Intelligente børn
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Intelligente børn

Dette åbne forum er for forældre til intelligente børn, lærere, pædagoger og andre interesserede, så intelligente børn kan få det bedste ud af livet.
 
ForumforsideForumforside  Nyeste billederNyeste billeder  TilmeldTilmeld  Log ind  
Fortæl andre
Følg os
Seneste emner
» Vi behøver virkelig hjælp!
Lidt om mig! EmptySøn Feb 06, 2022 4:12 am af Hun

» Hvornår er man intelligent - og hvornår bare godt begavet
Lidt om mig! EmptySøn Feb 06, 2022 4:08 am af Hun

» Legoland 2011
Lidt om mig! EmptySøn Feb 06, 2022 3:55 am af Hun

» Særlige sensitive og heldagsskole
Lidt om mig! EmptySøn Feb 06, 2022 3:27 am af Hun

» Min kære søn.
Lidt om mig! EmptySøn Feb 06, 2022 2:59 am af Hun

» hjælp til 5 årig pige
Lidt om mig! EmptySøn Feb 06, 2022 2:58 am af Hun

» Vi er nye... en lille intro om os, og vores spørgsmål
Lidt om mig! EmptyTors Apr 28, 2016 6:15 am af bettina1979

» Hvor skal jeg starte, vil gerne have testet min søn inden skole start
Lidt om mig! EmptyTors Apr 07, 2016 8:27 pm af Soes

» People who boast about their I.Q. are losers
Lidt om mig! EmptyTors Mar 03, 2016 8:43 am af Zmiley

Søg
 
 

Vis resultater som:
 
Rechercher Avanceret søgning
Keywords
Århus children skole hilde gifted mentiqa privat børnehave begavede wisc
Mest viste emner
17-årig pige søger svar
Hvor svært kan det være at være klog?
Gennembrud for Videncenter for bmsf.
People who boast about their I.Q. are losers
Min prinsesse
Diverse psykologer der tester
Sæt de højt begavede børn i specialklasser! Af Jesper Skovlund
Informationsmøde på Mentiqa nordjylland
Mit projekt?
bmsf.dk kalder Jylland
Social bogmærkning
Social bogmærkning reddit      

Bookmark and share the address of Intelligente børn on your social bookmarking website

Bogmærk og del adressen Intelligente børn på din sociale bogmærknings-hjemmeside
Translator
Statistik
Der er i alt 477 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er Pakexcucomp

Vores brugere har i alt skrevet 4248 indlæg i 1019 emner

 

 Lidt om mig!

Go down 
2 deltagere
ForfatterBesked
Jens Buch





Lidt om mig! Empty
IndlægEmne: Lidt om mig!   Lidt om mig! EmptySøn Feb 21, 2010 12:46 pm

Mit navn er Jens Buch.

Jeg har hadet folkeskolen, og folkeskolen har hadet mig; sådan følte jeg det! Jeg var ikke et barn med særlige forudsætninger, og min IQ=100.

Efter skolen kunne det kun gå for langsomt med at komme i militæret. Der var jeg i en del år, inden jeg valgte at arbejde i vagt og sikkerhedsbranchen. De sidste par år, jeg var i vagtbranchen, valgte jeg at begynde at læse. Jeg var nødt til at tage nogle HF fag, for at kunne komme på seminariet.
Min store frygt var, at HF var en gantagelse af folkeskolen...og jeg arbejde om natten, og skulle læse om dagen. Men jeg elskede det år, jeg gik på HF!

Så gik der 3,5 år på seminariet, hvor jeg de 3 år, var deltidsansat som vægter. I 2005 blev jeg så færdig som pædagog, og blev med det samme ansat på den specialskole, hvor jeg havde min sidste praktik.
Her gik jeg så et år, og ville lave vilde og voldsomme ture for de vilde og voldsomme drenge. men pludselig kom der et tilbud om en uddannelse som PAS konsulent på Munkholm Kursus og Projektcenter. Så gik der et år med den uddannelse, og en ny og spændende verden åbnede sig.
Da jeg var færdig, rykkede jeg ind på et kontor, og var herefter pædagogisk konsulent på skolen. Arbejdet var primært testning, udredning og vejledning af lærerne, samt deltagelse i visitation til skolen. Efter 3 år var det på tide at komme videre, og jeg blev tilbudt et lignende job i kommunen, hvor de mennesker, jeg arbejdede med var kontanthjælpsmodtagere. Der kom dog et værdisammenstød, da jeg ikke kunne acceptere, at mine testrapporter ikke måtte forlade vores afdeling, da de modtagende afdelinger ikke havde betalt for det...længe leve BUM modellen! taberne var de borgere, der bad om at få rapporterne med, da det var første gang, de havde oplevet, der var nogen, der havde forstået deres behov...
Samtidigt var jeg begyndt at undervise på Munkholm, hvor jeg selv var uddannet. Man opnår den største læring gennem selv at undervise, og pludselig kunne jeg suge alt den supervision, jeg ville have!
Nå, men jeg sagde kort sagt op i det kommunale tilbud, og er nu børnehaveklasseleder. Efter aftale med skolen, er jeg der dette skoleår med, og så skal der ske noget nyt! Dette år har skulle bruges til at arbejde med sproglig udvikling blandt børn (ikke sådan at forstå, jeg ikke når alt det andet, men det er mit faglige mål).
Samtidigt tester jeg en række børn på skolen, for at udarbejde pædagogiske handleplaner; det er jo interessant, at børn, der er dømt "utestelige" i PPR regi har potentialer, man ikke lige har kunne se...når man kun har en hammer (WISC), ligner alle opgaver et søm!

Jeg har skrevet PD om opmærksomheden som grundsten i den kognitive funktion, og pædagogiske profiler udarbejdet på baggrund af en WISC-III profil.

Min store og altoverskyggende interesse er neuropædagogik og testning.

Som følge af mit arbejde, mine studier og min interesse, har jeg opbygget en stor viden om testning og test. det har naturligvis hjulpet, jeg gennem mit arbejde har haft tilgang til mange af de test, der snakkes så meget om. Det er test som WPPSI, WISC, WAIS, WASI, SB4, K-ABC, Raven osv. Det er vigtigt at slå fast, jeg ikke på nogen måde vil kompromitere testene, da de er vigtige værktøjer. Men jeg vil højlydt argumentere for, man bruger testene for de er tænkt, og man ikke har det store hemmelighedskræmmeri, der er i øjeblikket; det skriger til himlen, når en bog kan købes i enhver boghandel i USA eller GB, men i Danmark kræves der, man er psykolog...

Jeg beskæftiger mig ikke synderligt med IQ som begreb, men er langt mere interesseret i det enkelte barns kompetencer, potentialer og problemer. Ud fra dette laves en kvalificeret plan for, hvordan barnet kommer bedst muligt videre... at det så kan være nødvendigt at fortælle, at barnet har særlige forudsætninger, det er så en del af den pædagogiske plan.

Hvis der er nogle spørgsmål, så må man gerne skrive i tråden, eller sende mig en PM.
Tilbage til toppen Go down
skibonit
Gæst




Lidt om mig! Empty
IndlægEmne: att jens Buch   Lidt om mig! EmptyMan Feb 14, 2011 6:54 am

vil meget gerne tale med Jens Buch kan man komme til det ?
Tilbage til toppen Go down
Nette72





Lidt om mig! Empty
IndlægEmne: Sv: Lidt om mig!   Lidt om mig! EmptyMan Feb 14, 2011 6:59 am

skibonit skrev:
vil meget gerne tale med Jens Buch kan man komme til det ?

Jeg ved, at han kommer herinde, så hvis du opretter en profil, kan han evt. kontakte dig pr. privat besked.
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





Lidt om mig! Empty
IndlægEmne: Sv: Lidt om mig!   Lidt om mig! Empty

Tilbage til toppen Go down
 
Lidt om mig!
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Intelligente børn :: Velkommen til et levende forum :: Debat :: Velkomst-
Gå til: