Intelligente børn
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Intelligente børn

Dette åbne forum er for forældre til intelligente børn, lærere, pædagoger og andre interesserede, så intelligente børn kan få det bedste ud af livet.
 
ForumforsideForumforside  Nyeste billederNyeste billeder  TilmeldTilmeld  Log ind  
Fortæl andre
Følg os
Seneste emner
» Vi behøver virkelig hjælp!
Jeg er mig, og ingen anden, men måske jeg ville, bare én time om dagen? EmptySøn Feb 06, 2022 4:12 am af Hun

» Hvornår er man intelligent - og hvornår bare godt begavet
Jeg er mig, og ingen anden, men måske jeg ville, bare én time om dagen? EmptySøn Feb 06, 2022 4:08 am af Hun

» Legoland 2011
Jeg er mig, og ingen anden, men måske jeg ville, bare én time om dagen? EmptySøn Feb 06, 2022 3:55 am af Hun

» Særlige sensitive og heldagsskole
Jeg er mig, og ingen anden, men måske jeg ville, bare én time om dagen? EmptySøn Feb 06, 2022 3:27 am af Hun

» Min kære søn.
Jeg er mig, og ingen anden, men måske jeg ville, bare én time om dagen? EmptySøn Feb 06, 2022 2:59 am af Hun

» hjælp til 5 årig pige
Jeg er mig, og ingen anden, men måske jeg ville, bare én time om dagen? EmptySøn Feb 06, 2022 2:58 am af Hun

» Vi er nye... en lille intro om os, og vores spørgsmål
Jeg er mig, og ingen anden, men måske jeg ville, bare én time om dagen? EmptyTors Apr 28, 2016 6:15 am af bettina1979

» Hvor skal jeg starte, vil gerne have testet min søn inden skole start
Jeg er mig, og ingen anden, men måske jeg ville, bare én time om dagen? EmptyTors Apr 07, 2016 8:27 pm af Soes

» People who boast about their I.Q. are losers
Jeg er mig, og ingen anden, men måske jeg ville, bare én time om dagen? EmptyTors Mar 03, 2016 8:43 am af Zmiley

Søg
 
 

Vis resultater som:
 
Rechercher Avanceret søgning
Keywords
begavede Århus skole hilde gifted mentiqa privat children wisc børnehave
Mest viste emner
17-årig pige søger svar
Hvor svært kan det være at være klog?
Gennembrud for Videncenter for bmsf.
People who boast about their I.Q. are losers
Min prinsesse
Diverse psykologer der tester
Sæt de højt begavede børn i specialklasser! Af Jesper Skovlund
Informationsmøde på Mentiqa nordjylland
Mit projekt?
bmsf.dk kalder Jylland
Social bogmærkning
Social bogmærkning reddit      

Bookmark and share the address of Intelligente børn on your social bookmarking website

Bogmærk og del adressen Intelligente børn på din sociale bogmærknings-hjemmeside
Translator
Statistik
Der er i alt 477 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er Pakexcucomp

Vores brugere har i alt skrevet 4248 indlæg i 1019 emner

 

 Jeg er mig, og ingen anden, men måske jeg ville, bare én time om dagen?

Go down 
+2
klokkeblomst
zaza80
6 deltagere
ForfatterBesked
zaza80

zaza80



Jeg er mig, og ingen anden, men måske jeg ville, bare én time om dagen? Empty
IndlægEmne: Jeg er mig, og ingen anden, men måske jeg ville, bare én time om dagen?   Jeg er mig, og ingen anden, men måske jeg ville, bare én time om dagen? EmptyMan Jun 25, 2012 9:39 pm

Jeg læser bl.a. Johansso's historie. Og læser de mange positive svar, hun har fået med på vejen.
Da det næppe er positiv feedback at svare "jeg ved, hvordan du har det" er jeg i tvivl om, hvad der så ville være det.
Jeg ved end ikke, om vi ville have andet til fælles end intelligens og social isolation, hvilket man næppe kan bygge et helt netværk af - og dog. Paradoxet her må være, at man jo netop ikke længere deler en social isolation, og har én ting mindre til fælles, men vinder fællesskabet...

Jeg har aldrig været god til smalltalk - det er uinteressant at diskuttere, hvordan vejret er, da vi hverken kan ændre det eller lade være. Det er langt mere interessant at diskuttere ens tilgang til vejrsituationen, da man vil kunne ændre sin indstilling til verden blot ved at ændre sin indstilling til hvorvidt man vil bande og svovle over regn i kondiskoene, eller "dancing and singing in the rain"...

Jeg ville selv elske at være en del af et fællesskab, hvor man blev inviteret på kaffe uden formål - ikke fordi jeg forsøger at virke "normal", men fordi det er uforpligtende og menneskeligt essentielt at skabe kontakt til mennesker på tværs af kulturelle, religiøse og intellektuelle forskelle. Men hvis man ikke straks vender vrangen ud, fortæller intime hemmeligheder, spørger interesseret ind til andres intimiteter og virker ægte interesseret og empatisk, når de fortæller om forhold, man ikke kan (eller vil) sætte sig ind i, er det en svær verden at begå sig i.

Jeg føler mig ofte trængt op i en krog af en tydeligt underdiagnosticeret ADD-ægtemand, der gerne vil forstå, men ikke har en kinamands chance. Han danner sine egne konklusioner om mine problematikker ud fra sit eget verdensbillede. Og selvom jeg vitterligt elsker ham overalt på denne jord, fatter han ikke en meter. Ikke bare som skrøne, eller som sarkastisk forsøg på klassisk nedgørelse af ægtefælle som del af socialt puzzlespil, føler jeg mig ofte som alenemor til 2 små piger, og en umådelig stædig og egenrådig 40-årig dreng.
Men han elsker mig, og han holder mig ud, når jeg eksploderer 3 gange om dagen, og varmer mig i min seng, og holder om mig, når jeg synes, han er åndssvag og irriterende...

Men hvem ringer til mig, og inviterer mig på meningsløs vejrforholdsudveksling over en kop kaffe, mens jeg nyder at se børnene lege i solen? Og hvem ringer jeg til, når jeg har brug for hjælp med mine sociale awkwarditeter?

Hvis I er derude...
Hvis I virkelig er derude, jer der mener det, når I siger det.
Jer der hellere vil være kreative i fællesskab, end glo på regnen alene.
Jer, der som mig, først skal meningsudveksle etik og moral, holdninger og humor på skrift, før I tør bevæge jer ud i samfundet, hvor man for alvor får tæsk med et baseballbat, hvis man træder på den forkerte flisestreg...
Jeg er her.
Og jeg vil gerne opfordre jer til meningsudveksling i denne tråd...

Her er der ingen spørgsmål, der er for mærkelige.
Ingen fordømmende blikke, når man fortæller om sine OCD-tendenser.
Kun sarkastisk nedskydning af de, der ikke forstår og positiv meningsudveksling om alt eller intet... Selv regnvejret What a Face
Tilbage til toppen Go down
klokkeblomst





Jeg er mig, og ingen anden, men måske jeg ville, bare én time om dagen? Empty
IndlægEmne: Sv: Jeg er mig, og ingen anden, men måske jeg ville, bare én time om dagen?   Jeg er mig, og ingen anden, men måske jeg ville, bare én time om dagen? EmptyMan Jun 25, 2012 11:04 pm

Jeg vil gerne snakke/sludre/ringes ved/ses - jeg har det nemlig stort set som dig og jeg er ret frustreret over det, altså at jeg ikke lige kan være bedre til at være social og hitte rede i sociale relationer eller skabe dem jeg ønsker mig. HVOR går jeg hen og finder dem, der er som jeg og som kan være mit netværk? Jeg ses bedst over en aktivitet, ikke så meget snak, ingen smalltalk, bare hygge og samvær uden så mange ord.

Jeg håber på en god og levende og livsbekræftende tråd i denne Smile
Tilbage til toppen Go down
zaza80

zaza80



Jeg er mig, og ingen anden, men måske jeg ville, bare én time om dagen? Empty
IndlægEmne: Sv: Jeg er mig, og ingen anden, men måske jeg ville, bare én time om dagen?   Jeg er mig, og ingen anden, men måske jeg ville, bare én time om dagen? EmptyMan Jun 25, 2012 11:42 pm

Lige præcis :-)
Hvilke kreativiteter besidder du? Surprised
Tilbage til toppen Go down
Admin
Admin
Admin



Jeg er mig, og ingen anden, men måske jeg ville, bare én time om dagen? Empty
IndlægEmne: Sv: Jeg er mig, og ingen anden, men måske jeg ville, bare én time om dagen?   Jeg er mig, og ingen anden, men måske jeg ville, bare én time om dagen? EmptyTirs Jun 26, 2012 12:07 am

zaza80
Hvilke intresser har du.
jeg har selv stor interesse i hvordan mennesker fungerer i deres hjerner, hvordan det kan være man reagerer forskelligt osv.
Det er så spændende.

Jeg må sige jeg forstår meget bedre nu i en alder af 50 hvordan tingene hænger sammen for mig, efter jeg fandt ud af jeg er bmsf. og blevet bedre til at acceptere at jeg ikke skal udlevere mig selv og hjælpe andre for at blive acceptere.

Tror det også er det det drejer sig om for os.
Tilbage til toppen Go down
zaza80

zaza80



Jeg er mig, og ingen anden, men måske jeg ville, bare én time om dagen? Empty
IndlægEmne: Sv: Jeg er mig, og ingen anden, men måske jeg ville, bare én time om dagen?   Jeg er mig, og ingen anden, men måske jeg ville, bare én time om dagen? EmptyTirs Jun 26, 2012 12:28 am

Jeg har mange interesser...
Jeg interesserer mig utrolig meget for arv vs. miljø, hvordan vi udvikler os i bestemte rammer, hvad vi arver fra vores forældre og i den forstand også hvordan hjernen bearbejder og bruger det lærte... Og ikke mindst normaludvikling kontra positive/negative afvigelser.

Jeg har en mild grad af udiagnosticeret ocd... eller cdo (det skal jo helst være i alfabetisk rækkefølge) tongue Så budgetter, sortering, rækkefølger, alfabeticering osv. wohoo cheers

Og så kreerer jeg: Jeg laver kager, hækler, syr, laver smykker, klipper, klistrer osv.
Tilbage til toppen Go down
Admin
Admin
Admin



Jeg er mig, og ingen anden, men måske jeg ville, bare én time om dagen? Empty
IndlægEmne: Sv: Jeg er mig, og ingen anden, men måske jeg ville, bare én time om dagen?   Jeg er mig, og ingen anden, men måske jeg ville, bare én time om dagen? EmptyTirs Jun 26, 2012 5:43 pm

Er det sådan at du så læser om psykisk arv og miljø bøger. Har du en ynglings teori inden for psykologi.
Tilbage til toppen Go down
klokkeblomst





Jeg er mig, og ingen anden, men måske jeg ville, bare én time om dagen? Empty
IndlægEmne: Sv: Jeg er mig, og ingen anden, men måske jeg ville, bare én time om dagen?   Jeg er mig, og ingen anden, men måske jeg ville, bare én time om dagen? EmptySøn Jul 01, 2012 8:58 am

zaza80 skrev:
Lige præcis :-)
Hvilke kreativiteter besidder du? Surprised

Sikkert en masse, men HVIS jeg nu er en bmsf, så er jeg underyder typen, der lider af præstationsangst i flere sammenhænge...

Men jeg VIL gerne en masse. Jeg vil gerne lære at spille klaver og guitar, jeg vil gerne lære et sprog mere, jeg ville gerne have mulighed for at lave mere håndværk hjemme - ikke male, men bygge. Jeg ville gerne have tid til at lære at programmere lidt. Jeg er meget optaget af relationer og hvorfor folk gør som de gør nede i en til en sammenhænge eller små grupper, sikkert fordi jeg selv ikke er så god til bare at gøre det.

Jeg er pt studerende så min hjerne udfordres max, jeg skriver speciale indenfor neurobiologien og er færdig til næste forår.

Jeg elsker at dyrke sport og det SKAL være en fast bestanddel i min hverdag, ellers går det ikke. Jeg svømmer og løber.

Hvordan går det i jeres ende?
Tilbage til toppen Go down
klokkeblomst





Jeg er mig, og ingen anden, men måske jeg ville, bare én time om dagen? Empty
IndlægEmne: Sv: Jeg er mig, og ingen anden, men måske jeg ville, bare én time om dagen?   Jeg er mig, og ingen anden, men måske jeg ville, bare én time om dagen? EmptySøn Jul 01, 2012 9:00 am

zaza80 skrev:
Jeg har mange interesser...
Jeg interesserer mig utrolig meget for arv vs. miljø, hvordan vi udvikler os i bestemte rammer, hvad vi arver fra vores forældre og i den forstand også hvordan hjernen bearbejder og bruger det lærte... Og ikke mindst normaludvikling kontra positive/negative afvigelser.

Jeg har en mild grad af udiagnosticeret ocd... eller cdo (det skal jo helst være i alfabetisk rækkefølge) tongue Så budgetter, sortering, rækkefølger, alfabeticering osv. wohoo cheers

Og så kreerer jeg: Jeg laver kager, hækler, syr, laver smykker, klipper, klistrer osv.

Spændende. Jeg har levet i systemer med sirlige rækker i skabene osv og endda uddannet bogholder/økonomiassistent hvor alt skal ordnes. Jeg blev faktisk træt af det og 'smed det ud' da jeg synes det var belastende, så nu er mit liv mere rodet og jeg lader manden om at holde orden osv Very Happy
Tilbage til toppen Go down
Admin
Admin
Admin



Jeg er mig, og ingen anden, men måske jeg ville, bare én time om dagen? Empty
IndlægEmne: Sv: Jeg er mig, og ingen anden, men måske jeg ville, bare én time om dagen?   Jeg er mig, og ingen anden, men måske jeg ville, bare én time om dagen? EmptySøn Jul 01, 2012 9:29 am

Jeg laver næsten alt slags hårdarbejde men mener ikke selv det er godt nok, alle andres er bedre end mit. Smile
Jeg har også gjort meget i tal dog aldrig færdiguddannet. gider ikke tal, det var fordi jeg kunne, men ikke lysten.
Jeg er ikke systematiker på reoler og den slags men jeg er god til at strukturere min tid og nå meget hvis det er det jeg vil, jeg er dog bedre til at lave være nu. Det var jo svært at være impulsiv når man vil have struktur. dog har ungerne godt af det og fungerer bedst med det.
Hvad vil du så beskæftige dig med når du er færdig.

Jeg holdt med at ryge for 3 år siden og begyndte at løbe og det var så fedt, men har desværre fået 3 begynde diskusprolaps i nakken så jeg skal lige trænes lidt op før end jeg starter på løb igen.
Jeg synes det er så fedt at løbe og kunne trække vejreet og det med at jeg er holdt med at ryge er det bedste jeg har gjort for mig selv.

Tilbage til toppen Go down
zaza80

zaza80



Jeg er mig, og ingen anden, men måske jeg ville, bare én time om dagen? Empty
IndlægEmne: Sv: Jeg er mig, og ingen anden, men måske jeg ville, bare én time om dagen?   Jeg er mig, og ingen anden, men måske jeg ville, bare én time om dagen? EmptyMan Jul 02, 2012 10:45 am

Admin skrev:
Er det sådan at du så læser om psykisk arv og miljø bøger. Har du en ynglings teori inden for psykologi.

Jeg laver næsten alt slags hårdarbejde men mener ikke selv det er godt nok, alle andres er bedre end mit.

Jeg må indrømme, jeg er underyder, når det gælder fagbegreber og fremmedord - formår altid at bruge dem i den forkerte sammenhæng, når det skal gå stærkt.
Jeg er uddannet lærer og har haft en del teori både indenfor psykologi og indlæring, men jeg besluttede mig ret tidligt at snuppe dét, jeg kunne bruge, og lade resten ligge... Blev således lidt ligeglad med HVEM, der havde sagt det... Nu var det jo mit! tongue

Så det bliver på det målbare plan. Lægetidsskrifter m.v.
Kan også se, Klokkeblomst læser til Neurobiolog - Min far er uddannet Neuroterapeut, og jeg har stor interesse i, hvilke dele af hjernen, der funger til hvad Laughing

Jeg har en mor, der er håndarbejdslærer og kunstuddannet... Så tro mig, alt hvad jeg har kunne præsterere med en blyant, hæklenål eller symaskine har ALDRIG været godt nok. Hun påstår, hun altid har støttet mig, men hendes sætninger har altid startet med: "Ej, hvor flot - men næste gang kunne du måske..."
Det sidste års tid er jeg holdt op med at måle mig med hendes kundskaber, holdt op med at fortælle om mine projekter og holdt op med at lytte til hendes velmenende råd...
Og jeg er blevet MEGET mere tilfreds med min egen indsats king


Sidst rettet af zaza80 Man Jul 02, 2012 10:55 am, rettet 1 gang
Tilbage til toppen Go down
zaza80

zaza80



Jeg er mig, og ingen anden, men måske jeg ville, bare én time om dagen? Empty
IndlægEmne: Sv: Jeg er mig, og ingen anden, men måske jeg ville, bare én time om dagen?   Jeg er mig, og ingen anden, men måske jeg ville, bare én time om dagen? EmptyMan Jul 02, 2012 10:52 am

klokkeblomst skrev:
Jeg er pt studerende så min hjerne udfordres max, jeg skriver speciale indenfor neurobiologien og er færdig til næste forår.
Jeg elsker at dyrke sport og det SKAL være en fast bestanddel i min hverdag, ellers går det ikke. Jeg svømmer og løber.

Jeg vil rigtig gerne høre mere om din neurobiologi Very Happy
Det er SUPER spænende...
Befinder mig selv i en situation pt., hvor jeg er sygemeldt - og de skiftevis sender mig af sted til neurologer og diskuterer beskadigede nervebager, og til fysioterapeuter og diskuterer muskulær dysfunktion - super spændende... Hvis man ikke lige selv var forsøgskanin.
Hvad går dit speciale ud på? Og hvad håber du på "at blive, når du bliver stor"?
Wink

Ang. sport ville jeg SUPER gerne ned i mit træningscenter HVER dag, men jeg har siden 22. august 2011 ikke kunne komme af sted pga. ryg og bækken. Senest er mit bækken så slemt, at selv den daglige gåtur er blevet til en 10-minutters slentretur... Træls...
Tilbage til toppen Go down
Neko

Neko



Jeg er mig, og ingen anden, men måske jeg ville, bare én time om dagen? Empty
IndlægEmne: Sv: Jeg er mig, og ingen anden, men måske jeg ville, bare én time om dagen?   Jeg er mig, og ingen anden, men måske jeg ville, bare én time om dagen? EmptyTors Jul 05, 2012 12:15 am

Har du forsøgt at søge ind i Mensa? Smile

Vi har jo interessegrupper (SIGs), hvor alle medlemmer kan deltage. Og den måde, du beskriver at diskutere vejret, gælder vist for de fleste mensanere (hvis ikke alle). Jeg hygger mig i selskabet med de andre mensanere. Vi har et online forum, men jeg nyder mest af alt, når vi er sammen. Jeg er endnu ikke selv kommet så langt, at jeg bare laver spontane indlæg eller ringer til en, men jeg har en fornemmelse af, at den slags er helt okay.

Jeg ved, at de er nogle her i Aarhus, der godt kan lide at mødes bare for at sidde sammen på en café og lave sit, og så kan de snakke, hvis de føler behovet, men de mødes, fordi de blot har et behov for bare ikke at sidde alene, så vidt jeg har forstået det. Jeg har før overvejet at deltage der også, men jeg har sjovt nok haft travlt lige de dage Razz

Vi har SIGs indenfor alt muligt Smile http://mensa.dk/sig.xml jeg har ikke lige styr på, hvor opdateret den er. Men har man lyst til at dele sin interesse for et eller andet, og der ikke lige er en SIG om det, jamen, så skriver man bare på forummet, og det er lige før, at jeg vil love, at der nok skal være mindst en anden med samme interesse Wink

Jeg har været medlem siden oktober sidste år Smile
(og er nyuddannet lærer, btw. Wink )
Tilbage til toppen Go down
20-årig

20-årig



Jeg er mig, og ingen anden, men måske jeg ville, bare én time om dagen? Empty
IndlægEmne: Sv: Jeg er mig, og ingen anden, men måske jeg ville, bare én time om dagen?   Jeg er mig, og ingen anden, men måske jeg ville, bare én time om dagen? EmptyLør Jul 07, 2012 1:58 am

Neko skrev:

Vi har SIGs indenfor alt muligt Smile http://mensa.dk/sig.xml jeg har ikke lige styr på, hvor opdateret den er. Men har man lyst til at dele sin interesse for et eller andet, og der ikke lige er en SIG om det, jamen, så skriver man bare på forummet, og det er lige før, at jeg vil love, at der nok skal være mindst en anden med samme interesse Wink

Jeg har været medlem siden oktober sidste år Smile
(og er nyuddannet lærer, btw. Wink )

Ud fra en hurtig gennemgang af de SIG's, der står på mensa.dk, så kan jeg sige, at de allesammen stadig er der - men der er self. kommet nye SIG's til, der ikke står på listen.
Tilbage til toppen Go down
klokkeblomst





Jeg er mig, og ingen anden, men måske jeg ville, bare én time om dagen? Empty
IndlægEmne: Sv: Jeg er mig, og ingen anden, men måske jeg ville, bare én time om dagen?   Jeg er mig, og ingen anden, men måske jeg ville, bare én time om dagen? EmptyFre Aug 03, 2012 6:23 am

Jeg har overvejet at prøve at søge ind i mensa, men jeg tør ikke. Men det lyder virkelig fantastisk det i fortæller om det.
Tilbage til toppen Go down
Neko

Neko



Jeg er mig, og ingen anden, men måske jeg ville, bare én time om dagen? Empty
IndlægEmne: Sv: Jeg er mig, og ingen anden, men måske jeg ville, bare én time om dagen?   Jeg er mig, og ingen anden, men måske jeg ville, bare én time om dagen? EmptyFre Aug 03, 2012 6:25 am

klokkeblomst skrev:
Jeg har overvejet at prøve at søge ind i mensa, men jeg tør ikke. Men det lyder virkelig fantastisk det i fortæller om det.

Der er vel intet at tabe ved at gøre forsøget? Smile

Tilbage til toppen Go down
ditmar

ditmar



Jeg er mig, og ingen anden, men måske jeg ville, bare én time om dagen? Empty
IndlægEmne: Sv: Jeg er mig, og ingen anden, men måske jeg ville, bare én time om dagen?   Jeg er mig, og ingen anden, men måske jeg ville, bare én time om dagen? EmptySøn Aug 19, 2012 9:39 pm

klokkeblomst skrev:
Jeg har overvejet at prøve at søge ind i mensa, men jeg tør ikke. Men det lyder virkelig fantastisk det i fortæller om det.

Kom og leg.

Jeg plejer at sige, at man skal betragte den første test som en generalprøve, hvor man lige finder ud af, hvordan det foregår.

Så kan man vente seks måneder og gå op til den 'rigtige'.

(skulle man komme ind første gang, er der jo ikke sket nogen skade :-) )
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





Jeg er mig, og ingen anden, men måske jeg ville, bare én time om dagen? Empty
IndlægEmne: Sv: Jeg er mig, og ingen anden, men måske jeg ville, bare én time om dagen?   Jeg er mig, og ingen anden, men måske jeg ville, bare én time om dagen? Empty

Tilbage til toppen Go down
 
Jeg er mig, og ingen anden, men måske jeg ville, bare én time om dagen?
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-
» People who boast about their I.Q. are losers

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Intelligente børn :: Velkommen til et levende forum :: Debat :: Velkomst-
Gå til: