Intelligente børn
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Intelligente børn

Dette åbne forum er for forældre til intelligente børn, lærere, pædagoger og andre interesserede, så intelligente børn kan få det bedste ud af livet.
 
ForumforsideForumforside  Nyeste billederNyeste billeder  TilmeldTilmeld  Log ind  
Fortæl andre
Følg os
Seneste emner
» Vi behøver virkelig hjælp!
Selve testene EmptySøn Feb 06, 2022 4:12 am af Hun

» Hvornår er man intelligent - og hvornår bare godt begavet
Selve testene EmptySøn Feb 06, 2022 4:08 am af Hun

» Legoland 2011
Selve testene EmptySøn Feb 06, 2022 3:55 am af Hun

» Særlige sensitive og heldagsskole
Selve testene EmptySøn Feb 06, 2022 3:27 am af Hun

» Min kære søn.
Selve testene EmptySøn Feb 06, 2022 2:59 am af Hun

» hjælp til 5 årig pige
Selve testene EmptySøn Feb 06, 2022 2:58 am af Hun

» Vi er nye... en lille intro om os, og vores spørgsmål
Selve testene EmptyTors Apr 28, 2016 6:15 am af bettina1979

» Hvor skal jeg starte, vil gerne have testet min søn inden skole start
Selve testene EmptyTors Apr 07, 2016 8:27 pm af Soes

» People who boast about their I.Q. are losers
Selve testene EmptyTors Mar 03, 2016 8:43 am af Zmiley

Søg
 
 

Vis resultater som:
 
Rechercher Avanceret søgning
Keywords
children gifted privat hilde mentiqa begavede børnehave skole Århus wisc
Mest viste emner
17-årig pige søger svar
Gennembrud for Videncenter for bmsf.
Hvor svært kan det være at være klog?
People who boast about their I.Q. are losers
Diverse psykologer der tester
Min prinsesse
Sæt de højt begavede børn i specialklasser! Af Jesper Skovlund
Informationsmøde på Mentiqa nordjylland
Mit projekt?
bmsf.dk kalder Jylland
Social bogmærkning
Social bogmærkning reddit      

Bookmark and share the address of Intelligente børn on your social bookmarking website

Bogmærk og del adressen Intelligente børn på din sociale bogmærknings-hjemmeside
Translator
Statistik
Der er i alt 477 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er Pakexcucomp

Vores brugere har i alt skrevet 4248 indlæg i 1019 emner

 

 Selve testene

Go down 
2 deltagere
ForfatterBesked
Mejohka
Gæst




Selve testene Empty
IndlægEmne: Selve testene   Selve testene EmptyTors Okt 23, 2008 11:57 pm

Jeg er netop beymret fordi, der var 2 psykologer med til samtalen. Den er er afdelingsleder af PPR for småbørn i Odense Kommune, den anden er helt ny uddannet !!! De talte om og blev næsten enige om, at det var den ny uddannede, som skulle foretage testene !!!! Min mand og jeg har derfor gjort op med os selv, at hvis vi ikke kan genkende Malthe i det de beskriver, vil vi kontakte Berit Zankel. for hende har vi netop hørt meget godt om, og hun ved hvad hun taler om....
Lige i øjeblikket går det mig mest på, at jeg føler at hans kontaktpædagog modarbejder os, at hun nærmest glædestrålende fortalt os, at den test hun havde taget ikke viste nogen tegn på særlig begavelse !!!!!

Mette og Malthe
Tilbage til toppen Go down
Hun





Selve testene Empty
IndlægEmne: Sv: Selve testene   Selve testene EmptyFre Okt 24, 2008 2:18 am

Det er fornuftigt. Håber du får lov til at være med når de tester ham, det fik jeg ikke lov til. Det afhænger af PPR om de har forældre med. Det hjælper dig med din forståelse af hvordan han klarer sig ved at tage med. Du kender ham og vil kunne se om der sker noget helt usædvanligt - selv det dygtigste psykolog kan ikke tvinge et barn til noget barnet ikke vil Rolling Eyes

Idet de tager en WPPSI så kan I jo lade ham test med en WISC senere Exclamation Det aftale har jeg med en privat psykolog afro Men det er ikke noget vi har besluttet os for.

Det handler om at alle parter er enig om at barnet beskrives som barnet er derhjemme og i skolen så barnet kan få den rette støtte. Det værste der kan ske er at de ikke vil tro på jer eller hvis I oplever at han virkeligt er meget anderledes i BH end I troede. Vigtigst af alt er at testen er et redskab hvor barnets svage og stærke sider belyses - et højt / lav tal betyder ikke nødvendigvis succes / mindre success.
Tilbage til toppen Go down
Mejohka
Gæst




Selve testene Empty
IndlægEmne: Vedr. WPPSI   Selve testene EmptyFre Okt 24, 2008 6:37 pm

De foretrækker, at forældrene ikke er med, da vi åbenbart har tendenser til at sidde og sukke og komme med små kommentarer som, 'det plejer han/hun altså godt at kunne'. Jeg vil meget gerne med, men der har min mand 'sat foden ned'. Han mener, at jeg vil forstyrre Malthe, mens han er i gang, ikke fordi jeg vil gøre som ovenstående, men mere fordi, han godt kan blive lidt morsyg og tryghedssøgende, når jeg er i rummet Wink Ved du eller nogle af I andre, hvad testene består af ? Her tænker jeg både på Raven og WPPSI'en, jeg har efterhånde miste noget af tilliden til hans kontaktpædagog, og så kunne det være meget rart netop at vide, hvad de 'udsætter' ham for Shocked

Mette og Malthe
Tilbage til toppen Go down
Admin
Admin
Admin



Selve testene Empty
IndlægEmne: Sv: Selve testene   Selve testene EmptyFre Okt 24, 2008 7:58 pm

Jeg ved noget med wppsi testen.
Der skal de lave labyrinter, mønstre, svare på spørgsmål som f.eks hvorfor har et hus vinduer, lave puslespil med en bamse. Mange sjove ting som intelligente børn godt kan lide.

Vi fik lov til at være med da Patrick var til test ved psykologen.
Vi sad bag ved ham og kiggede han på os opmuntrede vi ham ved at smile til ham. Han kiggede dog ikke meget på os da han var total optaget af opgaverne.
Hans test var 2x45 minutter og da var han ikke fyldt 4 år, så det skal nok gå.

Det med kontaktpædagogen skal du prøve at lukke ørerne for, for den test hun har taget siger ikke meget om Malthe, hvis han ikke har det godt i børnehaven. Han har det jo bedst med de voksne han har tillid til og det er sikkert sine forældre.

Patrick stoppede med at spørge de voksne i børnehaven om de ville spille, da de jo aldrig havde tid og bare sagde nej.

Er der mulighed for at Malthe kan komme i "praktik" i børnehaveklassen i 14 dage? Det er jo hurtig at mærke hvordan børnene har det og om han liver op.
Tilbage til toppen Go down
Mejohka
Gæst




Selve testene Empty
IndlægEmne: Det lyder spændende   Selve testene EmptyFre Okt 24, 2008 8:19 pm

Han kender godt nok ikke konceptet med labyranter Wink Han kan såmænd god lide sin kontaktpædagog, heldigvis, det er nok mere min mand og jeg, der er trætte af hende, fordi hun hele tiden har så travlt med at sygeligt gøre ham Neutral Testen hun har taget, som hun henviser til, var der jo flere steder, hvor han havde alle rigtige, men det er jo en test med 'loft'. Hver opgave indeholder fx 6 - 8 spørgsmål, og hvis du svare rigtigt på alle 8 er det super, men det udløser ikke flere spørgsmål i samme kategori, som man så kunne gå videre med, indtil barnet selv siger stop. Men vi må sige, at PPR er hurtige, han skal testes henholdsvis den 5. og den 12. november, så det kan vi bestemt ikke klage over. Det eneste jeg er lidt skeptisk over er, at den psykolog der skal udføre testen er nyuddannet, det mener jeg at have læst et eller andet sted, at det nødvendigvis ikke er en fordel...
Tilbage til toppen Go down
Admin
Admin
Admin



Selve testene Empty
IndlægEmne: Sv: Selve testene   Selve testene EmptyFre Okt 24, 2008 11:22 pm

Hvis den nyuddannede psykolog virkelig har empati og børnetække er det måske en fordel.

Det er ellers hurtig med tiderne til testen.

Hvis det hele går i kage kan du som du skriver gå til Berit Zankel. Hun ved hvad hun har med at gøre, hun har selv en stor søn med særlige forudsætninger.

Det med testen i børnehaven viser sig jo heller ikke helt det han kan.

Vi ved godt det er svært at se sit barn "lide", der skal nok vise sig en vej for jer. Vi kan jo se han har nogle gode forældre som er opmærksom på ham.

Det er ikke altid nemt at have børn men dejligt. lol!
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





Selve testene Empty
IndlægEmne: Sv: Selve testene   Selve testene Empty

Tilbage til toppen Go down
 
Selve testene
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Intelligente børn :: Velkommen til et levende forum :: Debat :: Debat om tests-
Gå til: