Intelligente børn
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Intelligente børn

Dette åbne forum er for forældre til intelligente børn, lærere, pædagoger og andre interesserede, så intelligente børn kan få det bedste ud af livet.
 
ForumforsideForumforside  Nyeste billederNyeste billeder  TilmeldTilmeld  Log ind  
Fortæl andre
Følg os
Seneste emner
» Vi behøver virkelig hjælp!
2003 Danmarks klogeste pædagog Af Birgitte Avnesø EmptySøn Feb 06, 2022 4:12 am af Hun

» Hvornår er man intelligent - og hvornår bare godt begavet
2003 Danmarks klogeste pædagog Af Birgitte Avnesø EmptySøn Feb 06, 2022 4:08 am af Hun

» Legoland 2011
2003 Danmarks klogeste pædagog Af Birgitte Avnesø EmptySøn Feb 06, 2022 3:55 am af Hun

» Særlige sensitive og heldagsskole
2003 Danmarks klogeste pædagog Af Birgitte Avnesø EmptySøn Feb 06, 2022 3:27 am af Hun

» Min kære søn.
2003 Danmarks klogeste pædagog Af Birgitte Avnesø EmptySøn Feb 06, 2022 2:59 am af Hun

» hjælp til 5 årig pige
2003 Danmarks klogeste pædagog Af Birgitte Avnesø EmptySøn Feb 06, 2022 2:58 am af Hun

» Vi er nye... en lille intro om os, og vores spørgsmål
2003 Danmarks klogeste pædagog Af Birgitte Avnesø EmptyTors Apr 28, 2016 6:15 am af bettina1979

» Hvor skal jeg starte, vil gerne have testet min søn inden skole start
2003 Danmarks klogeste pædagog Af Birgitte Avnesø EmptyTors Apr 07, 2016 8:27 pm af Soes

» People who boast about their I.Q. are losers
2003 Danmarks klogeste pædagog Af Birgitte Avnesø EmptyTors Mar 03, 2016 8:43 am af Zmiley

Søg
 
 

Vis resultater som:
 
Rechercher Avanceret søgning
Keywords
begavede wisc privat børnehave children skole mentiqa hilde Århus gifted
Mest viste emner
17-årig pige søger svar
Hvor svært kan det være at være klog?
Gennembrud for Videncenter for bmsf.
People who boast about their I.Q. are losers
Min prinsesse
Diverse psykologer der tester
Sæt de højt begavede børn i specialklasser! Af Jesper Skovlund
Informationsmøde på Mentiqa nordjylland
Mit projekt?
bmsf.dk kalder Jylland
Social bogmærkning
Social bogmærkning reddit      

Bookmark and share the address of Intelligente børn on your social bookmarking website

Bogmærk og del adressen Intelligente børn på din sociale bogmærknings-hjemmeside
Translator
Statistik
Der er i alt 477 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er Pakexcucomp

Vores brugere har i alt skrevet 4248 indlæg i 1019 emner

 

 2003 Danmarks klogeste pædagog Af Birgitte Avnesø

Go down 
ForfatterBesked
Hun





2003 Danmarks klogeste pædagog Af Birgitte Avnesø Empty
IndlægEmne: 2003 Danmarks klogeste pædagog Af Birgitte Avnesø   2003 Danmarks klogeste pædagog Af Birgitte Avnesø EmptyMan Maj 05, 2008 12:19 am

En ældre skrutrygget mand med hornbriller, der forsker i atomfysikkens mysterier. Det er det billede, mange ser for sig, når de skal gætte på, hvem der står i spidsen for Mensa - foreningen for højt intelligente. Men nej. Den danske formand er 35 år ... og pædagog


Forbløffelsen står malet i masser af ansigter, når Scott Ramsey fortæller, at han er formand for foreningen af højt intelligente, Mensa, og pædagog. Når han samtidig fortæller, at han har det grønne bevis og driver et mindre økologisk landbrug ved siden af jobbet som souschef i en SFO, falder underkæben hos de fleste endnu et dyk nedad.
Trods sine bare 35 år har Scott Ramsey siddet i spidsen for de to procent mest intelligente mennesker i Danmark i snart ti år. Nu nærmer afslutningen for hans regeringstid i Mensa sig - men kun fordi vedtægterne siger, at han ikke kan sidde i bestyrelsen længere.
Selv er han testet til at ligge blandt den øverste ene procent af den danske intelligentsia. Skønt han ikke holder sin høje intelligenskvotient (IQ) hemmelig for omverdenen, så er det heller ikke en kvalitet, han skilter med.

"En høj IQ gør mig ikke til et bedre menneske, og jeg har ikke haft brug for at hævde mig på det område. Min IQ er jo ikke ensbetydende med, at jeg er specielt klog eller ved meget. Jeg har potentialet til det, ja, men det er ikke givet, at jeg udnytter det. Mennesker har mange evner, og intelligensen er bare én af dem. Det afhænger alene af en persons interesser, hvad man bruger sin intelligens til," siger Scott Ramsey.


For ham er spørgsmålet om intelligens simpelt.

"IQ udtrykker kun processorhastigheden på computeren. For at redde verden kræver det også, at der er noget på harddisken. En høj IQ gør, at hjernen tænker hurtigere. I princippet kunne alle have udtænkt Einsteins teorier. Det er bare ikke ret mange mennesker, der lever de 200 år, som de fleste ville skulle bruge for at nå frem til samme teorier."

- skillsmissebarn
- klarede sig nemlig igennem folkeskolen uden at lave lektier
- han aldrig fik lært en ordentlig arbejdsrutine.
- lallede mig gennem skoletiden og gad ikke læse
- ikke fik opbygget den disciplin og arbejdsgang, der ligger i at læse lektier
-For mens mange højtbegavede børn lider i børnehaven og skolen, fordi de ikke bliver udfordret, så passede det den unge Scott Ramsey helt fint, at han slap for hjemmearbejde.
- kunne det, vi skulle i timerne uden at lave lektier, og så var der ingen grund til at yde mere. Det er jo fedt at være færdig. Det er ikke børnene, der skal fortælle læreren, at de har brug for ekstra undervisning. Det er lærerens pligt at sørge for det.
- har aldrig været fessor typen
- i skolen har han hentet de fleste af sit livs nederlag
- dårlige karakterm da det blev tolket som om han kunne matematik
- kommet utrolig langt med musik uden at øve mig spiller tuba, klarinet og marchtromme.

Intelligensramt. Det var først i en alder af 18-19 år, det gik op for ham, at han er begavet ud over det almindelige. I forbindelse med Mensas 40 års jubilæum bragte Berlingske Tidende en test, hvor præmien var en adgangsbillet til jubilæumsfesten. Scott Ramsey løste opgaverne, "fordi det var sjovt", og sendte besvarelsen ind. Kort efter modtog han en opfordring fra Mensa om at lade sig teste. Det gjorde han, og resultatet placerede ham i den absolutte top, hvad angår IQ.
Resultatet var om ikke et chok så dog en overraskelse for Scott Ramsey. Men det var også en aha-oplevelse.

En høj IQ har hverken sociale eller uddannelsesmæssige grænser.
"Det er ikke en fordel at have en høj IQ. Ikke mindst særligt begavede børn er intelligensramte, og der bliver ikke taget højde for deres intelligens. Holdningen er, at det er bare ærgerligt for de børn. Som voksen lærer man sig nogle rutiner, så man ikke virker for frembrusende for andre mennesker. I Mensa kan jeg smide de hæmninger, jeg ubevidst har lagt på mig selv. Jeg kan tale frit fra leveren og er ikke bange for at tromle andre mennesker eller selv blive tromlet. Hvis jeg bliver det, er det jo fordi, der er én, der ved mere end jeg selv, og det kan jeg så lære noget af."

hele artiklen kan læses her http://www.boernogunge.dk/internet/BoernOgUnge.nsf/0/E81C204B53B706C4C1256D56004385C0!OpenDocument
_________________
Tilbage til toppen Go down
 
2003 Danmarks klogeste pædagog Af Birgitte Avnesø
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-
» 10 af verdens klogeste mennesker....

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Intelligente børn :: Velkommen til et levende forum :: Artikler, Kendetegn og Testning :: Artikler-
Gå til: