Intelligente børn
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Intelligente børn

Dette åbne forum er for forældre til intelligente børn, lærere, pædagoger og andre interesserede, så intelligente børn kan få det bedste ud af livet.
 
ForumforsideForumforside  Nyeste billederNyeste billeder  TilmeldTilmeld  Log ind  
Fortæl andre
Følg os
Seneste emner
» Vi behøver virkelig hjælp!
lys i mørket EmptySøn Feb 06, 2022 4:12 am af Hun

» Hvornår er man intelligent - og hvornår bare godt begavet
lys i mørket EmptySøn Feb 06, 2022 4:08 am af Hun

» Legoland 2011
lys i mørket EmptySøn Feb 06, 2022 3:55 am af Hun

» Særlige sensitive og heldagsskole
lys i mørket EmptySøn Feb 06, 2022 3:27 am af Hun

» Min kære søn.
lys i mørket EmptySøn Feb 06, 2022 2:59 am af Hun

» hjælp til 5 årig pige
lys i mørket EmptySøn Feb 06, 2022 2:58 am af Hun

» Vi er nye... en lille intro om os, og vores spørgsmål
lys i mørket EmptyTors Apr 28, 2016 6:15 am af bettina1979

» Hvor skal jeg starte, vil gerne have testet min søn inden skole start
lys i mørket EmptyTors Apr 07, 2016 8:27 pm af Soes

» People who boast about their I.Q. are losers
lys i mørket EmptyTors Mar 03, 2016 8:43 am af Zmiley

Søg
 
 

Vis resultater som:
 
Rechercher Avanceret søgning
Keywords
children mentiqa privat Århus skole begavede hilde wisc børnehave gifted
Mest viste emner
17-årig pige søger svar
Gennembrud for Videncenter for bmsf.
Hvor svært kan det være at være klog?
People who boast about their I.Q. are losers
Diverse psykologer der tester
Min prinsesse
Sæt de højt begavede børn i specialklasser! Af Jesper Skovlund
Informationsmøde på Mentiqa nordjylland
Mit projekt?
bmsf.dk kalder Jylland
Social bogmærkning
Social bogmærkning reddit      

Bookmark and share the address of Intelligente børn on your social bookmarking website

Bogmærk og del adressen Intelligente børn på din sociale bogmærknings-hjemmeside
Translator
Statistik
Der er i alt 477 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er Pakexcucomp

Vores brugere har i alt skrevet 4248 indlæg i 1019 emner

 

 lys i mørket

Go down 
5 deltagere
ForfatterBesked
eva-mor til 3





lys i mørket Empty
IndlægEmne: lys i mørket   lys i mørket EmptyLør Okt 27, 2012 8:18 am

Efter at have kæmpet i 2½ med skolen er der lys i mørket.
Vores dreng nu 9 år, har siden han startede i børnehaveklassen, haft tons af konflikter især med lærerne og pædagogerne, som resultere i at han sidder i et træ i flere timer og nægter at komme ned. De har ligefrem sagt at han måtte have noget autistisk eller noget adhd eller lign, da han reagere voldsomt på uretfærdigheder og lukker af hvis de prøver at trænge ind til ham når han er sur.
Vi har været hele møllen igennem og har sagt til skolen ,at det er deres problem at han keder sig, som resultere i uro og drillerier.
De forstår ikke
at vi ikke ser de samme problemer hjemme som han har i skolen.
Han er kvik, dreng med stort D, stædig, vellidt blandt kammerater, temperament har han tons af, udholdende, kan sidde i timer med den samme aktivitet, kreativ, bygger alverdens ting og sager, leger ikke med legetøj det har han aldrig gjort, bygger det selv. Har ringe forståelse for at kammerater ikke altid forstår hans projekter,
eller hvad det er han siger.
Han er perfektionist og grundig med alt hvad han foretager sig. Matematisk kan han hjælpe sine søskende som går i 4 og 5 klasse med deres lektier.
Vi har sagt til skolen at deres måde at håndtere ham på ikke er ok til ham, han mangler udfordringer og derfor keder han sig.
Hans matematiklærer har bakket os op Smile. I slutningen af 1 klasse var problemerne kørt så meget op, at vi henvendte os til PPR. Der har nu siden februar måned været en udekørende pædagog i klassen for at observere, hvad det er der går galt, samt om vir vi ret i kommunikations og forståelse problemer mellem ham og lærerne. Psykologen har/er på og har testet ham i adskillige test og haft samtaler med ham siden februar måned.
Idag er vi blevet ringet op af først klasselæreren, derefter pædagogen fra udekørende team, derefter af psykologen. Psykologen ville lige sige, at selvom hun endnu ikke er helt færdig, så havde hun kontaktet hans klasselærer og pædagogen fra PPR for at fortælle dem, at de har at gøre med en temmelig intelligent dreng både på det matematiske samt det følelsesmæssige, han er meget kreativ, abstrakt tænkende og enormt matematisk. Hun har bedt den udekørende pædagog om at lave en rapport over, hvad hun har observeret i timerne, samt hun kalder alle partere til møde snarest, så alle får testresultaterne samtidigt, og så skal der laves en handlingsplan for undervisningen til vores søn, så han kan trives i skolen flower Det har været en meget lang sej kamp og hænderne er lige nu ikke til at få ned. Sikken et helvede man skal igennem for at skolen kan få en forståelse af hvad vores søn er for en..hvor svært kan det være..
Tilbage til toppen Go down
snip





lys i mørket Empty
IndlægEmne: Sv: lys i mørket   lys i mørket EmptyLør Okt 27, 2012 9:53 am

Han er heldig at have en mor som dig. Jeg kæmper stadig alene mod skole systemet, men jeg er kun en elev. Det er ikke fordi min mor ikke holder af mig - og heller ikke min far, for den sags skyld - men min mor bor over 100 km væk, og min far tror stadig at jeg ligger på lidt over det almene, selv om jeg faktisk har potentiale for at komme ind i Mensa.

Han er heldig. Jeg er glad på dine og hans veje. Smile
Tilbage til toppen Go down
Admin
Admin
Admin



lys i mørket Empty
IndlægEmne: Sv: lys i mørket   lys i mørket EmptyLør Okt 27, 2012 10:43 pm

Hej Lyder godt med medhold.

ja det kan være meget hårdt at skulle igennem. Jeg har jo selv 2 børn der er i folkeskole.
Når min ældste får en ny lærer, så skal vi lige tage det hele op igen, da de synes det er svært at forstå hvad han kan og ikke kan. Han er 10 år.

Men jeg er glad for at høre at i laver en handlingsplan, håber for jer at der så går meget nemmere og meget bedre for din søn.

Glæder mig til at høre mere. Helst gode nyheder.

Det kan gå meget langsomt for skolerne, da det kan være svært for udenforstående at forstå hvordan vores børn fungerer og reagerer.

cheers


god weekend og tillykke med det positive
Tilbage til toppen Go down
eva-mor til 3





lys i mørket Empty
IndlægEmne: Sv: lys i mørket   lys i mørket EmptyMan Okt 29, 2012 4:37 am

Tak til jer Smile
Zalvager, jeg har læst et indlæg fra dig, og jeg kan sagtens følge dig. Min datter på 10 har det akkurat på samme måde med følelsen af at være anderledes og hun lægger hele tiden bånd på sig selv, for ikke at virke unormal Sad


Uh havde slet ikke tænkt på, at når han skifter lærer om vi kan starte forfra, eller i hvert fald 10 skridt tilbage Sad der ligger nu tests fra psykologen og der kommer til at ligge en handlingsplan fra psykologen, som hun skal lave med lærer og AKT pædagogen.
Vores oplevelser har især været, at man ikke har lyttet til hvad vores erfaringer er. Fx bliver han sur så er det vigtig at han får fred, til at få ro på tankerne og så kommer han af sig selv efter 5 min og er klar til blive konfronteret eller hørt på. Her har man partout skulle hive ham ned fra træet, og jo mere de har presset ham, jo mere stædig og sur er han blevet. Hvilket ofte har resulteret i, at de har hevet ham ned med magt, og så er han først blevet tosset, og de har fikseret ved at holde ham fast, til vi har kunne kommet frem til skolen.
Da vi klagede over deres håndtering af ham, over at de fikserede ham, samt at vi ville have kopierne af indberetninger til kommunen, som de skal lave når de har brugt magtanvendelse på et barn, viste det sig, at de først skulle til at fabrikere dem. Vi kontaktede PPR.
Fra den dag, hørte de efter, og begyndte at give ham ro efter en konflikt. Efterfølgende har de måtte give os ret i, jamen han falder jo hurtigt ned efter få minutter. Gosh det tog dem 2 år, at finde ud af vi havde ret.
Vores søn kunne havde undgået at have været fikseret 25-30 gange i hans 2 første skoleår. Hvilket også har resulteret i mange rygter, om at han er til fare for andre, da både børn og forældre har observeret deres kampe med ham.
Det skal lige siges, at han har aldrig har gjort et andet barn fortræd udover alm konflikter med at skubbe og lign.
Det er interessant for vores mellemst pige er fuldstændig som ham, men hun konflikter ikke med lærerne, hun brokker sig i stedet over dem, når hun kommer hjem. Hun er begyndt at under yde, da hun er blevet drillet med, at hun var kloge Åge, altid havde orden i sine ting, aldrig lavede fejl, og var mærkelig og siger ting de andre ikke forstår. Hendes lærer siger, at hun er meget abstrakt tænkende og de andre børn har svært ved at forstå hende. han har måtte indrømme, at han heller ikke altid forstår hende. Han går tit hjem og må tænke over tingene og kan så efter noget tænke pause godt se, hvad hun mener. Hun siger selv, at det er meget hårdt at være anderledes, og at hun hele tiden er opmærksom på, om de andre nu har forstået, hvad hun mener. Hun begyndte, at sjuske med sine lektier og opgaver, da jeg spurgte om, hvorfor der pludselig var fejl i hendes opgaver( hun har engang lavet en fejl i 1ste klasse og der var en rød streg, hun var tosset, for det så ikke pænt ud) sagde hun, dem har jeg lavet med vilje, for de andre driller når læreren siger, og Mia har o fejl, hvor er det flot. Vi har nu en aftale, om at hendes resultater ikke læses op foran de andre i klassen.
Vores ældste pige er helt almindelig, dygtig men hun slider også i det, hvor de 2 yngste bare ved det og kan.
Lang smører men vi tror på at det lysner en del nu Smile
Tilbage til toppen Go down
Hun





lys i mørket Empty
IndlægEmne: Sv: lys i mørket   lys i mørket EmptyMan Okt 29, 2012 6:43 am

m


Sidst rettet af Hun Søn Feb 06, 2022 2:11 am, rettet 1 gang
Tilbage til toppen Go down
Admin
Admin
Admin



lys i mørket Empty
IndlægEmne: Sv: lys i mørket   lys i mørket EmptyMan Okt 29, 2012 8:21 am

Jeg glæder mig meget over det er et overstået kapitel at han skal fastholdes, noget af det værste man kan gøre.
Kender alt til det, da min yngste ham skal de slet ikke røre hvis han først er ked eller sur, for så slår han igen. Der er nogen der sommetider glemmer det i farten og der kommer promte en reaktion fra ham.
Derefter får de lige snakket og sagt undskyld til hinanden (lærer og søn eller pædagog og søn) Det er ok, for de voksne skal lade være og min søn skal hverken slå eller sparke.

Det kalder vi også for meget følsom eller sensitiv. Så forstår de voksne det.
Den anden søn reagerer altid herhjemme, og det kan være meget voldsom, han er åbenbart tryg her eller vil han måske bare være som de andre.

Glad for de hører efter nu, selv om det har været 2 hårde år. Det er vigtig at skolerne vil høre på os forældre, da det jo er os der kender vores unger bedst.
Tilbage til toppen Go down
eva-mor til 3





lys i mørket Empty
IndlægEmne: Sv: lys i mørket   lys i mørket EmptySøn Jun 16, 2013 1:47 pm

Tja det er gået helt skævt.
Midt i det hele er der kommet ny psykolog ind i billedet.
Sønnen trives slet ikke. Klassen har skiftet alle deres lærer ud inden og efter lock-outen. Klassen er total i opløsning og nu er skolen så bekymret for vores søns trivsel.
PPR vil have ham udredt hos børne psykiatrisk mhp udredning inde for autisme spektret.
Da vi henviste til de test der var lavet på ham, kunne hun ikke se, at de figurede nogen steder. Hun sagde dog, at det var altid noget, at han var godt begavet. Vi spurgte hende hvor hun vidste det fra hvis testene ikke figurede nogle steder, det havde hun læst i den tidligeres psykologs notater.Jeg spurgte hende om, hvad hun ville bruge en udredning til, hun svarede, at skulle det vise at han er autist kunne han komme i special klasse med 4-5 elever, for han kunne ikke magte en alm klasse med mange elever. Det skal lige siges, at han har mange venner i klassen og er meget vellidt af sine klassekammerater. Det han ikke magter er lærernes behandling og syn på ham. Efter de har skiftet alle lærerne ud i klassen, har de placeret ham fast i ventilen, da de mener han ikke magter det skifte der har været. De har ikke prøvet af om han Magter det, da han blev placeret der på deres formodninger.
Nu har vi været til møde med PPR, efter 3 telefon samtaler, hvor vi har sagt at vi ikke VIL udsætte ham for en udredning. Hun gjorde sit for at overbevise os, at han skulle udredes. Da hun endlig fattede budskabet om, at det ville vi ikke gå med til sagde hun, godt hvis i nægter sender jeg en underretning til de sociale myndigheder. Vi har til på mandag med at give et endeligt svar. Hvis hun tror, at vi ændre mening pga en trussel, kan hun godt tro om igen.
Magter næste ikke at kæmpe mere, men for hans skyld er det nu slaget kommer til at stå. Eva
Vi ved godt, at nu skal der kæmpes, og kan godt frygte konsekvenserne af, at vi nægter. Vi har desværrer ikke tiltro til systemet, og er overbeviste om, at psykiatrisk kigger mere på hvad skolen og ppr skriver og mener, end de vil kigge på drengen. Eva
Tilbage til toppen Go down
Hun





lys i mørket Empty
IndlægEmne: Sv: lys i mørket   lys i mørket EmptySøn Jun 16, 2013 8:52 pm

m


Sidst rettet af Hun Søn Feb 06, 2022 2:13 am, rettet 1 gang
Tilbage til toppen Go down
eva-mor til 3





lys i mørket Empty
IndlægEmne: Sv: lys i mørket   lys i mørket EmptyOns Jul 03, 2013 7:49 am

Takker til jer for svar. Skolen ringede i dag og sagde, at de havde søgt anden undervisnings tilbud til ham til efter sommerferien What a Face det er så langt ude. De vil have ham i specialklasse, og det sagde vi rungende nej til. Hans nationaltest i dansk klarede han med bravour, trods af han ingen undervisning som sådan har fået i et ½ år.
Hun ringede kl 16, imens vi var i sommerland Sjælland. Jeg sagde, at vi ikke kunne snakke nu, svaret var, at hun var på kontoret til kl 18 og gik på ferie derefter. Jeg svarede, så måtte vi snakke nu da jeg ikke regnede med, at vi ikke var hjemme inden da.
Det er og har slet ikke været skolens intention at inkludere ham tværtimod. Besværlig dreng med besværlige forældre. Vi er så chokerede over skolen samt deres syn på vores dreng som absolut ingen problemer har hjemme, med sine kammerater, sport osv. øv øv øv så nu skal sommerferien bruges på kontakt med alverdens myndigheder Sad
Tilbage til toppen Go down
Hun





lys i mørket Empty
IndlægEmne: Sv: lys i mørket   lys i mørket EmptyOns Jul 03, 2013 8:13 am

m


Sidst rettet af Hun Søn Feb 06, 2022 2:13 am, rettet 1 gang
Tilbage til toppen Go down
khrisdk

khrisdk



lys i mørket Empty
IndlægEmne: Sv: lys i mørket   lys i mørket EmptyOns Jul 03, 2013 7:16 pm

Tænk, det lyder fuldstændig som vores skole og vores kommune.
Selv navnet Ventilen er det samme.
Vi har fået den besked lige op til ferie 3 gange, og datteren går stadig i sin normale klasse på sin normale skole, og lige nu er sagen på vej til VISO.
Gør som Hilde siger med aktindsigt.
Husk at bede om udskrift af klasselogs, fastholdelsesrapporter, handlingsplaner, kort sagt al dokumentation.
Husk også at spørge om skolen har bedt om en PPV uden jeres vidende
Husk også at bede PPR om aktindsigt.
Det er nemlig en seperat proces.

Hvad angår Børnepsyk, så er de faktisk en fordel i mange tilfælde.
For de lytter nemlig ikke kun til skole. De har en noget alvorligere opgave end de halvstuderede røvere i skolen, og hvad PPR mener og tror komme dem ikke ret meget ved.


Og sæt jer så ind i alle regler for både folkeskole, inklusion og PPR's virke.

Men først og fremmest, hold ferie.
Det gør vi også, imens vores sag ligger på køl hos PPR og afventer vores input og kommentarer før indsendelse til VISO.
Under alle omstændigheder, så husk at skolerne er forpligtet på inklusion på en helt anden måde end de var tidligere.
Det skal de også lære at forholde sig til.

Og lad dem endelig foretage anmeldelse til Kommunen.
Så fremlægger i den dokumentation i har fået ved aktindsigt og stiller kritiske spørgsmål til skolens og PPR's håndtering af sagen.



Tilbage til toppen Go down
Hun





lys i mørket Empty
IndlægEmne: Sv: lys i mørket   lys i mørket EmptyOns Jul 03, 2013 7:26 pm

m


Sidst rettet af Hun Søn Feb 06, 2022 2:13 am, rettet 1 gang
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





lys i mørket Empty
IndlægEmne: Sv: lys i mørket   lys i mørket Empty

Tilbage til toppen Go down
 
lys i mørket
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Intelligente børn :: Velkommen til et levende forum :: Debat :: Skolebørn-
Gå til: