som den ene af mine, så lærer han meget hurtig, 1-2 gange så har han forstået, eller finder han selv ud af det.
Det kan være svært for ham, for nogle børn skal have det samme at vide 12-20 gange for at de kan huske det de lærer.

den anden af mine drenge lærer hurtigt det som intersserer ham og intet andet. Surprised)

Ved at teste ham kan lærerne begynde at arbejde med de svage sider han har og det vil ikke altid være så godt. Mange bmsf har det bedst med at arbejde med de stærke sider, da nogle højt begavede kan være asynkrone.

Der er ingen der har lovet at det skulle være nemt. lol!


Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





Min 6 årige søn Empty
IndlægEmne: Sv: Min 6 årige søn   Min 6 årige søn Empty

Tilbage til toppen Go down
 
Min 6 årige søn
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Intelligente børn :: Velkommen til et levende forum :: Debat :: Velkomst-
Gå til: