Intelligente børn
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Intelligente børn

Dette åbne forum er for forældre til intelligente børn, lærere, pædagoger og andre interesserede, så intelligente børn kan få det bedste ud af livet.
 
ForumforsideForumforside  Nyeste billederNyeste billeder  TilmeldTilmeld  Log ind  
Fortæl andre
Følg os
Seneste emner
» Vi behøver virkelig hjælp!
Opfordring EmptySøn Feb 06, 2022 4:12 am af Hun

» Hvornår er man intelligent - og hvornår bare godt begavet
Opfordring EmptySøn Feb 06, 2022 4:08 am af Hun

» Legoland 2011
Opfordring EmptySøn Feb 06, 2022 3:55 am af Hun

» Særlige sensitive og heldagsskole
Opfordring EmptySøn Feb 06, 2022 3:27 am af Hun

» Min kære søn.
Opfordring EmptySøn Feb 06, 2022 2:59 am af Hun

» hjælp til 5 årig pige
Opfordring EmptySøn Feb 06, 2022 2:58 am af Hun

» Vi er nye... en lille intro om os, og vores spørgsmål
Opfordring EmptyTors Apr 28, 2016 6:15 am af bettina1979

» Hvor skal jeg starte, vil gerne have testet min søn inden skole start
Opfordring EmptyTors Apr 07, 2016 8:27 pm af Soes

» People who boast about their I.Q. are losers
Opfordring EmptyTors Mar 03, 2016 8:43 am af Zmiley

Søg
 
 

Vis resultater som:
 
Rechercher Avanceret søgning
Keywords
skole hilde mentiqa privat børnehave gifted wisc Århus begavede children
Mest viste emner
17-årig pige søger svar
Hvor svært kan det være at være klog?
Gennembrud for Videncenter for bmsf.
People who boast about their I.Q. are losers
Min prinsesse
Diverse psykologer der tester
Sæt de højt begavede børn i specialklasser! Af Jesper Skovlund
Informationsmøde på Mentiqa nordjylland
Mit projekt?
Når man overhaler storesøster.
Social bogmærkning
Social bogmærkning reddit      

Bookmark and share the address of Intelligente børn on your social bookmarking website

Bogmærk og del adressen Intelligente børn på din sociale bogmærknings-hjemmeside
Translator
Statistik
Der er i alt 477 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er Pakexcucomp

Vores brugere har i alt skrevet 4248 indlæg i 1019 emner

 

 Opfordring

Go down 
3 deltagere
ForfatterBesked
Admin
Admin
Admin



Opfordring Empty
IndlægEmne: Opfordring   Opfordring EmptyMan Okt 27, 2008 4:22 am

Jeg er blevet opfordret til at lave et emne omkring underydelse til trivel, tak for ideen
Tilbage til toppen Go down
ditte





Opfordring Empty
IndlægEmne: Sv: Opfordring   Opfordring EmptyMan Okt 27, 2008 5:34 am

Tegn på underydelse (jvf pjece se andet indlæg):

Stor forskel på mundtlig og skriftlig kapasistet
- Hvordan øger vi de skriftligt kapasistet hvis barnet selv holde sig tilbage med at skrive ??

undgår nye aktiviteter
- hvordan motivere man sit barn til at påbegynde nye aktiviteter ?
- hvordan skaber man succes ved en ny aktiviet ?

udbredt selvkritiske
- hvordan håndteres denne tendens så den ikke bremser driften ?

bange for at lide nederlag
- hvordan håndtere man denne følelse ?
- hvordan motivere og støtter man barnet ?

ønske om perfektionisme
- hvordan lærer man at barnet at bruge denne egenskab konstuktivt og ikke hæmmende ?

dårlig motivation
- hvordan skaber man lyst hos et barn der ikke selv udviser motivation ?

ønsker ikke at involvere sig
- hvordan involveres et barn der ikke selv ønsker at involveres og hele tiden trækker sig ?

mister hurtigt interessen
- hvordan fastholder man barnets interesse så de ikke kommer til at skøjte fra det ene til det andet. ?
- hvordan lærer man barnet at holde fast og arbejde for sagen når interessen er falmet og motivationen forsvundet ?

kan ikke koncentrer sig i lang tid
- hvordan lære man det ?
- hvordan fastholdes koncentrationen ?

dårlige arbejdsvaner
Hvordan opbygges gode arbejdesvaner ?

arbejdet bliver ikke altid færdigt
- hvordan lærer man at blive ved til den bitre ende ?

fastlåst tankegang
- hvordan lærer man barnet at skifte fokus ?
- hvordan lærer man barnet at komme ud af en fastlåst tankegang ?

Og man kan sikkert stille mange flere spørgsmål til hvert tegn på underydelse.

Jeg kunne godt tænke mig at høre alt hvad i har haft held med ?? enten med jer selv eller med jeres børn for at blive fri igen ...

- altså hvordan bryder man med underydelse og bringer sit barn (eller sig selv) i trivsel ???


Ditte
Tilbage til toppen Go down
Admin
Admin
Admin



Opfordring Empty
IndlægEmne: Sv: Opfordring   Opfordring EmptyMan Okt 27, 2008 8:08 am

Patrick på 6 år trives ikke altid godt i skolen han underyder.
Når vi f.eks har sommerferie er han ikke underyder. Efter ca. 3-5 dage er det som om han bliver sig selv igen, da han jo så laver det der interesserer ham. Han falder til ro. Han er så også sammen med sin halvstoresøster som er 4 år ældre og de forstår hinanden og kan hjælpe hinanden, da de f.eks begge er meget interesserede i spil.

Det vi så også gør er jo at vi forældre interesserer os for hans interesser og derved bliver han jo accepteret for den han er og det giver selvtillid. Ligeledes får han ros ros og atter ros for de små ting som at snakke pænt til hans lillebror, hjælpe med at dække bord.

Vi gør også meget ud af at holde en hverdag hvor der ikke sker for mange impulshandlinger, så han ved hvad der skal ske og hvornår.

Vi prøver at forberede ham hvis vi så skal noget og hvor lang tid det vil tage, det har han det bedst med.
Når der så er gået et par uger af ferien, kan vi godt lave små impulshandlinger, såsom at handle uden at advare ham på forhånd. Til daglig går det slet ikke, da han har brug for bare at få ro og være omkring det som interesserer ham.
Tilbage til toppen Go down
Hun





Opfordring Empty
IndlægEmne: Sv: Opfordring   Opfordring EmptyLør Jan 17, 2009 9:20 pm

ditte skrev:
Tegn på underydelse (jvf pjece se andet indlæg):

Stor forskel på mundtlig og skriftlig kapasistet
- Hvordan øger vi de skriftligt kapasistet hvis barnet selv holde sig tilbage med at skrive ??


Uha, den var svært da jeg opdaget det lidt sent. Tålmodighed er det du skal væbne dig med, da det tager lang tid for at udvikle en adfærd hvor de holder op med at skrive! Børnene tillære det med at "ikke skrive" enten fordi de andre ikke skriver så hurtigt dom de gøre eller fordi de ikke vil skrive fordi deres skrift er "grimt" eller fordi de er ked af deres sitaution er bare nogle eksempler på årsagene. Først skal du afdække hvad det handler om ... detektivt arbejde og her er gammle skolebøger guld værd. Herefter er det individuelt ... men pres ikke barnet ... barnet skal selv ville skrive og ikke føle det som et byrde. I vores tilfælde var et miljoskift den rette løsning - nogle måneder senere så skriver hun meget.


ditte skrev:

undgår nye aktiviteter
- hvordan motivere man sit barn til at påbegynde nye aktiviteter ?
- hvordan skaber man succes ved en ny aktiviet ?


Først og fremmest skal nye aktivteter afveksles med aktiviteter som er kendte og rar oplevelser. Hertil presser jeg på at han kommer med - og vi snakker om dette bagefter - især fordi det som regel viser sig at det var en god oplevelse. Jeg ligger aktiviter der hvor jeg ved jeg har en masse overskud. En vigtig ting er at vi tager hjem inden han er for træt osv. så der altid er en god stemning omkring det nye - ikke en let opgave. Giv aldrig op ...


ditte skrev:


udbredt selvkritiske
- hvordan håndteres denne tendens så den ikke bremser driften ?


Tålmodighed og vise at det de har lavet var ret godt!


ditte skrev:


bange for at lide nederlag
- hvordan håndtere man denne følelse ?
- hvordan motivere og støtter man barnet ?


At altid sørge for at du er glad for barnet - uanset havd de laver. Motivationen kommer indenfra ...

ditte skrev:


ønske om perfektionisme
- hvordan lærer man at barnet at bruge denne egenskab konstuktivt og ikke hæmmende ?




ditte skrev:


dårlig motivation
- hvordan skaber man lyst hos et barn der ikke selv udviser motivation ?


Find noget barnet er motiveret for. Følelsen af glæde skaber overskud til det opgaver der kræver en del mere motivation.

ditte skrev:


ønsker ikke at involvere sig
- hvordan involveres et barn der ikke selv ønsker at involveres og hele tiden trækker sig ?


Giv barnet tid. Blive ved med at finde ting og situationer hvor barnet skal involvere sig - det skalnok komme - igen undefra barnets interesser samt alm ting også. Snak med barnet, vis du er der .

ditte skrev:


mister hurtigt interessen
- hvordan fastholder man barnets interesse så de ikke kommer til at skøjte fra det ene til det andet. ?
- hvordan lærer man barnet at holde fast og arbejde for sagen når interessen er falmet og motivationen forsvundet ?



ditte skrev:


kan ikke koncentrer sig i lang tid
- hvordan lære man det ?
- hvordan fastholdes koncentrationen ?


Manglende koncentration skyldes at enten er opgaven for svært eller for let. Du skal finde en passende nivau. Det kan du ved at kende dit barn og ved at vide havd barnet kan i forvejen osv. så justere som tiden går.

ditte skrev:


dårlige arbejdsvaner
Hvordan opbygges gode arbejdesvaner ?



ditte skrev:


arbejdet bliver ikke altid færdigt
- hvordan lærer man at blive ved til den bitre ende ?


ditte skrev:


fastlåst tankegang
- hvordan lærer man barnet at skifte fokus ?
- hvordan lærer man barnet at komme ud af en fastlåst tankegang ?


Ved at sørge for barnet er i situationer hvor det modsatte opleves.

ditte skrev:


Og man kan sikkert stille mange flere spørgsmål til hvert tegn på underydelse.

Jeg kunne godt tænke mig at høre alt hvad i har haft held med ?? enten med jer selv eller med jeres børn for at blive fri igen ...

- altså hvordan bryder man med underydelse og bringer sit barn (eller sig selv) i trivsel ???


Ditte

Hej Ditte

Jeg skriver lidt ad gangen som jeg finder på hvad det var jeg har gjørt. Men du stiller rigtige gode spørgsmål, det tager bare tid til at besvare for jeg lærer hver eneste dag. Jeg har også skrevet en smule i en andet tråd
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





Opfordring Empty
IndlægEmne: Sv: Opfordring   Opfordring Empty

Tilbage til toppen Go down
 
Opfordring
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Intelligente børn :: Velkommen til et levende forum :: Debat :: Underydelse og Myter-
Gå til: