Intelligente børn
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Intelligente børn

Dette åbne forum er for forældre til intelligente børn, lærere, pædagoger og andre interesserede, så intelligente børn kan få det bedste ud af livet.
 
ForumforsideForumforside  Nyeste billederNyeste billeder  TilmeldTilmeld  Log ind  
Fortæl andre
Følg os
Seneste emner
» Vi behøver virkelig hjælp!
Kirsten Baltzer i radioprogram om kloge børn i skolen EmptySøn Feb 06, 2022 4:12 am af Hun

» Hvornår er man intelligent - og hvornår bare godt begavet
Kirsten Baltzer i radioprogram om kloge børn i skolen EmptySøn Feb 06, 2022 4:08 am af Hun

» Legoland 2011
Kirsten Baltzer i radioprogram om kloge børn i skolen EmptySøn Feb 06, 2022 3:55 am af Hun

» Særlige sensitive og heldagsskole
Kirsten Baltzer i radioprogram om kloge børn i skolen EmptySøn Feb 06, 2022 3:27 am af Hun

» Min kære søn.
Kirsten Baltzer i radioprogram om kloge børn i skolen EmptySøn Feb 06, 2022 2:59 am af Hun

» hjælp til 5 årig pige
Kirsten Baltzer i radioprogram om kloge børn i skolen EmptySøn Feb 06, 2022 2:58 am af Hun

» Vi er nye... en lille intro om os, og vores spørgsmål
Kirsten Baltzer i radioprogram om kloge børn i skolen EmptyTors Apr 28, 2016 6:15 am af bettina1979

» Hvor skal jeg starte, vil gerne have testet min søn inden skole start
Kirsten Baltzer i radioprogram om kloge børn i skolen EmptyTors Apr 07, 2016 8:27 pm af Soes

» People who boast about their I.Q. are losers
Kirsten Baltzer i radioprogram om kloge børn i skolen EmptyTors Mar 03, 2016 8:43 am af Zmiley

Søg
 
 

Vis resultater som:
 
Rechercher Avanceret søgning
Keywords
children gifted begavede privat skole hilde børnehave Århus wisc mentiqa
Mest viste emner
17-årig pige søger svar
Gennembrud for Videncenter for bmsf.
Hvor svært kan det være at være klog?
People who boast about their I.Q. are losers
Diverse psykologer der tester
Min prinsesse
Sæt de højt begavede børn i specialklasser! Af Jesper Skovlund
Informationsmøde på Mentiqa nordjylland
Mit projekt?
bmsf.dk kalder Jylland
Social bogmærkning
Social bogmærkning reddit      

Bookmark and share the address of Intelligente børn on your social bookmarking website

Bogmærk og del adressen Intelligente børn på din sociale bogmærknings-hjemmeside
Translator
Statistik
Der er i alt 477 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er Pakexcucomp

Vores brugere har i alt skrevet 4248 indlæg i 1019 emner

 

 Kirsten Baltzer i radioprogram om kloge børn i skolen

Go down 
ForfatterBesked
Admin
Admin
Admin



Kirsten Baltzer i radioprogram om kloge børn i skolen Empty
IndlægEmne: Kirsten Baltzer i radioprogram om kloge børn i skolen   Kirsten Baltzer i radioprogram om kloge børn i skolen EmptySøn Okt 05, 2008 1:48 am

http://www.dr.dk/P1/P1Formiddag/Udsendelser/2008/10/02090016.htm

Dette er en spændende time at høre, men efter min mening går tingene for langsom og hjælpen til intelligente børn og viden om intelligente mangler struktur.
Hvem forsker i dette emne og hvor får de oplysningerne fra?
Hvor mange penge er der sat at til kompetent viden og få det analyseret, så det kan hjælpe lærerne og børnene?

De intelligente børn i folkeskolerne skal findes og hvem skal gøre det?

Der er så mange ubesvarede spørgsmål, jeg mangler struktureret viden om hvordan vi kommer videre, for børnenes skyld.

Oven i alt dette mangler jeg daginstitutionerne i samtalen, for mange af børnene kan findes her også.
Tilbage til toppen Go down
Gæst
Gæst




Kirsten Baltzer i radioprogram om kloge børn i skolen Empty
IndlægEmne: Sv: Kirsten Baltzer i radioprogram om kloge børn i skolen   Kirsten Baltzer i radioprogram om kloge børn i skolen EmptySøn Okt 05, 2008 4:36 am

Igen tålmodighed er en dyd..

Og der er faktisk lavet rigtigt meget for højt begavet børn i dagens danmark inden for de sidste år.

Der er talentcamp 05.
i nogle komuner er højt begavet børn med i budgetterne.
Der er skoler der lavet nørdetimer
Der er efterskoler der også gør noget for højt begavet børn
Politikkerne er lydhøre overfor problematikken og kan sagtens se problemet.
Der er skoleleder der er lydhøre overfor forældre der kommer og siger mit barn Tænker anderledes end flertallet, og vil gerne vide mere omkring emnet.
Der er mange danske bøger om emnet nu
Det er tilladt og sige mit barn tænker anderledes end flertallet
Der er foreninger for vores børn nu.
Det er så lidt sværre i børnehaverne og se kendetegnene.
Der er stor fokus på højt begavet børn i forhold til, da vi stod med en pige på 7 år for 5 år siden.

Så jeg ville se på de positive sider i hvor meget der er opnået, fremfor og piske kommuner og politikkere, og lige så stille forsøge og udbrede viden omkring vores børn, som vi jo også gør med denne side.

Selvfølgelig er der altid noget som man kunne ønske sig, mit ønske er at det blev et obligatorisk emne på lærerseminarierne, og også på de psykologstuderendes lærestudium.

Vi kan ikke forvente i dagens Danmark vi kan nå ligeså langt frem som de er i USA og andre store lande med hensyn til vores børn, men vi kan fremsætte ønsker og blive ved med at udbrede viden og afmystifisere emnet højt begavet børn.

Som kort og godt betyder: vores børn tænker anderledes og mere sofistikeret end andre børn. og mere logisk.

Som en af mine rigtige gode venner fra Mensa siger: Jeg tænker bare lidt anderledes end flertallet og kan lære hurtigere, men ellers er jeg da ikke så meget anderledes :-)

Vores datter siger så: Jeg har forudsætningen til at kan blive advokat og få min Audi A6, men det kræver stadigvæk hårdt arbejde. Very Happy


Sidst rettet af Lone.T Søn Okt 05, 2008 5:14 am, rettet 1 gang
Tilbage til toppen Go down
Admin
Admin
Admin



Kirsten Baltzer i radioprogram om kloge børn i skolen Empty
IndlægEmne: Sv: Kirsten Baltzer i radioprogram om kloge børn i skolen   Kirsten Baltzer i radioprogram om kloge børn i skolen EmptySøn Okt 05, 2008 5:05 am

Jeg ved godt der sker meget, men jeg synes ikke det bliver tydeligtgjort ud til forældre med børn med stor interlekt.

Jeg mener så også at forældrene skal blandes mere ind i hvad der kan gøres for vores børn.

Jeg mangler mere åbenhed og ligefremhed.
Tilbage til toppen Go down
Gæst
Gæst




Kirsten Baltzer i radioprogram om kloge børn i skolen Empty
IndlægEmne: Sv: Kirsten Baltzer i radioprogram om kloge børn i skolen   Kirsten Baltzer i radioprogram om kloge børn i skolen EmptySøn Okt 05, 2008 5:28 am

Admin skrev:
jeg synes ikke det bliver tydeligtgjort ud til forældre med børn med stor interlekt.

Hvordan vil du tydliggøre det mere ?

Jeg mener så også at forældrene skal blandes mere ind i hvad der kan gøres for vores børn.
Hvordan vil du blande forældrene mere ind i hvad der gøres for højt begavet børn ?

Jeg mangler mere åbenhed og ligefremhed.
Åbenhed kommer med større accept omkring begrabet og der er man da godt på vej i Danmark synes jeg.

Selvfølgelig kan tingene gøres bedre men hvis Ole Kyed har arbejdet 20 år på at udbrede begrebet, så tager det sin tid og få omgivelserne til at acceptere ikke alle børn er født lige. Rom blev jo ikke bygget på en dag Very Happy
Tilbage til toppen Go down
Admin
Admin
Admin



Kirsten Baltzer i radioprogram om kloge børn i skolen Empty
IndlægEmne: Sv: Kirsten Baltzer i radioprogram om kloge børn i skolen   Kirsten Baltzer i radioprogram om kloge børn i skolen EmptySøn Okt 05, 2008 5:45 am

Det skal tydeliggøres ved at på f.eks. folkeskole.dk kan findes hvad der sker i forskellige kommuner. Der skal ledes for længe for at finde disse projekter.

Der skal gives penge til at pjecen kan blive sendt til alle kommuner, skoler og institutioner i DK.

Jo mere matriale der kommer ud, jo mere bliver det både accepteret og tydeliggjort.

Den viden vi forældre sidder inde med skal der være en forskergruppe der sidder og forsker i og dem skal der også sættes penge af til.

Jeg ved jeg har store tanker men ikke store håb.
Tilbage til toppen Go down
Gæst
Gæst




Kirsten Baltzer i radioprogram om kloge børn i skolen Empty
IndlægEmne: Sv: Kirsten Baltzer i radioprogram om kloge børn i skolen   Kirsten Baltzer i radioprogram om kloge børn i skolen EmptyMan Okt 06, 2008 5:26 am

Admin skrev:
Det skal tydeliggøres ved at på f.eks. folkeskole.dk kan findes hvad der sker i forskellige kommuner. Der skal ledes for længe for at finde disse projekter.

Der skal gives penge til at pjecen kan blive sendt til alle kommuner, skoler og institutioner i DK.

Jo mere matriale der kommer ud, jo mere bliver det både accepteret og tydeliggjort.

Den viden vi forældre sidder inde med skal der være en forskergruppe der sidder og forsker i og dem skal der også sættes penge af til.

Jeg ved jeg har store tanker men ikke store håb.

Meget store tanker og også gode, men de kan med garanti ikke blive indfriet indenfor de næste mange år.
Kun de små af dem. For at få det med folkeskolen.dk med ind i billedet kræver det uhyre meget arbejde. De ser jo mere på fællesskabet fremfor det faglige, og sådan har det været i mange mange år.

Med hensyn til penge for at få pjecen ud til kommunerne så kan den mailes ud til samtlige kommuner ganske gratis ;-)

Forskningsgruppe det vil jeg sige, der har vi jo Ole Kyed med i talentcamp 05 og andre gode foreninger, som arbejder for vores børn.

Men Flere penge det tror jeg ikke du skal gøre dig store forhåbninger om.
Tilbage til toppen Go down
Admin
Admin
Admin



Kirsten Baltzer i radioprogram om kloge børn i skolen Empty
IndlægEmne: Sv: Kirsten Baltzer i radioprogram om kloge børn i skolen   Kirsten Baltzer i radioprogram om kloge børn i skolen EmptyMan Okt 06, 2008 7:47 am

Det er ganske rigtig pjecen kan sendes med mail. Jeg tror bare det at de kommunale myndigheder og lærerne og diverse personer som har med vores børn at gøre, har brug for at have et stykke papir i hånden i stedet for at kunne trykke på delete knappen.

Jeg har søgt trygfonden og A.P. møller og hustru fonden, dem hører jeg fra inden året er omme. Så jeg er lidt spændt på om det lykkedes.

Jeg søgte også undervisningsministeriet og Post Danmark med de sagde nej.
Undervisningsministeriet havde i afsat penge til området. Jeg tror ikke der sker ret meget.

Jeg mener stadigvæk det vil være godt at skrive til Bertel Haarder som person, jo flere jo bedre.
Der er så forfærdelig mange grimme historier om at vores unger bliver "svigtet" selv om vi forældre prøver at forklare os til diverse personer.

Det er jo godt der er fokus på vores børn, men der skal handling til.
Tilbage til toppen Go down
Gæst
Gæst




Kirsten Baltzer i radioprogram om kloge børn i skolen Empty
IndlægEmne: Sv: Kirsten Baltzer i radioprogram om kloge børn i skolen   Kirsten Baltzer i radioprogram om kloge børn i skolen EmptyTirs Okt 07, 2008 8:12 am

Admin skrev:
Det er ganske rigtig pjecen kan sendes med mail. Jeg tror bare det at de kommunale myndigheder og lærerne og diverse personer som har med vores børn at gøre, har brug for at have et stykke papir i hånden i stedet for at kunne trykke på delete knappen.

Man kan også smide et papir til højre, så tror ikke der er meget forskel på om det er sendt ia E-mail eller på gammeldags papir.

Lone
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





Kirsten Baltzer i radioprogram om kloge børn i skolen Empty
IndlægEmne: Sv: Kirsten Baltzer i radioprogram om kloge børn i skolen   Kirsten Baltzer i radioprogram om kloge børn i skolen Empty

Tilbage til toppen Go down
 
Kirsten Baltzer i radioprogram om kloge børn i skolen
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-
» NY bog af Ole Kyed og Kirsten Baltzer
» nov 2005: De tabte talenter af Kirsten Baltzer

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Intelligente børn :: Velkommen til et levende forum :: Artikler, Kendetegn og Testning :: Historier fra det "virklige liv"-
Gå til: