Intelligente børn
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Intelligente børn

Dette åbne forum er for forældre til intelligente børn, lærere, pædagoger og andre interesserede, så intelligente børn kan få det bedste ud af livet.
 
ForumforsideForumforside  Nyeste billederNyeste billeder  TilmeldTilmeld  Log ind  
Fortæl andre
Følg os
Seneste emner
» Vi behøver virkelig hjælp!
Er min søn fejldiagnostiseret EmptySøn Feb 06, 2022 4:12 am af Hun

» Hvornår er man intelligent - og hvornår bare godt begavet
Er min søn fejldiagnostiseret EmptySøn Feb 06, 2022 4:08 am af Hun

» Legoland 2011
Er min søn fejldiagnostiseret EmptySøn Feb 06, 2022 3:55 am af Hun

» Særlige sensitive og heldagsskole
Er min søn fejldiagnostiseret EmptySøn Feb 06, 2022 3:27 am af Hun

» Min kære søn.
Er min søn fejldiagnostiseret EmptySøn Feb 06, 2022 2:59 am af Hun

» hjælp til 5 årig pige
Er min søn fejldiagnostiseret EmptySøn Feb 06, 2022 2:58 am af Hun

» Vi er nye... en lille intro om os, og vores spørgsmål
Er min søn fejldiagnostiseret EmptyTors Apr 28, 2016 6:15 am af bettina1979

» Hvor skal jeg starte, vil gerne have testet min søn inden skole start
Er min søn fejldiagnostiseret EmptyTors Apr 07, 2016 8:27 pm af Soes

» People who boast about their I.Q. are losers
Er min søn fejldiagnostiseret EmptyTors Mar 03, 2016 8:43 am af Zmiley

Søg
 
 

Vis resultater som:
 
Rechercher Avanceret søgning
Keywords
skole gifted børnehave Århus hilde begavede mentiqa wisc children privat
Mest viste emner
17-årig pige søger svar
Hvor svært kan det være at være klog?
Gennembrud for Videncenter for bmsf.
People who boast about their I.Q. are losers
Min prinsesse
Diverse psykologer der tester
Sæt de højt begavede børn i specialklasser! Af Jesper Skovlund
Informationsmøde på Mentiqa nordjylland
Mit projekt?
bmsf.dk kalder Jylland
Social bogmærkning
Social bogmærkning reddit      

Bookmark and share the address of Intelligente børn on your social bookmarking website

Bogmærk og del adressen Intelligente børn på din sociale bogmærknings-hjemmeside
Translator
Statistik
Der er i alt 477 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er Pakexcucomp

Vores brugere har i alt skrevet 4248 indlæg i 1019 emner

 

 Er min søn fejldiagnostiseret

Go down 
4 deltagere
ForfatterBesked
Holm Rod





Er min søn fejldiagnostiseret Empty
IndlægEmne: Er min søn fejldiagnostiseret   Er min søn fejldiagnostiseret EmptyMan Feb 20, 2012 9:22 am

Hej,
Jeg har en 14-årig søn som nu har fået sin tredje diagnose - asperger (i let grad). I forvejen har han en mild depression og en mild ADD.
Da min søn er meget fantasifuld, kreativ og har stor indlevelsesevne kan jeg ikke forlige ham med aspergerdiagnosen. Min søn har et meget ringe selvværd og det tyder på at han underpræsterer i skolen.

Som 4 årig mistede han desværre sin far. Hans far udviklede et misbrug og var hermed ustabil men til trods for dette var de tæt knyttet til hinanden. Mere knyttet end han var til mig.

Min søn har fungeret normalt indtil 2. klasse bortset fra at han var meget
følsom. Meget ked når han var ked, meget glad når glad osv. Han var desuden meget genert. Da han ikke læste blev han WISC testet. Alt var ok. Jeg havde en følsom og fantasifuld dreng. Han tegnede en tegning af Elvis gravsted. Ved siden lå en død krage uden vinger. I himlen fløj Elvis rundt med et par lånte kragevinger. Han skulle lige op og se verden. Få uger efter åbnede han endelig munden og læste flydende.

Da han vedblev at være trist blev der foretaget en bred psykologisk undersøgelse af ham for 3 år siden. Den slog fast at der ingen diagnose var, men at jeg havde en søn som er gennemgående trist med et meget dårligt selvbillede pga sin historik, hvilket jeg slet ikke er i tvivl om, da han altid omtaler sig selv negativt. "Jeg er et dårligt menneske, ingen kan lide mig, undskyld at jeg er sådan en belastning for dig mor". WISC testen her sagde at han har en udmærket begavelse, men også at han langt fra udnytter sit fulde potentiale.

Min søn har altid haft venner on and off indtil for ca. 1½ år siden. Det virker som om det bliver for voldsomt at være i en gruppe. Når han finder nye venner er han altid meget entusiatisk. Det virker intenst, men det ender med en konflikt eller med at han trækker sig. I dag har han et udsædvanligt venskab med en voksen mand. De har en fælles interesse, akvarier, men det har udviklet sig til at handle om mere end det. Han har iøvrigt meget nemt ved at tale med folk - også dem han ikke kender. Det er når det kommer tættere på at det bliver svært.

Jeg har fået at vide at hans akvarieinteresse er en særinteresse. Det undrer mig, da den indbefatter alt lige fra fisk, planter, teknik, vandværdier osv. Han indsamler viden fra nettet, fra akvarieinteresserede, bøger osv. og i den anden ende kommer et færdigt produkt.

Min søn har en stor retfærdighedssans. Har tit forsvaret sine klassekammerater. Han har en stor empati for andre. Er tit bekymret for nogen og har præsteret at invitere en dreng hjem at sove, fordi hans mor sad og drak der hjemme. Han er også opfindsom og initiativrig. Har f.eks. byttet sine fangede ørreder til pizza hos pizzamanden eller til købmandsvarer hos købmanden.

Min søn har et problem med at blive vurderet og bedømt. Får ikke afleveret sine opgaver. Dumper den matematiske nationaltest selv om han kan det hele. Han får ofte sværere opgaver end de andre i matematik da han ellers laver noget bras.

Han er udredt på ungdomspsyk. afd.. Den psykiater som henviste ham tænkte ikke på asberger, men havde givet ham en svag ADD. På psyk. mener han ikke kan tale om sig selv, jeg mener han kan, men at tid og sted er vigtige parametre. Han føler sig ikke som de andre på afd. og siger han ikke vil deltage i aktiviteterne fordi han ikke kan se meningen med det. Han vil ikke betragtes som sindsyg siger han og er ked af ingen forventer noget af ham og at han er ked af at have været væk fra skolen og gå glip af undervisning. Jeg mener det er usikkert at komme med en aspergerdiagnose, når han ikke har været villig til samarbejde (tror han ikke vil vurderes) og når man ikke har taget han traumatiske oplevelser og underpræstation med i betragtning. Han er iøvrigt en dreng som ofte ved en masse om noget han ikke helt ved hvor han har fra. F.eks om udveksling selv om han ikke har haft fysik osv.

Jeg er rigtig bekymret for ham og især for hans trivsel. Han skal jo ikke behandles som en asperger og være på specialskole hvis mistrivslen skyldes noget andet. Jeg kan kende rigtig meget når jeg læser om børn med særlige forudsætninger og om børn med trauma.
Min søn nævner tit at han bliver betragtet som en nørd og at klassekammeraterne er barnlige.

Er der nogen der har oplevet lignende og har nogle gode råd?



Tilbage til toppen Go down
Admin
Admin
Admin



Er min søn fejldiagnostiseret Empty
IndlægEmne: Sv: Er min søn fejldiagnostiseret   Er min søn fejldiagnostiseret EmptyMan Feb 20, 2012 7:45 pm

Velkommen i forum.
Tak for din tillid.

Det er da en trist historie, du har her.
Der er undersøgt diverse ting, men hvis du har mulighed for det kunne det måske være en god ide at gå til Ole Kyed, om ikke andet så snakke med ham, om hvad du kan gøre for din søn. Prøv at maile det du har skrevet her og snak med ham bagefter. Ole Kyed har haft med børne med særlige forudsætninger de sidste 25 år.
info@olekyed.dk


Jeg har selv en søn hvor ppr gav ham en diagnose som damp, men 10 år efter var han ved psykiater og da var han ikke damp (adhd). I dag er han førtidspensionist.

Jeg tror det er vigtig i får en handleplan for din søn, og din søn skal være med i den, da han er så gammel som han er.

jeg kan selvfølgelig ikke vide om han har en fejldiagnose, da jeg jo bare er en forældre.

Skriv endelig igen hvis det ikke kunne bruges eller at du vil vide andet.
Tilbage til toppen Go down
Hun





Er min søn fejldiagnostiseret Empty
IndlægEmne: Sv: Er min søn fejldiagnostiseret   Er min søn fejldiagnostiseret EmptyMan Feb 20, 2012 9:44 pm

n


Sidst rettet af Hun Søn Feb 06, 2022 3:06 am, rettet 1 gang
Tilbage til toppen Go down
lfr





Er min søn fejldiagnostiseret Empty
IndlægEmne: Sv: Er min søn fejldiagnostiseret   Er min søn fejldiagnostiseret EmptyTors Mar 08, 2012 12:22 am

Hej,

Øv trist historie med din søn. Jeg kan godt forstå du er bekymret for ham. Er der nogen, der har overvejet om han er "særlig sensitiv" og samtidigt intelligent. Det kan i hvert fald give en hel del udfordringer, ved jeg fra min egen søn. Jeg bemærker især du skriver:

- Når han er glad, er han meget glad, når han er ked, er han meget ked
- det virker som om det bliver for voldsomt i en gruppe
- fantasifuld, kreativ, stor indlevelsesevne
- stor retfærdighedssans, empati, hjælper andre når han føler behovet
- har problemer med at blive bedømt (præsterer dårligere)

Det er alt sammen kendetegn for "særlig sensitve" mennesker. Prøv at google det og læs lidt, måske er der noget, som ligner. Men som de andre, så er jeg blot forældre og kan kun komme med input.

Mange hilsener lfr
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





Er min søn fejldiagnostiseret Empty
IndlægEmne: Sv: Er min søn fejldiagnostiseret   Er min søn fejldiagnostiseret Empty

Tilbage til toppen Go down
 
Er min søn fejldiagnostiseret
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Intelligente børn :: Velkommen til et levende forum :: Debat :: Velkomst-
Gå til: