Intelligente børn
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Intelligente børn

Dette åbne forum er for forældre til intelligente børn, lærere, pædagoger og andre interesserede, så intelligente børn kan få det bedste ud af livet.
 
ForumforsideForumforside  Nyeste billederNyeste billeder  TilmeldTilmeld  Log ind  
Fortæl andre
Følg os
Seneste emner
» Vi behøver virkelig hjælp!
koncentrationsbesvær EmptySøn Feb 06, 2022 4:12 am af Hun

» Hvornår er man intelligent - og hvornår bare godt begavet
koncentrationsbesvær EmptySøn Feb 06, 2022 4:08 am af Hun

» Legoland 2011
koncentrationsbesvær EmptySøn Feb 06, 2022 3:55 am af Hun

» Særlige sensitive og heldagsskole
koncentrationsbesvær EmptySøn Feb 06, 2022 3:27 am af Hun

» Min kære søn.
koncentrationsbesvær EmptySøn Feb 06, 2022 2:59 am af Hun

» hjælp til 5 årig pige
koncentrationsbesvær EmptySøn Feb 06, 2022 2:58 am af Hun

» Vi er nye... en lille intro om os, og vores spørgsmål
koncentrationsbesvær EmptyTors Apr 28, 2016 6:15 am af bettina1979

» Hvor skal jeg starte, vil gerne have testet min søn inden skole start
koncentrationsbesvær EmptyTors Apr 07, 2016 8:27 pm af Soes

» People who boast about their I.Q. are losers
koncentrationsbesvær EmptyTors Mar 03, 2016 8:43 am af Zmiley

Søg
 
 

Vis resultater som:
 
Rechercher Avanceret søgning
Keywords
children skole Århus børnehave gifted wisc mentiqa hilde privat begavede
Mest viste emner
17-årig pige søger svar
Hvor svært kan det være at være klog?
Gennembrud for Videncenter for bmsf.
People who boast about their I.Q. are losers
Min prinsesse
Diverse psykologer der tester
Sæt de højt begavede børn i specialklasser! Af Jesper Skovlund
Informationsmøde på Mentiqa nordjylland
Mit projekt?
bmsf.dk kalder Jylland
Social bogmærkning
Social bogmærkning reddit      

Bookmark and share the address of Intelligente børn on your social bookmarking website

Bogmærk og del adressen Intelligente børn på din sociale bogmærknings-hjemmeside
Translator
Statistik
Der er i alt 477 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er Pakexcucomp

Vores brugere har i alt skrevet 4248 indlæg i 1019 emner

 

 koncentrationsbesvær

Go down 
2 deltagere
ForfatterBesked
Frida Sø
Gæst




koncentrationsbesvær Empty
IndlægEmne: koncentrationsbesvær   koncentrationsbesvær EmptyTirs Okt 06, 2009 5:20 pm

Jeg ved ikke helt om min søn hører til de superintelligente børn, men han har umiddelbart ingen indlæringsvanskeligheder. Fagligt er han fint med og har desuden en for sin alder enorm stor paratviden, han har let ved at tilegne sig ny viden, og en god hukommelse.

Han er 8 år gammel og er bare utrolig langsom til alting, alt fra tage tøj på til lave regnestykker kan tage timer. Hans læsehastighed er også virkelig langsom, og han har derfor ikke stor læsetræning og læser derfor kun omkring lix 9, hans læsehastighed svarer dog til lix 5, men han har ikke svært ved at stave sig igennem ordene i lix 9, han har bare utrolig svært ved at koncentrere sig om det.

Noget så simpelt som at skrive tal i rækkefølge kan han ikke gøre hurtigt, han kunne tælle til 100 inden han fyldte 5, men har nu som 8 årig svært ved at skrive tallene ned ud i en køre, hvis man presser ham lidt så banker han sig selv i hovedet og siger han tænker og det er derfor han ikke umiddelbart bare skriver. Dog kan man ved at lave lektier med ham holde hans koncentration ved at sidde ved siden af ham og hele tiden minde ham om hvad han er i gang med. Han er utrolig lydfølsom, og bliver let forstyrret af hans to lillesøstre.

Han har ingen problemer med at holde koncentrationen om et computerspil eller hvis han skal høre en historie.

Socialt har han det fint, hans utolig store fantasi gør at han altid kan finde på lege indimellem har han dog utrolig svært ved at takle uretfærdighed, især når det går ud over ham, men også hvis nogen af hans venner bliver generet kan han blive meget hidsig.

Når jeg skriver her er det fordi hans langsomhed hæmmer ham og det er ved at gå ham på, da han ikke når det han skal, og det går også mig på, både at vi skal lave så mange lektier med ham, og fordi han tror han er dummere end han er. Langsomhed forveksles ofte med manglende intelligens, men det er bare ikke det der er tilfældet her.

Er der nogen der kender til det, en umiddelbart intelligent dreng, der altid har lektier for og som er meget længe om at lave dem?
Er der nogen der kender til koncentrationsbesvær der ikke skyldes indlæringsvanskeligheder?
Og er der nogen der ved hvad man kan gøre?
Tilbage til toppen Go down
Admin
Admin
Admin



koncentrationsbesvær Empty
IndlægEmne: Sv: koncentrationsbesvær   koncentrationsbesvær EmptyOns Okt 07, 2009 2:17 am

Ville det være muligt at det egentlig bare keder ham gudsjammerligt og så er det jo svært at koncentrerer sig. Det kender vi fra vores dreng på 6, når han skal læse for nemme bøger, det kan tage en krig. alt omkring ham kan forstyrre ham.
cheers
Tilbage til toppen Go down
Hun





koncentrationsbesvær Empty
IndlægEmne: Sv: koncentrationsbesvær   koncentrationsbesvær EmptyOns Okt 07, 2009 6:42 am

M


Sidst rettet af Hun Man Feb 07, 2022 2:53 am, rettet 1 gang
Tilbage til toppen Go down
Frida
Gæst




koncentrationsbesvær Empty
IndlægEmne: Sv: koncentrationsbesvær   koncentrationsbesvær EmptyTors Okt 08, 2009 8:23 am

Tak for jeres svar

Har siger selv at han keder sig i skolen, jeg tror han gerne ville få noget mere viden med hjem, lære noget der handlede om noget, men det er jo unægtelig meget nemmere hvis man først lærer at læse lidt mere end lix 9.

Hvis hans opgaver er meget nemme hvad der er en del af især hans matematik der er, så har han svært ved at koncentrere sig om det, men hvis det er så svært at han rent faktisk behøver at bruge hovedet så giver han op, han har ikke den bedste selvtillid, har fra han var lille skilt sig ud fra flokken og det giver nogen knubs plus at da han rykkede fra børnehaveklasse til første klasse der gik det virkelig galt for hans dansk og matematik ærer gav ham letttere og lettere opgaver jo længere tid han var om det.
Så han gik fra en børnehaveklasselærer der kunne se hans kvaliteter, faktisk sagde hun til os engang at han hvis ikke han var den dygtigste i klassen så var han i hvert fald en af de dygtigste, til i første klasse at lave de samme opgaver som den dårligste halvdel af klassen, det tog på hans selvtillid så han giver nu nemt op. Hans lærer kan dog nu se at han rummer en del flere kvaliteter, men ser det som et enormt problem at han ikke bliver hurtigere færdig og jeg glæder mig ikke til den kommende skolehjem samtale, hvor vi sikkert igen skal forklare lærerne, at det gør ikke noget at han er tre gange så lang tid om det, for til gengæld lærer han det første gang og behøver ikke få det hele gentaget i uendelighed, og ja de kan jo se at han er fint med fagligt.

En anden ting er at han faktisk aldrig har behøvet at koncentrere sig, alt har jo været nemt for ham, så når når jeg finder noget han skal lave, der er sværere, hvor han faktisk skal bruge hjernen, så ved han slet ikke hvordan man koncentrere sig om opgaven, og giver op.

Måske skal han bare som hans far og mor bare glæde sig til gymnasiet, hvor viden tæller mere end redskabsfag, og han dermed som vi, kan stige to karakterer, men der er lang tid til, jeg kunne godt tænke mig, at der var noget der kunne hjælpe ham før, men ved stadig ikke hvad.
Tilbage til toppen Go down
Admin
Admin
Admin



koncentrationsbesvær Empty
IndlægEmne: Sv: koncentrationsbesvær   koncentrationsbesvær EmptyTors Okt 08, 2009 10:24 pm

Han skal ikke vente med at kunne lide at gå i skole til han skal i gymnasiet.
Der skal gøres noget. Er det muligt at teste ham, wisc III test den kan PPR lave.
Der er jo mange måder at være intelligent på eller også kaldet barn med særlige forudsætninger.
Vi har kæmpet i 4 år og det er ved at lykkedes at få en positiv skole dag, men det kræver at lærerne eller ledelsen forstår jeres søns væremåde.

Ville det være muligt at mutivere ham til at kunne koncentrerer sig ved at "undervise" ham på en anden måde, eller vise ham anderledes måder at gøre tingene på.
Er han også langsom til at skrive på computer?

Find ud af hvor han er stærk og brug det til at give ham selvtillid, det tager tid men det er effektivt.
sprøg endelig igen hvis der er brug for det.
I kan også skrive private beskeder hvis i ikke vil have det i det åbne forum.
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





koncentrationsbesvær Empty
IndlægEmne: Sv: koncentrationsbesvær   koncentrationsbesvær Empty

Tilbage til toppen Go down
 
koncentrationsbesvær
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Intelligente børn :: Velkommen til et levende forum :: Debat :: Om alt og intet-
Gå til: