Intelligente børn
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Intelligente børn

Dette åbne forum er for forældre til intelligente børn, lærere, pædagoger og andre interesserede, så intelligente børn kan få det bedste ud af livet.
 
ForumforsideForumforside  Nyeste billederNyeste billeder  TilmeldTilmeld  Log ind  
Fortæl andre
Følg os
Seneste emner
» Vi behøver virkelig hjælp!
Jeg vil meget gerne høre jeres mening! EmptySøn Feb 06, 2022 4:12 am af Hun

» Hvornår er man intelligent - og hvornår bare godt begavet
Jeg vil meget gerne høre jeres mening! EmptySøn Feb 06, 2022 4:08 am af Hun

» Legoland 2011
Jeg vil meget gerne høre jeres mening! EmptySøn Feb 06, 2022 3:55 am af Hun

» Særlige sensitive og heldagsskole
Jeg vil meget gerne høre jeres mening! EmptySøn Feb 06, 2022 3:27 am af Hun

» Min kære søn.
Jeg vil meget gerne høre jeres mening! EmptySøn Feb 06, 2022 2:59 am af Hun

» hjælp til 5 årig pige
Jeg vil meget gerne høre jeres mening! EmptySøn Feb 06, 2022 2:58 am af Hun

» Vi er nye... en lille intro om os, og vores spørgsmål
Jeg vil meget gerne høre jeres mening! EmptyTors Apr 28, 2016 6:15 am af bettina1979

» Hvor skal jeg starte, vil gerne have testet min søn inden skole start
Jeg vil meget gerne høre jeres mening! EmptyTors Apr 07, 2016 8:27 pm af Soes

» People who boast about their I.Q. are losers
Jeg vil meget gerne høre jeres mening! EmptyTors Mar 03, 2016 8:43 am af Zmiley

Søg
 
 

Vis resultater som:
 
Rechercher Avanceret søgning
Keywords
skole børnehave privat begavede wisc children gifted hilde mentiqa Århus
Mest viste emner
17-årig pige søger svar
Hvor svært kan det være at være klog?
Gennembrud for Videncenter for bmsf.
People who boast about their I.Q. are losers
Min prinsesse
Diverse psykologer der tester
Sæt de højt begavede børn i specialklasser! Af Jesper Skovlund
Informationsmøde på Mentiqa nordjylland
Mit projekt?
bmsf.dk kalder Jylland
Social bogmærkning
Social bogmærkning reddit      

Bookmark and share the address of Intelligente børn on your social bookmarking website

Bogmærk og del adressen Intelligente børn på din sociale bogmærknings-hjemmeside
Translator
Statistik
Der er i alt 477 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er Pakexcucomp

Vores brugere har i alt skrevet 4248 indlæg i 1019 emner

 

 Jeg vil meget gerne høre jeres mening!

Go down 
2 deltagere
ForfatterBesked
Aminas mor





Jeg vil meget gerne høre jeres mening! Empty
IndlægEmne: Jeg vil meget gerne høre jeres mening!   Jeg vil meget gerne høre jeres mening! EmptySøn Jan 13, 2013 6:24 am

Hej, jeg har netop oprettet en profil, da jeg har nogle undrende spørgsmål om min 2½ årige datter, som jeg håber i kan hjælpe mig med at belyse.

Jeg gik i fødsel med min datter allerede i uge 34, det lykkedes dog at holde hende inde til uge 36. Da hun kom ud var hun dog fuldstændig normal og blev hurtigt afsluttet som fortidligt født. Flere fagfolk har foreslået at der kunne være tale om en fejl i beregningen af min termin.

Vi opdagede tidligt, at hun havde ekstremt meget energi, og dette har holdt ved. Hun kravlede og gik flere måneder forud for de andre baby i vores vennekreds. Der udover har hun nu i en alder af 2½ utrolig meget energi. Der skal konstant ske noget og hun bevæger sig meget og ekstremt hurtigt.

Sprogligt kan hun stort set udtrykke sig fuldstændig nu. Hun lægger mærke til bogstaver og fortæller eksempelvis at 'det er bogstavet P' (om det så er pga hr skæg ved jeg ikke Smile, der udover kan hun mange af de mest almindelige ord som tak, bil, jordbær osv på arabisk. Hun kan tælle til 10 og mere på både arabisk og dansk.

Hun har ekstrem god hukommelse og vil gerne have at tingene bliver gjort på den samme måde. Derudover har hun humor og laver sjov med både børn og voksne.

Mit 'problem' er egentlig hendes ekstreme energiniveau. Det er virkelig hårdt og trættende. Hun sidder ikke stille ret længe ad gange. Kan sidde og perle og tegne med tusser i 15 minutters tid, mens hun kan se tegnefilm i flere timer. Mine egne tanker har været, at hun har en form for ADHD pga den for tidlige fødsel, men jeg syntes ikke, at denne beskrivelse passer særlig godt på hende udover det høje energi niveauet.

Jeg ved ikke om det er det helt forkerte forum jeg spørger om hjælp på? Hvad er jeres vurdering og hvordan takler man et barn, der er så fuld af energi?

Tilbage til toppen Go down
Admin
Admin
Admin



Jeg vil meget gerne høre jeres mening! Empty
IndlægEmne: Sv: Jeg vil meget gerne høre jeres mening!   Jeg vil meget gerne høre jeres mening! EmptySøn Jan 13, 2013 10:53 am

Velkommen til forum

Du har da helt sikkert en datter der er forud for sin alder ang. tale, med humor og flere ting.

Min søn begyndte at kravle i træer før han var 2 år, så ham var der også gang i, men han kunne og se film længere tid af gangen, da han var 2 år.
Er det muligt hun måske "keder" sig og derfor er så aktiv som hun er. Der skal måske noget nyt hele tiden, derfor behøver man ikke have ADHD eller andet.

Da hun jo "kun" er 2½ år er det svært at vurdere hvad hun er, det er for tidligt at teste hende. Det kan godt være hun er svær at følge med, men sådan er hun bare. Prøv at lave sådan at hun kan gøre noget selv, uden hun kommer til skade, det er noget af det bedste i kan gøre. Giv hende mulighed for at gå til svømning, gymnastik eller hvad der ellers er i jeres område. Tag hende med i skoven for der kan hun opleve mange nye ting hver gang i er der og bruge sig selv.

Lav huskespil med hende, vendespil, eller find nogle ting og gem det under et tæppe og se om hun kan huske hvad der ligger under det. Få fyldt hende op, men accepter når hun siger fra.

Måske du kan finde nogle ting som interesserer hende , f.eks. nogle puslespil der passer til hende som kan udfordre hende. Find hendes interesser. Det behøver ikke være aldersvarende legetøj.
Jeg har en søn der bare gør tingene og har altid gjort, men tænker ikke på hvad der kan ske ved at gøre det. Han er frygtløs, så jeg har lavet et sikkerhedsnet under ham så vidt muligt, så han er endnu ikke kommet alvorlig til skade.

Håber du kan bruge det lidt, ellers skriver og spørger du bare igen. Wink

og endnu engang velkommen
Tilbage til toppen Go down
 
Jeg vil meget gerne høre jeres mening!
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-
» Kan det mon passe??
» Meget lidt smilende???

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Intelligente børn :: Velkommen til et levende forum :: Debat :: Småbørn-
Gå til: