Intelligente børn
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Intelligente børn

Dette åbne forum er for forældre til intelligente børn, lærere, pædagoger og andre interesserede, så intelligente børn kan få det bedste ud af livet.
 
ForumforsideForumforside  Nyeste billederNyeste billeder  TilmeldTilmeld  Log ind  
Fortæl andre
Følg os
Seneste emner
» Vi behøver virkelig hjælp!
timelines - tidslinier EmptySøn Feb 06, 2022 4:12 am af Hun

» Hvornår er man intelligent - og hvornår bare godt begavet
timelines - tidslinier EmptySøn Feb 06, 2022 4:08 am af Hun

» Legoland 2011
timelines - tidslinier EmptySøn Feb 06, 2022 3:55 am af Hun

» Særlige sensitive og heldagsskole
timelines - tidslinier EmptySøn Feb 06, 2022 3:27 am af Hun

» Min kære søn.
timelines - tidslinier EmptySøn Feb 06, 2022 2:59 am af Hun

» hjælp til 5 årig pige
timelines - tidslinier EmptySøn Feb 06, 2022 2:58 am af Hun

» Vi er nye... en lille intro om os, og vores spørgsmål
timelines - tidslinier EmptyTors Apr 28, 2016 6:15 am af bettina1979

» Hvor skal jeg starte, vil gerne have testet min søn inden skole start
timelines - tidslinier EmptyTors Apr 07, 2016 8:27 pm af Soes

» People who boast about their I.Q. are losers
timelines - tidslinier EmptyTors Mar 03, 2016 8:43 am af Zmiley

Søg
 
 

Vis resultater som:
 
Rechercher Avanceret søgning
Keywords
hilde children mentiqa børnehave privat begavede wisc gifted skole Århus
Mest viste emner
17-årig pige søger svar
Gennembrud for Videncenter for bmsf.
Hvor svært kan det være at være klog?
People who boast about their I.Q. are losers
Diverse psykologer der tester
Min prinsesse
Sæt de højt begavede børn i specialklasser! Af Jesper Skovlund
Informationsmøde på Mentiqa nordjylland
Mit projekt?
bmsf.dk kalder Jylland
Social bogmærkning
Social bogmærkning reddit      

Bookmark and share the address of Intelligente børn on your social bookmarking website

Bogmærk og del adressen Intelligente børn på din sociale bogmærknings-hjemmeside
Translator
Statistik
Der er i alt 477 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er Pakexcucomp

Vores brugere har i alt skrevet 4248 indlæg i 1019 emner

 

 timelines - tidslinier

Go down 
2 deltagere
ForfatterBesked
Hun





timelines - tidslinier Empty
IndlægEmne: timelines - tidslinier   timelines - tidslinier EmptySøn Aug 03, 2008 5:02 am

Her er et hjemmeside der har en masse gode ideer til en tidslinie. Det er en let måde at kvikke en klasse op og den kan laves for billige penge eller Amerikanske dele kan købes. Gammel biblioteksbøger kan købes og illeder kan bruges. Børnene skal jo lave det undervisningen kræver men der kan jo tilføjes ting uden at det kræver tid eller penge. Kun fatasien sætter grænser ...


Kilde: Mange gode ideer historiske tidslinier med skala for 3100 bc til nu

Skalk har også lavet en dansk en. Eksempel

Den forhistoriskeverdenskort som er lavet af dem der laver børnenes verdenskort er også god at have ved spisebordet eller ved sengekanten så vi snakker tit om dyreneosv. Se her: Forhistoriskeverdenskort

Der findes også en opfinderkort som vi har meget glæde af da den har billeder af ting der blev opfundet med datoer i den land det skete - om den er 100 % korrekt vides ikke. Den er lavet af den samme for børnenes verdenskort og forhistoriskekort.

Geologisk tidstavle om Livets udvikling med bileder

Billeder kan findes her:

Histori Clipart

Naturvidenskab

Andre forældre der laver sådanne ting findes på www.hjemmeundervisning.dk

Uden billeder

GEOLOGISK TIDSTAVLE 2


Arkæologisk tidstavle 1050 - 12 000

Arkæologisk tidstavle 2

kvindehistorisktidstavle

H. C. AndersenBuddhistiske tidstavlen

Kunsthistorisk oversigt fra romansk tid til 1990\'erne

Literatur

Århus histori

Flere sammensat: Grekerne, romerne, opfindelse, middelalder

Geologisk tidstavle om Livets udvikling med bileder

Pyramider

Vikinger

JORDENS TIDSALDER - OVERSIGT

Mozart

Hitler

"Tidstabel" med en historisk oversigt fra 1000-1700 indeholder flere emner på tabellen og en masse links

Digitale interaktiv historisk site med mange opdelinger både år og måneder som er ret sjovt



FORTIDENS DYRELIV - INDLEDNING

Skak

Unix

en samling på engelsk


Sidst rettet af Hilde Tirs Aug 26, 2008 7:44 pm, rettet i alt 7 gange
Tilbage til toppen Go down
Admin
Admin
Admin



timelines - tidslinier Empty
IndlægEmne: Sv: timelines - tidslinier   timelines - tidslinier EmptySøn Aug 03, 2008 5:46 am

Hvor er det bare godt med nogle nye ideer til hvad man kan beskæftige drengene med. Det kan somme tider være svært at finde på nyt, når de kører med 180 i timen.

Flere af den slag kan virkelig godt bruges.
Tilbage til toppen Go down
Hun





timelines - tidslinier Empty
IndlægEmne: Sv: timelines - tidslinier   timelines - tidslinier EmptySøn Aug 03, 2008 6:01 am

spørgsmål om man skal lave en ringbind eller ofre et væg til snor ... nøøøj bare han snart kan læse så han bare kan sættes i gang!

ALT kan bruges så den er genialt når de vil skifte emne hele tiden ... så lærer de histori uden at vide det. HVis bare jeg fik histori serveret sådan Very Happy
Tilbage til toppen Go down
Admin
Admin
Admin



timelines - tidslinier Empty
IndlægEmne: Sv: timelines - tidslinier   timelines - tidslinier EmptySøn Aug 03, 2008 6:17 am

Patrick og jeg har lave et stort billede med dinosauer vi har printet ud og limet på et lærred og vi har lavet planeter af papmache og sådan gør vi nogle ting der interesserer ham.
Han har plakater med bogstaver og tal på.
Ja det kunne godt være du skulle ofre en væg lol! Sønnen ville sikkert synes om det cheers
Tilbage til toppen Go down
Hun





timelines - tidslinier Empty
IndlægEmne: Sv: timelines - tidslinier   timelines - tidslinier EmptySøn Aug 03, 2008 6:30 am

Du er klar over at vi bor på 65 kvm lol! Der er kun 1 væg ledig og den går vi forbi mellem væresler, køkken og stuen! Jeg skal are finde en løsning så tingene ikke falder NED og samtidig også kan flyttes uden at går i stykker. Læser du hendes side så kan mand genbruge deler til spil ... det handler are om at tænke sig om!

Jeg fik ideen fra Viteks video om tidens gåde som startede med 10 meter væk fra Jorden osv. ... så tænkte jeg ALT kan bruges. Den video kan jeg i øvrigt helt klart anbefale den kiggede han og nydt alt der blev sagt og skøre ting i bagrunden

Han brænder for TAL - bogstaver gider han IKKE så længe hans venner ikke kan læse affraid

Det var også sjovt at dele måneder op begivendheder ... lidt ere end bare Jul, Påske osv. men andre vigtige emner så som historiske begivenheder, pudsigheder i kalenderen, helligdage, mærkedage, vejrvarsler - og meget andet. Så sætte den på tidslinien så ka de jo "huske" havd sker i januari som et slags huskespil. Jeg mangler lige nogle snydekort scratch
Tilbage til toppen Go down
Admin
Admin
Admin



timelines - tidslinier Empty
IndlægEmne: Sv: timelines - tidslinier   timelines - tidslinier EmptySøn Aug 03, 2008 6:38 am

Jeg synes faktisk at vores unger giver os mange sjove og utrolige oplevelser geek
som jeg gerne selv ville have oplevet da jeg var barn, men hvor kan det også være hårdt at udfordre dem.

Vi må se på de gode og sjove oplevelser, så er det nemmere at håntere de lidt hårdere sider af børnene.
Tilbage til toppen Go down
Hun





timelines - tidslinier Empty
IndlægEmne: Sv: timelines - tidslinier   timelines - tidslinier EmptySøn Aug 03, 2008 6:43 am

Nemmeli synes jeg har fundet en ny tilgang til tingene som ikke lige bliver opbrugt foreløbigt. Vi var på bibliotek i dag og fik en bibliotekar som bare ikke kunne klare alt det vi spurgt om indtil jeg kom til at spørge om oldtiden så åbnede hun en helt ny verden. Det var vildt da vi virkeligt gav hende sved på panden ... hun var lost da vi bedt om bøger med sy mønster eller bøger om evolution og dinoer pale , videoer om naturvidenskab gik hellere ikke - pointen er at man skal finde ens interesser ...

Spørgsmål er såååå havd kan du og hvad kan jeg Basketball Wink
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





timelines - tidslinier Empty
IndlægEmne: Sv: timelines - tidslinier   timelines - tidslinier Empty

Tilbage til toppen Go down
 
timelines - tidslinier
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Intelligente børn :: Velkommen til et levende forum :: Artikler, Kendetegn og Testning :: Links-
Gå til: