Så har vi været til møde ang. Patrick.
Det var overraskende positivt. De har svært ved at forstå intelligente børn, og hvordan de tænker.
I går fortalte Patrick os, at han synes det var mærkeligt og lidt kedeligt, at han skulle lave noget, han vidste en masse om i forvejen.
Resultat blev, at skolen prøver at have nogle kasser i klassen med størrer udfordringer i, som han kan vælge, hvis det klassen laver, er for nemt for ham.
Læreren vil prøve at finde lidt mere tålmodighed i ham, når de andre børn ikke er så hurtige som ham, når han skal samarbejde i grupper. De vil også prøve at lære ham, man godt må lave fejl, han er jo perfektionist.
Læreren vil også lære ham, at han kan have tillid til hende, så han tør sige til hende, når det bliver for kedeligt.
Ligeledes har jeg tilbudt at lave matrialer til ham, hvis det er det læreren har brug for. Patrick skal dog ikke vide, det er mig. som laver det.
De vil så tage Patricks sag op på netværksmøde og se hvad de kan gøre mere.
Patrick chips-test var 11 fejl ud af 40 på 13 minutter. Derefter rettede han selv 6 fejl bagefter.
Jeg er da spændt på hvordan det kommer til at gå, men jeg håber Patrick bliver udfordret lidt mere interlektuelt fremover.