Hej. Dette er mit første indlæg på denne side. Jeg ved faktisk ikke, om jeg har et barn med BMSF, men både hans lærere og vi selv, har set en adfærd hos ham, som kunne tyde på, at der måske er noget om det. Han fungerer dog som hovedregel fint rent socialt og hans kammerater accepterer, at han nogle gange "stikker lidt ud" og fx nægter at deltage i de ting, de finder på. Vi havde fået tilbudt en tid hos Ole Kyed, men min eksmand så ingen grund til at få ham testet, da han som sagt fungerer nogenlunde og i øjeblikket faktisk bedre, end vi kan huske, at han længe har gjort.
Nu kommer det så... Han har fået en ny matematiklærer, som skrev til os, at han keder sig bravt i matematiktimerne, og at hun ville forsøge at finde noget andet til ham på et højere niveau. Men da han jo så ikke kun skal lave det samme som de andre mere, har jeg følt, at jeg har mistet overblikket over, om han rent faktisk laver noget - han er nemlig meget doven, og gider som regel ikke, hvis han kan slippe. Så jeg skrev og spurgte hende, og hun svarede, at det hun indtil videre har fundet har været for let, og hun ikke kan fange hans interesse. Hun er temmelig ny i faget og ung, så jeg gætter på, at overblikket over undervisningsmaterialer, samt hendes egen værktøjskasse ikke er så stor endnu. Derfor tænkte jeg, at der måske er nogen herinde, som har gode ideer til, til hvad man kan gøre? Han går i 1. klasse, og jeg vil jo helst, at han bliver udfordret og stimuleret men uden at føle sig presset, så han har lyst til at gå i skole også fremover.
Vh kst