Intelligente børn
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Intelligente børn

Dette åbne forum er for forældre til intelligente børn, lærere, pædagoger og andre interesserede, så intelligente børn kan få det bedste ud af livet.
 
ForumforsideForumforside  Nyeste billederNyeste billeder  TilmeldTilmeld  Log ind  
Fortæl andre
Følg os
Seneste emner
» Vi behøver virkelig hjælp!
Hvem skal jeg prøve at finde? EmptySøn Feb 06, 2022 4:12 am af Hun

» Hvornår er man intelligent - og hvornår bare godt begavet
Hvem skal jeg prøve at finde? EmptySøn Feb 06, 2022 4:08 am af Hun

» Legoland 2011
Hvem skal jeg prøve at finde? EmptySøn Feb 06, 2022 3:55 am af Hun

» Særlige sensitive og heldagsskole
Hvem skal jeg prøve at finde? EmptySøn Feb 06, 2022 3:27 am af Hun

» Min kære søn.
Hvem skal jeg prøve at finde? EmptySøn Feb 06, 2022 2:59 am af Hun

» hjælp til 5 årig pige
Hvem skal jeg prøve at finde? EmptySøn Feb 06, 2022 2:58 am af Hun

» Vi er nye... en lille intro om os, og vores spørgsmål
Hvem skal jeg prøve at finde? EmptyTors Apr 28, 2016 6:15 am af bettina1979

» Hvor skal jeg starte, vil gerne have testet min søn inden skole start
Hvem skal jeg prøve at finde? EmptyTors Apr 07, 2016 8:27 pm af Soes

» People who boast about their I.Q. are losers
Hvem skal jeg prøve at finde? EmptyTors Mar 03, 2016 8:43 am af Zmiley

Søg
 
 

Vis resultater som:
 
Rechercher Avanceret søgning
Keywords
begavede children privat hilde skole mentiqa børnehave gifted Århus wisc
Mest viste emner
17-årig pige søger svar
Gennembrud for Videncenter for bmsf.
Hvor svært kan det være at være klog?
People who boast about their I.Q. are losers
Diverse psykologer der tester
Min prinsesse
Sæt de højt begavede børn i specialklasser! Af Jesper Skovlund
Informationsmøde på Mentiqa nordjylland
Mit projekt?
bmsf.dk kalder Jylland
Social bogmærkning
Social bogmærkning reddit      

Bookmark and share the address of Intelligente børn on your social bookmarking website

Bogmærk og del adressen Intelligente børn på din sociale bogmærknings-hjemmeside
Translator
Statistik
Der er i alt 477 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er Pakexcucomp

Vores brugere har i alt skrevet 4248 indlæg i 1019 emner

 

 Hvem skal jeg prøve at finde?

Go down 
3 deltagere
ForfatterBesked
Mathias02





Hvem skal jeg prøve at finde? Empty
IndlægEmne: Hvem skal jeg prøve at finde?   Hvem skal jeg prøve at finde? EmptyTors Sep 24, 2009 6:19 am

Jeg står i en dejlig situation, idet jeg læser til lærer og selv er ved at uddanne mig inden for specialpædagogikken.

Med fokus i undervsiningen på de intelligente børn (HBB) er jeg (som mor og kendskab til disse børn) blevet bedt om at komme med indpark til evt. foredrag (det må ikke koste mange penge og helst ikke nogen) af en rigtig god fagperson m.m. til at gøre kommende lærer opmærksom på hvad det vil sige at have med disse børn at gøre og hvilke kendetegn de skal være særligt opmærksomme på.

Jeg overvejer selv også at bidrage med et oplæg om mit eget barn og om perspektivet set fra forældresiden m.m.

Eller evt. et oplæg/foredrag af en forældre ´(med HBB) som selv har gjort sig erfaringer med egen barndom og konsekvenser heraf (hvis der er sket det der ofte sker - ingen identifikation).

Min bøn er derfor om I er friske på at hjælpe Cool lol!

Mange hilsner

Lene flower
Tilbage til toppen Go down
Admin
Admin
Admin



Hvem skal jeg prøve at finde? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvem skal jeg prøve at finde?   Hvem skal jeg prøve at finde? EmptyTors Sep 24, 2009 8:08 am

Hvor i landet er det lige du bor? Surprised)
Tilbage til toppen Go down
Hun





Hvem skal jeg prøve at finde? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvem skal jeg prøve at finde?   Hvem skal jeg prøve at finde? EmptyTors Sep 24, 2009 8:49 pm

Du skrev om Hørsholm engang ... er I stadigvæk der?
Tilbage til toppen Go down
Mathias02





Hvem skal jeg prøve at finde? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvem skal jeg prøve at finde?   Hvem skal jeg prøve at finde? EmptyFre Sep 25, 2009 7:16 pm

Admin skrev:
Hvor i landet er det lige du bor? Surprised)

ja, undskyld! Laughing det tænkte jeg slet ikke på, da jeg formoede at det fremgik af profilen Embarassed

Men jeg bor stadig i Hørsholm i Nordsjælland, og går på sem i Søborg!

Mange hilsner

Lene flower


Sidst rettet af Mathias02 Fre Sep 25, 2009 7:17 pm, rettet 1 gang
Tilbage til toppen Go down
Mathias02





Hvem skal jeg prøve at finde? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvem skal jeg prøve at finde?   Hvem skal jeg prøve at finde? EmptyFre Sep 25, 2009 7:17 pm

Hilde skrev:
Du skrev om Hørsholm engang ... er I stadigvæk der?

Yeps!! Wink
Tilbage til toppen Go down
Hun





Hvem skal jeg prøve at finde? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvem skal jeg prøve at finde?   Hvem skal jeg prøve at finde? EmptyFre Sep 25, 2009 7:42 pm

Så skal du vide du bor i en af de kommuner som har det bedste tilbud til børn med særlig forudsætninger ... du er super heldig. Der er en ansat som ved en del om børnene. Kig lidt på nettet pludseligt dukker navnene op ...
Tilbage til toppen Go down
GC-medle
Gæst




Hvem skal jeg prøve at finde? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvem skal jeg prøve at finde?   Hvem skal jeg prøve at finde? EmptyFre Sep 25, 2009 11:39 pm

Hej Lene

Jeg har tilladt mig at kopiere din efterlysning ind i Gifted Childrens lukkede debatforum, hvor der burde være mange sjællændere med HBB, der læser det, måske giver det nogle henvendelser.
Tilbage til toppen Go down
Admin
Admin
Admin



Hvem skal jeg prøve at finde? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvem skal jeg prøve at finde?   Hvem skal jeg prøve at finde? EmptyLør Sep 26, 2009 12:56 am

Det ville måske have været bedst at spurgt Lene, om hun i det hele tage ville have det ind i det lukkede forum hos Gifted Children.
Tilbage til toppen Go down
Mathias02





Hvem skal jeg prøve at finde? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvem skal jeg prøve at finde?   Hvem skal jeg prøve at finde? EmptyMan Sep 28, 2009 1:53 am

GC-medle skrev:
Hej Lene

Jeg har tilladt mig at kopiere din efterlysning ind i Gifted Childrens lukkede debatforum, hvor der burde være mange sjællændere med HBB, der læser det, måske giver det nogle henvendelser.

Det er helt ok! Har selv tænkt på at tage fat i Heidi for at bede hende sende en besked ud, men det er helt fint!!Very Happy


Sidst rettet af Mathias02 Man Sep 28, 2009 1:55 am, rettet 1 gang
Tilbage til toppen Go down
Mathias02





Hvem skal jeg prøve at finde? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvem skal jeg prøve at finde?   Hvem skal jeg prøve at finde? EmptyMan Sep 28, 2009 1:54 am

Admin skrev:
Det ville måske have været bedst at spurgt Lene, om hun i det hele tage ville have det ind i det lukkede forum hos Gifted Children.

Ja, det er sødt af dig at tænke på det Bente flower


I dette tilfælde er det ok... Very Happy
Tilbage til toppen Go down
Admin
Admin
Admin



Hvem skal jeg prøve at finde? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvem skal jeg prøve at finde?   Hvem skal jeg prøve at finde? EmptyMan Sep 28, 2009 1:54 am

Godt det var ok
Tilbage til toppen Go down
Mathias02





Hvem skal jeg prøve at finde? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvem skal jeg prøve at finde?   Hvem skal jeg prøve at finde? EmptyMan Sep 28, 2009 1:56 am

Admin skrev:
Godt det var ok

Very Happy Very Happy
Tilbage til toppen Go down
Mathias02





Hvem skal jeg prøve at finde? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvem skal jeg prøve at finde?   Hvem skal jeg prøve at finde? EmptyMan Sep 28, 2009 1:57 am

Hilde skrev:
Så skal du vide du bor i en af de kommuner som har det bedste tilbud til børn med særlig forudsætninger ... du er super heldig. Der er en ansat som ved en del om børnene. Kig lidt på nettet pludseligt dukker navnene op ...

tak, det vil jeg gøre... (har ikke mødt nogen endnu, men det kan da være de gemmer sig Laughing ) lol!
Tilbage til toppen Go down
Hun





Hvem skal jeg prøve at finde? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvem skal jeg prøve at finde?   Hvem skal jeg prøve at finde? EmptyMan Sep 28, 2009 6:01 am

Mathias02 skrev:
Hilde skrev:
Så skal du vide du bor i en af de kommuner som har det bedste tilbud til børn med særlig forudsætninger ... du er super heldig. Der er en ansat som ved en del om børnene. Kig lidt på nettet pludseligt dukker navnene op ...

tak, det vil jeg gøre... (har ikke mødt nogen endnu, men det kan da være de gemmer sig Laughing ) lol!

mærkeligt ... jeg graver lige lidt i hukommelsen da jeg jo ved der er en, hun er super flink ovenikøbet
Tilbage til toppen Go down
Hun





Hvem skal jeg prøve at finde? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvem skal jeg prøve at finde?   Hvem skal jeg prøve at finde? EmptyMan Sep 28, 2009 5:24 pm

http://rungstedskole.horsholm.dk/Specialfunktioner/Projektklasse/Projektklasse.htm

det var Hanne jeg snakket med i sin tid

det ser ud som om hele projektet er væk i dag, og det vil være super trist for det har der været behov for.
Tilbage til toppen Go down
Mathias02





Hvem skal jeg prøve at finde? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvem skal jeg prøve at finde?   Hvem skal jeg prøve at finde? EmptyMan Sep 28, 2009 7:08 pm

Hilde skrev:
http://rungstedskole.horsholm.dk/Specialfunktioner/Projektklasse/Projektklasse.htm

det var Hanne jeg snakket med i sin tid

det ser ud som om hele projektet er væk i dag, og det vil være super trist for det har der været behov for.

Nej, projektet er ikke væk! Har snakket med de der kører projektet, og vi har været på besøg i klassen med henblik på at bruge tilbuddet.

Jeg har bare blandede følelser om det Rolling Eyes (alt ser jo, godt ud i intentionen) Har mødt den lærer der er tilknyttet Mathiass alder, (de kører vist for 1-3 klasse også en gruppe for mellemtrin og udskoling) men jeg er som sagt med blandede følelser omkring dette! (vil helst ikke ytrer det i åbent forum Neutral )

Jeg tror bestemt der er nogle af børnene i projektklassen (2 gn. om ugen) der har haft gavn af samarbejdet, og jeg ved også der er andre der ikke har fundet det fantastisk!

Du har ret i at der selvfølgelig er et tiltag, hvilket er super godt, men jeg har ikke mødt folk på kommunen der virker kompetente!!(har nok snakket med de forkerte lol! )

Vi har godt nok heller ikke været til udredning på kommunen el. noget.. scratch vi brugte jo, eksterne psykologer (heriblandt Ole Kyed og Rikke Engelbrecht - tidligere tilknytning til Atheneskolen)

Men regner da med at den ged ikke er barberet endnu... Laughing (laaang historie om skolestart m.m.)

flower Lene
Tilbage til toppen Go down
Hun





Hvem skal jeg prøve at finde? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvem skal jeg prøve at finde?   Hvem skal jeg prøve at finde? EmptyMan Sep 28, 2009 7:37 pm

Mathias02 skrev:
Hilde skrev:
http://rungstedskole.horsholm.dk/Specialfunktioner/Projektklasse/Projektklasse.htm

det var Hanne jeg snakket med i sin tid

det ser ud som om hele projektet er væk i dag, og det vil være super trist for det har der været behov for.

Nej, projektet er ikke væk! Har snakket med de der kører projektet, og vi har været på besøg i klassen med henblik på at bruge tilbuddet.

Jeg har bare blandede følelser om det Rolling Eyes (alt ser jo, godt ud i intentionen) Har mødt den lærer der er tilknyttet Mathiass alder, (de kører vist for 1-3 klasse også en gruppe for mellemtrin og udskoling) men jeg er som sagt med blandede følelser omkring dette! (vil helst ikke ytrer det i åbent forum Neutral )

Jeg tror bestemt der er nogle af børnene i projektklassen (2 gn. om ugen) der har haft gavn af samarbejdet, og jeg ved også der er andre der ikke har fundet det fantastisk!

Du har ret i at der selvfølgelig er et tiltag, hvilket er super godt, men jeg har ikke mødt folk på kommunen der virker kompetente!!(har nok snakket med de forkerte lol! )

Vi har godt nok heller ikke været til udredning på kommunen el. noget.. scratch vi brugte jo, eksterne psykologer (heriblandt Ole Kyed og Rikke Engelbrecht - tidligere tilknytning til Atheneskolen)

Men regner da med at den ged ikke er barberet endnu... Laughing (laaang historie om skolestart m.m.)

flower Lene


Kære Lene,

Jeg håber du vil skrive jeres histori om skolestart og hvad der så sker når du møder mennesker der ved hvilke specielle behov dit barn har ... vores er hellere aj skrevet og den er ikke for sarte sjæle

vi snakkes
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





Hvem skal jeg prøve at finde? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvem skal jeg prøve at finde?   Hvem skal jeg prøve at finde? Empty

Tilbage til toppen Go down
 
Hvem skal jeg prøve at finde?
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-
» mit barn skal advares

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Intelligente børn :: Velkommen til et levende forum :: Debat :: Om alt og intet-
Gå til: