Intelligente børn
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Intelligente børn

Dette åbne forum er for forældre til intelligente børn, lærere, pædagoger og andre interesserede, så intelligente børn kan få det bedste ud af livet.
 
ForumforsideForumforside  Nyeste billederNyeste billeder  TilmeldTilmeld  Log ind  
Fortæl andre
Følg os
Seneste emner
» Vi behøver virkelig hjælp!
Forskel på mentiqa og folkeskole EmptySøn Feb 06, 2022 4:12 am af Hun

» Hvornår er man intelligent - og hvornår bare godt begavet
Forskel på mentiqa og folkeskole EmptySøn Feb 06, 2022 4:08 am af Hun

» Legoland 2011
Forskel på mentiqa og folkeskole EmptySøn Feb 06, 2022 3:55 am af Hun

» Særlige sensitive og heldagsskole
Forskel på mentiqa og folkeskole EmptySøn Feb 06, 2022 3:27 am af Hun

» Min kære søn.
Forskel på mentiqa og folkeskole EmptySøn Feb 06, 2022 2:59 am af Hun

» hjælp til 5 årig pige
Forskel på mentiqa og folkeskole EmptySøn Feb 06, 2022 2:58 am af Hun

» Vi er nye... en lille intro om os, og vores spørgsmål
Forskel på mentiqa og folkeskole EmptyTors Apr 28, 2016 6:15 am af bettina1979

» Hvor skal jeg starte, vil gerne have testet min søn inden skole start
Forskel på mentiqa og folkeskole EmptyTors Apr 07, 2016 8:27 pm af Soes

» People who boast about their I.Q. are losers
Forskel på mentiqa og folkeskole EmptyTors Mar 03, 2016 8:43 am af Zmiley

Søg
 
 

Vis resultater som:
 
Rechercher Avanceret søgning
Keywords
Århus mentiqa children begavede privat børnehave skole hilde wisc gifted
Mest viste emner
17-årig pige søger svar
Gennembrud for Videncenter for bmsf.
Hvor svært kan det være at være klog?
People who boast about their I.Q. are losers
Diverse psykologer der tester
Min prinsesse
Sæt de højt begavede børn i specialklasser! Af Jesper Skovlund
Informationsmøde på Mentiqa nordjylland
Mit projekt?
bmsf.dk kalder Jylland
Social bogmærkning
Social bogmærkning reddit      

Bookmark and share the address of Intelligente børn on your social bookmarking website

Bogmærk og del adressen Intelligente børn på din sociale bogmærknings-hjemmeside
Translator
Statistik
Der er i alt 477 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er Pakexcucomp

Vores brugere har i alt skrevet 4248 indlæg i 1019 emner

 

 Forskel på mentiqa og folkeskole

Go down 
4 deltagere
ForfatterBesked
Admin
Admin
Admin



Forskel på mentiqa og folkeskole Empty
IndlægEmne: Forskel på mentiqa og folkeskole   Forskel på mentiqa og folkeskole EmptyLør Sep 27, 2008 11:46 pm

Jeg er lidt nysgerrig. Hvad er den forskellen på hvordan der undervises i Mentiqa regi og folkeskole regi.

Hvad bliver der f.eks. lavet i en børnehaveklasse osv.
Tilbage til toppen Go down
Gæst
Gæst




Forskel på mentiqa og folkeskole Empty
IndlægEmne: Sv: Forskel på mentiqa og folkeskole   Forskel på mentiqa og folkeskole EmptySøn Sep 28, 2008 1:27 am

På Mentiqa der starter de med engelsk i begynderklassen, desuden så er spændet mellem eleverne på Mentiqa tit stort, så de går fra begynderklasse til 3 klasse sammen.

Der arbedes ikke nødvendigvis med samme bøger, det afhænger af hvor man lægger.

ellers ved jeg ikke meget om begynder til 3 klasse på Mentiqa, men ved mere omkring de store klasser.

Lone
Tilbage til toppen Go down
Admin
Admin
Admin



Forskel på mentiqa og folkeskole Empty
IndlægEmne: Sv: Forskel på mentiqa og folkeskole   Forskel på mentiqa og folkeskole EmptySøn Sep 28, 2008 1:30 am

Som sagt har folkeskolelærerne svært ved at vende alting på hovedet, når det drejer sig om hvordan intelligente børn skal blive sociale. Gøres det også anderledes på en Mentiqa skole. Kan folkeskolerne lære noget af Mentiqa skolerne?
Tilbage til toppen Go down
Gæst
Gæst




Forskel på mentiqa og folkeskole Empty
IndlægEmne: Sv: Forskel på mentiqa og folkeskole   Forskel på mentiqa og folkeskole EmptySøn Sep 28, 2008 1:50 am

På Mentiqa synes jeg der gøres meget for at få ungerne til at være sociale, men det kommer jo også af at ikke alle børn er lige socialt anlagt.

På Mentiqa har de jo fundet udaf at man får mere sociale og rolige børn ved at fodre dem med noget fagligt oveni.

Tilgengæld så er der ,vil nogen nok synes stor diciplin på Mentiqa og der er nogle regler som absolut ikke må overtrædes, bliver de det så sendes man hjem promte.

Lone
Tilbage til toppen Go down
Admin
Admin
Admin



Forskel på mentiqa og folkeskole Empty
IndlægEmne: Sv: Forskel på mentiqa og folkeskole   Forskel på mentiqa og folkeskole EmptySøn Sep 28, 2008 2:11 am

Et eller andet sted synes jeg ikke det er forkert at sende dem hjem promte, når de overtræder de regler som skal overholdes.

Der er nogle ting som ikke står til diskution, især ikke med intelligente børn, for ellers er det dem som kører løbet, det kan vi godt se herhjemme.

Nogle ting tolerer vi bare ikke herhjemme, så må barnet gå på sit værelse og det er jo stort set det samme.
Tilbage til toppen Go down
Pia





Forskel på mentiqa og folkeskole Empty
IndlægEmne: Sv: Forskel på mentiqa og folkeskole   Forskel på mentiqa og folkeskole EmptySøn Sep 28, 2008 11:13 pm

Hmm!- Ved ikke helt med hensyn til MÅDEN at praktisere disciplin på?! Var bl.a. ude for et opslag med klasseregler i 0.-2. kl., hvor ét af punkterne lød noget i stil med:" Ti stille og gør som der bliver sagt, uden diskussion"! Mad
Dette er jo et klart diktatorisk budskab -muligvis udløst af afmagt fra lærerens side; men efter min bedste overbevisning ikke den rette måde at lære eleverne respekt for andre mennesker på!
På nuværende skole er der også opslag med klasseregler; men disse omhandler alle, hvordan man omgåes hinanden med respekt. -Også i forhold til de krav, der stilles fra lærerens side; men respekten skal da bestemt være gensidig! scratch
Tilbage til toppen Go down
Admin
Admin
Admin



Forskel på mentiqa og folkeskole Empty
IndlægEmne: Sv: Forskel på mentiqa og folkeskole   Forskel på mentiqa og folkeskole EmptySøn Sep 28, 2008 11:52 pm

Det kommer jo også meget an på hvad det er der udløser at de bliver sendt hjem promte.

For meget og for lidt fordærver alt.
Tilbage til toppen Go down
Hun





Forskel på mentiqa og folkeskole Empty
IndlægEmne: Sv: Forskel på mentiqa og folkeskole   Forskel på mentiqa og folkeskole EmptyMan Sep 29, 2008 12:37 am

Pia skrev:
Hmm!- Ved ikke helt med hensyn til MÅDEN at praktisere disciplin på?! Var bl.a. ude for et opslag med klasseregler i 0.-2. kl., hvor ét af punkterne lød noget i stil med:" Ti stille og gør som der bliver sagt, uden diskussion"! Mad
Dette er jo et klart diktatorisk budskab -muligvis udløst af afmagt fra lærerens side; men efter min bedste overbevisning ikke den rette måde at lære eleverne respekt for andre mennesker på!
På nuværende skole er der også opslag med klasseregler; men disse omhandler alle, hvordan man omgåes hinanden med respekt. -Også i forhold til de krav, der stilles fra lærerens side; men respekten skal da bestemt være gensidig! scratch

Shocked "Ti stille og gør som der bliver sagt, uden diskussion" hvor var det?

Er du en folkeskole eller Mentiqa mor Question

Om at blive sendt hjem prompte har jeg ikke mødt på Mentiqa. Men er det ikke lidt indiviuelt hvad der virker for hvem?
Tilbage til toppen Go down
Hun





Forskel på mentiqa og folkeskole Empty
IndlægEmne: Sv: Forskel på mentiqa og folkeskole   Forskel på mentiqa og folkeskole EmptyMan Sep 29, 2008 12:43 am

Det jeg har mødt op indtil nu er at læren er god til at sige både det gode og det dårlige! Hvis jeg skal sammenligne folkeskole og Mentiqa så er det på det punkt jeg vil gøre det. Jeg føler at der er en reelle dialog omkring barnet og det behov barnet har. Løsninger findes HURTIGT og der handles med det SAMME. Jeg bruger ingen tid på at forklar mit barns behov mere, lærene ved ligesom hvad der skal.

Jeg synes ikke at Mentiqa og folkeskolen kan sammenlignes. Indsatsområderne på Mentiqa ift folkeskolen er mærkbart anderledes. Undervisningsdifferentiering spænder meget vidt og der tages hensyn til det enkelte barns behov. Det kunne folkeskolen ikke før de kendte barnet, på Mentiqa sker det næsten med det samme! Dvs. allerede nu ...


Sidst rettet af Hilde Man Sep 29, 2008 1:18 am, rettet 1 gang
Tilbage til toppen Go down
Gæst
Gæst




Forskel på mentiqa og folkeskole Empty
IndlægEmne: Sv: Forskel på mentiqa og folkeskole   Forskel på mentiqa og folkeskole EmptyMan Sep 29, 2008 12:50 am

Jeg tror godt man kan lave sammenligninger mellem Mentiqa skoler og folkeskoler.

Nu er det groft ridset op og sådan er det jo ikke i alle folkeskoler men here we go.

Folkeskole: Undervisning på klassens niveau og vel og mærket på det klassetrin du hører til, dermed tabes både de "svage" og "stærke" elever

Mentiqa: Undervisning på hver enkelte elevs niveau og dermed fanger man både de "svage" og "stærke" elever. Der arbejdes også med forskellige bøger afhængig af hvor langt du er fremme eller bagud.

Folkeskole: Der begyndes sent med sprog undervisning, dermed er børnene efter min overbevisning ikke så godt rustet til evt at studere i udlandet senere hen.

Mentiqa: Meget tidlig sprog undervisning, så det bliver en naturlig del af barnets opvækst og skolegang, måske større mulighed for at blive godt rustet til at studere i udlandet.
Tilbage til toppen Go down
Admin
Admin
Admin



Forskel på mentiqa og folkeskole Empty
IndlægEmne: Sv: Forskel på mentiqa og folkeskole   Forskel på mentiqa og folkeskole EmptyMan Sep 29, 2008 1:02 am

Der er vel også nogle intelligente børn der godt kan fungerer i folkeskolen.
Tilbage til toppen Go down
Gæst
Gæst




Forskel på mentiqa og folkeskole Empty
IndlægEmne: Sv: Forskel på mentiqa og folkeskole   Forskel på mentiqa og folkeskole EmptyMan Sep 29, 2008 2:17 am

Admin skrev:
Der er vel også nogle intelligente børn der godt kan fungerer i folkeskolen.

Selvfølgelig for hvad gjorde man ellers da Mentiqa konceptet ikke var opfundet endnu.
Jeg tror det kommer meget an på det enkelte barn om de kan trives i en almindelig folkeskole.

Det er jo heller ikke alle børn der har det svært ved at gå i folkeskole. Jeg er af den overbevising kan dit barn gå i folekeskole elelr privat skole, så lad dem endelig,også kan de møde Højt begavede børn i deres fritid eller i en forening.

Når de bliver store så vil de jo også være i mindretal og skal lære og være sammen med flertallet, det er både på gymnasiet universitetet og på arbejdet. De kan da også nemt få normalt begavet venner det kommer jo an på om de kan "klikke" sammen.

Nu var det bare en groft sammenligning jeg lavede og jeg mener godt man kan lave sammenligninger mellem folkeskolen og Mentiqa skoler.
Tilbage til toppen Go down
Pia





Forskel på mentiqa og folkeskole Empty
IndlægEmne: Sv: Forskel på mentiqa og folkeskole   Forskel på mentiqa og folkeskole EmptyMan Sep 29, 2008 6:23 am

Hilde skrev:

Shocked "Ti stille og gør som der bliver sagt, uden diskussion" hvor var det?

Er du en folkeskole eller Mentiqa mor Question

Om at blive sendt hjem prompte har jeg ikke mødt på Mentiqa. Men er det ikke lidt indiviuelt hvad der virker for hvem?

Opslaget var på Mentiqa (-Måske var ordlyden en smule anderledes; men ikke budskabet). Der var også børn, der blev sendt hjem, så vidt jeg ved efter aftale med forældrene. Nuværende skole er en friskole, der heldigvis ikke er bange for at give børnene forskelligt undervisningsmateriale. Der er stor respekt for børnenes forskelligheder, de voksne gør en stor indsats for at alle føler sig accepteret; samtidig med, at de selvfølgelig stiller krav om ordentlig opførsel. Der er engelsk fra 2. klasse, så det er super Very Happy
Tilbage til toppen Go down
Hun





Forskel på mentiqa og folkeskole Empty
IndlægEmne: Sv: Forskel på mentiqa og folkeskole   Forskel på mentiqa og folkeskole EmptyMan Sep 29, 2008 6:34 am

Pia skrev:
Hilde skrev:
:Shocked "Ti stille og gør som der bliver sagt, uden diskussion" hvor var det?

Er du en folkeskole eller Mentiqa mor Question

Om at blive sendt hjem prompte har jeg ikke mødt på Mentiqa. Men er det ikke lidt indiviuelt hvad der virker for hvem?

Opslaget var på Mentiqa (-Måske var ordlyden en smule anderledes; men ikke budskabet). Der var også børn, der blev sendt hjem, så vidt jeg ved efter aftale med forældrene. Nuværende skole er en friskole, der heldigvis ikke er bange for at give børnene forskelligt undervisningsmateriale. Der er stor respekt for børnenes forskelligheder, de voksne gør en stor indsats for at alle føler sig accepteret; samtidig med, at de selvfølgelig stiller krav om ordentlig opførsel. Der er engelsk fra 2. klasse, så det er super Very Happy

oki, men nu har en af de børn der skal ind i mellem takles med "Ti stille og gør som der bliver sagt, uden diskussion" sætningen .. men ikke som et dagligt metode og slet ikke som klasse regel for så virker det ikke lægere. Respekt er noget jeg opfatter som gensidigt ...

dejligt du er på sådan en friskole der også har respekt fo børnenes forskelligheder ...


Sidst rettet af Hilde Man Sep 29, 2008 7:11 am, rettet 1 gang
Tilbage til toppen Go down
Pia





Forskel på mentiqa og folkeskole Empty
IndlægEmne: Sv: Forskel på mentiqa og folkeskole   Forskel på mentiqa og folkeskole EmptyMan Sep 29, 2008 6:52 am

Nemli`! Wink Og jeg har da bestemt også et barn, der i ny og næ kan få mig til at udbede mig "ingen diskussion"! -Så det er ikke fordi jeg er hellig!
-Og undskyld at jeg ikke lige har styr på quote-funktionen Rolling Eyes
Tilbage til toppen Go down
Gæst
Gæst




Forskel på mentiqa og folkeskole Empty
IndlægEmne: Sv: Forskel på mentiqa og folkeskole   Forskel på mentiqa og folkeskole EmptyMan Sep 29, 2008 7:06 am

Pia skrev:
Opslaget var på Mentiqa (-Måske var ordlyden en smule anderledes; men ikke budskabet). Der var også børn, der blev sendt hjem, så vidt jeg ved efter aftale med forældrene.

Hej Pia

Budskabet er da rigtigt fint synes jeg personligt. Nogle højt begavet børn har det bedst med korte og præcise retningslinier uden alt for meget omsvøb.

Jeg ved vores datter hun godt kan lide kæft trit og retning både på skolen(Mentiqa Oestjyllad) og til sin karatetrænning. Som hun siger det giver mere ro i hovedet også skal jeg bare gøre som der bliver sagt, og ikke tænke for meget.

Desuden er nogle højt begavede børn lyd følsomme og det kan også give mang eproblemer hvis der er for meget larm, også bar ei musiktimerne.

Desuden så synes jeg bestemt ikke børn tager skade af at få afvide det er læreren der bestemmer og ikke dem :-)
Tilbage til toppen Go down
Gæst
Gæst




Forskel på mentiqa og folkeskole Empty
IndlægEmne: Sv: Forskel på mentiqa og folkeskole   Forskel på mentiqa og folkeskole EmptyMan Sep 29, 2008 7:14 am

Pia det med quote funktionen den er også noget tricky, men du kqan evt bare markere tekst du vil fremhæve også trykke på det store B så bliver det tekst med fed skrift. Gør jeg nogle gange i mine indlæg fremfor og bruge quote ;-)

Lone
Tilbage til toppen Go down
ditte





Forskel på mentiqa og folkeskole Empty
IndlægEmne: Sv: Forskel på mentiqa og folkeskole   Forskel på mentiqa og folkeskole EmptySøn Okt 12, 2008 3:30 am

Min datter går i 5 klasse - Mentiqa østjylland.

De har på skemaet foruden dansk, historie, kristendom, natur/teknik, matematik, engelsk - latin, retorik, tysk og filosofi.

Angående det sociale, så er det særlig dejligt at opleve børnene sammen.

Alle har oplevet at være til fest, hvor man sådan går sådan lidt rundt på må og få og føler sig anderledes ... også er der de fester hvor snakken går og inden man ved af det så er klokken blevet mange. Sådan har skoleskiftet været for min pige.
Der er en forståelse mellem eleverne, som mange af dem ikke har oplevet med andre børn - og slet ikke med en hel flok på en gang.

Vi har i stedet for en trykket, nedtrykt pige med lavt selvværd - nærmest apatisk fået en pige med selvværd (som hun havde indtil børnehaven). Hun er stadig meget følsom overfor alt og bliver let presset og ked af det, men hun vender det ikke længere ind. Nu er det omverden der er noget galt med og ikke hende selv. Herligt og en helt utrolig positiv udvikling på kun ½ år.

Som hun selv siger, så kan hun nu sætte pris på at have det godt (mentiqa), nu hvor hun har oplevet det anderledes (folkeskolen), modsat børnehaven (før folkeskolen) hvor hun stadigvæk havde en tro på at verden var dejlig og imødekommende.

Der skrives tidligere at børnene jo skal ud i samfundet på et eller andet tidspunkt...
Der er ingen tvivl om, at hvis man ved, at man er god nok som den man er - frem for at opleve sig selv som anderledes og aparte - så har og man et helt andet udgangspunkt for alle andre sociale relationer. Hvordan har vi det selv på en arbejdsplads med et dårlig psykisk arbejdsmiljø, hvis man ikke kommer væk derfra i en fart, så kommer man let til at tro, at det er en selv, der er noget galt med. Det at blive på en arbejdesplads, hvor man ikke trives påvirker en og kan ændre ved ens personlighed, hvis man blive der længe nok. Er det det vi vil byde vores børn ??

Det at vide at man kan begå sig og at der er andre der tænker på samme måde som en, er helt alt afgørende for alle, og især for børn der jo samler erfaring om hvordan verden er. Mange af børnene på mentiqa har tidligere i folkeskole regi tænkt "at hvis det er hvad verden har at byde på, så er det vist ikke et sted for mig". Og vi ved at selvmordsprocenten er højere blandt disse børn...

Ditte
Tilbage til toppen Go down
Hun





Forskel på mentiqa og folkeskole Empty
IndlægEmne: Sv: Forskel på mentiqa og folkeskole   Forskel på mentiqa og folkeskole EmptySøn Okt 12, 2008 4:14 am

Lone.T skrev:
Pia det med quote funktionen den er også noget tricky, men du kqan evt bare markere tekst du vil fremhæve også trykke på det store B så bliver det tekst med fed skrift. Gør jeg nogle gange i mine indlæg fremfor og bruge quote ;-)

Lone

der er da intet tricky Shocked

I skal bare lade være med at pille i de ord som er skrevet imellem

[nix ændre her hvor der står noget med quo ...]

skriv eller ændre så meget som I nu kan eller vil

[nix ændre her hvor der står noget med quo ...]
Tilbage til toppen Go down
Admin
Admin
Admin



Forskel på mentiqa og folkeskole Empty
IndlægEmne: Sv: Forskel på mentiqa og folkeskole   Forskel på mentiqa og folkeskole EmptySøn Okt 12, 2008 4:57 am

Hvor glæder jeg mig til at folkeskolen bare tager lidt af det til sig, som foregår på Mentiqa.

Hvis vores børn får den undervisning og de udfordringer og bliver forstået er der jo større muligheder for at fungerer i en folkeskole.

Jeg tror så altid der vil være brug for Mentiqa-skolerne akkurat som andre "specielle skoler" hvor der bliver taget hensyn til hvordan barnet er og hvordan barnet fungerer.

Hej Ditte

Dejligt din datter har det så godt efter bare et ½ år. SUPER cheers
Tilbage til toppen Go down
Hun





Forskel på mentiqa og folkeskole Empty
IndlægEmne: Sv: Forskel på mentiqa og folkeskole   Forskel på mentiqa og folkeskole EmptySøn Okt 12, 2008 7:08 am

Min datter havde INGEN lyst til at gå i skole. Hun gik der for at kom i SFO, deltog i undervisning fordi jeg sagt hun skulle og fordi hun ved hvad der forventes af hende. Glæden havde hun ikke. Hun havde udover dette problemer med mobning og koncentration, men værst af alt var at hun hold næsten helt op med at skrive, læse osv. Hun er vellidt af alle der møder hende ... og hendes veninder kommer til at savne hende. Hun er af natur en pige der finder det positive frem så ingen opdaget hvor ked af dette hun var - faktisk troede jeg at hun ikke havde noget problemer.

Nu forsvinder hun mod skolen når hun ser en skygge af en hun går i klassen sammen med. Det var noget jeg ikke havde tænkt over indtil jeg så hende løbe mod de andre piger mens hun næsten ikke kunne sige farvel til mig hurtigt nok. Hun skriver på levet løs. Hun læser derudaf igen. Hun synger igen hele tiden ... faktisk opdaget jeg ikke engang at hun havde holdt op med dette før hun startede igen. Hun har for første gang fortalt om de ting hun har oplevet i hendes gammle skole. Hun snakker uafbrudt igen, har stjernelys i øjnene når hun fortæller om hendes undervisning.

Vores skift til Mentiqa var ikke for tidligt må jeg sige. Hun er vildt glad for hendes nye fag som latin, tysk, retorik og filosofi. Hun bryder sig stadigvæk ikke om matematik og elsker dansk. Mentiqa har ikke ændret hendes interesser men har på en måde givet hende entusiasmen tilbage. Hun føler sig ikke anderledes mere ift resten af 5. klasse.

Hendes bror går i 0. klasse. Han er klassens Emil jocolor Fra at han var totalt umulius til at han faktisk kan en masse er bare et stort forandring. Nu har han begyndt at tegne uafbrudt. Det lyder som en lille ting men når man har et barn der ikke gad tegne til at have et barn der "designer" så kan en mor kun kigge på og smil tårene væk. Han spørger ind til ting igen .... noget som han ellers havde skruet meget ned på det sidste par år. cheers Bogstaver fylder hans verden og han prøver at stave ord han hører alle vegne! Dialog og kommunikation er nøgle ord ift den stor forandring. Indsatsen og samarbejde har været utroligt! Det er det samme barn som havde været ukontaktbare efter 1 uge i folkeskole ... ikke fordi der manglede velvilje, men KUN fordi ingen vist hvordan han skulle takles - personalet manglede VIDEN om BMSF.
Tilbage til toppen Go down
Gæst
Gæst




Forskel på mentiqa og folkeskole Empty
IndlægEmne: Sv: Forskel på mentiqa og folkeskole   Forskel på mentiqa og folkeskole EmptySøn Okt 12, 2008 11:41 am

Hilde skrev:
- personalet manglede VIDEN om BMSF.

Ja og det må man virkelig håbe er begyndt og trænge ind hos læerer pædagoer og andre som har med Højt begavet børn at gøre.

Det tager lang tid og ændre noget som har fungeret for flertallet af danmarks befolkning i mange mange år, men det skal nok lykkes ligepludselig bare der kommer information og ordentlig samarbejde med forældrene.

Se nu bare Skolen på TV" de har omkring hvad læringsstile kan gøre for børn og lur mig om ikke der sidde rnogle "gamle" erfarne lærer og siger, nej det dur med garanti ikke, lad os forsætte som før. Men prøv nu de ting og se om det virker og virker det, så kan det jo være de får gladere og mere lærevillig børn :-) Jeg ved så inde på folkeskolen.dk der er de begyndt og snakke om i debatten, at det er TV der gør "ungerne" på Grauerlund skole præstere mere, men du kan jo ikke præstere mere end du kan. Så også bare på området læringsstile, der er nogle "gamle" erfarne lærer der holder sig til det som de er vant til, det er jo trygt og godt.

Lone
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





Forskel på mentiqa og folkeskole Empty
IndlægEmne: Sv: Forskel på mentiqa og folkeskole   Forskel på mentiqa og folkeskole Empty

Tilbage til toppen Go down
 
Forskel på mentiqa og folkeskole
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-
» Talentarbejde i folkeskole 2
» Talentarbejde i folkeskole
» Talentarbejde i folkeskole 1
» mentiqa nordjylland...
» Dansk folkeskole: visual-spacial learning

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Intelligente børn :: Velkommen til et levende forum :: Debat :: Skolebørn-
Gå til: