Intelligente børn
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Intelligente børn

Dette åbne forum er for forældre til intelligente børn, lærere, pædagoger og andre interesserede, så intelligente børn kan få det bedste ud af livet.
 
ForumforsideForumforside  Nyeste billederNyeste billeder  TilmeldTilmeld  Log ind  
Fortæl andre
Følg os
Seneste emner
» Vi behøver virkelig hjælp!
Der skal mere fart på kommunerne EmptySøn Feb 06, 2022 4:12 am af Hun

» Hvornår er man intelligent - og hvornår bare godt begavet
Der skal mere fart på kommunerne EmptySøn Feb 06, 2022 4:08 am af Hun

» Legoland 2011
Der skal mere fart på kommunerne EmptySøn Feb 06, 2022 3:55 am af Hun

» Særlige sensitive og heldagsskole
Der skal mere fart på kommunerne EmptySøn Feb 06, 2022 3:27 am af Hun

» Min kære søn.
Der skal mere fart på kommunerne EmptySøn Feb 06, 2022 2:59 am af Hun

» hjælp til 5 årig pige
Der skal mere fart på kommunerne EmptySøn Feb 06, 2022 2:58 am af Hun

» Vi er nye... en lille intro om os, og vores spørgsmål
Der skal mere fart på kommunerne EmptyTors Apr 28, 2016 6:15 am af bettina1979

» Hvor skal jeg starte, vil gerne have testet min søn inden skole start
Der skal mere fart på kommunerne EmptyTors Apr 07, 2016 8:27 pm af Soes

» People who boast about their I.Q. are losers
Der skal mere fart på kommunerne EmptyTors Mar 03, 2016 8:43 am af Zmiley

Søg
 
 

Vis resultater som:
 
Rechercher Avanceret søgning
Keywords
skole wisc begavede børnehave Århus privat hilde mentiqa gifted children
Mest viste emner
17-årig pige søger svar
Hvor svært kan det være at være klog?
Gennembrud for Videncenter for bmsf.
People who boast about their I.Q. are losers
Min prinsesse
Diverse psykologer der tester
Sæt de højt begavede børn i specialklasser! Af Jesper Skovlund
Informationsmøde på Mentiqa nordjylland
Mit projekt?
bmsf.dk kalder Jylland
Social bogmærkning
Social bogmærkning reddit      

Bookmark and share the address of Intelligente børn on your social bookmarking website

Bogmærk og del adressen Intelligente børn på din sociale bogmærknings-hjemmeside
Translator
Statistik
Der er i alt 477 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er Pakexcucomp

Vores brugere har i alt skrevet 4248 indlæg i 1019 emner

 

 Der skal mere fart på kommunerne

Go down 
ForfatterBesked
Admin
Admin
Admin



Der skal mere fart på kommunerne Empty
IndlægEmne: Der skal mere fart på kommunerne   Der skal mere fart på kommunerne EmptySøn Sep 21, 2008 12:11 am

Jeg modtager nogle private mails, og det er jeg rigtig glad for. Disse mails indeholder frustationer over kommunens manglende forståelse for vores børn.

Det som bekymrer mig er, at kommunerne ikke gør noget for vores børn, børn med særlige forudsætninger. Hvad skal der til! Ofte er det penge, men i vores børns tilfælde er det også uvidenhed fra teamets side.(teamet er dem som har vores børn til daglig og psykologer).

Hvordan får vi forældre kommunerne til at forstå, at der skal sættes ind over for børn med særlige forudsætninger, hvis de ikke skal tabes på gulvet. Der er ingen uddannelse (penge) til teamet, så hvordan skal de få viden, og hvordan skal de spotte vores børn.

Forældrene sidder inde med meget viden om deres eget/egne børn, at der burde være en informationsbank, som kan klarlægge nogle af de tydeligste kendetegn for børn med særlige forudsætninger. Derved kan de spottes bare en lille smule nemmere og tidligere. Den viden skal så ud til seminarerne, så de kan lære hvordan børn med særlige forudsætninger kan spottes.

Som Bertel Haarder skriver til mig er det kommunernes ansvar at der bliver undervisningsdifferentieret i skolerne, men problemet er igen økonomi og kommunerne selv må bestemme deres serviceniveau. Vores børn er fanget i en fælde og vi forældre som er børnenes fortalere kan ikke engang hjælpe dem.

Det er måske lidt hårdt at side, jeg synes det er en falliterklæring fra kommunernes side, enten de ikke kan eller vil hjælpe vores børn til at få et godt og socialt liv i den rummelige folkeskole.

Hvis vores børn ikke kan undervises i en rummelig folkeskole, må kommunerne finde et tilbud til vores børn, hvor de så kan få differentieret undervisning, akkurat som f.eks. akt-klasser, hvilket jeg synes er godt for de børn der har brug for det.

Det er også svært for os forældre at hamle op med kommunen, da man først skal igennem PPR, og derved kan der måske søges støttetimer (det er op til psykologen), hvis der kommer et afslag, kan der klages. Klagen skal tilbage til kommunen, som så sender den til det sociale nævn. Det sociale nævn siger måske også nej, da de heller ikke kender til børn med særlige forudsætninger. Der er nu gået cirka 1 år fra du mødte PPR første gang, eller måske 1½ år. Den sag kan så igen ankes, tilbage til det sociale nævn igen, hvis man så er heldig bliver der en principiel sag eller en generel sag hvor hele landet så skal have glæde af anken.

Jeg vil hermed opfordre forældre, til at holde sammen og gå til kommunen i samlet flok, så det er muligt at lægge pres på kommunen til at gøre noget for vores børn. Enten ved at børnene få deres undervisning differentierert eller der bliver lavet nogle specielle tiltag for vores børn.

Jeg er lidt af den opfattelse at regeringen gerne ser vi privatiserer, så hvis kommunerne ikke gør noget for borgerne, bliver borgerne nødt til at gøre noget selv for deres børns skyld.
Jeg er også af den opfattelse at det er bedst for børnene at kunne fungere i folkeskolen eller hvor de nu hører til i forhold til hvor deres venner er.

Jeg er helt vild med læringsstile, hvor der blivet taget hensyn til det enkeltes barn indlæringsmetode.

Vi mennesker er forskellige og kan forskellige ting og der skal være plads til os alle.

Det var en lang omgang, men jeg mener der er for lidt sammenhold i forhold til at få noget gennemført i forhold til vores børn.
Tilbage til toppen Go down
Gæst
Gæst




Der skal mere fart på kommunerne Empty
IndlægEmne: Sv: Der skal mere fart på kommunerne   Der skal mere fart på kommunerne EmptySøn Sep 21, 2008 3:59 am

Jeg har også haft skrevet diverse mails til Bertel Haarder, den øverste skoledirektør i Århus kommune (på det tidspuinkt) skole & Samfund lærerstuderende seminarier osv.

Men i bund og grund er problemet uvidenhed og ikke penge. For du kan sagtens med læringsstile undervise børn efter deres behov uden det koster spidsen af en jetjager.

Der skal en holdningsændring til på lærerværelset omkring undervisning og samtidlig så skal der mere viden ud til skolepsykologerne (PPR)omkring vores børn.

Problemet er bare vi iDanmark har undervist på samme måde i 70 år og det er ikke sådan lige og lave om på som evt ny lærer. Så selvom det er hårdt sagt så tror jeg først når lærerstaben årgang meget gammel de er skiftet ud og der kommer nye kræfter til, så kan der reelt gøres noget omkring andre undervisningsmetoder.

I mellemtiden så skal vi stadigvæk prise os lykkelig over, at vores børn ikke på samme måde mere er et tabu emne, men det er stadigvæk lidt fy og komme til en lærer og sige, jeg tror mit barn tænker anderledes end flertallet af Dk´s befolkning.

for det er jo præcis det børn med særlige forudsætninger "bare" gør de tænker mere logisk end andre børn på deres egen alder, og har nemmere ved at lære tingene. Men i bund og grund er det den eneste forskel på vores børn og "almindelige" børn.
Tilbage til toppen Go down
Admin
Admin
Admin



Der skal mere fart på kommunerne Empty
IndlægEmne: Sv: Der skal mere fart på kommunerne   Der skal mere fart på kommunerne EmptySøn Sep 21, 2008 4:42 am

Lone T skrev
Citat :
Problemet er bare vi iDanmark har undervist på samme måde i 70 år og det er ikke sådan lige og lave om på som evt ny lærer. Så selvom det er hårdt sagt så tror jeg først når lærerstaben årgang meget gammel de er skiftet ud og der kommer nye kræfter til, så kan der reelt gøres noget omkring andre undervisningsmetoder.


Det tror jeg ikke på, men hvis skolelederen på skolen prøvede at få et nyt syn og samtidig fik støtte af kommunen, ville det gå lidt stærkere. Der skulle selvfølgelig også være opbakning fra skolebestyrelsen.
Skolebestyrelsen har også noget at skulle have sagt. Hvis så forældrene også formåede at stille krav til at der skulle undervisningsdifferentieres på alle plan, Men hvem har overskud til det, når vi som (økonomisk) samfund begge skal arbejde for at få privat økonomien til at hænge sammen.
Jeg mangler sammenholdet i vores samfund idag, gøre en fælles sag.
Tilbage til toppen Go down
Gæst
Gæst




Der skal mere fart på kommunerne Empty
IndlægEmne: Sv: Der skal mere fart på kommunerne   Der skal mere fart på kommunerne EmptySøn Sep 21, 2008 5:41 am

Admin skrev:

Det tror jeg ikke på, men hvis skolelederen på skolen prøvede at få et nyt syn og samtidig fik støtte af kommunen, ville det gå lidt stærkere. Der skulle selvfølgelig også være opbakning fra skolebestyrelsen.

Det du siger der betyder jo også at de fleste skoleleder du har idag de tænker på den gammeldags facon. Desuden kan jeg ikke se hvorfor der skal ekstra penge til. Læringsstile kan laves med meget få økonomiske midler. Nu er der jo også undervisningsmateriale i læringsstile, netop pga den udsendelse tv2 kører med skolen.

Det ærgelige er så hvis man læser tv2´s blog at lærene nogle lærer er gået tilbage til traditionel undervisning.

Lone
Tilbage til toppen Go down
Admin
Admin
Admin



Der skal mere fart på kommunerne Empty
IndlægEmne: Sv: Der skal mere fart på kommunerne   Der skal mere fart på kommunerne EmptySøn Sep 21, 2008 6:06 am

Kan jeg mon få et link til den blog? sunny

Det koster stadigvæk penge, da lærerne så skal på kursus for at forstå det med læringsstile.
Jeg tror for os forældre med intelligente børn det er helt naturligt at gøre tingene anderledes over for vores børn, da de kræver noget mere af os.

Vi vil jo helst ikke have vores børn bliver prøveklude, derfor kursus. scratch

Kan vi blive enige om at vi bliver nødt til at holde sammen, for at få noget igennem ved kommunerne.

flower
Tilbage til toppen Go down
Gæst
Gæst




Der skal mere fart på kommunerne Empty
IndlægEmne: Sv: Der skal mere fart på kommunerne   Der skal mere fart på kommunerne EmptySøn Sep 21, 2008 8:44 am

http://blog.tv2.dk/svend.erik.skolen/entry262127.html
her er første link .

Prøver og finde det hvor hende pigen siger bare ærgeligt lærene er gået tilbage til tradfitionel undervisning.

Lone
Tilbage til toppen Go down
Gæst
Gæst




Der skal mere fart på kommunerne Empty
IndlægEmne: Sv: Der skal mere fart på kommunerne   Der skal mere fart på kommunerne EmptySøn Sep 21, 2008 9:15 am

http://blog.tv2.dk/magnus.skolen/entry262388.html
her står der noget om det var i en debat på tv2 blog. og en mor skriver at hendes barn siger "alt er ved det gamle igen"

Nu skal man jo ikke tro på alt hvad der skrives på de blogge, men synes jeg ville smide linket nu jeg havde fundet noget omkring det.

Det med kursus ja men hvorfor ikke tage Grauerlundskolens eksempel og lad forældr eovertage skolen i de 2 dage, så har skolen sparet mange penge på vikarer.

Lone
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





Der skal mere fart på kommunerne Empty
IndlægEmne: Sv: Der skal mere fart på kommunerne   Der skal mere fart på kommunerne Empty

Tilbage til toppen Go down
 
Der skal mere fart på kommunerne
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-
» Skal, skal ikke testes
» Ordblindhed med mere
» Ikke nok med at stave mere

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Intelligente børn :: Velkommen til et levende forum :: Debat :: Om alt og intet-
Gå til: