Intelligente børn
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Intelligente børn

Dette åbne forum er for forældre til intelligente børn, lærere, pædagoger og andre interesserede, så intelligente børn kan få det bedste ud af livet.
 
ForumforsideForumforside  Nyeste billederNyeste billeder  TilmeldTilmeld  Log ind  
Fortæl andre
Følg os
Seneste emner
» Vi behøver virkelig hjælp!
Hjælp!!!!!!! EmptySøn Feb 06, 2022 4:12 am af Hun

» Hvornår er man intelligent - og hvornår bare godt begavet
Hjælp!!!!!!! EmptySøn Feb 06, 2022 4:08 am af Hun

» Legoland 2011
Hjælp!!!!!!! EmptySøn Feb 06, 2022 3:55 am af Hun

» Særlige sensitive og heldagsskole
Hjælp!!!!!!! EmptySøn Feb 06, 2022 3:27 am af Hun

» Min kære søn.
Hjælp!!!!!!! EmptySøn Feb 06, 2022 2:59 am af Hun

» hjælp til 5 årig pige
Hjælp!!!!!!! EmptySøn Feb 06, 2022 2:58 am af Hun

» Vi er nye... en lille intro om os, og vores spørgsmål
Hjælp!!!!!!! EmptyTors Apr 28, 2016 6:15 am af bettina1979

» Hvor skal jeg starte, vil gerne have testet min søn inden skole start
Hjælp!!!!!!! EmptyTors Apr 07, 2016 8:27 pm af Soes

» People who boast about their I.Q. are losers
Hjælp!!!!!!! EmptyTors Mar 03, 2016 8:43 am af Zmiley

Søg
 
 

Vis resultater som:
 
Rechercher Avanceret søgning
Keywords
begavede gifted Århus privat børnehave mentiqa wisc hilde children skole
Mest viste emner
17-årig pige søger svar
Gennembrud for Videncenter for bmsf.
Hvor svært kan det være at være klog?
People who boast about their I.Q. are losers
Diverse psykologer der tester
Min prinsesse
Sæt de højt begavede børn i specialklasser! Af Jesper Skovlund
Informationsmøde på Mentiqa nordjylland
Mit projekt?
bmsf.dk kalder Jylland
Social bogmærkning
Social bogmærkning reddit      

Bookmark and share the address of Intelligente børn on your social bookmarking website

Bogmærk og del adressen Intelligente børn på din sociale bogmærknings-hjemmeside
Translator
Statistik
Der er i alt 477 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er Pakexcucomp

Vores brugere har i alt skrevet 4248 indlæg i 1019 emner

 

 Hjælp!!!!!!!

Go down 
2 deltagere
ForfatterBesked
bachfuger





Hjælp!!!!!!! Empty
IndlægEmne: Hjælp!!!!!!!   Hjælp!!!!!!! EmptyOns Feb 01, 2012 2:19 am

Hej.


Jeg ved ikke, om det er her, jeg skal skrive, da jeg er ny herinde. Jeg har en søn på 9 år, der altid har været et "anderledes" barn i forhold til sine jævnaldrende. Han har egentligt altid fungeret bedre med nogle, der er lidt ældre end ham.

Han læser, skriver og staver på et rigtig fint nivau og scorer højt i de forskellige test i skolen. Dette til trods for at de i skolen siger, at han er svær at komme i kontakt med og at han nemt mister koncentrationen. Det virker som om han forsvinder ind i hans egen verden indimellem.

Men han har også meget antennerne langt ude for hvad der foregår omkring ham og kan ikke abstrahere fra det. Han er en blandemaskine og går meget op i, hvad der er ret og rimeligt. Også selvom det er noget, han ikke har del i. Han har så svært ved at se på at andre bliver dårligt behandlet og kommer til skade. Det bekymrer ham helt vildt.

Han er et barn der elsker udover alle grænser og han er enormt kærlig. Det er specielt hans mor og hans mormor han bekymrer sig mest om. Om vi har det godt osv osv. Han lægger mærke til alt. Selv hvilket tøj folk har på og om de har fået ny frisør, Til stor glæde for mine veninder (-:

Han har let ved matematik (regner bedre end hans storebror der er 2½ år ældre og som til sidste forældresamtale fik at vide at han var helt alderssvarende. Han var begyndt at tro at han var dårlig til matematik fordi hans lillebror har så meget nemmere ved det), men har også her svært ved at bevarer focus.

Han elsker at diskutere og godtager ikke bare et nej for et nej. Vil ofte gerne have en forklaring på alting. Han har en meget god fornemmelse for hvordan andre har det og har nemt ved at skabe kontakt til andre børn (han bliver dog aldrig rigtig gode venner med nogen da de nok ofte synes han er lidt "mærkelig").

Han har ingen temperament. Kan selvfølgelig godt blive, sur men ikke uhæmmet. Han bliver sjældent hidsig. Hvis han sidder med noget der virkelig interessere ham, kan han bevare focus i flere timer. Her tænker jeg specielt på computerspil. Hvis det ikke fanger ham, bliver han urolig. Ikke så meget kropsligt, men snakker meget. Det har han altid gjort.

En dag med ham og man er fuldstændig tappet for energi, når man når til aften. Han stiller utrolig mange spørgsmål. Også mange vi ikke kan svare på. For noget tid siden tippede det over for ham og han blev rigtig rigtig ked af det. Han ville ikke leve mere, for han synes, det var for svært at være i denne verden. Han er jo godt selv klar over, at han ikke er helt som de andre.

Vi endte på børnepsyk med ham, hvor han nu er under udredning. De udelukkede hurtigt Asberger og ADHD. De ville have ham intelligenstestet for at se om det kunne være sådan noget der er på spil. Og det er her mit spørgsmål kommer.

De ringede dernede fra i dag og sagde, at de nu havde resultatet af WISC4 testen. Den viser at han ligger i toppen af normalområdet sagde hun.

Og så gav hun mig nogle tal som jeg slet ikke har forstand på. 98 i forarbejdningshastighed. 99 i den sproglige del. 113 i arbejdshukommelse og 130 perceptuel ressonering. Hun sagde, at det var en høj score på det område.

Men samlet set har han en IQ på 112. Jeg synes, jeg har hørt, at man godt kan være højt begavet på et enkelt område og ikke på andre, men sådan kan man ikke se på det, siger hun. Man kigger på gennemsnittet af testen. Er det rigtigt?

De vil nu ud og observere ham i undervisningen for at se hvor slemt det er med opmærksomheden, da de nu mener, han måske har en opmærksomhedsforstyrrelse, der åbenbart ikke er ADHD???? Hvad tænker i om det her? Jeg er jo bare så bange for, at han får en etikette påklistret, der følger ham resten af livet og som måske ikke er rigtig? Mange hilsner Ulla
Tilbage til toppen Go down
Hun





Hjælp!!!!!!! Empty
IndlægEmne: Sv: Hjælp!!!!!!!   Hjælp!!!!!!! EmptyOns Feb 01, 2012 11:01 pm

,


Sidst rettet af Hun Søn Feb 06, 2022 3:15 am, rettet 1 gang
Tilbage til toppen Go down
Hun





Hjælp!!!!!!! Empty
IndlægEmne: Sv: Hjælp!!!!!!!   Hjælp!!!!!!! EmptyOns Feb 01, 2012 11:30 pm

m
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





Hjælp!!!!!!! Empty
IndlægEmne: Sv: Hjælp!!!!!!!   Hjælp!!!!!!! Empty

Tilbage til toppen Go down
 
Hjælp!!!!!!!
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Intelligente børn :: Velkommen til et levende forum :: Debat :: Debat om tests-
Gå til: