Intelligente børn
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Intelligente børn

Dette åbne forum er for forældre til intelligente børn, lærere, pædagoger og andre interesserede, så intelligente børn kan få det bedste ud af livet.
 
ForumforsideForumforside  Nyeste billederNyeste billeder  TilmeldTilmeld  Log ind  
Fortæl andre
Følg os
Seneste emner
» Vi behøver virkelig hjælp!
spisevaner EmptySøn Feb 06, 2022 4:12 am af Hun

» Hvornår er man intelligent - og hvornår bare godt begavet
spisevaner EmptySøn Feb 06, 2022 4:08 am af Hun

» Legoland 2011
spisevaner EmptySøn Feb 06, 2022 3:55 am af Hun

» Særlige sensitive og heldagsskole
spisevaner EmptySøn Feb 06, 2022 3:27 am af Hun

» Min kære søn.
spisevaner EmptySøn Feb 06, 2022 2:59 am af Hun

» hjælp til 5 årig pige
spisevaner EmptySøn Feb 06, 2022 2:58 am af Hun

» Vi er nye... en lille intro om os, og vores spørgsmål
spisevaner EmptyTors Apr 28, 2016 6:15 am af bettina1979

» Hvor skal jeg starte, vil gerne have testet min søn inden skole start
spisevaner EmptyTors Apr 07, 2016 8:27 pm af Soes

» People who boast about their I.Q. are losers
spisevaner EmptyTors Mar 03, 2016 8:43 am af Zmiley

Søg
 
 

Vis resultater som:
 
Rechercher Avanceret søgning
Keywords
mentiqa børnehave gifted Århus privat wisc hilde skole children begavede
Mest viste emner
17-årig pige søger svar
Hvor svært kan det være at være klog?
Gennembrud for Videncenter for bmsf.
People who boast about their I.Q. are losers
Min prinsesse
Diverse psykologer der tester
Sæt de højt begavede børn i specialklasser! Af Jesper Skovlund
Informationsmøde på Mentiqa nordjylland
Mit projekt?
bmsf.dk kalder Jylland
Social bogmærkning
Social bogmærkning reddit      

Bookmark and share the address of Intelligente børn on your social bookmarking website

Bogmærk og del adressen Intelligente børn på din sociale bogmærknings-hjemmeside
Translator
Statistik
Der er i alt 477 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er Pakexcucomp

Vores brugere har i alt skrevet 4248 indlæg i 1019 emner

 

 spisevaner

Go down 
3 deltagere
ForfatterBesked
Admin
Admin
Admin



spisevaner Empty
IndlægEmne: spisevaner   spisevaner EmptyTirs Aug 12, 2008 6:52 am

Er der nogen som har problemer med maden, når det ikke går så godt.
Patrick begyndte i sommerferien at spise stort set alt det som blev sat på bordet. Han havde det godt i sommerferien.
Nu har han været i fritter i 14 dage og virker glad for det, men nu begynder der at blive problemer med aftensmaden igen.
Vi har bemærket han meget gerne vil have søde sager, eller usundt aftensmad når det ikke går så godt.

Har andre nogle specielle ting i kan mærke på børnene når det ikke går som det skal.
Tilbage til toppen Go down
ditte





spisevaner Empty
IndlægEmne: Sv: spisevaner   spisevaner EmptyMan Okt 27, 2008 4:12 am

Jeg har en teori om at vores børn, ligesom de er sensitive for meget andet, også har øget sensitivitet for sukker, også i forhold til hvordan det påvirker dem.

Sukker i alle former, raffinerede produkter og mælk og for sentitive børn også frugtsukker skaber her og nu lystfølele og afhængighedslign symptomer "mere vil have mere".

Der er ligeledes en øget lyst til disse podukter når man er ked af det, det giver en kort lykkefølelse ved indtagelse... Efterfølgende påvirker det kroppen således at for min den lilles vedkommende (5 år) med uro, hyperaktivitet og han slår hvis der er noget der frusterer ham, min den store bliver passiv, ked af det og negativ. "bivirkninger" der er dårlige for alle, men måske endda værre for vores børn fordi deres uhensigtsmæssige adfærd tager overhånd, og de bagefter jo kan huske og angre det de har gjort, tænkt og sagt

Vi har prøvet kernesund familie i 12 uger før det gik i vasken for os, men det var tydeligt hvilken forskel det. Det blev så tydeligt efter 4 uger at hun selv kunne mærke hvordan stemningen kom over hende eksempelvis efter indtagelse af et stykke kage i skolen.
Så vi går bestemt og lader op til at starte igen.
Fiskeoliekapsler og chrom tager sukkertrangen.

Ditte
Tilbage til toppen Go down
Admin
Admin
Admin



spisevaner Empty
IndlægEmne: Sv: spisevaner   spisevaner EmptyMan Okt 27, 2008 4:17 am

Den teori kender jeg godt og tror på det med sukker.

Problemet er så bare skal han så ikke have noget at spise flere dage i træk, skal vi tage den kamp oven i at vi også skal tage kampen med skolen (børnehaven da han gik i børnehaven) det kan være utrolig hårdt.

Vi giver ham rugbrød, hvis han ikke vil have det vi andre spiser.
Vi får kun fredagsslik.

Vi prøver så vidt muligt at være rimelige sunde.
Tilbage til toppen Go down
Hun





spisevaner Empty
IndlægEmne: Sv: spisevaner   spisevaner EmptyTirs Okt 28, 2008 10:21 am

uha ja - der var en lang periode hvor Marius spist ensidig dog heldigvis sund pasta og kodsovs med en masse gulerodder og celleri i. Sjovt nok spiser han ensidig når han ikke havde det helt godt.

Nu spiser han alt muligt, undtagen hans rugbrod i madpakken! I dag fortalt han mig at han smidt dem i skraldespand. Så jeg er nødt til at give ham sandwich ellers spiser han IKKE. Mon jeg skal være led og putte salat i? Suspect

EN anden pige jeg kender spist præcis det SAMME madpakke gennem flere år ... sååå det der med spisvaner er noget af en hurdle.

Sukker - tja, den er svært med mit sukker konge herhjemme. Vi kom på sukkerfri - mon ikke han "stjæler" flormelis og spiser den for at dæmpe trangen? Snart har vi ingen sukkerdepoter i huset mere lol! Twisted Evil Twisted Evil
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





spisevaner Empty
IndlægEmne: Sv: spisevaner   spisevaner Empty

Tilbage til toppen Go down
 
spisevaner
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Intelligente børn :: Velkommen til et levende forum :: Debat :: Om alt og intet-
Gå til: