Intelligente børn
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Intelligente børn

Dette åbne forum er for forældre til intelligente børn, lærere, pædagoger og andre interesserede, så intelligente børn kan få det bedste ud af livet.
 
ForumforsideForumforside  Nyeste billederNyeste billeder  TilmeldTilmeld  Log ind  
Fortæl andre
Følg os
Seneste emner
» Vi behøver virkelig hjælp!
Socialt handicappet - nu voksen... Langt råb om hjælp... EmptySøn Feb 06, 2022 4:12 am af Hun

» Hvornår er man intelligent - og hvornår bare godt begavet
Socialt handicappet - nu voksen... Langt råb om hjælp... EmptySøn Feb 06, 2022 4:08 am af Hun

» Legoland 2011
Socialt handicappet - nu voksen... Langt råb om hjælp... EmptySøn Feb 06, 2022 3:55 am af Hun

» Særlige sensitive og heldagsskole
Socialt handicappet - nu voksen... Langt råb om hjælp... EmptySøn Feb 06, 2022 3:27 am af Hun

» Min kære søn.
Socialt handicappet - nu voksen... Langt råb om hjælp... EmptySøn Feb 06, 2022 2:59 am af Hun

» hjælp til 5 årig pige
Socialt handicappet - nu voksen... Langt råb om hjælp... EmptySøn Feb 06, 2022 2:58 am af Hun

» Vi er nye... en lille intro om os, og vores spørgsmål
Socialt handicappet - nu voksen... Langt råb om hjælp... EmptyTors Apr 28, 2016 6:15 am af bettina1979

» Hvor skal jeg starte, vil gerne have testet min søn inden skole start
Socialt handicappet - nu voksen... Langt råb om hjælp... EmptyTors Apr 07, 2016 8:27 pm af Soes

» People who boast about their I.Q. are losers
Socialt handicappet - nu voksen... Langt råb om hjælp... EmptyTors Mar 03, 2016 8:43 am af Zmiley

Søg
 
 

Vis resultater som:
 
Rechercher Avanceret søgning
Keywords
hilde begavede børnehave Århus children mentiqa wisc privat skole gifted
Mest viste emner
17-årig pige søger svar
Hvor svært kan det være at være klog?
Gennembrud for Videncenter for bmsf.
People who boast about their I.Q. are losers
Min prinsesse
Diverse psykologer der tester
Sæt de højt begavede børn i specialklasser! Af Jesper Skovlund
Informationsmøde på Mentiqa nordjylland
Mit projekt?
bmsf.dk kalder Jylland
Social bogmærkning
Social bogmærkning reddit      

Bookmark and share the address of Intelligente børn on your social bookmarking website

Bogmærk og del adressen Intelligente børn på din sociale bogmærknings-hjemmeside
Translator
Statistik
Der er i alt 477 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er Pakexcucomp

Vores brugere har i alt skrevet 4248 indlæg i 1019 emner

 

 Socialt handicappet - nu voksen... Langt råb om hjælp...

Go down 
3 deltagere
ForfatterBesked
zaza80

zaza80



Socialt handicappet - nu voksen... Langt råb om hjælp... Empty
IndlægEmne: Socialt handicappet - nu voksen... Langt råb om hjælp...   Socialt handicappet - nu voksen... Langt råb om hjælp... EmptyMan Jun 25, 2012 11:53 am

Jeg har virkelig brug for noget hjælp her... Og jeg ved ikke, hvor eller hvem jeg skal henvende mig til.

Jeg er social analfabet, og har sådan set næsten altid været det. Der har været perioder af mit liv, hvor jeg har fundet mere eller mindre acceptable samværdsgrupper, men i det store hele sidder jeg her som 31 årig med en ligeså socialt handicappet mand, langtidssygemeldt og uden kontakt til kollegaer, og mor til 2 skønne bmsf piger

Som 9-årig flyttede mine forældre os alle med rod fra Sjælland til Fyn, til en lille landsby på midtfyn, hvor man automatisk var "fremmed", hvis man ikke var 3. generation i byen. Jeg blev næsten mobbet fra dag 1 (3. klasse) og til jeg afsluttede i 9. klasse.
Jeg var aktiv i ridemiljøet, men sås kun med 2 noget ældre piger udenfor hestestalden.
Fra jeg var 14-17 kom jeg sammen med byens "tabere", som jeg kunne identificere mig med og kunne være mig selv - og i øvrigt gå totalt udviklingsmæssigt i stå.
Siden jeg flyttede fra byen har jeg ikke haft fysisk kontakt med nogen derfra.

Jeg gik i skole i Svendborg et år, hvor jeg mødte en pige på min egen alder, som jeg stadig har kontakt med. Vi ses 2-3 gange om året og har børn på samme alder.
Jeg flyttede til Odense et år, hvor jeg igen var social med 1 pige. Som jeg intet har til fælles med i dag, og vi har kun snakket én gang siden.
Herefter boede jeg 3 år i Ringe. Boede med 4 andre unge, som jeg havde det godt med. Og kom desuden sammen med 4-6 andre på min alder gennem VUC og Midtfyns Festivallen.
Igen... Jeg har ikke haft fysisk kontakt med nogen af dem siden jeg flyttede.
Boede i Fredericia 4 år sammen med min kæreste (nu mand) - Gik på seminariet i Odense, hvor jeg generelt set ikke havde kontakt med nogen udenfor skoletiden.

Bor i Middelfart på 10. år. Har 3 semi-tætte bekendtskaber, men jeg er i tvivl om min rolle.
Jeg har haft god kontakt til mine kollegaer, så længe jeg arbejde de pågældende steder.

Jeg ved, en del af mit handikap har bogrund i mine uendeligt mange flytninger.
Men jeg sidder i mit hus, alene bortset fra min mors familie, en skøn familie (men det gælder ikke) - Min fars side af familien (min far inklusiv) kontakter mig aldrig... Og nu føler jeg mig, for første gang i mit liv RIGTIG alene... Føler mig kasseret og ubrugelig, og utrænet i sociale relationer isoleret fra arbejdsopgaver.

Giver det mening?

Jeg ved ikke, hvordan jeg skal skabe "veninde-status" til de 3 potentelle kvinder i min nuværende omgangskreds. Jeg ved ikke, hvad jeg skal "dele" af mig selv, for at blive "socialt accepteret"
Hjælp!
Tilbage til toppen Go down
Admin
Admin
Admin



Socialt handicappet - nu voksen... Langt råb om hjælp... Empty
IndlægEmne: Sv: Socialt handicappet - nu voksen... Langt råb om hjælp...   Socialt handicappet - nu voksen... Langt råb om hjælp... EmptyMan Jun 25, 2012 6:24 pm

hej zaza80

Kram, jeg ved det ikke hjælper meget. Sad
Hvad er dit eget billede af ikke at være social handicappet.

Jeg kan jo fortælle lidt det samme om mig selv, dog har jeg ikke flyttet som barn.

I dagens danmark render man jo ikke hinanden på dørerne, ud fra hvad jeg kan se, så er det mest i forbindelse med en eller interesse man mødes om.
Det er meget svært at få nye venner, det kender jeg også fra mig selv. Det er hårdt arbejde.
Det jeg skriver her lyder ikke pænt, men jeg ved vi er flere der føler det på den måde. Hvis vi er sammen med andre mennesker, skal der ligesom være en mening med det, og gider ikke snakke om ligegyldige ting i vores øjne. Jeg ved ikke om du kan kende det.???
Den er virkelig svært. Hvis du har en interesse, så er det måske den vej du skal finde dine venner.
Ang. dine 3 veninder må du prøve at lytte til hvad de snakker om, og snakke om de samme ting. Jeg ved det er svært.

håber du i hvert fald forstår du ikke er alene. Hvad med Gifted children, kender du dem.
scratch

Tilbage til toppen Go down
klokkeblomst





Socialt handicappet - nu voksen... Langt råb om hjælp... Empty
IndlægEmne: Sv: Socialt handicappet - nu voksen... Langt råb om hjælp...   Socialt handicappet - nu voksen... Langt råb om hjælp... EmptyMan Jun 25, 2012 11:10 pm

Admin, du rammer hovedet på sømmet for mig. Jeg har længe tænkt hvorfor jeg ikke kan finde ud af at være social som alle andre og hvor jeg finder dem der er som jeg. Her er nogle, hvor dejligt!

Vi kan da lave en tråd her i dette forum, hvor vi kan 'mødes'?

Trådstarter; jeg er enig i, at det er svært og jeg ved ikke hvordan man gør. Jeg er selv ikke særlig god til det omend jeg godt ville. Men jeg bliver så træt af snak om småting, det dræner mig. Jeg ved bare ikke hvordan jeg skaber det jeg gerne vil sætte i stedet for...

Tilbage til toppen Go down
zaza80

zaza80



Socialt handicappet - nu voksen... Langt råb om hjælp... Empty
IndlægEmne: Til alle interesserede   Socialt handicappet - nu voksen... Langt råb om hjælp... EmptyMan Jun 25, 2012 11:48 pm

Jeg har (sammen med klokkeblomst) startet en tråd
https://intelligenteboern.aforumfree.com/t1188-jeg-er-mig-og-ingen-anden-men-maske-jeg-ville-bare-en-time-om-dagen#4454
Hvor intellektuelle sociale handispassere, som jeg selv, kan smalltalke - hehe, eller mangel på samme...
Håber vi sammen kan udvikle lidt af det "normalt sociale" som vi endnu ikke evner i det virkelige liv :-)
Og jeg er klart for et fysisk møde en dag, hvor vi er klar :-)
Tilbage til toppen Go down
Admin
Admin
Admin



Socialt handicappet - nu voksen... Langt råb om hjælp... Empty
IndlægEmne: Sv: Socialt handicappet - nu voksen... Langt råb om hjælp...   Socialt handicappet - nu voksen... Langt råb om hjælp... EmptyTirs Jun 26, 2012 12:01 am

Jeg kan kun ramme hovedet på sømmet fordi jeg selv har prøvet og ved hvordan det er , ikke at føle man er social "på den rigtige måde".

godt med den ny tråd.
Tilbage til toppen Go down
klokkeblomst





Socialt handicappet - nu voksen... Langt råb om hjælp... Empty
IndlægEmne: Sv: Socialt handicappet - nu voksen... Langt råb om hjælp...   Socialt handicappet - nu voksen... Langt råb om hjælp... EmptyTirs Jun 26, 2012 1:00 am

Admin skrev:
Jeg kan kun ramme hovedet på sømmet fordi jeg selv har prøvet og ved hvordan det er , ikke at føle man er social "på den rigtige måde".

godt med den ny tråd.
det er ikke godt at der er andre der har det svært men det er rart ikke at være alene længere, tak
Tilbage til toppen Go down
klokkeblomst





Socialt handicappet - nu voksen... Langt råb om hjælp... Empty
IndlægEmne: Sv: Socialt handicappet - nu voksen... Langt råb om hjælp...   Socialt handicappet - nu voksen... Langt råb om hjælp... EmptyTirs Jun 26, 2012 1:02 am

zaza80 skrev:
Jeg har (sammen med klokkeblomst) startet en tråd
https://intelligenteboern.aforumfree.com/t1188-jeg-er-mig-og-ingen-anden-men-maske-jeg-ville-bare-en-time-om-dagen#4454
Hvor intellektuelle sociale handispassere, som jeg selv, kan smalltalke - hehe, eller mangel på samme...
Håber vi sammen kan udvikle lidt af det "normalt sociale" som vi endnu ikke evner i det virkelige liv :-)
Og jeg er klart for et fysisk møde en dag, hvor vi er klar :-)
det lyder godt ses i den anden tråd Smile
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





Socialt handicappet - nu voksen... Langt råb om hjælp... Empty
IndlægEmne: Sv: Socialt handicappet - nu voksen... Langt råb om hjælp...   Socialt handicappet - nu voksen... Langt råb om hjælp... Empty

Tilbage til toppen Go down
 
Socialt handicappet - nu voksen... Langt råb om hjælp...
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Intelligente børn :: Velkommen til et levende forum :: Debat :: Om alt og intet-
Gå til: