Intelligente børn
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Intelligente børn

Dette åbne forum er for forældre til intelligente børn, lærere, pædagoger og andre interesserede, så intelligente børn kan få det bedste ud af livet.
 
ForumforsideForumforside  Nyeste billederNyeste billeder  TilmeldTilmeld  Log ind  
Fortæl andre
Følg os
Seneste emner
» Vi behøver virkelig hjælp!
koncentrationsbesvær EmptySøn Feb 06, 2022 4:12 am af Hun

» Hvornår er man intelligent - og hvornår bare godt begavet
koncentrationsbesvær EmptySøn Feb 06, 2022 4:08 am af Hun

» Legoland 2011
koncentrationsbesvær EmptySøn Feb 06, 2022 3:55 am af Hun

» Særlige sensitive og heldagsskole
koncentrationsbesvær EmptySøn Feb 06, 2022 3:27 am af Hun

» Min kære søn.
koncentrationsbesvær EmptySøn Feb 06, 2022 2:59 am af Hun

» hjælp til 5 årig pige
koncentrationsbesvær EmptySøn Feb 06, 2022 2:58 am af Hun

» Vi er nye... en lille intro om os, og vores spørgsmål
koncentrationsbesvær EmptyTors Apr 28, 2016 6:15 am af bettina1979

» Hvor skal jeg starte, vil gerne have testet min søn inden skole start
koncentrationsbesvær EmptyTors Apr 07, 2016 8:27 pm af Soes

» People who boast about their I.Q. are losers
koncentrationsbesvær EmptyTors Mar 03, 2016 8:43 am af Zmiley

Søg
 
 

Vis resultater som:
 
Rechercher Avanceret søgning
Keywords
children mentiqa skole børnehave gifted begavede wisc Århus privat hilde
Mest viste emner
17-årig pige søger svar
Gennembrud for Videncenter for bmsf.
Hvor svært kan det være at være klog?
People who boast about their I.Q. are losers
Diverse psykologer der tester
Min prinsesse
Sæt de højt begavede børn i specialklasser! Af Jesper Skovlund
Informationsmøde på Mentiqa nordjylland
Mit projekt?
bmsf.dk kalder Jylland
Social bogmærkning
Social bogmærkning reddit      

Bookmark and share the address of Intelligente børn on your social bookmarking website

Bogmærk og del adressen Intelligente børn på din sociale bogmærknings-hjemmeside
Translator
Statistik
Der er i alt 477 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er Pakexcucomp

Vores brugere har i alt skrevet 4248 indlæg i 1019 emner

 

 koncentrationsbesvær

Go down 
2 deltagere
ForfatterBesked
Helene





koncentrationsbesvær Empty
IndlægEmne: koncentrationsbesvær   koncentrationsbesvær EmptySøn Mar 08, 2009 8:29 pm

Michelle blev testet af en fys. fra ppr i onsdag grundet hendes balance og motorik.Og i den anledning fik vi så efter testen at vide hun har en meget stram akillesene der så gør det svært for hende at holde balancen og er skyld i de smerter hun så ofte må døje med. MEN hun har også problemer med sin koncentration, fysen. sagde hun var meget svær at få til at holde fokus, når hun blev bedt om at lave en bestemt øvelse blev hun hurtig uinteresseret og begyndte at lave andre ting, som at danse rundt. hun bliver også hurtigt forstyrret af andre hvis hun fx sidder og spiser og der er noget der larmer bag hende vil hun typisk blive forstyrret og falde ned af skamlen fordi hun skal se hvad det er.

Er der nogle der har samme erfaringer. Jeg kan komme med flere eksempler som børnehaven har givet mig.
Vi oplever det også herhjemme, men mest som en distræthed og når hun virker til at kede sig
Tilbage til toppen Go down
Admin
Admin
Admin



koncentrationsbesvær Empty
IndlægEmne: Sv: koncentrationsbesvær   koncentrationsbesvær EmptySøn Mar 08, 2009 9:50 pm

Det var da godt de fandt ud af det med hendes akilesene, så hvad kan der gøres?

Det med ikke at kunne koncentrerer sig, er også her i vores hjem ganske normalt. Det vil sige hvis der er noget som interesserer børnene kan de godt koncentrerer sig, men de vil også gerne lige have alt det andet med også.

Gør et forsøg med at give hende musik i ørerne og se om hun så kan koncentrerer sig. Hun kan også bare være et af de børn som er lydfølsomme. Det kan være et kæmpe arbejde for hende at skulle lukke af for andre lyde. Jeg kender det fra mig selv. Jeg hører stort set alt, og øver mig stadigvæk på at lukke af for andre stemmer og lyde.

Beder hun ikke somme tider om ro, så hun kan koncentrerer sig, når hun er hjemme?
Det gør mine drenge.
Tilbage til toppen Go down
Helene





koncentrationsbesvær Empty
IndlægEmne: Sv: koncentrationsbesvær   koncentrationsbesvær EmptySøn Mar 08, 2009 10:13 pm

akillesenen skal hun gå til fys for.

Hun opsøger tit ro ved fx at gå ind på hendes værelse eller slukke for tv`et fordi hun trænger til ro, vi har også fået at vide hun er god til at trække sig væk nede i børnehaven hvis hun har brug for ro. Det gjorde hun også i vuggestuen, jeg tror bestemt hun er følsom overfor lyde og det har været meget generende når hun har haft mellemøresbetændelse at der har været larm, så har hun næsten ikke kunne tåle nogen lyde og er hurtigt blevt fyldt op inde i hovdet af larm
Hun siger et par gang om dagen at hun lige trænger til at hvile og går så ind på sit værelse ligger sig i sengen og ligger bare der i fuldstændig ro.

Du har ihvertfald nu fået mig til at tænke at vi faktisk har meget larm herhjemme.
Tilbage til toppen Go down
Admin
Admin
Admin



koncentrationsbesvær Empty
IndlægEmne: Sv: koncentrationsbesvær   koncentrationsbesvær EmptySøn Mar 08, 2009 10:25 pm

Vi har også meget larm her hos os. Det kan være når drengene snakker meget og det gør de (rigtig meget). Så har vi lige fjernsyn og diverse computere kørende og så er der også lige en ovn med luft, emhætte og så ringer telefonen så bliver der snakket igen. Der er så mange lyde, så jeg synes det er fint at din datter går på værelset, da i jo alle skal være i huset.

Hun gør bare det som er rigtigt for hende og det hun har brug for. Jeg ville ikke være bekymret hvis jeg var dig, men det er også fordi jeg kender det fra mig selv.

Du ved godt man altid kan få ro på toilettet. lol!
Tilbage til toppen Go down
Helene





koncentrationsbesvær Empty
IndlægEmne: Sv: koncentrationsbesvær   koncentrationsbesvær EmptyMan Mar 09, 2009 1:43 am

michelle snakker også rigtig rigtig meget og afkræver svar. Det kræver tålmodighed, ikke mindst fordi hun udfordre regler, så som højre, venstre og midten. Det spørgsmå kan føre til en stor diskution om hvem der har ret og hvem der tager fejl iforhold til retninger. sjovt men trætende.

Jeg synes forresten det er en svær ting at øve hende i at koncentrer sig punkt 1 jeg ved hun godt kan fr det ser vi herhjemme, især når der bliver lavet noget hun finder spændende, men det virker også som om problemet er størst i børnehaven, jeg har sagt at jeg tror hun keder sig intellektuelt, men det afviser de med at hun jo ikke opsøger det der nede og hun leger. Question
Tilbage til toppen Go down
Admin
Admin
Admin



koncentrationsbesvær Empty
IndlægEmne: Sv: koncentrationsbesvær   koncentrationsbesvær EmptyMan Mar 09, 2009 2:23 am

Det med at kede sig mentalt kender vi alt til fra drengenes børnehave. De forstod (forstår) os heller ikke. Jo mere vild Patrick var, jo bedre havde han det, mente børnehaven. Det var desværre omvendt jo vildere han var, jo mere kedede han sig.
Den mindste som stadigvæk går i børnehave, går bare og tuller rundt, han keder sig også, og vil gerne spille og have kontakt til de voksne, men det tror de heller ikke er kedsomhed.
Patrick opgav at spørge de voksne om de ville spille, da han fik nej så mange gange, at det kunne være lige meget.

Det kan være et stort problem for institutionernes personale at følge børn med særlige forudsætninger og deres behov for hjernefoder. Det kræver stor tålmodighed fra forældres side, når det drejer sig om at få pædagogerne til at forstå børnenes behov. De er aldrig blevet undervist i at takle intelligente børn, de er måske lidt undskyldt. Det som jeg synes er ærgeligt er at de ikke vil høre på os forældre.

Så mit bedste råd er tålmodig og overbærenhed med børnehaven, det er jo egentlig både synd for din datter og personalet.

Har du prøvet at give dem en pjece her fra forum.
Tilbage til toppen Go down
Helene





koncentrationsbesvær Empty
IndlægEmne: Sv: koncentrationsbesvær   koncentrationsbesvær EmptyMan Mar 09, 2009 8:34 pm

ja, og jeg har også talt med dem om det at Michelle er en intelligent pige, men det bliver afvist, fordi de ser på det lidt firekantet, så skal hun jo være god til at høre efter og være god til at følge ordre, hvilket hun slet ikke vil, det er så blevet bedre men hun har nu engang en stærk mening om hvordan tingene skal eller ikke skal være. Hun sidder heller ikke stille, der er meget gang i hende, hun vil ikke sidde og lave puslespil, heller ikke i børnehaven. Hun har ikke tid. Alle de ting gør de afviser hende som. Nu hvor der er ro på det med motorik og balance, vil jeg gerne have lavet en test eller screening ved hende psykologen på fyn, så vi har nogle papiere at vise demkan det være de vil lytte. Man har jo lov at håbe. Selvfølgelig er det med sommerfugle i maven, for tænk hvis vi har taget fejl, men igen er det jo i sidste ende det bedste for Michelle
Tilbage til toppen Go down
Admin
Admin
Admin



koncentrationsbesvær Empty
IndlægEmne: Sv: koncentrationsbesvær   koncentrationsbesvær EmptyMan Mar 09, 2009 8:56 pm

Hvor er du bare sej.

Vi gør det med vores drenge, de vil jo heller ikke høre efter, vi indgår aftaler, så de er med til at bestemme, tror de. lol!
Man bliver somme tider nødt til at være kreativ, så ungerne får selvtillid, samtidig med at vi voksne bestemmer. Der ville være store og mange konflikter, hvis vi ikke gør som vi gør.

Børn vil prøve grænser, men vores børn kan argumentere og det må vi som forældre tage som en udfordring. Jeg synes det både er sjov og udviklende for os som forældre og for børnene også. Razz
Vi hygger os meget med det talte sprog.
Nej ungerne bestemmer ikke her hos os, de kender godt vores regler og grænser.

Prøv at lokke dem på min hjemmeside. Det var måske også en mulighed. Print en pjece og læg den tilfældigt i børnehaven. Det skal sommetider ind ad bagvejen.

Uanset hvad du gør og hvad du opnår, tænker og støtter jeg dig. cheers
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





koncentrationsbesvær Empty
IndlægEmne: Sv: koncentrationsbesvær   koncentrationsbesvær Empty

Tilbage til toppen Go down
 
koncentrationsbesvær
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Intelligente børn :: Velkommen til et levende forum :: Debat :: Skolebørn-
Gå til: