Intelligente børn

Dette åbne forum er for forældre til intelligente børn, lærere, pædagoger og andre interesserede, så intelligente børn kan få det bedste ud af livet.
 
IndeksIndeks  TilmeldTilmeld  Log ind  
Fortæl andre
Følg os
Latest topics
» IQ eller percentil
10. dec 2004 -  Undervisningsdifferentiering: Begrebet, ingen helt forstår af Jakob Rom Johansen og Maria Becher Trier EmptySøn jan 08, 2017 8:40 pm by Hilde

» Vi er nye... en lille intro om os, og vores spørgsmål
10. dec 2004 -  Undervisningsdifferentiering: Begrebet, ingen helt forstår af Jakob Rom Johansen og Maria Becher Trier EmptyOns maj 18, 2016 10:25 pm by Hilde

» Hvor skal jeg starte, vil gerne have testet min søn inden skole start
10. dec 2004 -  Undervisningsdifferentiering: Begrebet, ingen helt forstår af Jakob Rom Johansen og Maria Becher Trier EmptyTors apr 07, 2016 8:27 pm by Soes

» CHIPS - forberedelse!
10. dec 2004 -  Undervisningsdifferentiering: Begrebet, ingen helt forstår af Jakob Rom Johansen og Maria Becher Trier EmptyLør apr 02, 2016 5:09 pm by Hilde

» People who boast about their I.Q. are losers
10. dec 2004 -  Undervisningsdifferentiering: Begrebet, ingen helt forstår af Jakob Rom Johansen og Maria Becher Trier EmptyTors mar 03, 2016 9:23 am by Hilde

» Hvis man står med et muligvis særligt intelligent førskolebarn?
10. dec 2004 -  Undervisningsdifferentiering: Begrebet, ingen helt forstår af Jakob Rom Johansen og Maria Becher Trier EmptySøn jul 12, 2015 8:16 am by Hilde

» En kort introduktion
10. dec 2004 -  Undervisningsdifferentiering: Begrebet, ingen helt forstår af Jakob Rom Johansen og Maria Becher Trier EmptyOns dec 10, 2014 8:03 am by DeaFranck

» Diverse psykologer der tester
10. dec 2004 -  Undervisningsdifferentiering: Begrebet, ingen helt forstår af Jakob Rom Johansen og Maria Becher Trier EmptyOns dec 10, 2014 7:35 am by DeaFranck

» Introduktion af min søn, leder efter legekammerater
10. dec 2004 -  Undervisningsdifferentiering: Begrebet, ingen helt forstår af Jakob Rom Johansen og Maria Becher Trier EmptySøn nov 02, 2014 10:27 pm by annekir

Søg
 
 

Display results as :
 
Rechercher Advanced Search
Keywords
gifted wisc children begavede
Most Viewed Topics
Foreskellen mellem Asperger og et barn med særlig fourdsætninger
IQ eller percentil
Tolkning af WISC III test
CHIPS - forberedelse!
Kort om forskellige tests
17-årig pige søger svar
Kendetegn på intelligente børn
Kender I Kuno Beller ?
Tvivl om WISC-test
Kontrolleret Tegne Iagttagelse (KTI)
Social bookmarking
Social bookmarking reddit  Social bookmarking google      

Bookmark and share the address of Intelligente børn on your social bookmarking website

Bookmark and share the address of Intelligente børn on your social bookmarking website
Translator
Statistics
Der er i alt 476 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er 2edansk

Vores brugere har i alt skrevet 4641 indlæg in 1199 subjects

 

 10. dec 2004 - Undervisningsdifferentiering: Begrebet, ingen helt forstår af Jakob Rom Johansen og Maria Becher Trier

Go down 
ForfatterBesked
Hilde

Hilde


10. dec 2004 -  Undervisningsdifferentiering: Begrebet, ingen helt forstår af Jakob Rom Johansen og Maria Becher Trier Empty
IndlægEmne: 10. dec 2004 - Undervisningsdifferentiering: Begrebet, ingen helt forstår af Jakob Rom Johansen og Maria Becher Trier   10. dec 2004 -  Undervisningsdifferentiering: Begrebet, ingen helt forstår af Jakob Rom Johansen og Maria Becher Trier EmptyOns okt 08, 2008 9:13 pm

Det har været et nøgleord i folkeskolen i 11 år. Alligevel mangler der enighed om, hvad undervisningsdifferentiering betyder. Danmarks Evalueringsinstitut anbefaler, at de enkelte skoler får en fælles forståelse, og at Undervisningsministeriet præciserer begrebet

Undervisningsdifferentiering burde gennemsyre alle undervisningsforløb fra planlægning til evaluering. Men det sker ikke. Undervisningen bliver først differentieret, når læreren har planlagt forløbet. Lærerne føler, at de foretager undervisningsdifferentiering, men de er usikre på, hvad begrebet præcist indebærer.

Det er nogle af konklusionerne i en ny evaluering fra Danmarks Evalueringsinstitut af undervisningsdifferentiering i dansk på mellemtrinnet.

»Det overrasker mig vældig meget, hvor nuanceret opfattelsen af begrebet undervisningsdifferentiering er. Alle og enhver har en mening om det, men det bliver praktiseret utroligt forskelligt fra klasselokale til klasselokale«, siger formand for evalueringsgruppen, psykolog Ole Kyed.

Begrebet, ingen helt forstår
Tilbage til toppen Go down
Gæst
Gæst



10. dec 2004 -  Undervisningsdifferentiering: Begrebet, ingen helt forstår af Jakob Rom Johansen og Maria Becher Trier Empty
IndlægEmne: Re: 10. dec 2004 - Undervisningsdifferentiering: Begrebet, ingen helt forstår af Jakob Rom Johansen og Maria Becher Trier   10. dec 2004 -  Undervisningsdifferentiering: Begrebet, ingen helt forstår af Jakob Rom Johansen og Maria Becher Trier EmptyTors okt 09, 2008 12:55 am

Hilde skrev:
»Det overrasker mig vældig meget, hvor nuanceret opfattelsen af begrebet undervisningsdifferentiering er. Alle og enhver har en mening om det, men det bliver praktiseret utroligt forskelligt fra klasselokale til klasselokale«, siger formand for evalueringsgruppen, psykolog Ole Kyed.

Begrebet, ingen helt forstår

Den Mand er da også med alle vegne dejligt og se Very Happy
Jeg syne spersonligt man skulle droppe det ord undervisningsdifferensering, det er det længste ord i folkeskoleloven og ungerne får åbenbart ingen gavn af det. Istedet skulle man begynde og lave nieveau delling, Vores børn lærer det jo alligevel i gymnasiet, og andre steder på de vidergående uddanelser, så hvorfor ikke ruste dem til det i skolen. Question

Lone
Tilbage til toppen Go down
Admin
Admin
Admin


10. dec 2004 -  Undervisningsdifferentiering: Begrebet, ingen helt forstår af Jakob Rom Johansen og Maria Becher Trier Empty
IndlægEmne: Re: 10. dec 2004 - Undervisningsdifferentiering: Begrebet, ingen helt forstår af Jakob Rom Johansen og Maria Becher Trier   10. dec 2004 -  Undervisningsdifferentiering: Begrebet, ingen helt forstår af Jakob Rom Johansen og Maria Becher Trier EmptyTors okt 09, 2008 2:20 am

Den Mand er alle vegne, det er rigtig.

Artiklen er fra 2004, og skolerne ved stadigvæk ikke hvad undervisningsdifferentiering er, oftest kun hvis der skal undervisningsdifferentiereres nedad.

Hvad kan vi gøre ved det. Question

Det villle være dejligt med "holddeling" ud fra børnenes behov. Det er jo ikke kun i skolerne, det er også i børnehaverne.

_________________
(Admin) Bente
Tilbage til toppen Go down
Sponsored content




10. dec 2004 -  Undervisningsdifferentiering: Begrebet, ingen helt forstår af Jakob Rom Johansen og Maria Becher Trier Empty
IndlægEmne: Re: 10. dec 2004 - Undervisningsdifferentiering: Begrebet, ingen helt forstår af Jakob Rom Johansen og Maria Becher Trier   10. dec 2004 -  Undervisningsdifferentiering: Begrebet, ingen helt forstår af Jakob Rom Johansen og Maria Becher Trier Empty

Tilbage til toppen Go down
 
10. dec 2004 - Undervisningsdifferentiering: Begrebet, ingen helt forstår af Jakob Rom Johansen og Maria Becher Trier
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Intelligente børn :: Studerende, Undervisning og Lovgivningen :: Undervisningsdifferentiering-
Gå til: